Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spaarlampen topic

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spaarlampen topic

    Korting op 420shop
    Nujah,
    ik heb 4 x 18 Watt aan spaarlampen. Nu heb ik als test 1tje aangesloten op een stroomkabel (in feite is het een verlengsnoer)
    Nu vroeg ik me af hoeveel lampen er op zo 1 snoer mogen en hoe ik ze het best op die kabel aansluit....?
    Mag ik gewoon 2 kroonstenen (suikerklontjes) gebruiken?

    dus:
    4draden gaan naar 1 kroonsteen, vanuit die kroonsteen gaat 1 draad naar het stopcontact
    nog eens 4 draden gaan naar een andere kroonsteen, vanuit die kroonsteen gaat de andere draad van de verlengsnoer naar het stopcontact.

    Mag dit?

    Electro is echtt nniets voor mij, dus sorry voor deze zeer verwarrende uitleg.

    Greetz,
    zion
    Last edited by zion; 20 November 2008, 21:17.

    #2
    Re: Spaarlampen topic

    je kan ze ook aan elkaar solderen of via een buisklemmetje verbinden. Jouw manier kan ook, de vier blauwe bij elkaar en aan 1 kleur van je verlengsnoer en de vier rode aan de andere kleur. Heb je geen aarding bijzitten de groen,gele draad ?

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Spaarlampen topic

      (Ik ben ook niet handig met elektriciteit, maar Smokey & Leffe hebben me geholpen

      Ja, je kunt 4 lampen op 1 kabel doen.

      Met een kroonsteentje gaat goed lijkt mij. 4 van dezelfde kleur in 1 'hokje, 4 van die andere kleur in 1 hokje. En dan aan de andere kant van het kroonsteentje 1 van dezelfde kleur, en 1 van die andere kleur in het tegenover gestelde hokje.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        Re: Spaarlampen topic

        Perfect bedankt mannen!
        Aarding is er niet. Moest ik een draad voor de aarde hebben, Waar zou ik die dan op aan moeten sluiten?

        Greetz,
        zion

        Comment


          #5
          Re: Spaarlampen topic

          Dit zou dan 'n (bruine?) draad moeten zijn, in die kabel van de stekker. De stekker zou dan zo'n aarde-onderdeel moeten hebben die dan in het stopcontact gaat (net als die 2 metalen pinnetjes)
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: Spaarlampen topic

            Bruin = Fase...

            Aarding is Geel Groen, deze zit normaal aan de armatuur van je lamp vast.

            Peace

            Comment


              #7
              Re: Spaarlampen topic

              Op de verlengsnoer heb ik enkel een bruine en blauwe draad.
              Op de voedingskabel heb ik blauw, bruin en groen. Deze kabel ga ik gebruiken voor men badkamerventilator.

              Reflectoren voor men spaarlampen heb ik zelf gemlaakt uit blik. Moeten ik deze aarden? Ze koomen niet in contact met de lampen. Ik zal zo snel mogelijk beginnen met het knutselen, dan trek ik wat fotootjes en kunnen jullie me nog zeggen wat ik het best aanpas.
              Goed?

              Bedankt voor de info mannen!

              Greetz,
              zion

              Comment


                #8
                Re: Spaarlampen topic

                Update van de constructies!

                Ophangsysteem met reflectoren(prototype)
                [attachment=2:1evuk89x]P9050067.JPG[/attachment:1evuk89x]
                De reflectoren ga ik zeker nog veranderen. Het zijn gewoon blikken waar koffie in zat die ik in 2 delen heb geknipt. Ze zien er niet mooi uit en kunnen beter geknipt worden.


                Na wat te hebben rondgelopen in de bouwmarkt ben ik dit tegengekomen.
                [attachment=1:1evuk89x]P9050076.JPG[/attachment:1evuk89x]
                Ik denk dat het gebruikt wordt om PVC-buizen in te klikken.
                Ik dacht dat ze er ook erg mooi uitzagen om men lampen te bevestigen aan het ophangsysteem. Lekker goedkoop en erg handig als je een lamp moet verwisselen.

                De achterkant
                [attachment=0:1evuk89x]P9050079.JPG[/attachment:1evuk89x]

                Mijn excuses voor de troebele beelden.

                Er moet nog een hele hoop veranderd worden.
                -geschikte manier zoeken om het hele ding in de kast makkelijk hoger en lager te zetten.
                -draden zo goed mogelijk wegwerken
                -reflectoren moeten aangepast worden.
                -....


                Zijn er opmerking, vragen, tips,.... aarzel niet!

                Greetz,
                zion
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: Spaarlampen topic

                  Dat proto-type ziet er al goed uit .

                  Je lampenkap zou je kunnen veranderen van hoogte doormiddel van kettingen.
                  Je hebt ook nog de Easy Rollers.



                  Peace

                  Comment


                    #10
                    Re: Spaarlampen topic

                    Ziet er al aardig uit zion
                    Hopelijk oogst je daaronder lekkere grammetjes wiet!
                    Wel gemakkelijk die spaarlampen en TL's, geen relais nodig en weinig warmte opstapelingen.

                    Succes ermee man!

                    Comment


                      #11
                      Re: Spaarlampen topic

                      @Smokey: die Easy rollers worden het sowieso niet. Waarschijnlijk worden het de kettingen.
                      Het geheel is heel erg licht dus het zal en niet al te zware karwei worden. Gewoon wat zoeken naar balans.

                      @Leffe: Thanks. Heb bewust gekozen men eerste kweekje onder spaarlampjes te doen. Lekker micro.

                      Volgende week opnieuw een update met fotootjes, van de kast!
                      Zaadjes moet ik ook nog bestellen. Waarschijnlijk worden het lowryders, aangezien de hoogte erg beperkt is.
                      2de ronde wordt mss wat spelen met de plant(en): buigen of mss zelfs SCROG. Maar laten we eerst zien hoe de 1ste ronde verlooopt.

                      Greetz,
                      zion

                      Comment


                        #12
                        Re: Spaarlampen topic

                        Kast
                        Het is een kleine bureaukast.
                        De afmetingen warmen iets van een 35x35x60. Ik ben er niet zeker van, zal het eens nameten en laten weten. Deze is al wit, maar zal ik toch nog eens "behangen" met zwart/wit folie, om het licht maximaal te reflecteren en alles mooi luchtdicht te houden.

                        Licht:
                        4 x 18 Watt, extra warm wit (kleurcode 827) van Phillips.

                        Ventilatie:Geurbestrijding:
                        Ik ga Okiwiet's raad volgen en ga me een koolstofpad kopen.
                        Men van is 120mm in doorsnede, dus een filterpad van 120mm doorsnede zal er hopelijk perfect op passen.
                        Ik ben er wel nog niet uit of ik die voor of na de fan moet zetten (door blazen of door zuigen)

                        Het zaad:
                        Het wordt of Double Fun (citral/misty) of N.L.A (Northern lights / amnesia haze)
                        Lowryder dacht ik ook te nemen, maar ik vind het wat jammer van de lage opbrengst. Ook de smaak en het effect vind ik erg belangrijk en ik denk dat als ik daarom het best de lowryder niet neem. Wat denken jullie?

                        Comment


                          #13
                          Re: Spaarlampen topic

                          Nice Nice.
                          Als ik het was zou ik voor DoubleFun gaan.
                          In je vlede post had je toch een paar nadelen gepost van het blazen door de filter.
                          Gwn zuigen die handel

                          Peace

                          Comment


                            #14
                            Re: Spaarlampen topic

                            Dan wordt het Doublefun.
                            Over dat filtergedoe. Ik ga geen koolstoffilter gebruiken zoals we gewoon zijn te zien.
                            Gewoon een filterdoekje. In princiepe is de geur niet zo erg. Ik blow binnen, dus het riekt er voortdurend. Niet dat het mij stoort.

                            Dit heb ik de voorbije dagen gedaan:
                            -een afvoergat gesneden in de linkerbovenhoek van de kast. (achterkant kast)
                            -tijdsklok check
                            -fancontroller check
                            -fitting en lampen check

                            Plannen voor komende dagen:
                            -lichtdicht maken van de kast
                            -afwerken van de luchtafvoer
                            -koolstofpad en 2de fan kopen(aanvoer)
                            -geluid beperken tot het minimum
                            -potgrond en potten kopen
                            -thermo-en hygrometer kopen
                            -...

                            Twijfels:
                            Het behangen van de kast met zwart-/witfolie, omdat de kast al volledig wit is.
                            Later zou ik dit nog kunnen beplakken.

                            Greetz,
                            zion

                            Comment


                              #15
                              Re: Spaarlampen topic

                              Leuk man Ff zo'n projectje waar je echt even mee bezig bent, leuk om zoiets te maken.
                              Ben benieuwd of "De Zion" ook echt kan kweken

                              Comment

                              Bezig...
                              X