Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AK-OG Kush in MiniGrowBox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: AK-OG Kush in MiniGrowBox

    Korting op 420shop
    Onder het genot van mn Stress Killer CBD wietje de keuze gemaakt om toch een zaadje te poppen. Nu komt dat ook omdat m'n stekje het niet gered heeft helaas. Ach, zolang de moeder Blue Sunset Sherbert nog gewoon dr ding doet, hoef ik mij geen zorgen daarover te maken.

    Dus een zaadje uit de voorraad gekozen:

    Amsterdam Genetics AK-OG Kush feminized

    AK_OG_Kush_5-e1657891855268-1024x849.jpg

    Screenshot_20231228_170059_Chrome.jpg

    Ze staat in de kleine MiniGrowBox en proberen weer de succesvolle (voor mij althans) keukenpapier-in-een-zakje-methode. Op naar Lift-off

    IMG-20231228-WA0001.jpg

    IMG-20231228-WA0002.jpg​​​​​
    Attached Files
    Baking cookies in my MiniGrowBox .

    The ultimate growbox for one plant. ​​​

    #2
    Leuk, ik ga je wederom volgen, en fijn dat 't cbd wietje zo geslaagd is.


    Op naar een mooie kweek, succes BB!

    Comment


      #3
      Amsterdam Genetics mijn favoriete coffeeshop 🥰
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Tijdje al niet meer geweest bij Boerenjongens, of ben je op de Basisweg geweest?

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Nee bedoel echt de eigen coffeeshop van AG gelegen aan de humberweg in Amsterdam Sloterdijk. Zit ook hun fysieke zaden winkel aan vast. Aanradertje.

        Bij Boerenjongens lang niet meer geweest maar inderdaad als ik ging was het op de baarsjes. Tegenwoordig haal ik af en toe wat lekkers bij De Loods in Amersfoort, volgens mij zelfde eigenaren/dochter onderneming van Boerenjongens.

        Denk dat ik me ook eens wat van AG ga neerzetten.

      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Cool. Woon (nog) in Amsterdam, maar ben nog nooit op de Humberweg geweest. Zag wel dat ze de vesting daar hadden en het HQ. Zal eens een keertje langs gaan, thanx 4 the tip ✌🏻

        Voordeel is dat ik met mijn gebruik, nu een mooi buffertje heb opgebouwd met de MGB en al een paar maanden geen shop gezien heb 😎

      #4
      Here we go!

      IMG-20231230-WA0001.jpg

      IMG-20231230-WA0000.jpg

      Baking cookies in my MiniGrowBox .

      The ultimate growbox for one plant. ​​​

      Comment


      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Tot het moment dat ze doorgeschoten was hahaha

        Maar ok ok, wie weet pak ik deze ronde weer het mainline weer op. Bent zo overtuigend Babz 😁

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hahaha Do it...do it.....do it!! 😁

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Nooooooooooo, don't.

      #5
      Gister is ze boven komen kijken. Lekker zo'n 5 ml water per dag, lekker rustig op bouwen en vochtig houden. Op naar een mooie oogst ​​​​​​

      IMG-20240102-WA0002.jpg
      IMG-20240102-WA0001.jpg
      Baking cookies in my MiniGrowBox .

      The ultimate growbox for one plant. ​​​

      Comment


        #6
        Ik volg!

        Comment


        • Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Leuk, wees welkom 👋🏻

        #7
        Sneak a peak

        IMG-20240106-WA0000.jpg

        5 dagen boven de grond nu. Nog steeds zo'n 5ml water per 2 dagen rondom, grond lekker vochtig sprayen en de dome over dr heen. We wachten af...
        Baking cookies in my MiniGrowBox .

        The ultimate growbox for one plant. ​​​

        Comment


        • Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          De meerdere bronnen die ik volg, geven aan dat dit de eerste week verstandig is te doen. Ik heb dr geen slechte ervaring mee gehad, doe dit ook al jaren zo. Vandaag de dome er af gehaald en ze staat dus vol in het licht nu...

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Met doorschieten bedoel ik strekken en wees maar zeker van wel als je ze afdekt wnr ze reeds boven zijn

        • Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          @Rietslang

          Voor nu blijft ze aardig laag boven de grond. Snap wel wat je bedoelt met doorschieten, maar heb tot nu toe nooit echt strekkers gehad, behalve de 1e keer in de MGB. Toen had ik een 9 liter pot en die stond op de bodem, dus best ver van het led paneel vandaan. De rest zijn nooit strekkers geweest gelukkig. Liever wat lager ivm ruimte in de MGB 😅

        #8
        Vandaag de Blumat Tropf weer aangesloten, gewoon voor het gemak. Ook de Blue Sunset Sherbert aangesloten op dezelfde tank. Aankomende dagen even goed posten of alles goed gaat 🤞🏻

        IMG-20240107-WA0000.jpg
        Baking cookies in my MiniGrowBox .

        The ultimate growbox for one plant. ​​​

        Comment


          #9
          Weer een paar cm'er verder...

          Ach ze heeft 't naar dr zin zo te zien. Nog geen voeding gegeven, alleen water. De grond is hergebruikt, dus binnenkort gaan we wel aan de Alga Grow beginnen. Voor nu lekker laten borrelen


          1 week en 3 dagen boven de grond

          IMG-20240111-WA0000.jpg
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Gaat lekker 👌

          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            Thanx 🫶🏻

          #10
          Weekje verder... 2 weken en 2 dagen boven de grond.

          Even goed fout gegaan met de Blumat. Zoals al voorspeld was door sommige hier op t forum: ook ik heb een runoff gehad



          Waarschijnlijk mijn eigen schuld daar ik niet de installatie stappen gevolgd heb. Voordeel van elke dag toch even spieken : ik zag de laag water staan, nog voor het uit de ventilatie gat aan de achterzijde kon lopen. Toch zo'n forse 3 cm water in de MiniGrowBox

          Even losgekoppeld voor deze dame nu, ze heeft voorlopig genoeg te drinken

          Was wat droopy, nu lijkt ze nog wat geel blad te hebben. We houden dr in de gaten, nog even geen voeding gegeven ivm de grote hoeveelheid water die er nu door heen is gelopen... Over een paar dagen kijken we weer verder.

          IMG-20240117-WA0003.jpg

          IMG-20240117-WA0000.jpg
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Droog laten trekken, dan gaat ie straks knallen.

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Zal aan mij liggen maar ik snap dat blumat gedoe niet. Hoe moeilijk is het eenmaal tweedaags even wat water te geven? Die dingen zijn ontworpen om planten te bewateren waar je niet bij kunt in een groot hok.

          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            Heyz in mijn geval soms best lastig. Ik werk onregelmatig en heb bv ook dagen dat ik niet thuis ben op het moment dat de lampen aan staan. Bovenstaande is gewoon een install fout geweest:

            *Ik heb de wortels in droge aarde gestoken terwijl je bij vochtige grond de wortels moet installeren
            *Ik heb de wortels afgesteld met teveel water in de tank. Ipv 10L in de tank (de helft van je capaciteit) heb ik de wortels ingesteld met 17L in de tank. Hierdoor heb je een verkeerde instelling omdat alles met druk en zwaartekracht werkt.

            Maar als het werkt heb je juist geen omkijken er naar, dan is het echt een fijn systeem. De andere plant gaat perfect, geef maar 1x per week de voeding en heb dus verder geen omkijken er naar. Als de Blumat wel goed afgesteld staat, zal de plant nooit meer krijgen dan nodig is en nooit te droog staan. Dat is het mooie hiervan.

          #11
          Week 3 boven de grond.

          Heeft zich goed hersteld van dr onbedoelde spoelbeurt. Liter voeding aangemaakt, slurpte zo de schaal uit. Pot was nog behoorlijk zwaar, maar blijkbaar droog genoeg om al weer een liter weg te kunnen zuigen.

          Nog even en we kunnen weer gaan trainen

          IMG-20240122-WA0000.jpg

          IMG-20240122-WA0003.jpg

          Tot de volgende
          Baking cookies in my MiniGrowBox .

          The ultimate growbox for one plant. ​​​

          Comment


            #12
            Ik dacht, ga het toch nog eens proberen 😬

            Vandaag de mooie volle gezonde dame gemarteld. En hoe! Ze heeft een behoorlijk dikke stam, node 6 was inmiddels al aardig op weg. Terug gesnoeid naar de 3d node en nu maar weer wachten. Gelijk de stek weer proberen te behouden, hopelijk dit keer wat meer tijd en focus om alles levende te houden 🤞🏻

            Week 3 en 4 dagen boven de grond, nog in groei fase. Zo stond ze er bij voor de marteling...

            IMG-20240126-WA0003.jpg

            IMG-20240126-WA0002.jpg

            En dan na dr knipbeurt

            IMG-20240126-WA0001.jpg
            IMG-20240126-WA0004.jpg

            Blumat Tropf ook weer gereset en nu volgens installatie omschrijving geïnstalleerd. Gaan het allemaal in de gaten houden.

            Stekje lekker vochtig onder de dome. Nu nog even tijdelijk bij dr moeder, morgen even een eigen plekje gunnen met licht en tijdschakelaar.

            IMG-20240126-WA0005.jpg

            IMG-20240126-WA0000.jpg

            Tot de volgende
            Baking cookies in my MiniGrowBox .

            The ultimate growbox for one plant. ​​​

            Comment


            • DenSchimmige
              DenSchimmige commented
              Editing a comment
              Aaah mainlinning daar houd ik van

            #13
            Whellow all...

            Paar dagen verder, eens kijken hoe ze heeft gereageerd op dr snoei beurt.

            Vandaag ook weer wat water met voeding geprobeerd er tussen te proppen, maar er zat nog genoeg water in de aarde. Al met al max een halve liter er in gekregen. Aankomende dagen de rest maar zien te slijten aan dr.

            Inmiddels het stekje een eigen ruimte gegeven, work is nog in progress. Had een nachtkastje wat er toch uit gaat binnenkort. Beetje aan de snuffel gegaan op het
            wereld-wijde-web en daar beland op een topic van een ander forum waar iemand een experiment hield met stekken en verschillende lampjes. Zodoende hier een LED "gloeilamp" er boven gehangen, wat plankjes weg gesloopt en wat stroomdraad getrokken. Het is nog niet helemaal klaar, maar iemand had de slaapkamer nodig na een nachtdienst, dus even on hold for now ​​​​​​

            Dusss, plaatjes dan maar weer? Komen ze dan 👇🏻

            Week 4 boven de grond, nog steeds op 18/6 groei. Zie foto hierboven van 2 dagen geleden en zoek de verschillen. Inkleuren mag, wel met permanente marker

            IMG-20240129-WA0010.jpg

            IMG-20240129-WA0000.jpg

            Het kastje... Van 1 lade de bodem uit gehaald. Straks nog wat reflectie folie op plakken, tochtstrip voor het licht lekken en even de afstand fine tunen tussen lamp en stek. Ben benieuwd of het gaat lukken. Ach, 't heeft niets gekost tot nu toe en een leuk experiment...

            IMG-20240129-WA0004.jpg

            IMG-20240129-WA0002.jpg

            IMG-20240129-WA0005.jpg

            Blijf kijken voor de laatste updates, tot dan
            Baking cookies in my MiniGrowBox .

            The ultimate growbox for one plant. ​​​

            Comment


            • Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              Is het een spaarlamp in een e27 fitting? Wat me opvalt is dat de kleur erg geel is (warm wit). Als je deze nog zou kunnen wisselen met een koud witte zou het top zijn.

            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Wat een heerlijk knus hutje heb je daar gemaakt zeg! 😊

            • Bitterbal
              Bitterbal commented
              Editing a comment
              Heyz het is een LED lamp van de Zweedse meubelzaak. In het experiment van de andere grower groeide de wortels in zn stekjes het snelste onder de E27 2900k 470lm lampje. Die heb ik helaas niet, maar dit is een 2700k 400lm lampje. Close enough zeg maar. Idd is de 2900k wat witter, maar dit verschil is nou niet zo groot dat het gelijk een "probleem" zal zijn voor het stekje.

              Babz thanx! Mooi klein genoeg, niet in de weg en uit het zicht. Ben benieuwd naar het resultaat

            #14
            waarom de hydrokorrels vanboven?

            Comment


            • Bitterbal
              Bitterbal commented
              Editing a comment
              Nog steeds last van rouwvliegjes 🙄

            • roller
              roller commented
              Editing a comment
              nu niet meer door de steentjes denk je?
              had er nog niet over nagedacht het zo te doen :d

              ik heb ARTS granules

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Aquarium grind en metselzand word daar ook voor gebruikt.

            #15
            Happy to grow!

            Ff snel in elkaar geschroefd, maar het werkt! De kleine dame heeft het prima naar dr zin in het hobby kastje! Binnenkant met folie beplakt, niet mn mooiste werk maar ach dat is ook niet perse nodig: als het maar werkt.

            IMG-20240131-WA0002.jpg

            IMG-20240131-WA0001.jpg

            Keep ya'all posted
            Baking cookies in my MiniGrowBox .

            The ultimate growbox for one plant. ​​​

            Comment

            Bezig...
            X