Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kush in de minigrowbox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    21/01/24

    ​​​​​​de So G Kush van Soma Seeds ligt trouwens op de composthoop. Die heeft niets gedaan. De rest zijn allemaal pronte zaailingen. Bij de meesten komen de worteltjes al piepen onderaan. Gisteren heb ik ze allemaal eventjes langs onder laten drinken. Hadden ze duidelijk deugd van. Vandaag heb ik ze een 10 tal cm hoger gezet met behulp van een paar dikke boeken. De papi chulo og heeft de grootste blaadjes tot nu toe. Maakt niet uit.

    de 3 purple kush zaailingen
    20240120_113754.jpg

    De og kush

    20240120_113930.jpg

    En de papi chulo og

    20240120_113913.jpg

    En allemaal tesamen

    20240120_114023.jpg

    ik heb ze nog een 10-tal cm omhoog gezet met behulp van een paar boeken

    20240120_135930.jpg

    ...maar wat ga ik er nu mee doen...

    Aanvankelijk wou ik gewoon in allebei m'n kastjes terug 18 liter potten gebruiken en per pot 1 of meer plantjes zetten. Maar als je bij 1 plant die samen met andere planten in 1 pot staat problemen krijgt, is het nogal moeilijk om die afzonderlijk te behandelen. En is de kans groot dat je bij alle planten problemen krijgt. Denk ik...

    Dus meerdere planten in 1 pot ga ik niet proberen.
    In 1 van mn kastjes ga ik alvast een 18 liter pot zetten met 1 plantje er in. Gewoon 1 relatief grote plant kweken. En dat gaat dan een purple kush worden denk ik. Omdat die het grootste zou worden.

    ...en dan moet ik nog 4 plantjes in mn ander kastje steken. Ik heb nog 4× 3,5L pottekes liggen die mooi in de minigrowbox passen, maar dat is echt wel te weinig grond per plant.

    20240120_140112.jpg ... duistere foto...

    Maar zoiets in den aard dus, maar met iets groter potten dan

    Dus heb ik gisteren nog ff aan het rondkijken geweest op internet, en 4× 5L past er ook in 17 cm op 17 cm. Perfect! En 5L per plant vind ik ok. Dat gaat hem dus worden. 4 planten in 5 liter potten in 1 minigrowbox.

    ik ga ineens 8× 5L potten kopen denk ik. Kan ik in de toekomst misschien eens 8 planten zetten tegelijkertijd. En dan was ik nog aan het denken om misschien eens iets klein te maken of te kopen om voor te groeien en te drogen. Misschien ook eens wat met stekken beginnen klooien. Zou voor deze manier van kweken handig zijn .

    Dus...

    1 kast met 1 plant, waarschijnlijk een purple kush, misschien een papi chulo og. Geen idee. Ze zien er allemaal keigoe uit. De purple kush en de papi chulo og zjn op de moment het grootst.5 mm groter dan de rest. Sja...

    4 planten in de andere kast. 25 gram per plant

    stekken trekken van alle planten. Alles goed markeren. Na oogst en consumptie stekken selecteren, moederplantjes maken, en vegen met die paardekop.

    het is een hobby, meneer



    Vorige week had ik al 18 liter plagron pro mix gemgd met perliet en biotabs startrex en mycotrex,

    20240117_194041.jpg
    ingewaterd met 2,5 liter water op kamertemperatuur gemengd met biotabs bactrex en....orgatrex? De 3 biotabs heb ik er nog niet ingestoken.
    Vandaag ga ik nog een hoop pro mix mengen met perliet en biotabsrommel en inwateren met biotabsrommel. Potten bestellen en waarschijnlijk ineens nog een hoop kweekgerief...

    Attached Files
    Last edited by Captain fantasy; 21 January 2024, 11:59.

    Comment


    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      ...of alle plantjes in 5L potten... 3 purple kush tesamen in 1 box. Og kush en papi chulo og in andere box... 🤔

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Plan 1 klinkt leuker. 1 boom in 1 hokje en de andere als test straks meteen op 12 na verhuizing met zijn 4en. 25gr per plant klinkt reeel en 100gr uit de box is niet mis.

      Succes.

    #17
    ....Die cosmorrow led kweeklampen zijn wel handig gerief om in huis te hebben.... om stekken te bouwen moeders te onderhouden, zaailingen te laten groeien, volledige plante te laten afbloeien, ...

    Daar kan je echt vanalles mee doen...

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Het begin kan ook gewoon met led tl lampen, tegenwoordig 7/8 watt en 1000/1100 lumen per stuk.

    #18
    22/01/24

    ... het groeit goed ! Lekker uniform ook 🧐

    20240122_203644.jpg

    Comment


      #19
      23/01/24

      ze groeien als kool.

      1 van de dagen zullen hun deffinitieve schoenen aankomen, als ze door de douane geraken... 8× 5L potten vierkant. 17cm op 17cm op... I don't know. Geen zin om het op te zoeken...

      Ondertussen moet ik nog een verhoogje maken voor in de minigrowbox, want de binnenmaat van de minigrowbox is 35cm op 35cm, maar onderachteraan bij de luchtinlaat zit een lichtlabyrint dat naar binnen inspringt. Mn 3,5L potten passen er net in als ze op de bodem staan. Dat gaat met de 5L potten niet lukken. Dus verlies ik ongeveer 7 cm in hoogte... maakt niet uit!? We zien wel...
      Dan moet ik ook nog het diffuserpaneel van m'n andere minigrowbox herstellen. 3 magneten van de 4 waarmee de diffuser omhoog hing waren gelost. Lastig. De geloste magneetjes had ik ook netjes opzij gelegd en later met het poetsen opgestofzuigd. Like a pro. Ondertussen al een aantal emails gewisseld met Fred van minigrowbox over wat voor lijm ik best kan gebruiken. Die zei dat hij vanalles ging opsturen, nieuwe magneetjes, nieuwe diffuserplaat. Keilief !, zei ik. Stuur maar op! Maar dan heb ik er eigenlijk niets meer van gehoord... waarschijnlijk ga ik ergens binnenkort nog een diffuserplaat in de brievenbus krijgen, maar ondertussen heb ik zelf maar nieuwe magneetjes besteld bij magneetgigant.nl en vandaag aangekregen. Supersnel en supergoedkoop! Nu nog een tube bizon plaklijm gaan kopen in de brico. En een geperforeerd aluplaatje of zo om te plooien tot een platformpje. Ik heb nog aluprofiel liggen. En poeprivetten. Misschien kan ik er nog iets elegants van maken. Eens kijken bij de overschotjes op het werk. Geen kunstwerk van maken.... gewoon iets dat proper past zonder scherpe randjes waar je je polsen aan kan overhalen. En het moet stabiel zijn. En warme lucht van m'n warmtematje doorlaten. En niet giftig zijn of worden. Overschotjes volkern heb ik ook nog liggen...iets dat niet op elektriciteitsdraden steunt of schuurt. Misschien eerst eens een tekeningske van maken en opmeten. Niet teveel werk in steken. 😉

      20240123_194408.jpg 20240123_194522.jpg

      20240123_194432.jpg

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Je zal waarschijnlijk idd wel een geheel nieuwe defuser in de post krijgen, want toen ik laatst m'n fan had vern**kt had hij gewoon een nieuwe opgestuurd kosteloos.

        En wat je plantjes betreft, misschien zullen sommige meer strekken dan andere, en die kan je dan op de grond zetten van de box en de mindere strekkers op de verhoging van de ventilatie?
        Zit maar ff hardop te denken hoor..

      • Captain fantasy
        Captain fantasy commented
        Editing a comment
        Awel Babsken, ik heb gisterenavond nog een mail gekregen van een pakjesfirma dat er iets vanuit Fred z'n winkeltje naar me onderweg is...🙃
        Last edited by Captain fantasy; 24 January 2024, 15:44.

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Oehhh spannend.. 🤪

      #20
      25/01/24

      Ik was het weeral vergeten, maar online top garden is zo fucking traaaaaaaaaaaaaaag met leveren....

      Comment


      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Ja en de verpakkingswijze is ook niet optimaal. Kreeg een complete tent kit toegestuurd paar jaar geleden, dat waren gewoon 5 dozen aan elkaar geplakt met ducttape en vervolgens met zwarte folie geseald. Je kon aan de vormen zien wat het was (als je er een beetje verstand van heb). Vreselijke shop.

      #21
      26/01/24

      ....aangezien de "papi chulo og" de langste wortels onderaan het potje had en de grootste bladeren had is die alvast verhuisd naar haar eigenste 18 lter pot. In het plantengat heb ik nog 2 afgestreken theelepels mycotrex gestrooid. Ook een beetje op de wortels van het plantje uiteraard. Plantje in plantgat, zachtjes aandrukken. 3 biotabs 5 cm diep in de grond duwen, klets water erover en klaar
      20240125_190342.jpg 20240125_190354.jpg 20240125_191213.jpg


      De 3 purple kush plantjes en de og kush staan nu in de andere minigrowbox. En zouden eigenlijk ook gewoon verpot moeten worden.... worteltjes komen onderuit het potje. Als online top garden niet snel levert zal ik iets anders moeten verzinnen voor deze dames....

      20240125_191643.jpg

      ....ik heb trouwens ook nog geen platformpje gemaakt. Mogelijks wordt het gewoon een stapeltje boeken of zo

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        De bijbel schijnt in verschillende maten te zijn.

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Wellicht een optie om 5 korans aan te schaffen, zodat deze in elk geval niet verbrand kunnen worden; iedereen blij 😊

      #22
      Ik kweek al jaren in de tuin, altijd proberen om geen overlast te veroorzaken, maar sinds ik die growbox zie denk ik steeds vaker om zo'n ding te halen. Ik durf geen kweektent te plaatsen ivm de angst om gedetecteerd te worden door een drone oid met hittesensoren. Dit kan prima en ik rook maar twee a drie joints per dag dus heb niet veel nodig.
      Baas in eigen brein.

      Comment


      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Ik heb nog een leuk hokje staan, een dubbele minigrowbox in de verkoophoek 😊🤞 overigens een drone ja? Denk je dat Nederland zo actief op zoek is naar wat hobbyisten met een tentje? Wanneer heb jij voor het laatst in de media oid gelezen dat er een tentje opgerold is met 5 plantjes? En ook in een tent kan je led hangen hé, een tropisch aquarium, warmte spots in terrariums, electrisch warmte bedlaken etc geeft een groter warmtebeeld af dan een led paneel van 200w.

        Maar ik snap je wel, ik was er voor ik aan binnen kweken begon ook bang voor. Echter na 3 rondjes met de mgb glijd dat van je af.

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Wat Heyz zegt, denk ik niet dat je je heel erg druk hoeft te maken om blauw aan je deur voor een paar plantjes, hele plantage is natuurlijk weer een ander verhaal.
        Die mini grow dual van Heyz is misschien wel een leuke optie voor je.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Zorg dat ie niet direct zichtbaar is, in een kast of achter wat dozen.

        Pas bij een gerichte huiszoeking gaan ze dan wat vinden.

        Al dat klein spul is verder niet interessant voor hun.

        En verder gewoon je filter in de gaten houden en geen sjouwerij aan de deur die allemaal lopen te blowen.

      #23
      26/01/24

      😱

      ...fuck me and slap me silly...

      Net ontdekt dat er waarschijnlijk helemaal geen 5 liter potten onderweg zijn naar mij....fucking online top garden.... en luie stoner die ik ben...

      Vorige keer dat ik bij online top garden bestelde had ik oa een paar zakken plagron pro mix besteld. Die is onbemest, en dus ideaal om te gebruiken met biotabs Spulletjes. Online top garden had toen een paar zakken plagron royal mix geleverd, die stevig voorbemest is en dus niet bruikbaar is met biotabs spulletjes. Na enig over en 't weer gemail stuurde online top garden me dan de plagron pro mix zakken en de boodschap dat ik de andere zakken maar in de dozen moest terug sturen. Dat is er niet van gekomen, die zakken potgrond in dozen steken, labels op plakken, in de auto laden, naar het postkantoor rijden, een paar honderd meter er vandaan parkeren omdat er geen plek is, gaan vragen of je een karretje mag gebruiken,... etc....

      Dat heb ik niet gedaan.
      En uiteindelijk dacht ik, nou, dan bestel ik daar gewoon niet meer. Appeltje eitje...

      ...maar nu heb ik toch weer daar besteld...
      waarschijnlijk staat er een vinkje bij mijn account.
      waarschijnlijk denken ze nu bij online top garden

      hehehehehehe

      modderfockers

      Dus wordt het keuzes maken


      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Stouterd! 😉
        En inmiddels al een oplossing gevonden?

      #24
      Heyz Ik heb je kast bekeken, ziet er super uit en een hele mooie prijs. Ik ben het volgend jaar pas van plan, de zaden voor de tuin zijn al gekocht. Meest auto en wat haze. Ik zie dat de kast wat hoger is dan de normale wat goed is voor hoog sativa gehalte. Ik had het een maand geleden moeten zien dan had ik die auto's niet gekocht.

      Ik wil niet in de tuin en ook in huis, dat is vragen om ellende. Dus na onderstaand plan om dat in 1 seizoen in de tuin te laten bloeien ga ik op jacht naar een kast.

      1x Lemon Haze - Huismerk Wietzaadjes
      1x Fruit Punch Auto - Heavyweight Seeds
      1x Orange Sherbet Auto - Fastbuds
      3x Auto Zamaldelica - Ace Seeds
      1x Northern Light Auto - Huismerk Wietzaadjes
      1x Lowryder 2 Auto - Huismerk Wietzaadjes
      3x Skunk Red Hair - Huismerk Wietzaadjes
      2x Purple Haze Automatic - Zamnesia Seeds​
      3x Sweeth Tooth - Barney's Farm

      @ de rest, ik ben gewoon voorzichtig, dat kost niks ​​
      Baas in eigen brein.

      Comment


        #25
        9/02/24

        papa chulo og

        sinds 17/01/24 boven de grond.

        Op 26/01/24 in 18 L pot gestoken.

        Gisteren (8/02/24) voor de eerste keer water gegeven. 1,5 L kraantjeswater .De plant is ook getopt.

        Vandaag de onderste vertakkingen weggeknipt

        Deze is dus 23 dagen oud .

        staat nog steeds op 18/6

        20240209_194255.jpg 20240209_194250.jpg 20240209_193553.jpg 20240209_193511.jpg

        Comment


        • Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Dame ziet er fris groen uit 👌🏻

        #26
        9/02/24

        3 × purple kush
        1 × og kush

        23 dagen oud.

        Sinds 17/01/24 boven de grond.

        Sinds 27/01/24 mer z'n vieren in een 18 L pot.

        Gisteren (8/02/24) de 3 purple kush plantjes getopt.

        Vandaag de onderste vertakkingen weggesnoeid zodat ik per plant 4 vertakkingen overhoud

        Staat nog steeds op 18/6


        20240209_193229.jpg 20240209_193031.jpg 20240209_193130.jpg

        Comment


        • Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          Grote Kush fan hiero. Gaat wel goed zie ik....suc6

        #27
        4 stuks, gaat dat niet propvol worden?
        Hoe hoog is die pot?
        Deze 17.5 liter pot komt van de action.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by Eclecticon; 10 February 2024, 12:02.
        Baas in eigen brein.

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Klinkt goed Cap, ik ben je misschien wél voor met de 4 5L potjes. 😉

        • Captain fantasy
          Captain fantasy commented
          Editing a comment
          De 18 L potten die ik gebruik zijn 31 cm hoog

        • Eclecticon
          Eclecticon commented
          Editing a comment
          Ok, deze ongeveer 27

        #28
        10/02/24

        Papa chulo og

        Aangezien er een paar takken tegen bovenliggende bladeren zaten te drukken en daardoor echt volledig in de schaduw lagen de plant nog eens uit de minigrowbox gehaald en met LST een aantal bladeren opzij getrokken zodat alle takken in het zonnetje hangen 20240210_201839.jpg


        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          So he, donker

          Wat voor grond is dat, batmix ofzo?

        #29
        11/02/24

        3× purple kush
        1× og kush

        Ze staan op 12/12 🤪

        En eigenlijk zien ze er alle 4 wel verdomd blij uit...

        Elke purple kush plant heeft nu 4 toplocaties. De og kush heeft er 5. Die is niet getopt en minder gesnoeid.

        van deze growbox heb ik vandaag de actieve kool korreltjes eens vervangen. Vorige kweek stonk het huis nogal door de wedding cake × tripple og.... Dat zou nu verholpen moeten zijn. Was (is) ook wel een stevige stinkerd, die wedding cake × tripple og ...



        20240211_135103.jpg 20240211_135119.jpg 20240211_135250.jpg 20240211_124409.jpg

        Comment


        • Captain fantasy
          Captain fantasy commented
          Editing a comment
          Eigenlijk was dit de eerste keer dat ik de koolstof vervangen heb...sinds ik deze minigrowbox gekocht heb...een jaar of 3 geleden ofzo... daar waren dus al wel wat kweekjes doorgegaan

        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Het was echt dag en nacht verschil, toen ik het koolstof in m'n mgb filter vervangen had. Eerst rook het als een coffeeshop toen ik m'n zolderkamer binnen liep, na het vervangen rook ik echt helemaal niets meer. Echt top die koolstof filters

        • Eclecticon
          Eclecticon commented
          Editing a comment
          Oh netjes

        #30
        12/02/24

        Papi chulo og

        alle takken een "knakske" gegeven omdat alles zo dicht op elkaar groeide. Ook nog 2 onderste takken weggesnoeid omdat die een beetje in de weg hingen. In een potje met water gezet in de veranda. Wie weet... Paar okselscheutjes weg, paar blaadjes weg.

        Lekker

        20240212_164858.jpg 20240212_164923.jpg 20240212_165712.jpg 20240212_165730.jpg

        Comment


        • Captain fantasy
          Captain fantasy commented
          Editing a comment
          Ook nog 1,5 liter water gegeven

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Papi chullo!!
          Die moet ik ook weer eens zetten, die had een hele aardse smaak, superlekker

          Ik had elke keer als ik de tent opende of de wiet deed roken dit in mijn hoofd zitten, geweldig 😀
          Kijk uit he, pakken deuntje
          https://youtu.be/jpxZnjPMy_o?si=swl5MYAh1gIRI_kL

        • Captain fantasy
          Captain fantasy commented
          Editing a comment
          🤪 ja, nu ga ik er ook mee in mn hoofd zitten elke keer ik m'n kastje open doe.... heerlijk!
      Bezig...
      X