Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northen Light Auto in de MGB met Biotabs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Lekker compost theetje aan het brouwen, in m'n nieuwe ouwe MGB
    Met m'n dame gaat het nog wisselend, bladeren hangen nog regelmatig slap. Water geven met de blumats gaat ook nog niet lekker want ik was zo dom geweest om ze er schuin in te steken. Twijfel of ik ze nog opnieuw er in zal steken (en dus wortels beschadig) of dat ik gewoon verder bewater met de hand. Dan zet ik ze de volgende ronde wel in. Dame ruikt wel steeds sterker, heerlijk
    Attached Files

    Comment


    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja ze hebben er wel zin in!๐Ÿ˜…

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ff een paar knakjes geven, heb je weer wat meer ruimte.

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ik had nog wat van die LST clips liggen van RQS en die gebruik ik als ik een tak plat wil leggen. Werkt best aardig moet ik zeggen. Wel op tijd weer weg halen natuurlijk

    #32
    Gisteren nog wat meer gebonden, blumats even opnieuw gepositioneerd. Ipv de blumats er opnieuw in te steken maak ik nu gebruik van 1 wortel met 2 drippers. De wortel zit schuin onder het plantje en de drippers hangen nu boven de biotabs. Afgesteld op 150, 2 driehoekjes door.
    Het is en blijft een gek plantje. Het ene moment is het happy de peppy en het andere moment droopy. Ik probeer de tensio tussen de 150-180 te houden maar heb uitschieters naar boven en naar beneden (bandbreedte 75-250, niet veel anders dan potje tillen lijkt me?). Of misschien heb ik wel een maandag ochtend model/fenotype. Ook heb ik al wat langer verkleuring van het blad.
    Oh ja, gisteren ook de compost thee gegeven (0.5L). De topjes beginnen wel wat meer vorm te krijgen al.
    Attached Files

    Comment


    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja zo is het Babz๐Ÿ‘

    • Eclecticon
      Eclecticon commented
      Editing a comment
      Ik gooi er van onderen iedere dag 250ml bij zodra hij boven de 120 is. Soms 2x, net voor rust en ergens in de avond.

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ah das wel goed om te eten, ter vergelijking. Thanks Eclecticon

    #33
    Zou top zijn als de strek er nu uit is๐Ÿ˜†
    Attached Files

    Comment


      #34
      De strek lijkt er uit. ๐Ÿฅณ prima hoogte zo toch? Ik schat zo'n 8-10cm van de diffuser
      Attached Files
      Last edited by stef273; 28 April 2024, 17:14.

      Comment


      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja das ook wel een goeie, naar beneden halen daar waar nodig.. Heb ook niet veel zin om haar weer te mishandelen door haar uit de kast te peuteren en een kilo aquarium grind over m'n vloer te krijgen๐Ÿ˜œ.
        Ja das wel apart he van die trichiomen. Nou ja hopelijk komen ze snel๐Ÿ˜Ž

      • Captain fantasy
        Captain fantasy commented
        Editing a comment
        Kak he, autoflowers in de minigrowbox ๐Ÿ™ƒ

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Haha nou bij mijn vorige kweekje ging het net zo hoor, en dat was een fem. Blijkbaar heb ik een voorliefde voor soortjes die graag flink strekken.
        Ben nu met een nieuw kweekje bezig in een 7 liter pot, eens kijken hoe dat gaat. Zaadje is een blueberry (fem) van dutch passion. Verslag volgt

      #35
      Ff korte update. Vanmorgen Bio pk 5-8 gegeven. Lijkt er op dat ik de boel toch nog een keer naar beneden moet trekken. Ik zie nog niet veel trichiomen. Maar ze ruikt wel steeds sterker. Blumat doet z'n ding.
      Attached Files

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ik vind dat je haar echt mooi op gelijke hoogte hebt gekregen joh. ๐Ÿ˜

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Thanks! Vandaag de boel weer ff paar cm naar beneden getrokken. Hopelijk is het genoeg

      #36
      Ontdekte vandaag dat er een knikje in de slang van de blumat zat zodat er geen water doorstroomde (had de plant gedraaid in de mgb), en meteen gecorrigeerd. Zal paar dagen geen drinken hebben gehad. Ze leek er verder geen last van te hebben.
      Toppen beginnen aardig aan te dikken.
      Attached Files

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Nou ja 'goed' is een groot woord ๐Ÿ˜‚ maar het fruitschaaltje gaat redelijk.
        M'n Jack Herer daarentegen gaat gewoon lekker. ๐Ÿ˜Š

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Kijk aan...Northern Lights maakt het weer waar. Met geduld groeien die toppen vanzelf.
        Aandikken is dus begonnen.

        Succes de laatste weken gram per watt moet wel kunnen lukken, wellicht nog meer.

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja het zijn toch wel goeie knallers! Maar thanks RickTerboeg, een gram per watt zou fantastisch zijn๐Ÿ˜Š

      #37
      Still going strong. Toppen blijven mooi aan dikken. Wel een beetje last van lightburn op het kruintje van sommige toppen. Maar echt minimaal en kan/ga er nu verder niets meer aan doen. Las dat Rick daar ook last van had. Woensdag compost thee gegeven.
      Attached Files

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Prachtige plant joh!

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Flinke toppen dat wordt een mooi voorraadje.

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Bedankt Babz, ben er ook niet ontevreden over๐Ÿ˜.
        Ja dat denk ik ook @Corleone1933๐Ÿ’ช

      #38
      Vandaag precies 6 weken zichtbare bloei. Nog ff een fotootje van de laatste stand van zaken. Ze doet het goed. Ik moet nog wel ff proberen een paar toppen iets lager te krijgen, ga daar vnv mee aan de slag. Woensdag laatste bio PK 5-8. Ik hoop haar wel binnen een week of 2/3 te kunnen oogsten.
      Attached Files

      Comment


      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        haha dat zijn mooie verhalen @eclecitcon!

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Nog steeds 22/2 schema?

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Nee op gegeven moment overgeschakeld op 20/4 en zo laten staan giinnoo

      #39
      Ik merkte dat de blumat gister pas veel later "open ging". Aarde was stuk droger dan normaal (320+mbar op de tensio). Ik vermoed dat het ventieltje ook wat uitzet door de warmte en daardoor later open ging dan normaal. Ik merkte dit vorige keer ook op een warme dag.
      Vanmorgen stond de tensio weer op 80mbar. Redelijk normale waarde na watergifte van de blumat.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Dat luistert nog best nauw geloof ik die blumats?

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Hehe ja. Op zich is het geen rocket science maar het correct implementeren is toch niet zo eenvoudig. Zeker als je het achter af toevoegd zoals ik bij deze kweek gedaan hebt. Als je het meteen tijdens de kweek start doet is het vrij eenvoudig (is ook wel info over te vinden op dit forum).

      #40
      Vanmorgen de trichiomen bekeken en overwegend milky en nog gedeelte helder (ik zou zeggen 70/30). Ik zie nog geen amber. Stampers zijn nog wit. A.s. zaterdag is ze 10 weken oud/boven de grond. De zaadboer zegt oogsten binnen 10/11 weken. Zaad boer (dutch-headshop) geeft niet aan hoe lang de bloei periode is helaas.
      Ik dacht dat de bloei 1 april begon, toen zag ik de eerste witte haartjes, dus dat is nu 6.5 week bloei. Misschien stond ze wel al eerder in bloei?
      Ik was van plan om vandaag Bio PK5-8 te geven (voor de laatste keer), maar twijfel nu om dat te doen (ivm "spoelen", voor zover je dat doet met orga).
      Ik weet nu dus niet hoe lang ze nog moet.

      Heb helaas geen macro lens voor mn telefoon.
      Attached Files

      Comment


      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Waren bij jou de stampers al helemaal ingedroogd/bruin geworden toen je ging oogsten RickTerboeg? Ik kan het niet zo goed zien op je foto's.

      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Staat er nog prachtig groen bij, dat blad moet eerst nog verkleuren. Kan nog makkelijk aandikken.

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Denk overigens niet dat het blad zal verkleuren aangezien ik niet spoel (kweek organisch).

      #41
      Ik heb besloten dat ze volgende week vrijdag om gaat. Nog een weekje dus. Dit omdat ik liever een high dan een couch lock heb en omdat ik bang ben voor schimmel. Ze staat dan 7.5 weken in bloei.
      De LV loopt weer aardig op nu met dit weer. LV is nu 73%, zal ik dan toch maar wat bladeren verwijderen om schimmel te voorkomen zo inde laatste week?
      Vandaag nog inspectie gedaan en zie nog geen schimmel (ook aan blaadjes in toppen getrokken om te kijken of ze los raakten maar nee).

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ik denk dat 1 week te vroeg is, hoe zijn de trichomen?

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Afzuiger harder en bijverwarmen
        Gedeeltelijk ontbladeren
        Iets minder water geven
        Zodat je elke dag moet wateren!!
        Maar ze nog niet hangen bij de waterbeurt
        Maar bij een dag te laat wel
        Daarbij is het wel belangrijk dat je geen tempratuur hebt boven de 28ยฐ
        Omdat ze minder vocht hebben om zich te koelen
        Maar ook minder om te verdampen
        Wat zorgt voor een lagere luchtvochtigheid
        En ja het zou je misschien heel klein beetje kosten per gram per plant
        Maar schimmelvrij uitdraaien
        Zonder rot levert je vaker meer op

        Verzadigde vochtige grond
        Zorgt voor veel vocht in de top en veel verdamping vanuit de bladeren

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de tips! Ik heb vanmorgen ontbladerd. Ik zal de water gifte iets terug draaien, das een goeie tip!
        De trichiomen zijn momenteel 80% milky, 20% helder en hier en daar een verdwaalde amber. Ik zal het nog even aan kijken hoe het gaat deze week.

      #42
      Het mooie weer, het minder water geven en het ontbladeren zorgt er voor dat de LV een stuk lager is, zo'n 55-60%. De pistols beginnen ook al aardig in te drogen. Trichiomen inspectie doe ik later deze week.
      Attached Files

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Word een leuke opbrengst!

      • Captain fantasy
        Captain fantasy commented
        Editing a comment
        Krijg nou tieten... ๐Ÿ˜‹

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Finger crossed!๐Ÿ˜

      #43
      Binnenkort lang weekend weg dus vanaf nu draai ik 19/5 om het rijpen wat te versnellen.

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ahh ok, thanks Hork.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Cn nbs is dan ook een reclamesite!!

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Met een autoflower zal het weinig uitmaken denk ik

      #44
      Ik weet niet hoor, in ene heb ik het idee dat ik overal schimmelpluis zie ofzo. Het helpt niet mee dat ik ook soort van kleuren blind ben... Zien jullie hier ergens schimmel? Ik heb op veel plekken aan blaadjes getrokken maar laat niet los.. Misschien zit ik mezelf gek te maken ofzo..
      Attached Files

      Comment


      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Thanks Rrepp, net ff aan aardig wat (verdachte) blaadjes getrokken en ze komen niet los.. Hopelijk geen rot dan..

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ik zie geen rot en ook geen schimmel

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Bedankt @Corleone1933๐Ÿ™!

      #45
      Zichtbare bloei 7 weken en 3 dagen (zaadboer zegt 7-8 weken bloei).
      Trichiomen 95% milky, 5% helder, 0% amber.
      โ€‹Lichschema van 19/5 naar 18/6 geschakelt net.

      Net nog de meeste toppen gechecked en ik zie geen rot of schimmel (voorzover ik dat kan zien met mn kleuren kippigheid) en aan veel blaadjes getrokken, niets komt los. Nu kan ik me niet voorstellen dat in zo'n volle bak geen rot of schimmel zal ontstaan, maar we gaan het zien. Ik heb wel paar dagen geleden het warmte matje aangezet en minder water gegeven en dat lijkt wel te helpen met de LV (al weet je dat nooit zeker natuurlijk met dit wisselvallig weer). Mn LV schommelt rond de 60% afgelopen dagen.
      Ik was begonnen met ontbladeren voor beter luchtstroom maar toe bedacht ik me, misschien dat ik rot of schimmel juist bevorder met de kleine wondjes dat onstaan.
      Maar ja, het groet lekker door . Ben toch wel erg benieuwd wat er van af gaat komen. Maar dat dit soortje veel opbrengst is 1 ding wat zeker is (zeker ook gezien de andere verslagen op dit forum) . Voor nu laat ik haar nog staan, volgende week ben ik donderdag en vrijdag vrij, zou mooi zijn als ik haar dan kan omhakken..
      Attached Files
      Last edited by stef273; 3 weken geleden.

      Comment


      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Haha nou we gaan het zien babs!๐Ÿ˜

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Duimen voor de 100 toch๐Ÿ˜ƒ

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Woop Woop!๐Ÿคž๐Ÿ˜
    Bezig...
    X