Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 X autoblueberry eerste kweek ooit

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 3 X autoblueberry eerste kweek ooit

    Zijn die planten dan verloren?!
    Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

    Comment


      #17
      Re: 3 X autoblueberry eerste kweek ooit

      Er zit kwik in zo een spaarlamp....en ja die planten zijn verloren,zou zelf de grond ni meer gebruiken.

      Kwik is een giftige stof, zelfs bij lage dosis. Het inademen van kwikdamp kan bepaalde symptomen veroorzaken zoals slapeloosheid, geheugenverlies, hoofdpijn. Kwik kan ook nadelige effecten hebben voor de nieren, de schildklier en het hart. Het is een neurotoxine dat vooral schadelijk is voor het zich ontwikkelende zenuwstelsel van embryo’s en jonge kinderen: kwik passeert immers gemakkelijk doorheen de placenta en kan misvormingen van het zenuwstelsel veroorzaken. Daarom moeten zwangere vrouwen opletten dat ze zich niet blootstellen aan kwik.


      Het gebruik van spaarlampen mag ons stroomverbruik dan wel fel inperken, zonder risico zijn ze niet. Volgens een nieuwe studie kunnen bij een breuk van een spaarlamp tot tien weken lang gevaarlijke kwikdampen vrijkomen, meldt de VRT-nieuwsdienst.

      Een spaarlamp is een amalgaamlamp, die naast kwik ook andere ongezonde gassen bevat. Het is dan ook niet de eerste keer dat wordt gewaarschuwd voor schadelijke effecten ervan. Deze keer gebeurde dat door Environmental Engineering Science, dat concludeert dat bij een breuk de voor de mens gevaarlijke blootstelling aan kwik tot tien weken zou kunnen duren.

      Comment


        #18
        Re: 3 X autoblueberry eerste kweek ooit

        @ganjax, dat was een paar jaargeleden met spaarlampjes idd het geval, dat spaarlampjes een kwikdamp bevatten.
        maar tegenwoordig schijnen ze die rommel te vervangen door xenon, dus dat zal wel los lopen.
        Ik heb geen hok, ik heb ze mooi in mn kamer staan, ventilatortje drbij,...
        kwa geur heb ik er persoonlijk, en mijn huisgenoten met mij, geen hinder van.
        @zerozero, ik heb in het begin overwogen om een hps op te hangen, (heb nog een 50w bulb liggen,) maar ben van dat idee afgestapt doordat daar toch wel een dikke bak aan warmte afkomt..
        ben gewoon voor 1 spaarlamp per plantje gegaan, gewoon 827 27000k. 23 watt elk.
        kijken hoe ver ik zou komen met regenwater en batmix, en natuurlijk kan je dr misschien wel 10 keer zo veel afhalen als je dr netjes een hokje voor maakt met mooie afzuiging, ventilatie en alles, maar daar heb ik dus niet voor gekozen

        sowieso is dit mn allereerste kweekje, dus ik wou t ook zo low budget mogelijk houden.

        ---------- Post added at 11:06 ---------- Previous post was at 11:03 ----------

        ik snap best dat als je een netjes luchtdicht hokje hebt, en er valt daarbinnen een oudere spaarlamp stuk, dat je dan de boel wegmietert.
        maar in mijn geval lijkt me dat niet aan de orde.
        als zo'n lampje niet in dezelfde kamer van t huis stukvalt als de planten, is er toch weinig aan de hand?
        Last edited by Schoffie; 10 September 2011, 10:10. Reden: aanvulling
        Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

        Schoffie's Geschoffel 2014

        Comment


          #19
          Re: 3 X autoblueberry eerste kweek ooit

          uiteindelijk heb ik van die 3 planten 34g droog gehaald.

          (komt er tochnog n einde aan )
          Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

          Schoffie's Geschoffel 2014

          Comment


            #20
            Re: 3 X autoblueberry eerste kweek ooit

            leuk dat je het na twee jaar nog meld

            Comment


              #21
              Re: 3 X autoblueberry eerste kweek ooit

              moet je zeker weten , dat er geen kwik in zit!!!!!

              Comment


                #22
                Re: 3 X autoblueberry eerste kweek ooit

                honderd procent
                Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

                Schoffie's Geschoffel 2014

                Comment


                  #23
                  Re: 3 X autoblueberry eerste kweek ooit

                  idd na 2jaar
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                  Comment


                    #24
                    Re: 3 X autoblueberry eerste kweek ooit

                    ja long time no grow,
                    zo gaan die dingen
                    Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

                    Schoffie's Geschoffel 2014

                    Comment

                    Bezig...
                    X