Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OGMrD's Mini(grow) Farm...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: OGMrD's Mini(grow) Farm...

Korting op 420shop
    Hey allemaal...

Mijn eerste kweekverslag had ik dus gewoon in indoor growing gezet.

Maar dit hier lijkt me meer de plaats voor een verslag over mijn mini plantjes...

Dus ga hier een doorlopend verlsag maken van al mijn volgende plantjes in de minigrow...

Dag 1 plantje 2 (AUTO Bubble Gum)

Vandaag het 2de zaadje geplant in een klein potje om bij mijn 1ste plantje in de mgb te zetten.

Heb nu voorgekiemd met gewoon 3 dagen in een glas water met ph 6.2 en zo laten doen, is mooi ontkiemd zo.

2de run is ook terug een auto Bubble Gum.

Ga dus voorgroeien in een klein potje om dan te verpotten als de 1ste plant er uit is.

Zo kan ik de mgb continu optimaal benutten. En scheelt het toch weer een aantal weken naar de volgende oogst.

1ste plantje is klein uitgevallen dus ga toch een aantal dingen anders doen nu.

ten eerste ga ik dus voorgroeien in een kleine pot in plaats van direct in de grote pot.

Ga nu ook een 11liter pot gebruiken ipv een 7,5liter pot zoals bij mijn 1ste plantje.

Ga ook nu weer enkel water geven en geen voeding. Leiding water op kamertemperatuur op Ph +/- 6.2

Zo, en nu hopen dat de start ook zo vlot gaat als bij mijn eerste poging.

Grtzz OGMrD...
    Attached Files
    Last edited by OGMrD; 2 March 2025, 19:21.

Goed bezig!
    Ik ga je volgen. 👀

Comment

Goed bezig! Ik volg!😁 Volgende x voorgroeien in een 3.5 liter potje of 2 liter rozen pot. Heb je meer volume in m voor te groeien en minder snel tekorten, na 3 weken kun je overpotten.

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Voorgroei hokje zou ideaal zijn natuurlijk

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dat zou niet ideaal zijn voor autos, beste gelijk in de eind pot toch?

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Beste wel maar is wel mogelijk

Ziet er goed uit!

Comment

Update.

Dag 19 na planten van het zaadje in een klein potje.

Heb mijn eerste plantje een paar dagen eerder als ik wou geoogst omdat het 2de plantje te groot werd voor het potje.

Dus op dag 15 verpot naar de grote pot, heb deze keer een 11liter pot ipv een 7,5 liter genomen.

Plantje zag er toen niet zo super uit. Dus het was zeker tijd om te verpotten.
        Nu 5 dagen later ziet het er al een stuk beter uit

Vorige keer heeft de LST meer kwaad dan goed gedaan denk ik, dus ben aan het twijfelen of ik dit keer terug LST zou doen of gewoon laten groeien?

Grtzz..
        Attached Files

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          giinnoo kan maar wel voor de bloei inslaat het is geen fem
          is ook moeilijk in te schatten voor iemand die voor t eerst kweekt daarom beter n fem zetten dan kan je oefenen en haar laten bijkomen voor je overschakelt

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Ik zou het nu doen enkel de bovenste knopje met je nagels eruit trekken.

• OGMrD
          OGMrD commented
          Editing a comment
          Ik heb ze getopt.

Heb mij er aan gewaagd en heb ze gisteren getopt.

Deze groeit precies ook veel harder dan de vorige.

Denk dat de grotere pot en de andere potgrond hier ook wel een grote rol in spelen.

Attached Files

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Wat een mooi dametje. 😊

Dag 28 na planten.

wat een verschil met de 1ste poging.

Ik begin schrik te krijgen dat ze nog te groot gaat worden

Ik heb mss ook iets te laat getopt denk ik om ze beter onder controle te krijgen, maar is weer een les geleerd voor de volgende.

Attached Files

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ik zou wat lst toepassen, kan je haar mooi laag houden.

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Ziet er gezond uit misschien de zijtakken wat naar buiten werken voor n wat luchtigere bouw.

Na een heel tijdje niks te posten wegens weinig tijd nog een kleine update.

Ik had wat LST gedaan na het toppen maar hier is het een beetje mis gegaan, 1 van de 2 hoofdtakken die gekomen was na het toppen heb ik gebroken met teveel stress op de tak.

Daarna heeft het plantje het even moeilijk gehad. Zag er ook niet zo goed uit, slappe bladeren enz.

Had nog zo een voedings tablet liggen, heb dit in de grond gedaan en na een paar dagen kwam ze er weer bovenop.

Momenteel gaat het heel goed, ze is ondertussen mooi in bloem en heeft 2 grote toppen een paar minder grote en een deel kleine topjes.

Ze is zelf een beetje te groot. de grootste top komt al iets te dicht tegen de lamp

Maar hier had ik het ook weer anders kunnen doen, de LST was eigenlijk veel te laat en niet voldoende, het toppen had ook eerder gemoeten denk ik.

Weer al veel geleerd om de volgende keer nog beter te doen, maar ik vermoed toch dat daze een veel hogere opbrengst gaar hebben dan de vorige mini versie

Grtzz.
        Attached Files

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Niks te groot hoor ruimte zat nog

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Prima formaat. 😊👍

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Heel netjes!

update,

komen zeer mooie toppen op, toch in vergelijking met mijn eerste poging.

Nu is het wel dat de dikke top een beetje verbrand is door de LED.

Is er iets wat ik hier aan kan doen? ik heb de licht intensiteit al verminderd naar 90%, maar misschien nog meer verlagen voor erger te voorkomen?

Kan ik dit bij het oogsten gewoon eruit doen of wat moet ik hier nu mee?

De dikke top begint ook wat door te hangen door het gewicht, ook hier gewoon laten doen of moet ik deze toch zien te ondersteunen met iets?

Grtzz
        Attached Files

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Je kan de takken wat meer naar de zijkant trekken met binddraad aan de rand van de pot denk dat je hoofdtop precies in de hotspot zit.
          Nog niet veel THC vorming zeker? Zo beschermd je plant zich tegen de zon.
          Heb toppen dichterbij t licht gezien zonder schade

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Dank wel dat licht schade ook een beetje afhankelijk is van het soortje. Sommige zijn er gevoeliger voor heb ik gemerkt.
          Toppen zien er goed uit👌

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Klopt ook wel ja ik heb zelf ook de bubblegum auto gehad die had ook albinotopje maar die stond ook dichterbij

Update.

Vorig weekend is het plantje geoogst.

Heeft mooi liggen drogen en is nu de potten in gegaan om te curen.

Heel tevreden over de opbrengst. 65 gram.

Voor de volgende ronde gaan we voor een nieuwe soort en ook geen autoflower deze keer. Nu zal het Super Silver Haze worden, een van mijn favorieten..

Grtzzz

Attached Files

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Lekker wietje! Als je haze wilt kies dan wel voor een autoflower. Anders heb je een probleem denk ik😅

• OGMrD
          OGMrD commented
          Editing a comment
          oei, nu doen jullie me even schrik krijgen, bij de specificaties stond tussen 50 en 100 com. wat ongv gelijk was aan de autflower bubble gum. die gemiddeld 70 cm was.

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Kijk bij zamnesia of dutch passion, bij DP de xtreme is een grote autoflower haze en erg lekker

Na de reacties op mijn vorige post over de nieuwe soort die ik wil groeien begin ik me wat zorgen te maken

Ik heb het ontkiemde zaadje al geplant dus denk wel dat ik het erop ga wagen.

Ik heb gekozen voor Super Silver Haze van Amsterdam Genetics via Dutch Head Shop.

Maar dit staat er bij de info :

"Met deze Super Silver Haze zaden kan bijna iedereen haze wiet kweken. Indoor wordt ze ongeveer 80 cm hoog. Je hebt dus geen grote ruimte nodig.

Gemiddelde hoogt tussen 50-100cm

Hoop dan toch met te toppen en betere LST als de vorige keer ze wel wat klein te houden.

Verloren moeite of niet?

Grtzz.

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Sativa word lachen denk ik.

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Sluit me helemaal aan bij highrider zijn reactie 👀

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Hoe groot een dame wordt bepaal je gewoon zelf
          Succes!!
          Heerlijk soortje

Update.

We zijn al weer een aantal weekjes verder.

De geoogste plant ben ik nu aan het roken en ik vind ze wel goed, leuke zachte high, en je voelt het goed, maar wel zeer weinig smaak en geur.

Weinig geur heeft ook zijn voordelen natuurlijk om het low profile te houden

Zou dit eigen aan de soort zijn? ( Auto bubble Gum ) of doe ik nog iets mis bij het drogen en curen?

Ook zijn we al bijna 3 weken verder met het nieuwe plantje. Super Silver haze ( geen autoflower )

Omdat ik hoor dat deze nogal groot kan uitvallen voor mijn kastje ga ik proberen die goed laag te houden.

Heb ze getopt en de hoofdstam goed naar beneden gebonden.

Als de zijtakken iets steviger zijn zal ik de ook binden om ze mooi over de beschikbare ruimte te verdelen.

Zo hoop ik deze dame in bedwang te houden

Voor de rest ga ik gewoon de methode van de vorige keer aanhouden.

11liter pot en enkel kraantjeswater met de juiste ph. en waarschijnlijk een voedingstab na week 4 als de voeding van de potgrond het beste van zichzelf heeft gegeven

Hopelijk gaat alles zo vlot als vorige keer. En als deze ook mooi lukt en lekker is zal ik me even op deze soort focussen om zo het meeste er uit te halen.

EN natuurlijk ook, kan ik de volgende oogsten voor mijn huidige voorraad op is Zoniet ga ik toch overwegen om een 2de kastje te kopen.

Grtzz

Attached Files

Comment

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Te vroeg geoogst waarschijnlijk maar is ook slecht te zien met t licht van de minigrow 👀
          Sluit me aan bij Bo$wachter en @Takketoelli
          Beter n tent erbij kopen levert meer op en kan je ook discreet wegwerken met t geld wat je bespaart

• OGMrD
          OGMrD commented
          Editing a comment
          Ik snap de voorkeur voor een tent, maar dit is echt niet doenbaar. of ik moet die achter een soort wand gaan bouwen en daar heb ik de tijd en de zin niet voor. ik rook ongv 5gr de week. een oogst van 3/400 per ronde is eigenlijk al te veel, 100 per ronde zou voor mij goed zijn.

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Ikea kast past die tent prima in.

update.

Plantje gaat hard.

Zou ik al switchen naar een 12/12 lichtschema of is dit te vroeg?

Heb nu totaal geen idee.

Grtzz
        Attached Files

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Ik zou het op 12/12 doen, kastje is mooi gevuld en ze is ‘volwassen’ genoeg.

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Persoonlijk zou ik eerst flink ontbladeren en paar dagen daarna op 12/12

HELP!!

Wou vandaag al eens wat ontbladeren en eventueel op 12/12 zetten straks, MAAAAR....

Ik heb beestjes in mijn growbox.

Volgens mij ordinaire fruitvliegjes?

Kan dit kwaad en zoja, wat doe ik hier tegen?

kastje staat op de zolder en het is hier nu wel heel warm.

Attached Files

Comment

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Alles eruit en opnieuw beginnen hoeft zeker niet, zie tips hierboven

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          😂 oké vooruit er is nog hoop

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          of ff aaltjes bestellen bij aaltjesonline punt nl

Update,

Van de vliegjes geen last meer, heb even de grond heeeel droog laten worden en dit heeft eigenlijk al voldoende geholpen.

Maar...

Zoals men hier gezegd had groeit deze veel harder en groter dan ik gehoopt had.

Ze is nu in de bloei gegaan maar raakt al bijna aan de lamp bij de hoogste takken.

Ik vrees dat ze te groot gaat worden.

Ga binnenkort toch terug auto Bubble Gum zaadjes bestellen omdat dit toch beter ging in mijn minigrow.

Ik hoop dat het toch nog goed komt en ik er toch wat van zal kunnen oogsten.

Maar helaas is dit niet het goede plantje voor mijn kastje Jammer want is echt echt een van mijn favorieten de Super Silver Haze.

Grtzz.

OGMrD

Attached Files

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Van onder water geven dan heb je ook geen last van vliegen, ik doe ook altijd een laagje metselzand er op. Dat werkt ook goed

• Grow Co
          Grow Co commented
          Editing a comment
          Als je n plantje gewoon laat groeien dan word de mgb snel te klein maar je hebt zat ruimte om wat takken plat te leggen

• Minigrowcase
          Minigrowcase commented
          Editing a comment
          Juist trainen moet makkelijk kunnen👌
      Bezig...
      X