Mededeling

Collapse
No announcement yet.

No-budget kweek, Trainwreck

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

No-budget kweek, Trainwreck

Korting op 420shop
    Dag mede-stoners,

Vanwege het feit dat al mijn geld in mijn onderneming zit, heb ik echt 0 budget.
    WEL heb ik een aantal goede gefeminiseerde zaden vd Greenhouse [waar ik er inmiddels wel 2 van verne*kt heb], waaronder mijn levende Trainwreck project.

Zij staat overdag voor het raam waar zij redelijk zonlicht krijgt (het blijft Amsterdam) en 's avonds wat hulp van een gloeilamp. Ik weet het, het moeten eigenlijk een spaarlamp zijn maar dit moet ff wachten helaas. Ook weet ik niet precies welke van alle 6000 spaarlampen ik het beste kan halen (suggesties). Zij staat in de potgrond met voeding van de Appie van maar liefst 2e per 10l dus dat wordt smullen...

Waarschijnlijk mede door de hierboven beschreven situatie heb ik meteen een vraag:
    * De grootste 2 blaadjes beginnen (alleen) aan de puntjes bruine vlekken te vertonen. Komt dit door de slechte situatie of door de gloeilamp die het blad verbrandt?

Voor de eerste foto's zie hieronder.
    Attached Files

Re: No-budget kweek, Trainwreck

Ok eerste hulp:
    Lees meer over Philips en hoe wij helpen het leven van mensen te verbeteren met belangrijke innovaties op het gebied van gezondheidszorg, consumer lifestyle en verlichting.

Deze spaarlampen heb je nodig, er zijn er nog maar deze zijn best ok.
    Philips Tornado 23w die hebben ongeveer 1500 Lumen.
    Reken per plant 2 stuks.
    2de hulp: let op dat je ze niet teveel water geeft in het begin.
    En dat er een lichtbron is zo dicht mogelijk op de plant,
    zodat ze niet gaat gaan stretchen.
    Daar kun je hier wat over lezen:
    Image1192.jpg
    Groeten.

Comment

Zelfs vooe een Mokummer ben je een vreselijke klooi

Zelfs als je vol statse fratsen zit, weet je donders goed dat je onzinnig bezig bent.
      Ik heb het daar menig kraker beter zien doen met 2e hands lampen en blowers van het loo.

Dus....................in Amsterdam schijnt de zon net zo veel -of weinig in dit geval- als ergens anders.
      Maar voor 50€ koop je splinternieuw een complete HPS set
      EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

En voor tig tijd deze voeding:
      EUGardenCenter is het grootste tuincentrum van Europa. Laagste prijsgarantie & meest uitgebreide assortiment van Nederland! Snelle en discrete levering!

Ben je samen 70€ kwijt, geef je anders toch aan de shop uit
      En neem anders bloeivoeding van Pokon bij je Appie

Maar haal die gloeilamp alvast maar weg, dat slaat echt nergens op.

Succes, HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Een ondernemer zijn en verder geen euro budget voor een lamp ofzo, rare situatie

Comment

Wat leuk is aan dit forum, je mag nog zo slecht bezigzijn, er zal altijd wel iemand zijn die je helpen wil.

Comment

haha..bedankt jongens.
            Ter reactie :

* Ik ga een Tornadootje halen, dat kan er net vanaf
            * Er zit voeding in deze aarde, dus ik hoop maar dat dat niet teveel van het goede is.
            * HPS lamp is geen optie, ik ben wel ban plan een kastje te maken en met spaarlampen te werken, die stroomkosten van een HPS lamp (hoewel de moeite waard qua groei) vind ik een beetje gortig voor mijn 1e (zwaar amateuristische) kweek.

Hier nog ff de laatste foto, zojuist genomen.
            Bedankt voor de tips en opbouwende kritiek! IMG_1495.jpg

Comment

Het ziet er alvast een gezond plantje uit.
              Succes ermee!

Comment

Dankjewel!

Comment

Wat moeten die kutkorrels in de grond?
                  Ga je voor hydro?

Comment

Wil jij niet lelijk doen tegen kleikorrels HJM!!!!!!!!!!!!??????????
                    Last edited by THC Dude; 2 September 2011, 15:30.

Comment

Opmerkelijker zelfs, ze liggen alleen bovenop de aarde ???????
                      Die ballen horen onderop, in een emmer, daar bovenop stort je die 9.9 liter die je nog over hebt, en dan die plant er voorzichtig ingraven, tot de eerste ronde blaadjes, dan kan die spalk ook weg.

*aan de aarde te zien hoef je ook zeker 10 dagen geen water meer te geven.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Werkt voor geen meter. Potscherven doen het beter.
                        Als je dan toch die kutkorrels wil gebruiken, doe je een ferme laag op de bodem, doe daar gronddoek of vilt over en dan de grond er op.
                        Anders lopen de ruimtes tussen de korrels direct vol.

Comment

Inderdaad. Zo ver heb ik niet doorgedacht.
                          Ik heb juist vorige week eerste een laag gaas, daarop 5cm ballen en daarop de aarde gestort.
                          Helaas..haha, zal eens zien hoe dat eruit ziet over een maand of drie.

Hoest met de klimplant 8uur ?
                          En met je budget ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ik heb een onderop een dikke laag .. maar deze had ik over

---------- Post added at 20:15 ---------- Previous post was at 20:14 ----------

budget nog steeds k*t! Het wordt tijd voor een krantenwijk :p

Comment

bij mij bleven mijn kweken amateuristisch tot de dag dak onder HPS begon
                              En TL lampen durven het ook wel is te doen.. 9,99 vo de armatuur met standaard TL buis en 10€ vo aquariumTLbuis met beter spectrum
                              een stuk aluminium vindt je zo wel ergens in iemands garage of rommelhok, dat buig je rond je armatuur en maak je vast met boutje en moer die je door de ophanggaten in de TL armatuur en gaatje in aluminium steekt => reflector heb je ook al

Voor spaarlampen kan je dan weer reflectors maken uit blikken.... Je kan low budget kweken maar dan mag je ni te lam zijn!!
                              Verder begin je beter ook al lieveheersbeestjes en oorwormen te verzamelen buiten zodat je al iets hebt tegen insectenaanvallen.

Comment

Bezig...
                              X