Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allereerste binnenkweek, mgb

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Allereerste binnenkweek, mgb

Korting op 420shop
    Hey medegrowers!
    Een paar weken terug heb ik erg impulsief als dat ik ben, een minigrowbox gekocht. Ik heb 2x een buitenplantje gehad, 1x een mislukte autoflower, toprot. En afgelopen zomer een fotoperiode plant, opzich prima gelukt maar met de storm wat takken afgebroken en daardoor is die zaadjes gaan produceren. Of misschien omdat er toch wat licht vanuit de woonkamer op mijn balkon schijnt? De buitenlampen? Ik weet het niet.
    Maar het was leuk genoeg om mee te hobbyen dat ik dit binnen ook wilde proberen, zo discreet mogelijk.

Nu denk ik dat ik nu al wat beginnersfouten aan het maken ben
    Ik heb gekozen voor een gefeminiseerde Amnesia Haze van RQS, schijnt geen geschikt soort te zijn voor een beginner, en misschien ook niet echt voor de MGB.
    Ook dacht ik ergens gelezen te hebben dat een 11L potmaat geschikt zou zijn voor de MGB, maar vandaag na het overpotten heb ik toch het idee dat de pot dan gelijk de halve hoogte van de kast in beslag neemt haha.

Het plantje zelf groeit goed volgens mij. Ik heb ‘m op laten komen in aarde wat ik nog had staan voor mijn gewone binnenplanten, en heb een zak plagron growmix gekocht waar ik vandaag het stekje in heb overgepot.

Ik ga proberen dit kweekverslag regelmatig te updaten, misschien vind iemand het leuk om mee te lezen en misschien kan ik nog wat handige tips en tricks krijgen van iemand hier. Ik ga later ook even proberen een foto erbij te uploaden, nu krijg ik steeds een melding dat m’n fotobestand niet aan te passen is naar het juiste formaat

Groetjes Daisy
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Welkom Daisy
    Zat voorbeelden in de micro sectie waar je kan zien hoe je je plant klein houd.
    Onze meester met klein houden in de Minigrow is wel Captain fantasy kijk is in zijn verslagen.
    Ik draai nu zelf 3 jaar met de MGB maar over t algemeen indica dominant.
    Veel lst 👍🏻
    En veel plezier op t forum

Comment

• HazyDaisy
      HazyDaisy commented
      Editing a comment
      Dankjewel!
      Ik ben nog even aan het uitvogelen hoe het werkt om hem te volgen haha, met mijn impulsiviteit wil ik eigenlijk ook nu al weten wat de beste soorten zijn voor de mgb, maar misschien werkt de amnesia ook wel goed in dit kastje.
      Ik ga zijn verslagen eens doorlezen!

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      HazyDaisy welkom!

Alle soortjes kunnen in de MGB, dus ook je AH. Alleen zijn er bepaalde soorten die meer strekken en dus groter (lees langer) worden dan andere. Dit zijn vooral de Sativa dominante soorten. Zoals Grow Co al aan geeft: focus op de Indica soorten, of lees de verslagen/verdiep je in de kennis van het trainen van de planten. Low Stress Training (LST) of High Stress Training (HST) zijn methoden om je plantje zo compact mogelijk te houden.

Veel lees plezier, succes met deze ronde en schroom niet om vragen te stellen.

Welkom Daisy! Haze zal inderdaad wel een uitdaging zijn in de mgb, het beste een hele korte of zelfs geen voorgroei en dus of meteen op 12/12 of na paar dagen, en inderdaad bovenopzitten met LST.
    welke voeding ga je gebruiken?

Comment

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Als je de Alga lijn van Plagron gebruikt, hoef je ook niets te meten. Dit is de biologische lijn van Plagron.
      De Terra lijn is de minerale lijn, daar moet je idd de EC voor meten.

Ik zou idd ook de helft tot een kwart van de "aanbevolen" voeding geven. De fabrikant wenst natuurlijk dat je de aanbevolen voeding geeft, maar die heeft daar natuurlijk een eigen belang in 😜

• pleuriskind
      pleuriskind commented
      Editing a comment
      @HazyDaisy

ik gebruik ook de plagron lijn! neem het met een korrel zout en gebruik max de helft van wat ze aangeven.

me eerste ronde na jaren niks gedaan te hebben heb ik me plant overvoed en helaas hoop problemen ermee gehad.

• HazyDaisy
      HazyDaisy commented
      Editing a comment
      Ik ga voorzichtig zijn met de voeding! Ik heb nog niets gegeven want die plagron aarde is geloof ik voorzien van +- 3 weken voeding, over een klein weekje de eerste keer voeding denk ik

Vandaag begonnen met LST, of een poging tot? Haha
    Ook gelijk een lekbak gehaald, voor ik straks aan ‘t eind van m’n kweek baal dat ik niet wat beter voor de bodem van ‘t kastje gezorgd heb😆
    ’n dag of 3 geleden is de lamp op 12/12 gegaan.
    Wanneer kan ik het beste beginnen met groei voeding, gezien ik de plagron growmix gebruikt heb? Volgens mij groeit hij goed en vertoont hij geen ‘tekenen’ van te weinig voedingsstoffen.

M’n hondje wilde bijna een blaadje van m’n plantje plukken om te beoordelen toen ik net foto’s wilde gaan maken, heb die foto ook maar erbij gevoegd haha.​

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Denk dat deze beste blaffer jou laat zien hoe je je stammetje moet neerleggen.
      Als je growmix gebruikt kan je de groei voeding overslaan naar mijn weten

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Smeer effe wat sambal op de blaadjes leert ie het snel af

Daarna help je hem met iets vets zoals mayonaise of roomboter tegen de scherpte.

Ook het plaatsen van meerdere foto’s in één reactie lukt me nog niet😅 Voel me net een digibeet nu ofzo
    Lijkt deze LST ergens op of moet ik nog wat aanpassen?

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Gewoon je ding doen fouten mogen gemaakt worden dan leer je t snelst

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      By the way als je n post doet druk dan op upload attachments onder je berichtvenster dan kan je meerdere foto’s uploaden

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Volgende keer het plantje niet in het midden zetten.

Nog 2 fototjes van vandaag en 2 dagen geleden.
    Volgens mij begint die ook al de eerste bloeitekenen te vertonen dus ik denk dat het wel goed moet komen met de hoogte vd plant en ‘t kastje 👌🏼
    Er komt ook al een heerlijke geur vanaf
    Zouden jullie nu al meteen beginnen met bloei voeding of nog even een paar dagen wachten?
    Attached Files

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Maar idd je begint pas met tellen van bloei als je kleine witte pruikjes ziet

• HazyDaisy
      HazyDaisy commented
      Editing a comment
      Oei oei, dan gaat de grootte vast en zeker wel een uitdaging worden! Ze heeft de afgelopen 2 dagen echt een enorme groeispurt. Wordt vervolgd😁

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Ze kunnen ook tot 3 weken doorgroeien in de bloei.
Bezig...
X