RS-11 kweek je voor jezelf

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Deviezepresident
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2024
    • 84

LED: RS-11 kweek je voor jezelf

Korting op 420shop
    Groeivrienden!

It’ s been a while.

Zie 2 x RS-11 op dag 38 van de bloei. Ik blijf worstelen met de hoogte in de MGB. Kennelijk toch te laat in de bloei gezet. Ik heb bijna iedere grow last gehad van lichtverbranding: witte puntjes, verdorde blaadjes, overall niet supersterke wiet als resultaat (hoewel ik er zeker van geniet).Nu dus weer met de RS-11, ditmaal van Barney’s. (Overigens heb ik daarmee voor het eerst moeite gehad met ontkiemen, de helft is niet gelukt. Bij RQS is ik een 95% score over een hele hoop zaadjes).

Zie hoe de bovenste toppen eigenlijk al vrijwel tegen de diffuser aanzitten. Om lichtverbranding te beperken, of beter nog, te voorkomen, heb ik de lampen gedimd tot 75%. Vraag is eigenlijk of jullie nog ideeen hebben om deze grow te redden.

NB: als alles qua timing meezit wordt de volgende een experiment, vanaf ontkieming op 12/12 zetten en kijken wat er gebeurt. Ik heb nog wat gratis Blue Mystic liggen van RQS, dus die zullen als proefkonijn dienen. Tzt neem ik jullie mee.

Alvast hartelijk dank voor jullie advies.
    Attached Files
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1966

Toppen ombuigen?

Met ijzerdraad of veel touw.

Comment

• pleuriskind
      pleuriskind commented
      Editing a comment
      kan je ze niet wat naar beneden 'trekken' met ijzerdraad of iets

hoelang heb je ze laten voorgroeien kwa tijd?
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2576

Ik test de takken altijd es met ze in te duwen . Tussen duim en wijsvinger langs 2 kanten . Induwen masseren platleggen zonder te kraken .

Niet plooien voor ze zachter zijn indien wel duck tape dichtbij tak vasthouden sapstroom vastplakken

Ik heb Ook net rs11 staan van barney, in ietwat grotere tent , ik heb een meter hoogte in dp90. En idd ze blijven strekken , maar ze blijven maseerbaar hier de takjes...
    Sjdp90

Comment

• Nederhigh
      Super Grower
      Lucky Member
      • Apr 2012
      • 1864

Ej lachen zon klein kastje
      Heb je een foto van het hele ding?

sub

Comment

• ReCoil
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Aug 2025
        • 187

Ik las toevallig je tekst en denk zelf dat het niet te maken heeft met te laat in bloei zetten hoor.
        Het zal 99,9% met die extreme warmte van buiten komen.
        Ik durf mn hand in het vuur te steken dat als je deze kweek in de winter had gedaan dat ze niet zo extreem hoog zouden zijn.
        Heb toevallig zelf ook een topic erover.
        Alleen geen idee hoe ik een link maak naar die topic.
        Bij mij had ik de lamp op max hoogte hangen en het groeide gewoon tussen mn lamp door.
        Alles 10-15cm onder de lamp weg gesnoeid en 4 dagen later was het weer tot boven de lamp.
        Er groeien bij mij nu flinke toppen boven de lamp naast mn afzuiging lol
        Heb er redelijk wat foto’s bij staan dus misschien zie je wel hetzelfde als bij jou.
        Nu snoei ikzelf niks meer en laat de verbrande toppen zitten zodat die het meeste opvangen.
        2cm onder de verbranding zit het helemaal vol met terpentenen druppels.

foto boven de lamp.
        IMG_6798.jpg

Komt puur en alleen door die warmte want het fotosynthese plantje uit het verleden is maar 30cm gegroeid sinds 12/12 lichtschema.
        De Superskunk die er nu in staan zijn 1meter gegroeid na 12/12 lichtschema.

Succes in ieder geval!

Comment

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Is extreem droog voor potten en zelfs volle grond buiten. Grond word ondringbaar , stoot het af . Potten drogen zodanig op dat zelfs 4u ze laten weken niet helpt, de grond verliest alle kracht.

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Drupje afwasmiddel helpt wes.

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Idd helpt tegen de oppervlaktespanning , maar alle bodemleven is nagenoeg kapot , of zodanig verminderd dat ze vatbaarder zijn voor vanalles denk ik
      Bezig...