punch pie tysen 2.0 rqs micro grow box

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Rocco89
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Jun 2026
    • 17

punch pie tysen 2.0 rqs micro grow box

Korting op 420shop
    goedenmiddag

belofte maakt schuld dus bij deze...
    eerste keer een kweekverslag maken dus zal vast alles nog niet lekker lopen en alles lekker beschrijven..
    ik ga mijn best doen in ieder geval.

het is de punch pie mike tysen 2.0 femenised geworden
    inmiddels 45 dagen oud nu en vandaag heb ik de klok naar 12 12 gezet.
    de grond is de plagron royal mix en voeding heb ik ook van plagron de 100% naturel.
    mijn keuze om in te kweken is de micro grow box large geworden.
    kost wat maar leek mij een mooi begin omdat alles erop zit en niet iedereen het hoeft te weten.
    heb lst toegepast maar dat zal vast en zeker een stuk beter kunnen.
    hij doet het wel aardig (denk ik) groeit goed in ieder geval.
    water is gewoon kraantjeswater.
    mochten er dingen zijn die niet goed gaan hoor ik het graag,word graag om mijn fouten gewezen
    zodat er in de toekomst een mooi en lekker natuurlijk produckt door mijn longetjes gaan ghaha

vanaf nu ga ik het kweek verslag uiteraard bijhouden en hoop een aantal leuke kweekjes met jullie te mogen meemaken!

to be continued

Attached Files
  • Rocco89
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Jun 2026
    • 17

zo als ze er nu bijstaat.
    45 dagen oud vandaag licht omgezet naar 12 12
    Attached Files

Comment

• Nederhigh
      Super Grower
      Lucky Member
      • Apr 2012
      • 1897

Die zien er goed uit hoor!
      Dat gaat lang niet slecht voor een 2e ronde!

Een kweekverslag is top om bij te houden wat je hebt gekweekt en het later zelf terug te kijken .
      Ik vergeet altijd hoe.wat ik gedaan heb bijvoorbeeld.
      Daarbij kun je ook altijd wat leren van anderen etc..

daarom wat feeback van mij:
      Voor 45 dagen zouden ze net wat groter mogen zijn, maar tis zeker nie verkeerd!
      Hebben ze het te koud, warm, nat, droog of whatever gehad denk je?
      Ik vind ze in ieder geval niet gestrekt, dus je lichtintensiteit lijkt op dit moment wel in orde gok ik.

Verder, sterke LST! Mooi laag gehouden. Dat is een must in zon kleine kast. (herkenbaar probleem )
      Ik denk dat je ze voor het vervolg wel iets minder kan stressen in de beginfase. Iets later beginnen met trainen en misschien net wat minder heftig.
      Misschien is dat ook wel waarom ze nog wat kleiner zijn. Ach uiteindelijk maakt het weinig uit als t allemaal wat langer duurt.

Ik heb afgelopen ronde een vergelijkbare LST gehad.
      Persoonlijk zou ik meer scheuten weghalen. Juist omdat je nu naar 12/12 hebt geswitched is nu ook een mooi moment.
      Je plant gaat nu bepalen welke scheuten er voor de bloei zometeen de meeste energie krijgen.
      Die (vier?) groeipunten in het midden van de plant kan prima wegknippen. Ik zou er in ieder geval max 2 over laten....
      Je plant gaat de komende twee weken flink groeien, let maar op! Er komen als het goed is genoeg nieuwe scheuten aan die je zo weer naar het midden kan trekken om het op te vullen.

veel succes en subke!

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        pH enzo.

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam Naah hij kweekt bio . kan altijd natuurlijk maar kans is 10x kleiner
    • Thrasher
      Senior Stoner
      Nieuw Lid
      • Sep 2026
      • 29

Succes met je bloeiperiode! Zien er goed uit man! good job!

Comment

• Rocco89
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Jun 2026
        • 17

bedankt voor de tip Nederhigh
        ik heb een aantal scheutjes weggehaald.
        ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe het komt dat ze zo klein is.
        vond haar zelf wel lekker doorgroeien:p
        ik ben al wel vrij vroeg begonnen met lst inderdaad.
        en kwa tijd,normaal ben ik vrij ongeduldig maar hier heb ik ineens alle tijd voor...
        wat bizar dat jullie dat vanaf een foto kunnen zien haha
        Rreppellsteeltjam ik wacht nog op een 30 liter vat zodat ik het water in iedergeval goed kan krijgen mocht je dat bedoelen.
        ik ga ervan uit dat als ik jullie reackties lees de bio niet echt wat is??
        hebben jullie suggesties voor wat beters?
        @trasher dankjewel
        Last edited by Rocco89; 2 dagen geleden.

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Neuh, werkt anders dan mineraal met ph enzo.
      • Nederhigh
        Super Grower
        Lucky Member
        • Apr 2012
        • 1897

Bio is juist goed! Ik ben groot voorstander.

kort door de bocht uitleg:
        Je hebt in de basis 2 voedingen: Directe mineralen en biologische voeding.
        Beide hebben zo hun voor en nadelen...

Met minerale voeding kun je in potentie meer uit je plant halen. Je bent altijd (volledig) in controle van de voeding die in jouw bodem zit en bij je plant komt.
        Je geeft namelijk direct de mineralen die jouw plant nodig heeft.
        Het nadeel van minerale voeding vind ik zelf dat het bewerkelijker is. Je moet veel meer en vaker je voedingswater afmeten op ph/ec.
        Je geeft ook sneller te veel of te weinig waardoor je je plant kan beschadigen.

Met biologische voeding is het wat lastiger om een echte mega oogst te krijgen. Al hoewel je nogsteeds hele flinke oogsten en toppen kan zetten!
        Met biologische voeding geef je (grotendeels) geen directe mineralen, maar voedt je juist je bodem en al het micro-organisme/bactierien en schimmels in je grond.(bodemleven).
        Vervolgens verwerkt dit micro-leven de aanwezige meststoffen naar stoffen die je plant kan opnemen.
        Dit bodemleven zorgt als het ware voor een buffer tussen je voeding en je plant. Hierdoor kun je ph/ec meten ongeveer vergeten en is voeden wat minder bewerkelijk.
        Je hebt ook bio methodes waarbij je alleen maar water hoeft te geven.
        Veel mensen claimen ook dat bio wiet meer smaak heeft...
        Denk wel dat het met bio voeding van meerwaarde kan zijn om ook een biologische aarde te gebruiken. Juist omdat je zoveel mogelijk goeie bactieriƫn en schimmels wilt hebben.

Plagron heeft de bio lijn, (Alga grow/bloom) en de minerale lijn (terra grow/bloom).

Comment

• Rocco89
          Rocco89 commented
          Editing a comment
          kijk dat is een mooi lapje tekst waar ik wat mee kan!
          thanks nederhigh
          ik moet ook zeggen dat bio mij meer aansprak.
          ik ga eerst lekker zo door,kan altijd nog veranderen bij de volgende kweek
          nogmaals bedankt voor je reacktie

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Geen dank
          Ik zie trouwens ook algen op je aarde zitten net. Dat is een mogelijke indicator dat ze wat te nat staan.
      • Wesley pipes
        Elite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Mar 2020
        • 2640

Staat mooi , dik stammetje al sterke basis ! Subke succes !
        Sjdp90

Comment

Bezig...