Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

    Korting op 420shop
    Zoals de tittel aangeeft ga ik een kweekje starten in een oude koelkast (lbh-43x45x74).
    Lamp is een 2x36w Tneon van Secret Jardin.
    Zaad is inmiddels onderweg en is Big Bang feminized, ik heb ervoor gekozen geen autoflower variant te nemen om ze zo zelf in bloei te kunnen forceren door ze snel op 12/12 te zetten.

    De kast moet ik nog voorzien van reflecterend materiaal en ik zit er aan te denken om de binnenkant te beplakken met alu-tape.
    De reden dat ik hieraan denk is omdat het erg dun is en goed vormbaar, in de koelkast zitten namelijk wat richels om de plankjes in te leggen. Radiator folie is toch wat dikker en minder strak aan te brengen denk ik.
    Ik heb hier al een Honeywell Avantgarde ventilator maar ik vrees dat deze iets te krachtig is voor mijn kastje. Maar dit weet ik pas zeker als heel de kast klaar is en ik kan proefdraaien met lampen aan.

    Over de hoeveelheid planten twijfel ik nog maar ik neig ernaar om er 1 in te zetten.

    Ik heb nog een aantal dingen nodig en wil daar graag wat advies over hebben.
    Wat voor pot is aan te raden? Ik heb al wel rondgekeken op het forum maar kom er toch niet helemaal uit. Is het mogelijk heel de kweek in 1 pot te doen zonder verpotten?
    Welke grond raden jullie aan? Ik wil eigenlijk niet bij voeden dus het liefst een soort waar al het voeding voor heel de cyclus al in zit.

    groeten Cleargreen
    ps foto's van de kast volgen nog wanneer deze voltooid is

    alvast een plaatje van de kast 2011-09-28 14.48.41.jpg 2011-09-28 16.13.09.jpg En nu ook met lamp erin
    Attached Files
    Last edited by Cleargreen; 28 September 2011, 15:11. Reden: foto erbij
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    #2
    Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

    Een koelkast is aan de binnenkant toch wit? Waarom dan reflectiefolie aanbrengen? Die paar richels zullen echt niet in de weg zitten. Misschien kun je op 2 richels een scrogconstructie aanbrengen als je toch maar voor 1 plantje gaat.

    Comment


      #3
      Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

      Tja wit en wit zijn 2 dingen natuurlijk, het neigt toch wel naar geel.
      En bij de deur heb ik het hele binnenpaneel eruit gehaald dus daar kijk je tegen het isolatieschuim aan. Dus het lijkt me beter heel de kast te bekleden om een uniforme lichtreflectie te garanderen.
      Met aanbrengen van alu-tape kan ik de richels gewoon blijven gebruiken, de 2 binnenplateaus zijn trouwens van geplastificeerd ijzerdraad en daar kan ik er inderdaad wel 1 van gebruiken als scrogconstructie.
      Wat is dan een goede maat voor de pot als ik 1 plant in scrog ga zetten? Zelf zit ik te denken aan 6,5 liter.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


        #4
        Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

        als ie naar geel neigt,moet je hem goed schoonmaken.

        Comment


          #5
          Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

          Ik denk meer dat het verkleuring van ouderdom is, maar ik ga de binnenkant evengoed grondig reinigen.
          Zojuist heb ik het koelgedeelte gedemonteerd, helaas heb ik het freon moeten laten ontsnappen, ik kon geen andere manier bedenken om het vriesvak er anders uit te krijgen.

          Nu net ook een foto van de kast met de lamp erin geplaatst.

          Update:
          Net even de lamp aangehad en ik vond dat er een eigenaardige lucht uit de kast kwam, zelf denk ik dat dit misschien stoffen zijn die uit het plastic vrijkomen als dit wat warmer wordt door de lamp. Dit heeft me aan het denken gezet en ik heb besloten heel de binnenkant ook te strippen. Dus plastic en isolatie eruit en dan aan de achter- en onderkant mdf ofzo erin. Dan ben ik die rare hoek onderin kwijt en heb ik aan de binnenkant bijna 4 cm meer breedte.

          Update 2:
          De isolatie zit blijkbaar vast aan de metalen buitenkant, iets meer werk dan geplant maar goed.
          Positieve punt is dat de isolatie 3cm dik is en ik straks in de breedte dus 6 cm winst heb. De uiteindelijke maten laat ik weten als de kast klaar is.
          Last edited by Cleargreen; 28 September 2011, 19:30. Reden: update
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

          Comment


            #6
            Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

            Net wat grond gehaald Canna Terra Pro PLUS+ en bijbehorende Canna Terra Flores voeding.
            De plant komt in een 7,6 liter smartpot te staan.
            Ventilator heb ik inmiddels veranderd in een kleine badkamer ventilator van de bouwmarkt, deze verplaatst 105m3 per uur.

            Update: Kast nog niet helemaal klaar maar vast een indruk met de smartpot erin.
            2011-10-01 00.36.21.jpg
            Attached Files
            Last edited by Cleargreen; 30 September 2011, 23:43.
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

            Comment


              #7
              Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

              ziet er toppie uitecht mooi man.

              Comment


                #8
                Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                Ik zit met een klein probleem.
                Mijn ventilator krijgt de lucht niet lekker door mijn zelfgemaakt koolstoffilter heen, hij lijkt meer lucht terug te blazen in mijn kast dan eruit.
                Kan iemand mij vertellen waaraan dit ligt en hoe ik dit het beste zou kunnen oplossen.

                Hier wat foto's van mijn filter:
                2011-10-06 19.27.32.jpg2011-10-06 19.28.00.jpg2011-10-06 19.29.18.jpg

                Het filter deel zelf is een kartonnen koker met een binnen diameter van 8,5 cm en een hoogte van 2 cm.
                De buis is een bochtstuk pvc diameter 10 cm.

                En nog een plaatje van mijn toilet ventilator die 105 kuub verplaatst.
                2011-10-06 19.36.26.jpg

                Update:
                Ik heb heb de filter en de ventilator omgedraaid zodat ik nu door de filter heen zuig ipv blaas. Het probleem is iets kleiner geworden maar het scheelt weinig.
                Hier een schema van wat er plaatsvind.
                KastVentschema.jpgKamer

                Update2:
                Gisteren avond en vannacht proefgedraaid met lamp en vent aan en lamp uit vent aan.
                Met lamp aan wordt het 30 graden in de kast lv zakt wel erg laag tot 25% maar met plant erin zal dit anders zijn. Ook ga ik tarwegras in mijn kweekruimte zetten om de luchtvochtigheid te verhogen.
                Met lamp uit zakt de temperatuur tot 22 graden, dit zal naarmate de winter komt waarschijnlijk wel iets lager worden maar dat kan opgelost worden door de lampen snachts te laten branden.
                Last edited by Cleargreen; 7 October 2011, 10:50.
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                Comment


                  #9
                  Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                  Het eerste witte puntje in inmiddels zichtbaar, zaadje was woensdag nacht om 2400 geplant direct in de grond.
                  Ik geef d'r nu nog 24/24 tot morgen 1200 en daarna gaat ze voor waarschijnlijk 2 weken op 18/6.

                  2011-10-14 11.12.21.jpg


                  Ps Die pakken ijsthee zijn ideaal om de plant naar het licht toe te brengen. Ook zijn ze een erg goede temperatuur buffer omdat water erg goed warmte kan vasthouden.
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                  Comment


                    #10
                    Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cleargreen View Post
                    helaas heb ik het freon moeten laten ontsnappen, ik kon geen andere manier bedenken om het vriesvak er anders uit te krijgen.
                    Beetje jammer dit.

                    Afbraak van de ozonlaag.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                      Dat doe ik dus ook echt nooit meer na het zien van dit filmpje.


                      Hier een plaatje van mijn zaailing, ziet er niet helemaal 100% uit of ligt het aan mij?
                      2011-10-15 12.04.25.jpg
                      Update: Inmiddels al vernomen op de chat dat de kromme lobbladeren gewoon normaal zijn.
                      Last edited by Cleargreen; 15 October 2011, 11:43.
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                      Comment


                        #12
                        Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                        Staat ze niet nog te ver van de lampen vandaan?
                        2011-10-15 23.29.45.jpg2011-10-15 23.30.28.jpg
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                        Comment


                          #13
                          Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                          Kan wel zo denk ik
                          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                          Comment


                            #14
                            Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                            Dag 6 (vanaf zaad planten)
                            2011-10-17 18.20.28.jpg2011-10-17 18.20.42.jpg2011-10-17 18.21.28.jpg2011-10-17 18.22.17.jpg2011-10-17 18.22.36.jpg
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                            Comment


                              #15
                              Ik zie nu wat je bedoeld.
                              Denk dat t nu bij mij ook wel goed gaat komen.

                              Veel succes met je kweek
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X