Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

    Wat betreft grootte doet ze het goed inderdaad, al vind ik de bladeren niet echt mooi.
    Hopelijk wordt dat beter nadat ik de blumats aangesloten heb. Dan zal ze wat regelmatiger kunnen drinken.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    Comment


      #32
      Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

      Een beetje te rijke grond en daar kan het jonge spruit slecht tegen.. maar verders gaat het prima toch, grtzz

      Comment


        #33
        Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

        Bobbelige blad met vergeling is volgens mij van te nat gestaan te hebben en geen overvoeding!

        Comment


          #34
          Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

          Wat een mooie plantjes
          God was never on your side..

          Comment


            #35
            Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

            Blumat is inmiddels aangesloten.
            Gisteren heb ik de plant (enkelvoud bella ) getopt en vandaag staat ze voor het eerst op 12/12.
            Zodra het licht aangaat om 2300 maak ik weer een foto.
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

            Comment


              #36
              Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

              Yep, dat gele is van de nattigheid.
              Beter wat droog dan te nat, dan groeien de wortels ook rapper.
              Succes!
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #37
                Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                Dag 21 (1100) (dag 6 op 12/12):

                2011-11-01 11.10.43.jpg 2011-11-01 11.10.55.jpg 2011-11-01 11.12.07.jpg
                Het toppen is vrij goed gegaan, had wel iets teveel weggeknipt maar de plant heeft zich goed herstelt.
                Nu rest mij de vraag, stel ik wil nog 1 keer toppen moet ik dan weer eerst 3 nodes laten ontstaan voor ik kan toppen of kan dit al eerder?
                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                Comment


                  #38
                  Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                  hey,,

                  mooi hokje heb je gemaakt! ik ben er zelf nu aan bezig en heb mijn skelet al af nu nog de platen en de rest nog.
                  ik heb wel een vraagje je moet normaal toch een plaats hebben waar lucht in komt en uit komt in je hokje hoe heb je dit geregeld?
                  ik heb wel gezien dat je een ventilator hebt gebruikt en waar vind je zo een ding? je ventilator zuigt nu waar breng je dat de lucht dan naar binnen


                  grtzz

                  Comment


                    #39
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                    Comment


                      #40
                      Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                      hey cleargreen

                      bedankt voor je reactie ik heb vandaag eindelijk mijn skelet helemaal af en heb de platen vast gemaakt aan de zijden alleen nog de bovenkant vast maken en kijken hoe ik de voorkant ga bevestigen mss een deurtje ofzo of hou zou jij het doen en natuurlijk moet ik nog kijken waar ik dan lucht inlaat en uitlaat ga maken ik zal proberen er deze week eens een foto'tje van te maken.


                      grtzz ferna

                      grtzz ferna

                      Comment


                        #41
                        Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                        De deur zou ik met van dat schuimtape luchtdicht maken, en het beste is natuurlijk met hoek erin zoals een echt deur ook in een kozijn valt zeg maar.
                        Ik kom geen schuimtape gebruiken omdat de kier gewoon te groot was vanwege het feit dat ik het hele binnenwerk van de koelkast verwijderd had en de rubbers niet meer kon terug plaatsen. Deze waren ook zodanig versleten dat dit geen optie zou zijn en nieuwe koelkast rubbers kosten iets van 50 euro. Vandaar mijn low-budget oplossing:
                        2011-11-07 22.19.37.jpg 2011-11-07 22.20.23.jpg

                        Dag 27 (2220) (dag 12 op 12/12):

                        Tijdens mijn afwezigheid in het weekend waren enkele blaadjes helaas in de lamp gegroeid.
                        2011-11-07 22.21.46.jpg 2011-11-07 22.22.16.jpg 2011-11-07 22.23.53.jpg 2011-11-07 22.25.24.jpg

                        Dag 28 (1530) (dag 13 op 12/12):

                        Inmiddels heb ik het scrognet geplaatst, het net bevind zich op 25cm hoogte vanaf de aarde.
                        De plant begint steeds meer te ruiken maar ik zie nog geen tekenen van bloei.
                        Zou ik nu al over moeten stappen op bloei-lampen of echt wachten tot de plant bloei vertoont?2011-11-08 15.26.20.jpg 2011-11-08 15.26.27.jpg 2011-11-08 15.26.42.jpg


                        Update:
                        Op dag 23 heb ik de plant trouwens voor de 2de keer getopt, maar dat had de oplettende kweker al gezien natuurlijk
                        Last edited by Cleargreen; 8 November 2011, 15:07.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                        Comment


                          #42
                          Hey cleargreen.

                          Zonde dat er blaadjes in je lamp gegroeid zijn maar ze zijn nog jong Het kan wel zijn dat ie nu door de stress en beschadiging wat achter gaat lopen (mijn 2 toppige bigbud staat hierdoor nu al 4 maanden en moet nog zeker een week hahaha. Maar bij die was de hele top verbrand)
                          Extra lampen levert volgens mij altijd op zolang je de temperatuur maar goed in de gaten houdt.
                          sigpic

                          Comment


                            #43
                            Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                            Kan iemand me vertellen of me scrognet een beetje goed zit qua hoogte? Het net zit nu op 40cm vanaf onderkant kast. Als ik het zo bekijk denk ik dat het wel 5cm lager kan. Ben toch een beetje bang dat ik anders misschien te weinig hoogte heb. Of hoop ik nu toch stiekem op veel te grote toppen?

                            Op de eerste foto is te zien hoe hoog me lamp kan hangen (met die sleutelhanger ringen er nog af nog ietsje hoger).

                            2011-11-08 22.23.21.jpg 2011-11-08 22.24.10.jpg 2011-11-08 22.24.33.jpg
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                            Comment


                              #44
                              Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                              Moet zo wel kunnen lijkt me.

                              Comment


                                #45
                                Re: Big Bang koelkast kweekje met 2x36w Tneon

                                Dag 33 (4de dag bloei) (2230):

                                Het scrognetje had ik toch nog 5 cm lager geplaatst. Op het moment ben ik wel klaar met bonsai'en en vanaf nu mogen ze van mij wel de hoogte in.
                                Er zijn nu 11 "toppen", 4 vanuit de oorspronkelijke hoofdtop doordat ik 2 keer getopt heb, 4 zij scheuten hiervan en 3 zij scheuten vanaf de stam. Een van de zij scheuten van de stam had ik al even terug verwijderd omdat deze heel erg achterliep op de rest.

                                De lamp heb ik inmiddels omgedraaid omdat de linkerkant sneller groeide dan de rechterkant en ik de lamp hier gedeeltelijk verantwoordelijk voor acht. Zoals te zien ben ik ook al over gestapt op de 2700k lampen.

                                p.s. In het vervolg zal ik alleen de aantal dagen bloei vermelden.


                                2011-11-13 22.26.10.jpg
                                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                                Comment

                                Bezig...
                                X