Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek (kan wel wat hulp gebruike)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    60cm, dan zal je ze wss direct in bloei moeten trekken (12/12)
    Je kan ze nog altijd buigen d.m.v draden als ze te hoog worden.
    Afstand van TL/Spaarlamp en je plantjes moet +- 5 cm zijn.
    Waarvoor heb je de gloeilamp nodig? Warmte? (Zijn niet geschikt voor onder te kweken)

    Gelieve ook niet te dubbelposten, dus geen 2/3 posts achter elkaar in minder dan 5 min. Als je nog iets vergeten bent gebruik dan de "Edit/Bewerk" Functie. Heb het ff voor je aangepast.

    Peace

    Comment


      #17
      smokey, ik bedoelde spaarlampen ipv gloeilampen, en zal voortaan wel alles in 1 post zetten als dat beter is.

      en zal even moeten kijken hoe ik dat met die lampen ga doen, als ik nou 4spaarlampen van 75 watt neerzet en 4planten eronder zou dat gaan lukken denken jullie?

      zou ik mijn planten nu al direct op 12/12 kunnen zetten of moeten ze eerst nog paar blaadjes extra ofzo krijgen?

      Comment


        #18
        Ik zou ze nu al op 12/12 zetten sinds je niet al teveel ruimte hebt.
        Ook zullen je planten wss nog strekken dus dat is ookal verlies in hoogte.

        4 Spaarlampen voor 4 plantjes zou lukken maar dan raad ik je idd aan om ze direct op 12/12 te zetten. Spaarlampen van 75 watt, van waar heb je deze?
        Of bedoel je een spaarlamp die evenveel licht geeft als een 75 watt gloeilamp?

        peace

        Comment


          #19
          ik bedoel dat ze evenveel licht geven als een normale gloeilamp van 75 denk ik, ik ga nu ff langs winkel voor wat spulletjes dan zal ik vanavond of morgen wel ff update met fotos

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door oost View Post
            smokey, ik bedoelde spaarlampen ipv gloeilampen, en zal voortaan wel alles in 1 post zetten als dat beter is.

            en zal even moeten kijken hoe ik dat met die lampen ga doen, als ik nou 4spaarlampen van 75 watt neerzet en 4planten eronder zou dat gaan lukken denken jullie?

            zou ik mijn planten nu al direct op 12/12 kunnen zetten of moeten ze eerst nog paar blaadjes extra ofzo krijgen?
            4 zou moeten lukken hoor , best is ook je spaarlampen horizontaal hangen.
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #21
              maar is er verschil dan als ik me spaarlampen horizontaal of verticaal hang?

              (heb ze nu verticaal hangen, dan kan ik ze makkelijk in hoogte verstellen met klemmetjes aan het draad v/d lamp zelf)

              Comment


                #22
                ja op deze manier schijnt bijna alle licht op de muren en dat willen we natuurlijk vermijden. ik raad je aan ze horizontaal te hangen en een reflectorkapje voor er net boven in elkaar te knutselen. zo krijgen je schatjes al het licht dat ze nodig hebben.
                weet je al iets meer over het wattage van je lampen? 75watt spaarlampen lijkt me wel wat. maar volgens mij zal je al snel hel wat geld kwijt zijn. ik heb een gekregen van 40watt maar zag deze in de winkel staan voor 69,99€ wat ik toch al een behoorlijk bedrag vind voor een spaarlamp.

                succes met je kweekje
                peace

                Comment


                  #23
                  ja maar het word lastig om ze nu nog horizontaal te hangen omdat ik ze ook nog lager en hoger wil verstellen en ik niet zo veel ruimte heb ervoor..
                  de lampen zijn trouwens 11wat (75 in verglijking met gloeilampen volgens mij) en heb er nu 2 hangen boven 4planten..
                  ga binnekort kijken voor nog 2 van zulke lampen en dan zet ik er mijn 5de plant bij

                  denk dat ik het nu een paar weken afwacht en kijk hoe het gaat met dit kastje, als het goed gaat ga ik me nieuwe zaadjes hierin kweken en anders dan maak ik wel een betere (heb nog een oude kledingkast staan)

                  Comment


                    #24
                    je kan ook gewoon de potten in hoogte verzetten, aangzien je onder sl of tl elke plant afzonderlijk het liefst elke dag op 4 a 5 cm van de lamp af moet stellen/zetten kun je beter eke pot afzonderlijk omoog zetten. zo heb je altijd elke plant op de juiste afstand staan

                    en ik denk ook dat zo jou plantjes telkens scheef naar het licht zullen groeien aangezien je telkens sommige planten net niet onder de lamp kan zetten, hoe heb je de lampen nu in je kastje/kistje zitten?

                    Comment


                      #25
                      http://www.kweekotheek.nl/webwinkel/spaarlampen.html

                      vraag me wel af of ik hierbij eventueel voorschakel apperatuur nodig ben..
                      greetz
                      Last edited by knockie; 31 October 2008, 06:14.

                      Comment


                        #26
                        Nee deze hebben een ingebouwde eVsa.

                        Peace

                        PS: Leuke shop

                        Comment


                          #27
                          iemand deze lampen al geprobeerd?

                          Comment


                            #28
                            Ik niet maar heb wel al gehoord dat ze goed zijn

                            Comment


                              #29
                              jah die lampen zien er mooi uit maar zijn mij iets te prijzig..
                              heb vandaag wat nieuwe spulltjes aangeschaft denk dat ik wel voordelig uit ben geweest:
                              2spaarlampen 75wat ieder (2X4) 8,-
                              thermometer met lv 17,5,-
                              afstelbare verwarming 8,-

                              die verwarming werkt overgens perfect.. staat nu op constante temperatuur van 26,5C
                              en snachts als de verwarming uit is geweest op 20C
                              en me luchtvochtigheid is 40%
                              volgens mij is de vochtigheid veel te laag, de temperatuur lijkt me prima...
                              wat vinden jullie hiervan?

                              Comment


                                #30
                                klopt, je lv heid mag wel 80 90% zijn in het begin om hem daarna langzaam af te voeren naar 50 of minder..

                                met die 75 wat spaarlamp bedoel je zeker +- 14 watt spaarlamp staat gelijk aan 75 watt gloeilamp??

                                of is je spaarlamp echt 75 watt??

                                Comment

                                Bezig...
                                X