Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1ste kweek (kan wel wat hulp gebruike)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    idd ik bedoel een 14watt spaarlamp die gelijkstaat aan 75w gloeilamp (vergeet dit elke keer)

    enige tips om mijn lv richting de 80 te brengen?
    ik heb al een emmer met een handdoek erin gezet maar dit helpt niet echt, moet ik de handdoek op een bepaalde manier erin zetten, of kokend water gebruiken ofzo?

    ga nu mijn waterkoker erbij zetten dat maakt vast wel verschil (kan het altijd proberen)

    Comment


      #32
      ja de lvheid blijft toch een terugkomend probleem bij veel kwekers, ik heb hier mscshien wel een nieuwe oplossing voor

      je hebt van die hele lichte/luchtige rooie plantenbak steentjes die als je ze in een emmer water flikkert water opzuigen, dat verdampt dan weer zo snel en makkelijk uit die steentjes dat je elke dag wel een liter water kan bijvullen..aldus een kameraad van me. hij haalt de 85% lvheid met gemak

      zelf heb ik daar nog geen ervaringen mee want heb met een rare constructie met verschillende oplossingen nu een redelijk goed regelbare en controleerbare lvheid gecreeerd

      als je wilt weten hoe, kijk maar ff bij micro kweekverslagen / mijn eerste kweek kan van start wat ik allemaal gedaan heb want het is teveel om nog een keer uit te leggen ben nu alweer viesbaters dus dan ga ik weer vanalles vergeten

      groet
      Last edited by hobbyist; 31 October 2008, 19:39.

      Comment


        #33
        Toch eens proberen met die bolletjes,slim gezien
        Peace Out

        Comment


          #34
          jah ga ik dan ook maar eens proberen met die bolletjes want ik blijf op 40% zitten nu..

          kwam vanmiddag uit me werk zie ik dat me 2 kleinste stekjes zijn gaan hangen, de blaadjes zijn ms nog maar 2cm maar staan nu helemaal onderste boven en ik denk niet dat ze het gaan overleve denk dat het komt door me verwarming die warme lucht tege ze aan blaast.

          iemand die dit zelfde probleem heeft gehad dat zijn plantjes(15cm hoog) opeens gaan hangen en de blaadjes opkrullen? wel zijn de blaadjes en de steel nog goed groen

          op dit moment heb ik dus nog maar 3plantjes en ze zijn nu bijna 2weken oud dus.. maar nog steeds heel klein en met maar 4blaadjes ieder

          ga volgende week met een nieuw kastje beginnen, dit keer wel eentje die groot genoeg is en begin gelijk met een verwarming, lv meter en teperatuur meter en als deze plantjes het neit overleven met nieuwe zaden en 4lampen (4x75 watt)

          Comment

          Bezig...
          X