Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: koelkastkunstjes monden uit in .. (kweekverslag)

@peter: de top stek leeft nog steeds, al ziet ie er afgeleefd uit..

hoe die verder zal gaan is mij ook een grote vraag maar sinds de wonderen de wereld nog niet uit zijn, ik heb nog hoop :p

vandaag een foto van plant 1_1 waar ik me wel vragen bij stel.
    de uitlopers schieten mooi door nu, ik denk dat ik dra met die LST begin, alleen is er een groot kleur verschil in de bladeren van de uitlopers en de fanleaves.
    moet ik me zorgen maken?

een zicht op 2_8 waar die is getopt, de plant is vandaag duidelijk in rust na de topping..

mijn excuses voor een ietwat onduidelijk (blury) foto. ook dat kan ik nog steeds niet -_-"

ronde drie gaat behoorlijk, 3_1 en 3_2 zijn elkaar aan het beconcureren in opbouw en groei. zoizo ben ik blij met deze twee rakkers.
    gisteren een eerste keer voeding gegeven en vandaag zijn daar nog geen negatieve sporen van terug te vinden wat niet kan gezegd worden van het achterkomertje uit ronde 3.
    3_3 heb ik behoorlijk verneuqt door ook die voeding te geven, hoewel veel kleiner had ik het lumineuze idee ze wat 'sneller' te laten gaan , o ja ik ben zo stom ..
    da pictuzz:

-->

vanaf vandaag staat 3_3 onder (alweer) een stolp, geen idee hoe ik deze kan laten overleven maar ik krijg hier een serieus déjà vu gevoel, 2_8 in gedachte houdende hoop ik uiteraard dat mijn gekluns voldoende zal zijn om deze plant te helpen.
    enig idee hoe ik deze 'verbranding' kan verzorgen?

over ronde vier valt er niks zinnigs te vertellen, twee plantjes uitgekomen op 24. nu ja ik had maar op een plant of 12 gerekend maar 2 is afgrijselijk slecht,
    dus please nevermind dat pretentieuze gedoe met die zaden fotoos.

ronde 5 gaat vandaag in de bumbadoos.
    deze keer 10 zaden van het kenmerk BB (zie pretentieuze fotoos hogerop in deze draad). uiteraard ga ik door met het experimenteren maar dan op een andere mannier, eerst kiemen dan planten, zo heb ik tenminste nog het gevoel dat ik het beter doe. ook al gaven voorgaande pogingen niet het beoogde resultaat, op mijn gedrevenheid staat geen maat (humhum)

spuit ze ..

Comment

we naderen stilaan de 4000 vieuws, voorwaar dank beste screenkijkertjes van me.

het was een geweldig weekend, op persoonlijk vlak maar vooral omdat ik me als zijnde van de inkomende meteoriet geslagen plots een stuk meer kweker voel dan voorheen.
      mss kennen sommigen onder jullie dit soort extase, waar je plots beseft dat, hoewel niet alles van een leien dakje op wieltjes loopt, je langzaam aan toch enkele pronquality planten aan het kweken bent. ondertussen zijn we onderweg naar de tiende week van mijn gekunst in de koelkast en ja het is waar, mijn oudste plant zit in de tiende week groei, maar de rust en het vertrouwen neemt nu iedere dag toe. mijn planten zullen me nog plezier geven, zowel voor als na een eventuele oogst ..

temperatuur in de koelkast schommelt tussen de 12 en 29° graden (te groot verschil, maar voor alles is nog steeds dezelfde uitleg)
      luchtvochtigheid zit nu vaak tegen de 50%

uit een vorm van weerloos masochisme begin ik met het slechte nieuws:

plant 3_3, die ik vorige week heb verbrand staat stil, dit is nu echt helemaal een heruitgave van plant 2_8 in de stolpfase. de plant staat nu relatief droog en blijft op een minimum aan water en 'regen' overleven onder een colazero_stolpje. detailfotoos zijn overbodig maar de plant is te zien op een foto die ik straks in mijn verslag mee geef.

ronde vier, geeft me tot nu toe wel geteld 1 beginnende plant, ik kan wel vertellen dat ik na twee weken plots twee nieuwe plantjes zag geboren worden, na HB_05 en RB_02 kan ik nu ook HB_03 en HB_06 tentoonstellen al vrees ik dat het niks wordt met deze, HB_03 is van het zelfde broekje ziek als RB_02 die overigens na twee weken nog steeds eruit ziet als dag 1, dus ik vrees nu al voor 03. HB_06 is alweer een ander verhaal, deze plant kwam gehelmd boven en ik heb het vermoeden dat de operatie is mislukt. de lobblaadjes hangen er triest en naar de bruine kant bij. we zien wel. ik blijf de gehele bak constant inwateren en hoop dat na zoveel tijd nog enkele rakkertjes zich zullen laten zien.

als laatste 'slechte' nieuws toch nog maar even vermelden dat de topstek, hoewel nog steeds in leven, nog niet beter doet. al moet ik toegeven dat ik hoop koester voor dit experiment. gisteren zag ik zowaar dat bepaalde blaadjes licht herstel toonden. de stek wordt vollop vochtig gehouden en blijft voorlopig nog wat op de warmte mat.

de fotoos:

slechts 3 vragen of opmerkingen bij deze topstek foto ^^,

1) duidelijke verbrand of aan het afsterven, ik merk hetzelfde op bij het eerste paar ondertussen slaphangende bladeren die nooit tegen of dichtbij de lampen hebben gehangen dus ik ga er zonder verbetering van uit dat ze afsterven.
      2) het tweede paar blaadjes is in de laatste 24h gaan rechtstaan waar ze voorheen iets meer neigden te gaan hangen.
      3) ik wil duidelijk de knopjes zien groeien, geen idee of het mijn verbeelding is maar ik wil het gewoon zien ..

ja, te nat, deels doordat ik alweer voor de fotoos de grond inwaterde tegen uitdroging op de warmtemat en deels omdat ik gewoon te nat werk, mea culpa.

maar dan nu wat beelden die me al een stuk meer kweker doen voelen, voor de echte onder jullie is dit peanuts, ik weet, maar toch ben ik nog steeds trots.

er was al een vierde zaadje opengebarsten maar die heb ik nog even laten sudderen. de bumbadoos staat op de enige cv in huis in de badkamer op een constante temp.

1_1 en 2_8
      toppen gelukt ofte fimmen mislukt ^^,
      2_8 is vandaag ruim 6weken dus die heeft 1_1 al mooi benaderd, uitlopertjes beginnen te groeien. plant 2_8 heeft bij vergelijk voorlopig een viertal uitlopers méér ..

de tweeling, planten 3_1 en 3_2

mijn laatste echte aanwinst duidelijk je reinste pron in wording..

spuit ze ..

Comment

Eeej die laatste is een mooitjen
        En de andere doen het beter en beter ^^
        het gefeul is doar wi ^^
        sigpic

Comment

dank je bubba, ik doe mijn best ..
          leuk nieuws ivm ronde vier, die hb_03 die was uitgekomen komt er ook aan al gaat ie wel met een twee tal weken vertraging. verder nog geen nieuwe uitkomsten uit deze ronde dus die zit stuck op 4 op 24 (waarvan 4 zoizo geen kans hadden maar toch) een score van 20% is zeer laag. bovendien zullen wellicht slechts twee van de vier er in slagen verder te groeien. al bij al een rondje gekunstel om snel te vergeten. de planten die het redden krijgen een naam en worden verder van verslag voorzien.

geilen ^^,

plantjes 1_1 en 2_8 doen het goed, ik kan bij deze iedere dag een paar regenbuitjes droppen en om de andere dag wat laten drinken tenzij te droog, het lukt me bij deze al vriij aardig om niet te omzichtig om te springen met water. vraagje omtrent toppen: na de eerste topping, vanaf welke node kan ik toppen op de zijtakken? ik dacht ergens gelezen te hebben dat de topping boven de derde node dient te worden gedaan maar ik ben niet helemaal zeker. in dat geval kan 1_1 in principe nog wel een weekje verder groeien. graag een snelle bevestiging of ander antwoord

1_1 en 2_8

ook de tweeling uit ronde drie doen het naar mijn normen uitstekend, ook hier geldt iedere dag een regenbui of drie al beperk ik mijn wateren onderlangs tot ééns om de drie dagen, ze gaan hun rustige gangetje en ik heb me voorgenomen deze vooral niet te gaan verbranden zoals ik met hun derde partner in crime heb gedaan. nu ja die plant zit op de blaren en zolang ik er plaats voor heb ik mijn koelkastje blijft die. als grap heb ik er ook een potje gekortwiekte bieslook in gezet. mss kan ik ook dat gaan verslaan.. iemand raad ivm bieslook?

3_1 in zijaanzicht en 3_2 in vooraanzicht

alle gekheid op een stokje, ik leer lezertjes, ik leer ziehier wat er gebeurde in ronde 5: 15feb gingen 10 zaden de pot in, 17feb gingen 3 kiemen de pads in, 20feb drie operaties op 24h behoorlijk uit de vingers gekregen en kiem vier ging de pad in .. 5dagen en al boven de grond en al, de drie eerste zijn reeds in grotere potjes gepoot stammetje zoveel mogelijk begraven zodat ze zo hoog mogelijk worteltjes krijgen. bij alle drie zat het wortelpennetje net door de cocos heen dus mijns inziens idealementé .. going pro :p

vier komt 48h achter de rest zit nog in de bumbadoos

officieel dag 1 van de groei in ronde vijf
          ik hoop vanaf nu voor echt, de drie staan onder 18w tl voor een paar dagen, dit stukje moeten we ook nog over raken dus ik moet nog even opletten maar de cocospads rulen !

spuit ze, soon to be friends of mine ..

Comment

Zolang de plantjes in de groeicyclus staan kan je ongebreideld toppen. De plant komt er wel weer bovenop omdat ze eruit groeit. Ik zou wel de regel van 3 internodes aanhouden of je krijgt een supperbossige plant in het center waar enkel de paar bovenste bladeren licht krijgen. Hoe meer je top, hoe meer zijtakken en hoe meer bladeren dus je krijgt graag een brede plant. Dan moet je wel voldoende licht voorzien natuurlijk.

Je zou deze zomer eens tomatenplanten buiten moeten zetten, die groei is vergelijkbaar met wietplanten vind ik. Je kan dan een tomatenplant toppen, en een andere dieven. Dan kan je zien wat het verschil zal zijn.

Tomatenplanten kan je ook supercroppen. tTz, ik heb dit al per ongeluk gedaan: bij het oogsten een takje geknakt, dat helemaal slap was gevallen, maar uiteindelijk supervet terugkwam.

Plantjes beginnen er mooi uit te zien, dat e topbladeren geel zien heb ik ook. Tot nu toe zijn ze allen groen geworden. Nieuwe scheuten bij andere planten zijn ook altijd lichter.
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...week-150-W-HPS

Comment

ik denk er echt wel over na om 1_1 nog eens te toppen omdat ie nu wel erg schriel oogd in vergelijking met 2_8.
              het zou natuurlijk ook kunnen dat ik met een serieus probleem zit bij plant 1_1. ik heb de bladprobleemoplosser en andere documenten doorlezen maar ik vat het totaal niet. ik zal het moeten leren uit ondervinding en dan beelden op mijn netvlies vergelijken: zo van - ohw shite, die keer had dat ook dus doe ik nu dit .. -. tot ik dat kan zal ik altijd amatorski blijven vrees ik. al ben ik eigenlijk onbevreesd, toch wil ik liever niet te veel fout doen met oudere planten. in vergelijk 1_1 is 11weken 2_8 is net geen 8weken (ik weet ik weet dat is best wel wat veel, maar tot nog toe kweekte ik in een te koude omgeving dus nogmaals, dit is volgens mij enkel voor verbetering vatbaar, mijn hok is nu 98% klaar, bijna dus

echter:
              2_8 loopt ook niet vlekkeloos, ik heb net mijn agendaatje erbij gehaald en nagekeken wanneer ik wat deed, ik bleek goed twee weken geleden voor het laatst gevoed te hebben en sinds een week viel me bij 2_8 een verkleuring op bepaalde bladranden (tanden). in eerste instantie werden deze iets meer gifgroen en blinkend, waarna nu sinds het weekend bruingeel verdorring ontstaat. het is voorloping minimaal al wil ik dit helemaal niet zien. nu moet ik wel toegeven dat ik twee weken geleden twee maal heb gevoed met twee dagen tussen. dus wss heb ik het mezelf aangedaan. mijn probleem is nu wel hoe moet ik verder, wanneer voed ik bij om niet te veel risico te lopen dat ze door verbranden.

een kiekje van het blad:

1) gifgroene randen
              2) duidelijk verbrand, wss overvoed 14 dagen geleden.
              3) niks aan het handje op de andere randjes ..

wat me verder opvalt is een zeer duidelijke verdikking van de beginpunten van de uitlopervertakkingen

popeye, the sailor_man ..

de tweeling die ik tot nu toe overhield aan ronde drie stelt het uitstekend, nog steeds in hun vertrouwde en ondertussen te kleine potjes maar ik hou voet bij stuk, ze moeten nog even in deze potjes blijven, wellicht beknot ik daardoor de wortelgroei maar dat zien en leren we dan wel weer. ik ben alvast niet ontevreden over deze twee prentjes ..
              ('een prentje' in het westvlaams is een knap stukje levend vlees van de andere sexe, ik bedoelde hier geen 'afbeelding' vandaar het meervoud in terminus.)

ronde vier gaf me twee plantjes waarvan ik waarschijnlijk snel eentje zal verwijderen wegens een tamme lamzak.. plantje HB_03 kwam twee weken na HB_05 uit en staat op dit moment gewoonweg stil, ja het kopje gaat naar het licht toe draaien maar leven is iets anders . HB_05 blijft het lekker doen.

mijn laatste rondje tot nog toe gaf me geen vier maar drie zij het gelijkwaardige exemplaartjes, die cocostabs hebben hun werk gedaan en daarom zal ik vanaf nu iets meer gaan werken met die dingen. ronde zes zit reeds in de bumbadoos (20 zaadjes, na 48u worden de kiemen geplant de rest gooi ik weg).
              snel de drie in mini formaat kwestie van de layout niet te verklooien :

op dit moment staan ze iets beter georganiseerd onder het licht (alle planten staan nu in de koelkast onder 250w spaarlamp)

wat rest ons nog: projek bieslook, voor de gein een kluit gebruikte bieslook gekortwiekt op een paar cm hoog en in wat grond gestopt.
              af en toe wat water en een regenbui en zie na een weekje zit er al duidelijk groei in ^^,

last but not least, en voor de liefhebbers van gokspelletjes. een doet ie het of doet ie het niet ?
              de topstek leeft nog steeds, en blijft nog steeds onbeweeglijk stille staan. wat duurt wachten lang, maar ik wil dat je hoopt, same met mij ..

voor alle antwoord op mijn vragen:

repwy pwetty pwease ..
              ta ta thats all folks.

Comment

Zou het niet kunnen dat de andere planten ook in een wirwar naar de lamp staan gericht? Niet dat het erg is maar zo zieje wel voor welke kant de plant kiest. Soms zet ze in het midden van twee lampen en kan je duidelijk zien als ze links of rechts neigen te gaan
                mss staat die kleine op een slechte plaats waar het licht net niet zwaar genoeg is ?
                en great job at top stek
                sigpic

Comment

5k vieuws - een mens gaat er bijna door zweven, of .. euh wacht even .. kwam dat door de wiet ?

kleine update hoewel ik maar weinig te vertellen heb, gisteren een beetje mijn kastje gereorganiseerd en pardoes 1_1 uit mijn handen laten slippen, gelukkig zonder veel erg de plant zit een beetje skeef en skots in de pot maar de plant moet toch overgepot worden volgende week dus dat komt wel goed. de onbewuste actie gaf me een kleine inkijk in het wortelsysteem en jawel hoor ze zijn met weinig, duidelijk dat ik bij 1_1 nog een hoop te leren had, nu voor je het bedenkt ik ga niet, ik herhaal, ik ga NIET iedere pot tegen de grond kegelen om zodoende bij iedere plant een inkijk te hebben.. en maar vloeken en sakkeren.

ronde zes (20 zaden in een bakje) leverde me, ow jah, 3 plantjes op. ter vergelijking ronde 5 (10 zaden in een bakje) gaven me OOK 3 kiemen.
                  wat ik merk bij die cocospads is dat het helmpje er steeds op blijft zitten, dus alweer drie operaties met spoed afgerond, deze keer met wisselend succes..
                  ik heb per abuis één lobblaadje van één van uitgekomen kiemen geamputeerd, ocharme .. mja zo leren we snel wat de gevolgen kunnen zijn. ik kan namelijk mooi vergelijken met de vorige ronde. zie hier de drie nieuwelingen (waarschuwing: eerder zielig uitzicht)

deze staan net zoals de uitgekomen kiemen in ronde vijf vanaf nu nog een kleine week onder de TL op een warmtemat
                  daarna zullen ze plaats hebben in de koelkast.

die kast zit ondertussen toch al aardig vol met vanalles en nog wat. planten uit ronde 1 2 en 3 zullen allen in de loop van volgende week hun onderkomen vinden in mijn bloeihok.
                  1_1 en 2_8 zijn op verschillende nodes getopt, 3_1 en 3_2 zullen niet worden getopt teneinde een verschil waar te nemen in afbloei en groeimogelijkheden .. nu voorzie ik weinig problemen ivm de ruimte die ze gaan krijgen maar toch wil ik wel weten wat het verschil zal zijn.
                  ronde 5 heeft moeiteloos die ene overgebleven van ronde 4 ingehaald, de tweede uit ronde 4 heeft de koelkast niet overleefd ..
                  dus er zullen een plant of zeven verdergroeien in de koelkast terwijl de andere planten bloeien gaan ..

een overzichtje:

onderste 5_3 is een vergissing (d'uh) het is 5_1
                  Last edited by EL Guerilliero; 8 March 2013, 10:56. Reden: vergissen is menselijk - ow shizzle, i'm not an alien afterall

Comment

Dat begint erop trekken El
                    Komop waar is diene wiet ier ^^
                    bieslook is ter genoeg

blijft een plezier je te volgen El , het gaat wat traag , maar je gaat vooruit en dast voornaamste

greetz
                    sigpic

Comment

traag traag .. iedereen wil alles snel snel, ik ben gewoon een meer chill uitvoering van de meeste mensen .. ^^,

om te vervolgen:
                      op dit moment ben ik één dag ver in mijn bloeifase dus dat wil zeggen dat het bloeihok klaar is, graag verwijs ik jullie naar mijn andere topic: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...es-mond-uit-in

maar dit is het kweekverslag zelve dus beperk ik me hier tot dat.

beginnen met wat nog staat voor te groeien in de koelkast.

aan de linker kant staat ronde zes, drie kiemen schieten dan toch allemaal door, al is schieten een veel te groot woord. aan de rechter kant vinden we de drie planten van ronde 5 mét rechtsvoor in de hoek het ene plantje van ronde 4. die ene scheve schaatser was een accident de parcours.. bij het omgooien van de inhoud liet ik pardoes mijn ene fannetje dat constant ligt te draaien uit de kast schuiven .. recht in het potje met het kleine plantje ... flupflupflupflup zei dat plantje, het ratelde doorheen de fan ofte de fan omarmde het plantje dat het een lieve lust was. het resulteerde in een scheve schavuit die op één van twee eerste echte blaadjes behoorlijke getatoëerd is .. in een volgend verslagstapje zal ik er wel eens dieper op ingaan met meer gedetailleerd beeldmateriaal .. in mijn haast vergeten te fotograferen.
                      achter in de kast staat jawel nogsteeds de topstek - blijft maar leven ofte wil vooralsnog niet dood, en wat niet dood is blijft in de kast, zo ben ik dan ook wel weer.
                      je ziet ook nog steeds de bieslook staan .. ik heb nog plaats voorlopig en we eten deze week geen bbq met koude patatjes dus jah ..quaken die handel :p

over naar waar het hem vandaag echt toe doet: de bloeifase
                      we zijn één dag ver in de bloei, nog lang geen zichtbare maar voor de statistieken staat 05maart 2013 als dag één.
                      ik heb een marker staan van waarop ik wil kieken iedere keer ik een updat doe om zo min of meer een duidelijk zicht te hebben op de verdere groei, eventueel kan ik met die marker beelden een loopje maken na verloop van tijd, we zien wel.

vooraan ronde 3, achter links ronde 2 en achter rechts ronde 1

de ronde drie staat in twee literpotjes, zijn niet getopt en dat ga ik zo laten ook, ze komen mss nog wel in een grotere pot als de wortels te beperkt komen te zitten maar we zien wel wanneer en hoe, eigenlijk hebben ze telang in die 0.7l potjes gezeten waardoor ik wellicht nog maar weinig wortelgroei zal ontwikkelen al wéét ik dat natuurlijk niet.
                      ter vergelijking, de achterste planten staan in 25liter emmers, ik weet, het zijn witte en die laten licht door. dit kan ik nog aanpassen door overplakking maar ook dat zijn zorgen voor later, als het nodig blijkt. de emmers zijn voorzien van geboorde gaten onder én opzij en er zijn zelfs sleufjes gezaagd om zo tot bij het midden van de emmer te komen.

een beetje dichter zicht voor de liefhebbers (de anderen bollen het maar af )

ronde 1:

ronde 2:

ronde 3:
                      planten staan mss een beetje droog dus dat word volgen de volgende dagen

Comment

Je doet niet eens mee aan een contest, maar ik vind dit verslag contestwaardig.
                        Geil man!
                        ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

Comment

Mooi verslag man.
                          Veel gestuntel maar zo kan je het ook leren.
                          Misschien is et een idee eerst voortaan wat beter in te lezen en het helemaal goed uit te denken.
                          Overigens gebruik ik zelf sateprikkers om te zien of de pot nat is.
                          Steek ze in de pot en ze verkleuren als de pot nat is.

Overigens plant jij je kiempjes verkeerd om in de pot.
                          De worteltjes die eruit komen moeten omhoog, staat een topic over op dit forum, zodat zij zelf hun kapje afwerpen.
                          Ik zie ook dat je de PET flessen alleen gebruikt als et niet goed gaat met et plantje maar de eerste week
                          mag er sowieso voor de vochtigheid wel zon stulpje overheen.

Ziet er verder goed uit wat je hebt staan, jou fouten leer ik ook van.
                          Dus bedankt.

Keep on growin.

Zoetstof
                          Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                          Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

Comment

herren und dammen, of spelen jullie liever schaak dan ben ik jullie mat, euh maat .. vandaag is het alweer tijd voor een update_tje van mijn gestuntel.

eerst en vooral dank @ganjax voor zijn toffe aanmoediging en uiteraard ook @zoetstof voor de reply die volledig gerechtvaardigd is, uiteraard wil ik naar best vermogen presteren dus ik las wel wat verslagjes op voorhand al heb ik me er bewust niet altijd aan gehouden, bewust of beter gezegd : hardleers en tegen beter weten in .. het blijft een hobby en in alle eerlijkheid, mezelf kennende leer ik het best door fouten te maken. dat omgekeerd planten van gehelmde kiemen 'weet' ik wel maar ik ben al snel geneigd het niet meer te doen omdat ik in het begin mijn kiemen hierdoor vaak niet zag bovenkomen, al moet gezegd: die kiemen die wel boven kwamen waren vaker ongehelmd. het blijft een innerbattle. mijn operaties slagen vooralsnog behoorlijk maar mss dat ik bij ronde zeven (met wat meer zaden, lees kiemen) beide opties te proberen.

om verder te gaan, ga verder ..

de bloeifase:
                            dag4 ziet er zo uit (let niet op de samengestelde foto - blijkbaar heb ik tegen mijn marker gestoten dus heb ik in paint een beetje gefoefeld om het beeld zo gelijk mogelijk te maken)

zowaar een behoorlijk verschil in groei bij de ronde 3 plantjes

verder ben ik begonnen aan een iets intensievere LOW STRESS TRAINING bij de vier planten die als eerste onder de 250 plug and play groeilamp staan.
                            enkele 'bewijzen' zijn wel op hun plaats dus die volgen zo.
                            eerst en vooral wil ik jullie wijzen op een detail dewelke ik enkel kan linken aan een windje dat te direct op de plantjes was gericht, was: want ondertussen heb ik de fan gedraaid naar de rechterkant dus vanaf nu komt de wind iets meer verdeeld via de zijkant op de te bloeien groeiertjes terecht.

dan nu de LST piccas ..

beetje geplooid ..

geen vingers maar je ziet het resultaat ^^,

een overzichtje van de koelkast inhoud..

en dan nu iets meer in detail van drinkende plantjes:

over 5_2 heb ik nog een belofte na te komen, vorige week liet ik pardoes de kleine koelkastfan uit de kast vallen recht op het onfortuinlijke slachtoffer.
                            hier het duidelijk zichtbare resultaat. uiteraard zijn we er niet blij mee maar ik ben al gewend aan mijn eigen klunsigheid dus ik maal er ook niet echt om. malen deed die fan voor me, ik mag al blij zijn dat het slechts beperkt is gebleven tot wat je hier ziet:

hoewel aangeraden door zoetstof zitten de ronde zes plantjes niet onder een stolpje, ronde 5 heeft die kuur ook niet gehad en ik ben uiterst tevreden over het resultaat van die planten dus louter ter vergelijking wil ik nu ook ronde zes onthouden van enige pampering. wellicht dat ik het bij ronde 7 dan weer wel doe om zo een verschil te kunnen vaststellen.
                            ik wil weten of ronde vijf een toevalstreffer is of niet. louter ter info de LV is een krappe 44% temperatuur is mooi 26° en constant.

ronde 6:

mijn 'project topstek' blijft lopen, zolang het onkruid niet wil sterven laat ik het leven, ik ben niet geneigd om zomaar dingen weg te gooien, al zeker niet als ik er toch nog de plaats voor heb. al heeft het ding niet de beste plaats dat het kan hebben .. ik heb de stek ook in de koelkast staan dus die staat onder 18/6 (of had ik dat al gezegd, w/e)

als allerlaatste toevoeging kan ik een grappig feitje laten zien. plotsklaps uit het niets verschenen op een plaats die ik eigelijk feitelijk niet had verwacht maar dat maakt het voor mij zo leuk. hoewel ongelooflijk gestrekt doe ik toch een poging om ook deze te doen bloeien. plantje is zeer diep in de pot gepoot daar het een strekking had van zo een 8 cm. maar wat wil je, als je zoiets niet verwacht ga je ook niet iedere dag kijken ..

het hondehok is eigelijk helemaal geen hok maar gewoon een ruimte aan de achterkant (van de straat gezien dan), die ruimte is zuidelijk gericht en heeft een venster waarachter ik op raamhoogte een pot staan had met daarin een krulboompje, boompje diende vorig jaar als ei-ophang-object om onze woonkamer mee op te fleuren tijdens de klokkendoortocht.
                            het is niet helemaal een toeval want vorige herfst had ik daar een paar kleine planten staan in potjes, een paar mannetjes en vrouwtjes door elkaar heen de één al groter dan de andere teneinde wat zaadjes te 'kweken' .. dat blijkt gelukt het zaadje moet gevallen zijn in een onbewaakt moment dus we zien nu wel wat het worden zal.

totzover ..

Comment

het kan verkeren zei brede rode, wie die brede en vooral die rode dan wel mag breek ik mijn kop niet over we gaan gewoon verder met het verslaan van mijn vlaggenschip ..

problemen beste quakertjes, daar kan je hier alles over vinden. dit topic onderscheid zich van de andere omdat je hier pas echt kunt zien hoe het niet moet.
                              om te beginnen bij 7dagen geleden, een benevelde zondag nacht zitten we leuk angrybirds te spelen tot ik plots in een vlaag van verbijstering (door het goede spel van mijn vriendin maar dit terzijde) beslis mijn plantjes een bezoekje te brengen en zo gedacht zo gedaan. eens boven gekomen beslis ik om verder te gaan met de LST die ik bij ronde drie aan het toepassen was .. zachtjes de steeltjes strelen en ondertussen een beetje omplooien. en dan KNAK .. om ging 3_2, gewoon rats doormidden, totaal niet wat ik wilde maar pindakaas driewerf helaas, ongewild getopt op drie hoog. gelukkig heb ik nog een plant uit ronde 3 dus de vergelijking om het verschil te zien in getopte planten en niet getopte planten kan nog steeds doorgaan. enkele fotoos..

dan maar beslist om het low stress trainen op een andere manier verder te zetten, dat walsen en knijpen zit me duidelijk nog niet in de vingers en om verdere dwazigheden in de eerdste bloeironde te voorkomen gaan we verder met een vorm van scrogg.

eerst voor dan na !!

uit speelgoedverpakking gerecupereerde metaaldraad met plastic omhulsel leek me wel het goede materiaal

de koelkast staat in het hok en dat zorgde voor problemen, deze zijn nog niet opgelost maar ik zoek naar wat er verkeerd gaat verder in dit topic zal het wel duidelijk worden.
                              ronde 4 en 5 staan even ver hoewel er bijna drie weken verschil op zit. beide rondes zien er zwaar verwaarloosd uit en op dat moment had ik geen idee al dacht ik dat ik het wel al eens gezien had. lees, ik leerde blijkbaar niet van mijn eigen topic, nadat ik het eens goed had doorlezen bleek dat het niet enkel een probleem van wateren(droognat) was.

om toch nog iets leuk van 11 maart te maken deze nog, uit ronde 6 plantje 2

op zijn kant blijkbaar, maar in dit stadium maakt dat weinig uit ..

heden zijn we echter 18maart dus hier komen de laatste nieuwe kiekjes. een week later dan wat je voorheen zag.
                              om te beginnen bij mijn pride and joy plant 1_1 ziet er fantastisch uit al moet ik wellicht gaan beginnen met wat bijvoeden.

<-- 2_8

bij plant 2_8 heb ik dezelfde vorm van LST toegepast als die bij 3_1, omdat deze plant duidelijk compacter staat dan 1_1 en het is nog steeds de bedoeling zoveel mogelijk licht op te vangen met het toch wel weelderige bladerdek dat deze plant ter beschikking heeft, ik kan de bandjes nog wat aanspannen als de plant weer iets verder zit in de uitgroei.
                              voorzichtig welleenswaar (^^,)

ronde drie in bloei ziet er nu zo uit:

als laatste bloeiertje hebben we nog the special one (zie eerder verslag)

dit is en blijft een problemen topic dus we gaan weer verder met wat minder goed nieuws, ik zou me slecht voelen als alles te goed zou gaan (humhum)
                              ronde vier en vijf hadden de vorige anderhalve week een groot probleem. eerst ging ik er van uit dat het een louter wateren probleem was.
                              je weet wel staat ie nu te nat of te droog slasch geef ik ze water of nietzo..
                              wat bleek, naast het feit dat ze te nat ofte droog stonden waren de containertjes gewoonweg te klein geworden voor de worteltjes waardoor ik met te natte poten zat, enfin niet ik maar mijn lieve kleintjes .. ze hebben dus een dag of tien problemen ervaren door mijn onervarenheid. ik ga er van uit dat ik, nadat dit nu al een tweede keer duidelijk is te zien in mijn topic, het nu niet meer ga meemaken. dit is echter geenszins een belofte. je krijgt er geen prijs voor indien ik het toch nog een keertje doe.

als laatste (voor ik ze laat zien) kan ik nog meegeven dat de 4planten van ronde vier en vijf allemaal zijn getopt. vandaag met de scalpel in de aanval gegaan en alweer een klein verschil met de voorgaande rondes, het zou geen hobby zijn zonder verschil, ze zijn getopt op vijf hoog. ookk al omdat ik met een serieus bladprobleem zit/zat door die hangende planten de voorbije 10 dagen.

respectievelijk 4, 5_1, 5_2 en 5_3 zoals te zien zeer weinig verschil tussen de planten hoewel er drie weken tussen ronde4 en ronde5 zitten.
                              alle planten zitten ook in een grotere container al leek me dat eigenlijk al duidelijk in mijn uitleg hierboven

totaal geen idee wat dit mot?

ronde zes staat in cocos pads bijgevuld met stekken en zaai grond mix, kreeg nog totaal geen voeding en amper water, dus vertellen wie vertellen kan !!

maar ik wil niet afsluiten zonder ook wat hoopvol nieuws op jullie los te laten, mijn baggerzaad gaat erop vooruit. voorheen kreeg ik uit de zaden die ik ter ontkiemen legde amper een paar deftige kiemen geperst. blijkbaar lag ook dat probleem aan mijn laatmaarlopen mentaliteit. deze keer heb ik het heel grondig aangepakt. de bumbadoos bleef behouden uiteraard, het is een gimic dus dat moet zo. de centrale verwarming in de badkamer doet ook nog steeds mee, maar ondergetekende heeft naast het vertrouwen op de thermostaat ook nog eens een thermometer gebruikt en de plaatsing van de bumbadoos aangepast aan de beoogde en o zo nodige ideale temperatuur nml 21°C
                              heel wat heen en weer geloop met een hoop geveinsde toiletbezoeken leverden na drie dagen ontkiemen 9 zaden met een stevige penwortel op, drie zaden met een minieme penwortel dus een voorlopige tussenstand van 12 op 30 dat is maar liefst ruim 300% beter dan de vorige vier rondes. om niet te zeggen, de vorige vier rondes samen zijn met netzoveel als wat ik na anderhalve dag in de cocospads reeds kan zien. 8 van de 9 met lange penwortel zijn al boven de pads uitgestegen de negende zie ik net zitten. de andere drie moeten nog uitkomen. van de acht die na 36h ruim genoeg bovenzitten waren er ook een drietal die ongehelmd of zogoed als ongehelmd zijn geboren. dus ook daar boek ik vooruitgang.

wellicht dat ik deze een paar weken onder de TL laat staan om hiermee mijn eerste guerillia plaatsje te gaan volplanten, ook daar later meer over.
                              geniet ervan want dit is de laatste foto voor vandaag :p

Comment

Een hoop te beleven hier
                                je lst lijkt goed te lukken enkelwat klunzigheid bij die ene maar dat hoord erbij ^^
                                sigpic

Comment

Bezig...
                                X