Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

    Heb ervaring met filtrrbouw voor aquarium dus ben begonnen met zelfbouw filter.
    begint namelijk wel wat geur te verspreiden.
    Mooi dat luchtvochtigheid nu beter is dan.
    Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
    Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

    Comment


      #17
      eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

      Comment


        #18
        Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

        veel succes smoke675
        ga je volgen

        Comment


          #19
          Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

          Hallo allemaal & welkom Kurtson

          Join in dan kun je gelijk mee "genieten" van de (tot nu toe dagelijkse) update, m'n dame groeit ook zo snel . Apart dat de groei zo snel is gegaan want ben er vanmorgen achter gekomen dat ik al die tijd met een bloeilamp groeide.. Marja voor zulke zaken is het dan ook de 1e x, en ondanks dit is m'n plantje toch al snel uit de grond geschoten. Van foto 1 naar 2 sinds ik dit verslag ben gestart, zo snel had ik nooit verwacht.
          4.jpg20.jpg

          Hoop wel dat de omschakeling niet teveel stress met zich mee brengt, en dat ze onder de juiste kleurcode netjes doorgroeit. Begin me wel behoorlijk zorgen te maken over mn andere (later ontkiemde) zaadjes, er is er nog niet een boven de grond & begin zelfs te vrezen dat ik het met een dame moet gaan doen. Of op zoek naar zaadjes met een kortere bloeiperiode om de achterstand in te kunnen halen of zoiets..

          Vannacht heeft ze voor het eerst geslapen na de eerste dosis Alga grow van plagron (begreep dat dit ook de ph waarde aantrekkelijker maakte dus dacht minder gedoe). En hoewel er niet een extreem verschil was, heb ik wel de indruk dat ze wat "steviger" lijkt ipv groter (gezien de verschillen daarvoor behoorlijk waren). Hierbij het resultaat: Li gisteren nog zonder voeding, Re zojuist genomen met voeding (en andere kleur vanwege lampwissel DOH!).
          17.jpg19.jpg

          Hieronder een foto van hoe mijn kastje (tot nu toe) is veranderd gedurende de kweek.
          6.jpg21.jpg

          Things (still) to do zijn:
          -Liefst gisteren nog andere zaadjes bestellen en erbij zetten.
          -Filter aanschaffen.
          -Ventilatortje plaatsen.
          -4kanten potten 11 a 10L.
          -Evt nog zwart/wit folie om over de radiatorfolie te plaatsen
          (moet toch naar de growshop voor een filter, beter reflectie, extra isolatie van radiatorfolie en zwart/wit folie kost geen drol).
          -Ketting voor lamp (niet dat die lamp omlaag komt, maar het oog wil ook wat ).
          -Nette lichtfilters voor de inlaat fan's
          -Hd webcam, hier op het forum gezien en lijkt me ook grappig om een soort "timelapse" te kunnen maken van m'n plantje.

          Succes met growen, en tot de volgende
          Attached Files
          eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

          Comment


            #20
            Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

            Eey ziet er goed uit, verkeerde lamp was stoner foutje toch?
            Voor lichtfilters afzuiging enzo moet je ff mijn kweek bekijken, heb je een idee hoe je het heel erg simpel kan maken.
            Succes met de kweek
            Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
            Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

            Comment


              #21
              Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

              mooi mooi, ben benieuwd!
              een van de dagen ga ikzelf ook eentje starten...

              Comment


                #22
                Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

                Hoi Motuzz,

                Bedankt! altijd leuk om te horen. En mooi dat er weer iemand aangestoken is met "kweekkoorts" . Mijn advies = goed inlezen op JD en vooraf een plan van aanpak, dan komt t vast goed . Kom zelf nl nog steeds zaken en tips tegen waardoor ik het (als ik het geweten zou hebben) toch iets anders had aangepakt. Succes iig!

                @Zoetstof, haha lamp was idd stoner foutje Maar m'n dame groeide wel behoorlijk rap eronder . Nu de juiste lamp erin hangt word ze vooral voller ipv groter, maar geef sinds dien ook groeivoeding dus kan ook daar aan liggen. Hoop vooral dat m'n "lampwisselincidentje" niet teveel stress met zich mee brengt . Kijk nog steeds uit naar je zelfbouw filter hoop dat het wil lukken, kan ik misschien mooi afkijken .

                22.jpg23.jpg

                Zou het dan toch..........???
                Dat de andere zaadjes ruim de tijd nemen was wel duidelijk, hoop dat het nog iets word en ze hun schildje af kunnen werpen. Wou m'n dame namelijk liever niet als enig kind grootbrengen. Hou jullie op de hoogte

                Grow on en tot de volgende
                eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

                Comment


                  #23
                  Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

                  Doe ik zeker! (oftoch dat lezen )

                  Die koorts is/was er al, vorig seizoen hebben we het buiten gedaan, maar met dit tof klimaat langst deze kanten, heb je de zomer in de winter en de rest is bar slecht...
                  Hierdoor ben ik aan het denken gegaan, en heb mezelf enkele weekends geleden een SJ DR150 II aangeschaft om binnen wat te experimenteren.

                  Wat dat schildje betreft, heb ik hier ergens gelezen dat je het zaadje het beste met de wortelpunt naar boven gericht de grond insteekt. Dit zou het effect hebben zoals in de natuur, dat met het rechtkomen van het plantje, het schildje door de aarde wordt vast gehouden, en het juffertje tevoorschijn komt.
                  Dit zou moeten voorkomen dat de eerste blaadjes beschadigd geraken bij het manueel helpen bij het weg halen van het schildje.

                  Greetz,
                  Motuzz
                  Last edited by motuzz; 22 February 2013, 07:41. Reden: correcte draad gevonden; Topic: Kiem experimentje

                  Comment


                    #24
                    Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

                    Wat Motuzz zegt klopt.
                    Worteltje moet omhoog de grond in.
                    Overigens maakt et niet uit als mijn filter half faalt want et mag hier stinken.
                    Ik heb hier aan de ene kant ook wietplanten staan.
                    Buiten in een kas zonder filter.
                    Ik zal zo ff fotos posten van mijn filtertje.
                    Ze groeien mooi hoor.
                    Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                    Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

                    Comment


                      #25
                      Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

                      Beiden bedankt voor de reactie, hier kan ik wat mee Klinkt namelijk behoorlijk aannemelijk dat verhaal over "worteltje naar boven plaatsen" (zeker als je de plaatjes erbij ziet). Maar dat is iets voor de volgende x, gezien deze ronde uiteindelijk toch tijd gevonden heeft om zich bovengronds te laten zien . Was bij deze 2 idd wel een heel gepriegel om dat schildje er vanaf te krijgen (bij dame nr1 viel het er vrijwel gelijk toen ze boven was vanzelf af).

                      26.jpg27.jpg
                      Gelijk maar even een update van de stand van zaken . Nog steeds iets teveel water heb ik het idee (wil die onderste blaadjes ook omhoog hebben ). Verder is het qua temperatuur stabiel en de luchtvochtigheid krijg ik gelukkig steeds meer onder controle .

                      24.jpg25.jpg

                      @Zoetstof, Leuk project zo'n filter en het werkt volgens hetzelfde principe als de koolstoffilters van de growshop toch? Ben benieuwd hoe die z'n werk doet. Succes met de tweeling!

                      Tot de volgende update
                      eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

                      Comment


                        #26
                        Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

                        Hallo allemaal,

                        Ben vandaag weer even aan de slag geweest en heb m'n dame voor de laatste keer van een grotere pot voorzien. Helaas kon ik bij het tuincentrum geen vierkante potten vinden voor m'n kastje (in de juiste maat dan). Dus genoegen moeten nemen met grotere ronde potten .
                        Heb op de bodem van de pot en door de grond hydro korrels verwerkt zodat de grond zijn vochtigheid wat meer kan behouden. Tevens is er een probeer set van het Tropf Blumat irrigatiesysteem onderweg, leek me leuk om mee te experimenteren (en een interessante oplossing voor mijn overmoedigheid met water geven ). Alleen jammer dat het niet met biologische voeding blijkt te werken (de algen verstoppen blijkbaar de slangetjes). Dus zal of zelfstandig voeding moeten toedienen of overgaan op non biologische voeding vanaf de bloeifase. (weet niet of ik zomaar een link mag plaatsen ivm reclame maar je kunt de merknaam altijd bij Google d'r ingooien om te weten waar ik het over heb ). Heb zelf ook geen idee of het werkt namelijk, maar zal jullie zeker op de hoogte houden.

                        Hieronder wat foto's van de huidige stand van zaken. M'n dame blijft steeds voller worden en hoewel ze niet meer de achterlijke groei van het begin (per ongeluk onder de bloeilamp ) heeft, gaat ze er elke dag toch nog
                        op vooruit. bij het om potten zaten de wortels tot helemaal onder aan de oude pot verspreidt (had ik niet verwacht bij zo'n klein plantje) .

                        28.jpg29.jpg
                        Bij de laatkomers onder m'n zaadjes is zelfs al het begin van de eerste echte blaadjes te zien, nog voor de blaadjes helemaal geopend zijn. Mogelijk omdat deze te lang onder hun schildje hebben gezeten? Hoop dat het goed gaat komen met deze 2. Ze komen hoe dan ook veel eerder op 12/12 te staan dan m'n andere dame die nu toch al bijna 1,5 week boven de grond is. Wanneer de dagen korter gaan voor ze worden durf ik nog niet te zeggen. Maar voorlopig mogen ze nog van dagen met 18 uur volop zon genieten .

                        30.jpg
                        Verder een "fotoflyby" van het begin tot nu.

                        7.jpg10.jpg17.jpg19.jpg24.jpg29.jpg

                        Tot de volgende update
                        eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

                        Comment


                          #27
                          Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

                          Daar ben ik weer om jullie op de hoogte te stellen van mijn "kweek taferelen" .

                          Heb het idee dat de nieuwe pot goed in de smaak gevallen is bij m'n dame, ze blijft voller en voller worden (helaas slechts alleen nog met blaadjes). Maar moet niet te ongeduldig worden, want dat is normaal voor haar leeftijd geloof ik .
                          35.jpg36.jpg37.jpg39.jpg

                          Naar mijn idee staat ze er gezond bij en als je goed ruikt kun je al vaststellen dat het niet om een tomaten plant gaat .
                          Ben nieuwsgierig wanneer ze weer wat de lengte in zal gaan groeien, gezien ze de laatste tijd voornamelijk voller is geworden met bladeren. Het is namelijk al behoorlijk dringen voor een plekje in de "zon" daarboven met al die nog niet volledige blaadjes .

                          Begin wel wat scheefgroei te krijgen, maar verwacht dat dit met het soort lamp te maken heeft (spaarlamp schijnt het licht slecht te verdelen?).
                          40.jpg41.jpg42.jpg

                          Gelukkig ook goed nieuws uit de kinderopvang, m'n trage zaad lijkt ook eindelijk zijn ding te gaan doen en begin er weer in te geloven dat hier misschien toch plantjes uit voort gaan komen (beter laat dan nooit). Moet nog wel gaan bedenken hoe ik met hun enorme achterstand op m'n andere dame omga ..
                          38.jpg43.jpg

                          Vandaag helaas de postbode gemist, anders konden m'n plantjes al genieten van een beter geregelde luchtvochtigheid en een irrigatie systeempje om mee te oefenen. Morgen hopelijk meer geluk .
                          Zodra het allemaal draait volgen de foto's.

                          Tot de volgende
                          eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

                          Comment


                            #28
                            Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

                            Hallo allemaal,

                            Maar weer een update, want na een aantal dagen is er toch wel het een en ander veranderd . M'n dames staan er lekker bij (naar mijn idee dan). De luchtbevochtiger en het irrigatie-setje doen hun werk tot zover prima. En samen met de ventilatoren en de afzuiging krijg ik nu het klimaat in m'n kastje precies naar m'n zin .
                            45.jpg46.jpg49.jpg53.jpg54.jpg55.jpg

                            Als dit zo blijft draaien, hoef ik me (zolang de beestjes en schimmels wegblijven) alleen nog zorgen te maken over de voeding. Die moet namelijk los toegediend worden omdat ik voor Biologische voeding heb gekozen.
                            Vandaag heb ik de bloeilamp er weer ingeschroefd en de klok terug gezet. Nu krijgen m'n dames nog slechts 12uur licht . Ben benieuwd hoe de laatkomers hierop reageren, maar m'n focus ligt op m'n 1e dame. Die lijkt me ook het gezondst.
                            56.jpg57.jpg58.jpg59.jpg
                            Hopelijk kan ik jullie binnenkort de eerste tekenen van bloei laten zien .
                            Tot de volgende.
                            eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

                            Comment


                              #29
                              Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

                              Ziet er allemaal goed uit.
                              Kan je mij misschien meer vertellen over dat irrigatie systeem, linkje.
                              Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
                              Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

                              Comment


                                #30
                                Re: Candy - White widow in zelfbouw kastje onder 200w plug and grow

                                Thnx .

                                Het systeem heet: Tropf Blumat en is in verschillende webshops verkrijgbaar. Google het maar eens. Het idee erachter is dat het apparaatje pas gaat druppelen als de grond om de kegel droger word. Daardoor zou het alleen water moeten geven als de plant dit nodig heeft. Ben het zelf nog maar net aan het proberen, maar lijkt allemaal prima te werken (als ik handmatig voeding geef stoppen de druppelaars ook netjes tot de grond droger word).

                                Zal je zo de link sturen waar ik de proefset besteld heb.

                                eigen kweek 2x whitewiddow 200w plug & grow

                                Comment

                                Bezig...
                                X