Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

    Korting op 420shop
    Heej,
    Misschien hebben al wat mensen op dit forum wat van mij gezien.. had een half dooie plant en veel vragen, maar ben nu dus echt (zo goed als) klaar met mijn growbox!

    Het is een box van 1-1-1.5 LBH.

    Er zitten 4 23 watt spaarlampen in met kleurcode 827.
    Er zit een 36 watt tl buis in met kleurcode 33.

    Een totaal van 128 watt dus.

    Ik heb een inlaat en uitlaat computer ven.

    Ik gebruik van dat reflecterende folie dat ze bij de politie en ambulance enzo gebruiken om mensen in te pakken. Dit is goed isolerend en is zo goed als spiegelend.

    Hieromheen doe ik vuilniszakken om het donker te houden.

    Ik zet er 4 planten in. Ik weet niet precies welk soort het is. Het is wel feminized.

    Als potgrond gebruik ik florella potgrond PK 5.5-6.5. Er staat dat er 1.5 kilo NPK stoffen in zitten. Het is een 20 liter zak.

    Ik heb ook pokon kamerplanten voeding. Er staat dat je 3 gram per liter moet oplossen. NPK 16+21+27. Wel wat hoog dacht ik zo, moet ik gewoon wel 3 gram gebruiken of 1 gram ofzo?

    Ik wil denk k wel de onderste toppen weghalen zodat er meer energy naar me bovenste toppen gaat zodat die groter worden.

    Het is me eerste micro kweek en heb al veel verslage geleze en informatie gezocht, maar alle hulp en (opbouwende) kritiek is natuurlijk welkom.

    De zaadjes zijn al geplant.. eerst had ik ze tussen een paar doeken maar ik kon dit niet goed nat houden dus heb ze in de grond gestopt. Over het potje folie met gaatjes en over de potjes weer een pot omgekeerd zodat het donker is. De temperatuur is daar 20 graden.

    Vanavond niet ik me folie en vuilniszakken erop en is me box klaar en test ik op licht dichtheid enzo

    Na hoeveel dagen moet ik mijn dames boven verwachten? Gewoon meteen 18-6 toch?

    En nog een vraagje voor int begin.. ik wil me planten zon 1-1.20 hoog krijgen. Hoe lang moet ik ze dan in de groei zetten/tot welke hoogte? Ik zet ze in 5 liter bakken.

    Hier alvast wat fotos:









    Greetzz en alvast bedankt voor de tips en alles
    Last edited by Damn nice; 24 December 2008, 19:33.

    #2
    hij begint al te lijke! nu alleen nog je "isolatie"

    Comment


      #3
      Prachtig frame als ik het zo zie, we've got a timmerman on the forum?
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        zagen zagen wietje op de wagen

        wel veel verspreidt licht als je het mij vraagt.

        en bij de bouwmarkten heb je iets steviger reflectie folie voor 6 euro ofzo. gaat nie zo snel kapot

        groet

        Comment


          #5
          ja zo mooi kotje . en dan van dat raar spiegelfolie.

          het is ook tezien wat uw budget is maar . ik heb van die folie gebruikt daat ze onder laminaat leggen is wel 30 euro voor een rol maar der zit wel een pak aan voor 30 euro hebt ge een rol van 1.50m x 18 meter dus daarmee kunt ge wel 10 kotjes maken . maar het is ook dik en aan de achterzijde is het een licht soort schuim het is ongeveer in totaal 0,8 cm dik


          Greetz
          Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
          Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

          sigpic

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Damn nice View Post

            Ik heb ook pokon kamerplanten voeding. Er staat dat je 3 gram per liter moet oplossen. NPK 16+21+27. Wel wat hoog dacht ik zo, moet ik gewoon wel 3 gram gebruiken of 1 gram ofzo?
            Gewoon wat grammetjes (2-3) in je potgrond strooien per pot, wat op gevoel moet voldoende zijn. Desnoods, bij een tekort, kan je nog gaan aangieten...

            Na hoeveel dagen moet ik mijn dames boven verwachten? Gewoon meteen 18-6 toch?
            Afhankelijk van de kiemkracht tussen de 4u en 10dagen .

            Ik wil denk k wel de onderste toppen weghalen zodat er meer energy naar me bovenste toppen gaat zodat die groter worden.
            Geen idee waarom je dat zou doen, laat alles maar groeien, straks krijgen je planten nog stress en mag je balletjes gaan wegsnijden .

            En nog een vraagje voor int begin.. ik wil me planten zon 1-1.20 hoog krijgen. Hoe lang moet ik ze dan in de groei zetten/tot welke hoogte? Ik zet ze in 5 liter bakken.
            1 week groei geven, zeker niet meer want anders kom je in de problemen omdat je genetica niet bekend is. Neem dat het Sativa's zijn dan kan je met uitschieters zitten tot tegen je plafond. Maar voor elk probleem is een oplossing .

            Greetzzz

            Jona

            Comment


              #7
              Hystorisch moment!!!

              28-12-2008 P1 geboren!!!

              Mijn eerste plantje heeft ze kopje bove gewaagd

              Ze zit nu lekker aant spele in de box

              Hierbij presenteer ik mijn eerste plantje !!!







              Greetz

              P.S.

              Omdat het maar 1 plantje is en die tog zo dicht bji die tl staat heb ik de spaarlampe ff eraf gehaald en wacht wel totdat ze bove de pot uitkome..

              Next
              Last edited by Damn nice; 28 December 2008, 16:22.

              Comment


                #8
                Foto's zijn veel te groot, je kan er echt niks op zien. Steek die in attachment of download vanop Google 'VSO Image Resizer' om ze wat te verkleinen en zo ook kleinere bestanden te bekomen. De foto's zijn dan veel leuker om te bekijken want nu is het echt moeilijk om een algemeen beeld te krijgen

                Comment


                  #9
                  ziet er idd goed uit alleen je lampoen staan teveel verspreid over je box

                  Comment


                    #10
                    Nog iets; ik lees pokon! Dit moet je dus totaal niet doen, deze rotzooi ga je uiteindelijk ook oproken. Je kunt wel biologische pokon gebruiken, maar ik lees hier niet dat je die gebruikt.
                    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                    Comment


                      #11
                      Gefeliciteerd met de geboorte

                      Comment


                        #12
                        gefeliciteerd, nou maar hopen dat het en meissie word

                        Comment


                          #13
                          Oke ik zal kijken of er iets anders bij staat, waar biologisch op staat..

                          maar je geeft tog 1 week van te vore al geen voeding meer dus dat proef je zowizo tog niet of am i wrong??

                          en het is feminised zaad

                          Greetz

                          Comment


                            #14
                            Leuke opzet! Ik ga je zeker volgen!

                            Comment


                              #15
                              29-12-2008 P2 geboren!!!

                              Jaja gaat snel met die wijfies (H) zag vanacht rond een uur of 1 dat deze mevrouw haar kopje uit ging steken en vanochtend naast der zusje gezet

                              Ben een hele trotse papa

                              Ben vandaag ook aan me 18-6 cycles begonnen want vanaf vandaag is mijn box 99% lichtvrij!!

                              P1 heeft de nacht ook goed overleeft .. en is al zon 3 cm schat ik.

                              Temperatuur moet ik nog even bij houden want vanacht was het gewoon donker en was de temp naar 15graden gezakt.. maar vanaf nu gaan de lampe ook snachts aan dus dat scheelt ook.

                              Nog een liefe foto van P1:

                              (ben beetje aant teste met foto grootes kijke wat het beste is)



                              En dan hier mijn pasgeborende P2:





                              En hier de 2 zussen samen, arent they sweet (A):



                              En me 3e dame zie ik al een beetje door de grond heen dus wrs vanmiddag/vanaaf nog een update

                              Peace

                              Comment

                              Bezig...
                              X