Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Gefeliciteerd met je vaderschap. Kun je gezellig pokemon met je plantjes kijken zie ik
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #17
      mooie kast, de lampen staan inderdaad wel ver van elkaar misschien optie om nog wat meer lampen er in te hangen als ze groter zijn nu mogen ze dat nog niet hebben.

      mvg roadmaniac

      Comment


        #18
        ik zou ook gaan voor ng wat meer lampen

        Comment


          #19
          Vind het hok zowiezo groot voor spaarlampen... een HPS zou mooi passen in dit hokje
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #20
            Beetje laat met update maar.. in de avond..

            29-12-2008 P3 geboren!!!


            Allemaal nog geen zin gehad om up te daten maar die avond was ook P3 uitgekomen!



            isnt she sweet (a)



            de 3 dames samme

            alleen 4 blijft beetje achter,, werd het beetje zat en ging der uitgrave.. ik weet stom maar ze staat al 8 dagen en over 2 dage ben k weekend weg, dus wilde ff cker wete anders kon k me 5e zaadje wel zaaie, maar ik had der gevonde en ze was flink opgezet en stuk wit (was nog rond) dat is het worteltje en steeltje tog??

            dus schat op die 1-2 dage hopelijk..

            Alleen ik had nog paar vraagjes:

            dit is P1 (gistren genomen)



            deze staat nu al 4 dage onder lamp en gaat wrs nog 7 dage 18-6.. dan wil ik ze late bloeie..

            maar ze zijn nog zo klein alleen steeltje met paar blaadjes.. klopt dit? trekt dit nog goed als ze in bloei gaan en worde ze dan mooi bossing en 1 meter lang?? lijkt zo onwaarschijnlijk en ik moet ze denk k al overpotte want als ze bloeie make ze tog geen wortels meer aan of nog wel even tijdje totdat ze gestopt zijn met groeien?

            en jullie zien dat het steeltje al best veel cm is.. al ga ik overpotte.. moet dat hele steeltje dan onder de grond? das tog het beste? en 1 cm onder de lobblaadjes of egt lobblaadjes tege de grond aan??

            En wat denke jullie? is toppe slim hierbij.. ik zit te twijfele geeft natuurlijk stress en zijn feminised zaadjes en stress kan herma veroorzake tog?? heb spaarlampe en tl dus diepte straling is niet zo veel voor de onsterste toppen.. ik weet het niet wat zegge de gevorderdere?

            en zien ze er gestretched uit of normaal ?

            greetz
            Last edited by Damn nice; 31 December 2008, 14:54.

            Comment


              #21
              Volgens mij wel behoorlijk gestreched ofniet? ik zou iig me pot tot de rand vullen...

              Comment


                #22
                Ik heb vorige week gezaaid als de eerste uitgekomen zijn "donderdag" tellen wij tussen de 5 a 7 dagen op 18/6 en dan gelijk de bloei erop. de plantjes ontwikkelen maar na 3 weken hun bloeihormoon en gaan dus de eerste 2 weken gewoon door met groeien. en ik kan je verzekeren ze gaan zeker de 1 meter worden als ze niet groter worden.

                Comment


                  #23
                  tussen je lampen plantje max 5cm aanhouden, ikzelf zou ze niet toppen.

                  Comment


                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Vdb View Post
                    tussen je lampen plantje max 5cm aanhouden, ikzelf zou ze niet toppen.

                    mooi gezegd vdb, eindelijk iemand die het met me eens is. 5 cm of minder, maar zeker/liever niet meer.

                    nou ben ik dan nog wel een beginner, en heb nu toevallig net mijn eerste micro kweekje onder spaarlampen ongeveer oogstklaar maar mijn idee over de afstand t.o.v. plant is hetzelfde, zo dicht mogelijk op de plant maar zeker niet meer als 5 cm..

                    lamp tegen plant aan ---> lamp rakende bladeren verbranden, lichtjes en volgens mij niet eens erg of gevaarijk
                    lamp 1 mm van plant af ---> geen verbrande bladen
                    lamp tussen 1mm en 3 cm ---> plant groeit goed/breed, geen stretch neigingen
                    lamp meer als 5 cm ---> plant zoekt licht en draait/stretcht zich ook zeer snel naar het licht toe..

                    ik heb zelf ook nog bevonden dat je onder spaarlampen de uitgroei richting van de internodes zelf kan bepalen. als je de plant telkens 90graden onder de lamp draait kun je de interodes netjes eerst links/recht dan boven/onder en dan weer links/recht sturen, bij een andere plant heb ik hem telkens een beetje geraakt en die internodes groeien dan ook als een wenteltrap omhoog.

                    misschien allemaal toeval, maar voor mij leek het alsof ik ze een beetje kon sturen qua groei en vorming..

                    ook heb ik ondervonden dat je als je onder spaarlampen kweekt de plantjes recht onder een lamp moet zetten en zeker in het begin 1 plant per lichtbron, je kan dus niet meer plantjes om 1 lamp heen zetten, alles wat je daar omheen zet groeit vanzelf naar het licht toe, waardoor ze ten 1e scheef zullen groeien en ten 2e zullen stretchen aangezien die plantjes dan verder dan 5 cm van het licht staan..

                    maargoed de afstand tussen lamp en plant hangt uiteindelijk van je vrije tijd af. heb je veel tijd om je planten te verzorgen dan kun je je planten of lamp vaker verstellen en kun je de plant telkens lekker dicht op de lamp houden, kun je je planten niet zo vaak verzorgen en in hoogt verstellen dan moet je om verbranding vd plant te voorkomen de lampen wat hoger hangen en zullen je planten daardoor ook meer gaan strechen.

                    hoe meer en vaker je je plant/lamp afstand kan verstellen hoe kleiner je de plant kan houden. heb je daar weinig tijd voor en moet je de plant/lamp verhouding altijd ruim aanhouden groeit de plant snel, stretcht die tussen elke internode, en komen er maar weinig kleine topjes aan..

                    en ook als ik mijn microkweek met spaarlamp en/of tl vergelijk met de hps kweekjes op dit forum kun je ook wel goed zien dat de topvorming en vooral het aandikken van de toppen in de laatste weken toch wel moeizaam en traag verloopt onder de spaarlamp.. uiteraard zijn deze vergelijkingen van verschillende soorten planten die gekweekt zijn in verschillende kweekopstellingen (heb zelf NOG niet gekweekt met hps) dus ik kan er weinig van zeggen maar bij hps kweekjes dikken de toppen over het algemeen toch veel meer aan heb ik het idee..

                    maargoed hier is mijn kweekje, zo goed als gelukt, met veel geluk volgens mij
                    misschien heb je er wat aan. groet

                    you like to watch?? watch this http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...art-t2122.html

                    groet
                    Last edited by hobbyist; 7 January 2009, 10:41.

                    Comment


                      #25
                      hobbyist ik had je verslag al eens gelezen en zag er nog best netjes uit vond ik!

                      Ik probeer tusse de 5 cm en 1 mm te houde..

                      Hobbist bedankt voor de uitleg,, ik vind het fijn als iemand eens een echte post doet! Jij beantwoord niet even 1 vraag ofzo maar meteen alles met alles erop en eraan in een heel verhaal en zelfs extra info wat heel hulpzaam is,, dus bedankt hiervoor!!

                      En iedereen

                      Een super fijn mooi prachtig gelukkig 2009!!


                      Greetz

                      Comment


                        #26
                        die p1 sta toch serieus gestrekt.
                        als ge die overpot steek hem mss de helft mee in de grond; dan staan ze ook stbieler.

                        Greetz
                        Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                        Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                        sigpic

                        Comment


                          #27
                          Hohoho PITcrew, let wel op wat je zegt.

                          Je kunt bij het overpoten je plant niet voor de helft in de grond stoppen.. je kan hem tot aan de lobblaadjes ingraven maar niet verder.
                          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Damn nice View Post
                            hobbyist ik had je verslag al eens gelezen en zag er nog best netjes uit vond ik!

                            Ik probeer tusse de 5 cm en 1 mm te houde..

                            Hobbist bedankt voor de uitleg,, ik vind het fijn als iemand eens een echte post doet! Jij beantwoord niet even 1 vraag ofzo maar meteen alles met alles erop en eraan in een heel verhaal en zelfs extra info wat heel hulpzaam is,, dus bedankt hiervoor!!


                            Greetz
                            thnx man aan vervuiling van andermans topics heeft ook niemand wat he

                            je kan mensen ook persoonlijk bedanken voor hun posts door op het weegschaaltje in de desbetreffende post te klikken

                            groet

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                              Hohoho PITcrew, let wel op wat je zegt.

                              Je kunt bij het overpoten je plant niet voor de helft in de grond stoppen.. je kan hem tot aan de lobblaadjes ingraven maar niet verder.
                              ja srr voor mijn niet volledig commentaar; maar ik bedoel het plantje zoals het er nu bij staat. he en zijn lobblaadjes zijn nu het topje; he

                              Greetz
                              Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                              Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                              sigpic

                              Comment


                                #30
                                Update 05-01-2009!!

                                Update 1 dag te laat eigelijk maar was gistren veelste brak om nog fotos te maken enzo..

                                Gistre lag P1 wel scheef en was weer omhoog gaan groeie.. was denk te zwaar geworde voor dat mini steeltje.. dus maar sate prikker eraan gedaan en vast gemaakt, heb ik het zo goed gedaan? of te strak te losjes.. iets??

                                Verder niet veel bijzonders gebeurd.. ze hebbe al 1 paar extra bladere na de lobblaadjes en begint een 2e paar te komen..

                                Ze zien er wel goed uit na mijn mening.. ze staan dichter bij de tl en internodes zijn best kort denk k,, dus sloof jullie uit en give comments

                                Paar fototjes:

                                P1 (je ziet nog een buiging waar die scheef ging groeie)


                                P2


                                P3


                                P3,P2,P1



                                P1 is nu 9 dagen oud en P2 en P3 zijn 8 dagen oud, maar ze staan allemaal 8 dagen nu op 18-6..

                                Ik wil nog 2-3 dagen wachten en dan gaan ze in de bloei. Ik wil ze maar 1 meter ongeveer hoog hebben dus dat is goed toch? en als de wortels zich flink gaan verspreide pot ik ze over in een 5 liter pot.

                                Jammer genoeg was P4 niet uitgekomen,, na zon 12 dagen in de grond ging ik maar eens kijken en zag der niet egt goed nog uit, dus een nieuwe gezaaid.

                                Ik ga denk k me tl eruit halen en leg deze in de kast met P4 als deze uitkomt en laat die ook 10 dagen voorgroeien, heeft die maar een achterstand van 2 weken,, heb ik tenminste niet teveel werk in 1 keer als ik moet gaan oogste!

                                Verder ziet alles er wel goed uit toch? tips and tricks are welcome

                                Greetz

                                Comment

                                Bezig...
                                X