Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste micro kweek, commetaar en hulp gevraagt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Het ziet er allemaal wel uiterst fragiel uit heb ik de indruk. Zeker niet te hard ademen of ze liggen om . Ik ben niet thuis in micro's maar misschien de lampen nog iets dichter gaan hangen als dat kan. Ze lijken nogal gestrekt, die stokjes zullen nodig zijn, trust me.
    internodes zijn best kort denk k
    Nou, ik denk het niet, zie er helemaal nog geen om eerlijk te zijn... Internode is de afstand tussen een paar 'stengeltjes' en het daarop volgende paar 'stengeltjes'. Die noemen we nodes, waar uit de hoofdstam een nieuwe komt, een zijstengeltje.
    Zou iets aan je afstand lamp-plant doen, ook al hebben velen het je al aangeraden, denk niet dat je iets veranderd hebt, toch alleszinds niet genoeg.
    Probeer het te optimaliseren

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #32
      ja inderdaad .

      ik zou ze herpotten en neem nu 5 cm tot aan de lobblaadjes in de grond steken!!(want ze zullen al een klein boeketje wortels hebben dat potje gaat al goed gevuld zijn) meteen in de definitieve potjes overpotten.

      anders gaat ge echt problemen krijgen als uw plant zijn volume van het aantal bladeren toeneemt!!
      dan kunnen ze platvallen; en wss zelf afsterven.

      en mss zelf op 2cm van de lamp zetten dat ze zich minder gaan strekken;


      (wou dat mijne ook zo heftig groeiden )

      Greetz
      Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
      Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

      sigpic

      Comment


        #33
        Hmm .. is mss niet duidelijk op de foto maar is tog egt 2-3 cm van de lamp af..

        Ik haal woensdag wel die 5 liter potte en pot ze over.. me vader zegt steeds hoeft nog niet bla bla bla maarja jullie zijn de meer weedknowers hea.. weet niet of ze al goed volgeworteld zijn.. ze zijn nu zon 13 cm .. sativa worde tog x3 ofzo in de bloei.. moet ik ze door late groeie tot 40 cm of niet? en moet ik dan rekenen van BOVEN de grond?? of ook het steeltje dat ik begraaf.

        greetz
        Last edited by Damn nice; 6 January 2009, 23:22.

        Comment


          #34
          Gewoon lamp nog 1cm dichter gaan zetten. Geloof mij en doe het gewoon. Maar dan moet je wel ELKE dag kijken en de afstand terug goed zetten. Overpotten tot aan de lobblaadjes zoals gezegd werd moet je doen ja. Je laat ze maar groeien tot 37cm ofzo te beginnen rekenen vanaan de aarde tot aan de top (dus waar je plant uit de grond komt). Van dat steeltje dat je begraaft moet je je niets van aantrekken.
          Komt wel in orde!

          Greetzzz

          Comment


            #35
            haa de rutger! je plantjes gaan al aardig de lucht in :o je heb ze wel verwent met je pr8hok dat verdient wel paar mooie plante je verdient een bedankt dat myn Gamma moeite niet voor nix is geweest xD mooi hokkje

            Comment


              #36
              Heb gisteren de 3 dames overgepot in hun definitiefe 5 liter pot!

              Was me eerste overpotting maar ging wel goed denk k.

              deed een laagje van 3 cm ofzo op de bodem met grond zette het plantje daar en ondersteunde ze. toen overal bij gevuld met aarde tot de lobblaadjes. toen ongeveer 0.2 liter in de bak waar ze in staan zeg maar dat druipbakje gedaan zodat het water er van ondere ingaat bij de wortels, en 0.3 liter rond de plantjes gedaan zodat ze daar wortels kunne schiete bij de steel die nu in de grond steekt, en ze zijn denk ik nu zon 3 cm van de grond verwijderd omdat die grond inzakt met water hea

              vandaag zijn ze niet gaan hangen ofzo en ze staan zon 2 cm van de tl af.

              waar moet ik nu water geven? gewoon bovenkant, of onderkant, of allebei zoals ik hiervoor ook al deed, en gewoon steeds halve liter water?? tis alleen beetje nat rond de plant,, als er teveel water is gaat dat vanzelf wel naar dat droge stuk of moet ik 1 keer paar liter water erin doen zodat alle grond nat is en dan eventjes geen water meer..?

              en heb ook voeding (uitleg staat bij voeding voor planten) gekocht voor wortelstimulatie ofzo,, wanner moet ik dit geven en heoveel enz.?

              Greetz (zondag nieuwe update )

              Comment


                #37
                je moet water geven aan de bovenkant van je pot
                en dan rondom je stammetje
                want als je ook water geeft bij je stam dan neemt het water ook de afval stoffen mee weer terug de aarde in en dat kan nare gevolgen krijgen later

                wat ik doe is neemt een emmer vol met water en daar doe je een halve liter glas in
                daarmee geef je dan water
                en dan als je ziet dat ze water nodig hebben dan doe je dat weer
                geef ze niet teveel water anders krijg je wortel rot
                geef gewoon net aan genoeg dan groeien je wortels ook het snelst , ze zijn dan op zoek naar water!!

                Comment


                  #38
                  ja best zo een meterken aanschaffen in den brico verkopen ze dat voor 5 euro ; en dan zorgen dat de vochtigheid van de grond dicht bij droog staat dan groeien ze het snelst

                  Greetz.
                  Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                  Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                  sigpic

                  Comment


                    #39
                    brico dat ken ik niet, belgisch?? weet je ook iets in noord holland??

                    verder nog over de voeding hoe zit het daarmee?

                    Comment


                      #40
                      Rutger gewoon langs de agrifirm slappe dat had je zelf ook nog wel kunnen bedenken heh
                      Ik ben lekker, Kusje er op ? (K)

                      Comment


                        #41
                        Update 11-01-09!!!

                        Verhaaltje over deze week..

                        Alles ging goed, alleen moeite met de temperatuur door de kou buiten. Verwarming steeds volop aan in me kamer ik haal tussen de 17-21 graden denk k zo.

                        Woensdag naar de winkel gegaan en 5 liter potten gehaald. Klein laagje grond op de bodem gedaan, plantje eruit gehaald erin gedaan en ondersteund en ingepot.. toen liter water erin zodat al het grond nat is, en de lobblaadjes stonden zon 3 cm van de grond af schat ik. Vanaf toen geen water meer gegeven ik wacht tot het weer wat droger word.

                        Overpotten heel goed gelukt naar mijn mening, geen blaadjes die gingen hangen ofzo, en ze gingen lekker hard groeien, denk dat dat steeltje ook wortels is gaan schieten zodat ze nog sneller groeien .

                        Ze staan ook super dicht bij de lamp ik zit ook met dvd en cd hoesjes aan het werken dus meestal 2-3 cm soms 1 cm.. en dan raakt het blaadje de lamp al moet ik m verlage is dat erg als het blaadje er 1 sec langs gaat?

                        Vandaag weer fototjes genomen:

                        P1


                        P2


                        P3


                        P3,P1,P2


                        Sommige plantjes hebben ook rare vlekjes, niet noemenswaardig maar 1 of 2 vlekjes per plantje, wat kan dit zijn? Ik heb in potgrond geplant en niet stekgrond dus mss wel overvoeding in het begin? of mss is het niets maar ze zien er wel goed uit denk ik zo Het is moeilijk te zien op de foto, maar is een klein stukje wat lichter groen dan de rest

                        P1 bladprobleem


                        Dat was me wekelijkse update weer Feel free to comment

                        Greetz

                        Comment


                          #42
                          t'zijn schoon plantjes!

                          Comment


                            #43
                            knap knap knap

                            Comment


                              #44
                              En het Mg-tekort strikes again
                              Al denk ik dat toch (zeker de 10de keer dat ik iemand ermee moet helpen )
                              Maar ik ben niet echt zeker, ik schat de kans op 65% in. Stuur mij morgen een foto'tje van het einde van de dag, dan zie ik verder wel hoe het loopt .
                              EDIT: bij nader inzien lijkt het me nog wat vroeg ervoor, dus ik zou nog wat afwachten. Over enkele dagen (4tal) nog een fototje posten zou het goed doen
                              zit ook met dvd en cd hoesjes aan het werken dus meestal 2-3 cm soms 1 cm.. en dan raakt het blaadje de lamp al moet ik m verlage is dat erg als het blaadje er 1 sec langs gaat?
                              1seconde niet nee

                              Greetzzz

                              Jona
                              Last edited by Jona; 11 January 2009, 20:59.

                              Comment


                                #45
                                lekker rutger, nog paar maandjes geduld jonge
                                Ik ben lekker, Kusje er op ? (K)

                                Comment

                                Bezig...
                                X