Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amateur-style; 90 w ufo, 1 plantje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Amateur-style; 90 w ufo, 1 plantje

Een plant die teveel licht krijgt gaat gewoon niks doen met dat teveel aan licht. In tegendeel, mocht je extra CO2 in je hok pompen, dan gaat deze ze wel miraculeus beginnen gebruiken.
    Heb je een link naar die proefschriften of een torrentje ofzo? Ik geloof niet zomaar beweringen zonder echte bron (wageningen heeft veel proefschriften hoor)

Of had je het specifiek ook voor de eerste week?
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Kheb een goeie laag light mix in mijn pot gedaan daarnet, maar het plantje ziet er nog slechter uit,
          nog harder gekruld, en de onderste grootste bladeren beginnen nu volledig geel te verkleuren.
          Hopelijk merkt ie snel dat er light mix tussenzit nu xD
          Die uitlaat is niet zichtbaar op foto maar die zit vlak onder de lamp, kheb een afzuiging voor een badkamer dus als er iets verkeerd is met mijn ventilatie dan is het dat ze te hard gaat.

Ik heb mijn lamp hoger gezet omdat ik plotseling zag dat de rode leds geen nut hadden. omdat de lamp zo dicht stond schenen die rode leds naast de plant. Nu niet meer.

Ik denk ook dat mijn buis eromheen te smal en te laag is, als het plantje erdoor komt ga ik niet wachten om in bloei te zetten, hoe kleiner mijn plant hoe beter nu eigenlijk.
          Dit is mijn eerste run, er moet nog plaats zijn voor verbetering he

Comment

Daar wilde ik het net over gaan hebben.

Ik zou persoonlijk die buis helemaal een rotschop geven.

Gewoon een leuk kastje zien te bouwen, leuke afzuiging erin en een driedubbel zo grote lucht inlaat.

Een Led is erg duur en ik ben er van overtuigd dat als jij een kast bouwt met de goede begeleiding, dat je een hele leuke oogst kan krijgen.

Neem ff contact op met een andere LED kweker, er zijn er wel een aantal.

Zij kunnen je echt alle info geven zoals het behoort te zijn.

Kijk in de Binnenkweek sectie bij Micro en de kweekkast.

Daar staat voldoende bij elkaar om een zeer goede kast te bouwen.

succes.
            Last edited by Escargot; 7 October 2013, 15:30.

Comment

Heej,

Je moet wel het plantje eruit halen en dan een gat vullen met lightmix,
              zodat heel de wortels erin zitten. anders zitten de wortels te verbranden in de batmix,
              dan heeft een laagje lightmix geen zin.

Heb voor de duidelijkheid ff een tekening gemaakt.
              als je het niet zo gedaan heb adviseer ik je het opnieuw te doen (zorgt wel weer voor stress)

Veel geluk hoop dat het nog te redden isvoorbeeld.png

Comment

aah alweer een ufo in de micro...

Die buis dat gaat echt niet werken zo warmte kan haast niet weg, over aanvoer van verse lucht nog niet gesproken. Nadat je zon akelig dure lamp koopt snap ik niet dat je niet wat investeert voor een degelijk kastje om in te kweken. Kringlopen staan er vol mee en voor 15-20 eurie moet je wel wat geschikts vinden. Even latexen of radiator folie aan de wanden paar pc ventilatoren voor de lucht verversing. Pc fans kosten ook de kop niet, kortom voor een eurie of 50,- kan er al een redelijk deftig kastje staan.

Met die aarde heb je gewoon pech.. ik denk ook niet dat het plantje ooit nog echt een mooie opbrenger word.. zoveel stress.. trauma voor life.

mn opmerkingen en commentaar zijn goed bedoeld, gun je wat beters dan op deze manier martelen(plantje)..

alleszins veel succes!

Greetzz Mafferd.

Comment

Verluchting: passieve inlaat onderaan, actieve uitlaat bovenaan (totale overkill, 100 cfm)
                  Dit staat vermeld in mijn 1e post, er zit een afzuiging voor een badkamer in, eentje van 20 euro ofzo.

Voor mijn "staketsel"; ik wou oorspronkelijk een soort pc growbox maken met die trommel, omdat die aan de binnenkant een mooi metaalkleurtje heeft dat licht reflecteerd.

het ziet er beter uit dan gisteren volgens mij.
                  Groeten!

Comment

Last edited by Gamm; 8 October 2013, 16:26.
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Er is verse aarde aan toegevoegd, ik wou die verse aarde niet droog toevoegen, maar das dus wel 24 uur geleden alweer. Die pot blijft precies lang vochtig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Makavelli007 View Post
                        Die pot blijft precies lang vochtig.
                        Omwille van mijn vorige opmerkingen. Komt niet goed indien je dit niet aanpast. Trust me!
                        sigpic

Comment

... ok goeie tips zijn mij reeds gegeven in ieder geval...
                          Ik snap niet waarom jij nu blijft zeggen dat ik geen ventilatie heb.

Comment

Dat is waarschijnlijk omdat er niemand een volledig beeld heeft van jouw opstelling.

Ik zou zeker een beter kastje in elkaar zetten, al is dit een keukenkast.

Er staan meer dan genoeg schetsen ideeen en foto's over dit forum verspreid.

Geen van deze opstellingen is in koker vorm.
                            Ook ronde, driehoekige of ovale vormen komen sporadisch voor.

Persoonlijk ben ik ooit wel van plan een piramide te bouwen....
                            meer hierover komt nog.

Dus, al met al.

Een ronde koker als kweek kast, roept nogal wat vragen op bij de gebruikers hier.

Kwestie is, krijg je niet een beetje teveel windtunnel effect in zo'n koker.

Wellicht heeft de plant een wervelwindje van orkaankracht te verwerken en dit zal ze niet erg leuk vinden.
                            Goed ik ben stoned, het is maar zo'n gedachte gang.

Vaak denk ik beter als ik stoned ben trouwens.

voor de gein, en om mij een plezier te doen, gooi eens een vloeiblaadje op de bodem, ik denk dat deze gelanceerd gaat worden.

In alle respect, ik waardeer dit experiment ten zeerste.

Het is echt dat ik zelf in bed lig met een infuus, anders had ik dit experiment zelf ook uitgeprobeerd.
                            Last edited by Escargot; 8 October 2013, 18:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Makavelli007 View Post
                              Ik snap niet waarom jij nu blijft zeggen dat ik geen ventilatie heb.
                              Daarom...

pcih.jpg
                              Last edited by Gamm; 9 October 2013, 08:56.
                              sigpic

Comment

doe gewoon dit,
                                Pak het plantje gooi de koker weg zet het plantje gewoon lekker in de hoek van je kamer of op je buro,
                                hang er een lamp boven en laat hem gewoon als een kamerplant groeien.

Ik denk dat dit misschien nog wel het beste is zonder dat je een hok hoeft te bouwen,
                                de lv in huis is niet goed controleerbaar maar nog altijd beter dan dit en je plantje zal het wel doen bij 19-20 graden kamer temperatuur dus.

Comment

Bezig...
                                X