Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amateur-style; 90 w ufo, 1 plantje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Amateur-style; 90 w ufo, 1 plantje

Korting op 420shop
    Goeiedag

Ik ben sinds enkele dagen mijn eerste plantje aan het opvoeden.
    Ik heb een zaailing gekregen, die zaailing heeft denkik serieus wat stress gehad tijdens de verhuis naar mijn kweekruimte.
    Na 1 dag te hebben gestaan in mijn kweekruimte heb ik het plantje verpot naar een 12 liter pot met "plagron" batmix.
    De plant zelf heb ik gekregen in een mini potje op coco.

Deze foto is 3 dagen NA het verpotten:

Hopelijk weten jullie raad of kunnen jullie mij gerust stellen xD

Mvg, Makavelli.

PS, Urbangrowshop in terneuzen heeft indd een zeer goede service!
    gebruik als beginner echter geen starterplugs van royal queens want een amateur zoals ik heeft niet het geduld om blindelings 5 dagen te wachten op een teken van leven. (ik heb mijn zaadje kapot gemaakt toen ik na een paar dagen eens wou kijken hoe het met het zaadje ging, gelukkig ken ik iemand die me uit de nood heeft geholpen)

Re: Amateur-style; 90 w ufo, 1 plantje

Plantje staat erg nat.... Dit kan ook bladproblemen veroorzaken namelijk. Tip: Til je pot op en bepaal aan de hand van het gewicht of water geven nodig is (pot zwaar nog ff wachten, pot niet meer zwaar, iets water)

Onder wat voor lamp stonden ze eerst? Als er een erg groot verschil in het wattage zit kunnen ze hier namelijk ook last van hebben...

Succes, en hopelijk trekt het weer bij/ overleven ze het...

Groetjes El Plantos
    Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Je plantje is aan het verbranden door de batmix.
      Hier zit veel te veel in voor zo'n jong plantje.
      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
      Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Die grond is indd nat, terwijl ik die 20 uur geleden water heb gegeven,
        ik heb geen idee onder welk licht ze eerst stond, in ieder geval geen led lamp. Het licht is net iets dat ik niet wil veranderen, die lamp was mijn duurste koop.

Berry, toen ik verpotte waren nog geen wortels zichtbaar aan de randen van de aarde (coco),
        zou het dan kunnen dat er al wortels zijn gegroeid tot in de batmix en zich daar al verbranden? 3 dagen na het verpotten in deze omstandigheden
        En wat kan ik daar dan aan doen, heeft verpotten zin of geeft het stress, kan de plant gewend worden aan die voedzame ondergrond of zou die uiteindelijk doodbranden?

Verpotten zie ik niet direct zitten, als die niet overleefd dan begin ik opnieuw, zelf ontkiemen en planten op niet-voorbemeste grond, en doe ik de voeding volledig handmatig zodat ik weet wat ik geef.

Dus, grond is te nat, grond is te voedzaam maar ik wil niet verpotten, het licht is mogelijks een stressgever omdat er een wattage verschil kan zijn, maar mijn licht is te duur om te vervangen.
        Dan wacht ik af tot de aarde droog is, als die goed komt, des te beter, als het achteruit blijft gaan totdat ze sterft, nieuwe poging, andere aarde.

Danku voor de aandachtspunten!
        Ik laat nog van me horen.

Comment

Die BatMix is idd veel te rijk voor zo'n klein drommel.
          Ook staat de plant naar mijn idee te nat.
          Als je doorgaat in deze situatie, zou de plant in het meest optimistische beeld, enorme vertraging oplopen.
          In een minder positief beeld, zou de plant dit niet overleven.

Hoe oud is deze plant?

Het is een risico echter ik zou deze plant zeker verpoten naar een armere grond en de Batmix in een later stadia toevoegen.
          Stress speelt mee, echter lijkt mij vooralsnog geen echt zorgpunt.

Kies voor een normale growmix.

Succes.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ik weet ook niet hoe oud die plant is, ze is in ieder geval geen kloon.
            Een normale growmix, specifiek voor wiet dan toch of zelfs niet?

Comment

In dit geval, geld zelfs dit niet.

Alles, ik bedoel natuurlijk wel binnen het redelijke.
              Alles is beter als wat je nu doet.

Een gewone universele grond zou al een hele verbetering zijn.

Echter voor de volgende kweek, pas je jouw bodem meer aan de wensen van de plant aan.

Comment

ok, morgen dan toch verpotten,

Voor mijn volgende kweek of mss nog deze kweek, wat zou je dan aanraden van ondergrond waarmee ik wat inzicht kan krijgen in gronden en voorbemesting?
                Ik heb de topic van bobo's grondmix gelezen, ik begrijp hoe een bodem ineen zit, maar van bemesting snap ik dus niks.
                Als ik nu eens een gewone grondmix zou maken zonder enige bemesting. Dan moet ik toch gewoon het voedingsschema van bvb Canna volgen?

Nu volg ik eigenlijk het groeischema van Plagron op batmix, das de eerste 6 weken geen voeding, daarna beginnen met terra bloom.
                Maar mijn plantje is nu wel lekker aan het branden :/

Comment

Comment

Heej,

Ik heb in het begin ook zo lopen kutten,
                    Wat je kan doen is je plantje uit die batmix halen.
                    voorzichtig niet de wortels slopen.
                    Dan graaf je een glaze pot of iets anders in (best groot) dan haal je die weer uit
                    en het gat dat achterblijft vul je met stekaarde of tuincentrum aarde.
                    en daar zet je hem in het midden in.

Dus dan moet je nu nog maar 1x overpotten omdat als de plant groot is het pas de batmix berijkt en hier dan niet maar dood aan gaat,
                    dan hoef je ze naderhand niet weer te verpotten.

hoop dat je er wat aan hebt, want ik denk dat je plantje doodgaat op deze manier.

suc6

Comment

een gat graven en opvullen met een lichte grond, geniaal!
                      Dat ga ik doen.

Een toptip, tiptop! thx Feyenoord1908

Kheb de lamp ook wat hoger gezet, bij andere led-kweken staan de lampen precies ook niet zo dicht tegen de plant, nu is er een 30 cm tussen de plant en lamp.

Comment

Goede tips zijn je al aangereikt, volgende keer opzaai- en stekgrond zetten en dan overpotten in de lightmix. Pas daarna in de Batmix; geeft minste kans op verbranding.

Succes in ieder geval!
                        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Je moet op z'n minst 30cm zitten... De afstand van gemiddelde led's tijdens de groei moet 40cm zijn en tijdens de bloei 30cm...
                          Vanwege de leeftijd van je baby, zou ik um zelfs op 50-70cm houden tot het einde van de wortel fase... (Het moment van groeien, nu moet je plantje nog wortels krijgen) vanwege je led moet je minder water en voeding geven... (Ongeveer 35% minder) je hebt minder hitte , dus ook minder verdamping.
                          Ik zie bij je set-up geen afzuiging... Ook geen inlaat... Dat zou je grootste probleem kunnen worden... (Ik denk dat je buis er omheen veel te klein is) je kan beter een tentje opzetten... 60cm kan makkelijk met je led. Maar dat is een persoonlijke voorkeur...
                          Ik doe met led en 25L potten en heb grote planten, grote potten zorgt immers voor grote planten... Je kan nog overstappen op een kleinere pot om je plant kleiner te houden.

Comment

huh? Zo'n afstand? Ik moet TL al op 5cm zetten. Waarom zou je led dan verder weg doen? Daar verlies je juist effectief licht mee. Wortelfase? Wat is dat?
                            Het hele idee achter de led was volgens mij: die LED is koeler, dus kan dichter op de plant, dus betere belichting voor een lager wattage.

Wiet kan onmogelijk een overdosis licht krijgen trouwens.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Een wietplant kan je natuurlijk wel te veel licht geven... Het gaat om de intensiteit van de micro mol... Bij meer dan 800 verbrand je de bladeren... Niet dat ze in de brand gaan... Of super heet worden... maar het kan wel...
                              In het begin van je plant moet ze wortels maken en goed nestelen... Wortel fase noem ik het... Duurt ongeveer een week...
                              De u/mol die van een Son-t afkomt is vergelijkbaar met led op bepaalde afstanden... Dus als je de lamp te dicht op de plant doet kan je deze verbranden met lichtintensiteit. Kijk maar eens bij de proefschriften van de universiteit van Wageningen... Die hebben al heel veel testen gedaan met kleuren...
                              Mijn led heb ik gekocht vanwege de par waardes, daar kan je veel van aflezen...

Comment

Bezig...
                              X