Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aquariumkweek 2 x WW, 4 x Lowryder #2

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aquariumkweek 2 x WW, 4 x Lowryder #2

    Korting op 420shop
    Hellow gasten,

    Zoals je wss wel al gehoord heb heb ik ook enkele plantjes staan, enwel op een ietwat aparte manier.

    Dit is voor mijn een test ten dienste van het forum.
    Ik kweek dus de plantjes in een 60x30x30 aquarium omhult met zilverpapier,

    Het is de bedoeling dat ik het aquarium met tijd ophoog (kan het deksel hoger dan 30 cm zetten)

    Ik ben nu in halfwege mijn 3de week.
    En ik vrees dat ik wat hulp van jullie zal nodig hebben.

    ik was van plan om maar 5 zaadjes te growen. maar ik heb ooit eens potje laten omvallen en dan heb ik er voor de zekerheid nog een nieuw zaadje in geplant. Het lot wil nu dat ze beiden uitgekomen zijn.

    Een van deze plantjes doet het enorm slecht, en het andere potje heeft een enorme achterstand opgelopen.

    Hieronder vind je enkele foto's. Ik neem in de loop van de week nog enkele foto's meer.

    *edit foto's verwijderd
    Last edited by AlwaysStoned; 8 January 2009, 22:52.
    sigpic

    #2
    Ik wil je echt wel helpen maar die foto's willen er maar niet opkomen. Zelf na 3-4 keer refreshen. Mocht het heel dringend zijn dan zet je het maar in PM ofzo. Ik kan je wel wat raad geven voor zover mijn kennis reikt . Zet ook eens je foto's onder een ander formaat op je thread, in attachment, etc...
    Greetzzz

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
      Ik wil je echt wel helpen maar die foto's willen er maar niet opkomen. Zelf na 3-4 keer refreshen. Mocht het heel dringend zijn dan zet je het maar in PM ofzo. Ik kan je wel wat raad geven voor zover mijn kennis reikt . Zet ook eens je foto's onder een ander formaat op je thread, in attachment, etc...
      Greetzzz
      heb ze juist verkleint op mijn ftp, ze zijn nu nog maar 30% van hun oorsprongkelijk formaat. Mss eens als bijlage
      Attached Files
      sigpic

      Comment


        #4
        en de laatste foto's.

        Op de laatste foto zie je de groei en bloei voeding die ik gemengd heb met de grond wanneer id de plantjes verpot heb.
        Attached Files
        Last edited by AlwaysStoned; 8 January 2009, 22:54.
        sigpic

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            aah okee, maar ik vrees dat het dat niet is ...
            het steeltje van de grond tot de lobblaadjes is idd lang, veel te lang, maar die kan ik mss nog verkleinen wanneer ik verpot. want de lengte van de internodes, is maar een halve cm ofzo...

            en de plantjes staan bijna tegen de TL, op zon 1.5 CM. ik weet echt niet wat er aan schort pfff. ik neem morgen foto's van het zijn aanzicht dan kun je dit beter voor je zelf uitmaken. en dan maak ik ook een foto'tje van de kleintjes, de rare en de verschrompelden.

            op de doos van beendermeel staat het dat het goed voor wortelontwikkeling en bloei is, is dit ook zo voor weedies?
            thx for helping me Jona!
            sigpic

            Comment


              #7
              Ik snap niet echt hoe ik dit moet zien, je legt er een deksel op waar de TL op gemonteerd is? Wil je eens een foto maken?

              Als ik het zo zie, kan het licht er gewoon nog boven uit, wat dus ook inhoud als het donker moet zijn, dat er nog licht van buitenaf bij kan.
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #8
                Ja, als het op 1.5cm hangt en ze gaan nog strekken dan is dat zeker omdat het het foute lichtspectrum is (er is licht om een klein beetje te gaan groeien maar niet genoeg). Dus ze gaan achter het goeie licht gaan zoeken maar aangezien dat er niet is gaan ze enorm strekken. Enige optie lijkt me een nieuwe lamp in te steken met een beter kleurenspectrum.
                Hier even wat extra info over de spectra en tl's:
                Kan je kweken onder tl ?

                Ja, kan wel maar dan met name voor de groei, beter niet voor bloei. Lichtkleuren 11 (daylight), 21 (coowhite), 31, 33 (coolwhite), 82 (warmwit, bloei) zijn de meest gebruikte.

                Nog enkele codes en quotering.

                33 - neutraal - matig
                82(7) - extra warm wit - goed
                83(0) - warm wit - goed
                84(0) - koelwit - goed
                865 - daglicht - zeer goed
                93(0) - warm wit - zeer goed
                94(0) - koelwit - zeer goed
                95(0) - daglicht - zeer goed
                96(5) - daglicht - zeer goed

                Je hebt in TL-buizen verschillende lengtes:
                - 59cm => 18W
                - 90cm => 30W
                - 120cm => 36W
                - 150cm => 58W (circa 5200 lumen)
                (combinaties 1:2 warm/koelwit schijnen beter te werken)

                Bij tl raadzaam om afstand lamp-plant 5, max 10 cm te houden.
                (dank aan bobo's thread)

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #9
                  goed gevondenalwaysstoned blijf ik volgen

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                    Ik snap niet echt hoe ik dit moet zien, je legt er een deksel op waar de TL op gemonteerd is? Wil je eens een foto maken?

                    Als ik het zo zie, kan het licht er gewoon nog boven uit, wat dus ook inhoud als het donker moet zijn, dat er nog licht van buitenaf bij kan.
                    Op dit moment nog niet omdat het nu nog een standaard aquaruim is. Maar als de planten beginnen groeien en vergroten dan moet ik het deksel hoger zetten. Ik zal wel een amateuristische manier vinden, daar ben ik heel goed in, en het plan is de spleet die gecreeerd word door het ophogen van het dekesel af te sluiten met ondoorlatend en reflecterende materie. en daar bovenop smijt ik nog een goede ouderwetse saarse over


                    Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                    Ja, als het op 1.5cm hangt en ze gaan nog strekken dan is dat zeker omdat het het foute lichtspectrum is (er is licht om een klein beetje te gaan groeien maar niet genoeg). Dus ze gaan achter het goeie licht gaan zoeken maar aangezien dat er niet is gaan ze enorm strekken. Enige optie lijkt me een nieuwe lamp in te steken met een beter kleurenspectrum.
                    Hier even wat extra info over de spectra en tl's:
                    Kan je kweken onder tl ?

                    Ja, kan wel maar dan met name voor de groei, beter niet voor bloei. Lichtkleuren 11 (daylight), 21 (coowhite), 31, 33 (coolwhite), 82 (warmwit, bloei) zijn de meest gebruikte.

                    Nog enkele codes en quotering.

                    33 - neutraal - matig
                    82(7) - extra warm wit - goed
                    83(0) - warm wit - goed
                    84(0) - koelwit - goed
                    865 - daglicht - zeer goed
                    93(0) - warm wit - zeer goed
                    94(0) - koelwit - zeer goed
                    95(0) - daglicht - zeer goed
                    96(5) - daglicht - zeer goed

                    Je hebt in TL-buizen verschillende lengtes:
                    - 59cm => 18W
                    - 90cm => 30W
                    - 120cm => 36W
                    - 150cm => 58W (circa 5200 lumen)
                    (combinaties 1:2 warm/koelwit schijnen beter te werken)

                    Bij tl raadzaam om afstand lamp-plant 5, max 10 cm te houden.
                    (dank aan bobo's thread)

                    Greetzzz

                    Jona
                    het is een 60 cm TL, en het is er eentje om aquaplanten te laten groeien en bloeien dus ik veronderstelde dat het van een goed spectrum ging zijn.

                    Welke kleurcode zou dan ideaal zijn? alee voor mijn geval dan

                    Oorspronkelijk geplaatst door venom View Post
                    goed gevondenalwaysstoned blijf ik volgen
                    Last edited by AlwaysStoned; 9 January 2009, 08:54.
                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Indien de nieuwe aarde niet vochtig was geeft die al het vocht uit het kluitje van je plantje getrokken, geef anders wat water bij langs boven. Als je verpot is het best dat je een dag voordien de aarde al in potten doet en bevochtigd en zo komt de aarde ook wat op temperatuut indien die buitenstond ofzo.

                      Comment


                        #12
                        de aarde kan mss wel wat koud geweest zijn.

                        Hoe heb ik verpot:

                        Netjes mijn plantje uit zijn potje gehaald, het was wel nog niet volgeworteld dus ik heb wat aarde verwijderd en dan heb ik het in een groter potje gestoken.
                        De bodem van het potje had al een laag van 2 cm met nieuwe aarde, daar de plant + kluit opgezet en dan opgevuld met aarde. zachtjes aandrukken. en het plantje dan een serieuse portie water gegeven ...
                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          probeer ze zo weinig mogelijk water te geven ; zo droog mogelijk en dan iets water geven .
                          dan krijgt ge een soort boost van de wortels en gaan ze ook een stuk steviger beginnen staan.

                          bij mij krijgen ze om de 3-4dagen water en ze staan in 5 liters onder 400watt

                          Greetz
                          Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                          Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Denk dat kleurcode 827 heel gebruikelijk is. Verbeter me als ik fout zit, ben niet thuis in micro maar dacht wel dat het zo iets was. En hoe zit het met je verluchting eigenlijk? Kan me voorstellen dat het daar een sauna wordt?

                            Comment


                              #15
                              kleurcode 827 is inderdaad gebruikelijk is de kleurcode voor bloei (extra warm wit als ik het goed heb) en 840 gebruiken ze voor groei geloof ik.

                              Comment

                              Bezig...
                              X