Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED test met nieuwe en slimme LED stations

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

    340 watt per tent. (zie eerste post)

    Dus 4 x 85 watt.
    sigpic
    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

    Comment


      Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

      Tent is zo te zien een secret jardin 90x90x180.

      Comment


        Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

        Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
        Met voeding het strekken tegen gaan?
        Lamp er dichter op is het enige dat helpt.
        Bij de growshop hoorde ik laatst over een hormoonpreparaat dat de groei stopt - en de bloei. Ik had zelf geen behoefte, maar blijkbaar bestaat dat soort zooi.

        Persoonlijk zou ik die strekker gewoon nog een keer snoeien.

        Comment


          Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

          Het is inderdaad een 90x90 tent. Wanneer je meer Kalium toevoegd aan de voeding haal je de grootste strek er ook uit

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          en Gamm de lampen dichterbij is niet mogelijk dan worden de umols teveel en frituur je de plant. Hij zit nu op 30cm en dichterbij moet ik niet gaan. Dus de enige optie is het ver-rood iets minder overdag in percentages en wat meer kalium. De tent is 2m hoog, dus nog wel ruimte zat. Tussen de groei en bloei maakt de plant vaak nog even een sprintje in groei, maar als de bloei er eenmaal echt in zit, dan is dat grotendeels wel voorbij.

          Comment


            Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

            Oorspronkelijk geplaatst door anowietje View Post
            Tussen de groei en bloei maakt de plant vaak nog even een sprintje in groei, maar als de bloei er eenmaal echt in zit, dan is dat grotendeels wel voorbij.
            Bij sativa's is dit niet te onderschatten. Ik voorspel een oerwoud in de tent.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment


              Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

              Ahh er gaat kalium toegevoegd worden....

              Kan je dit eens uitleggen ??

              Ik kijk nog mee hoor...
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment


                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Btw de baby's gaan lekker 2014-01-08 10.14.44.jpg2014-01-08 10.14.52.jpg

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Damnnnn we hebben last van SPINT! Net gelijk alles behandeld en overmorgen nogmaals en dan goed in de gaten blijven houden.
                Hierbij in ieder geval foto's van de planten die net in bloei staan.
                IMG_4738.jpgIMG_4737.jpgIMG_4736.jpgIMG_4735.jpgIMG_4734.jpgIMG_4733.jpgIMG_4732.jpg

                Comment


                  Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                  Wel nogal gestrekt vind je niet?
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                  Comment


                    Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                    Oei, kut van die spint zeg. Wat ga/heb je gebruikt als bestrijdingsmiddel?

                    Stek kun je nu niets meer aan doen maar met je nieuwe plantjes kun je er even speciaal om denken.
                    Hoe denk je dat die stek is ontstaan? Ik denk zelf de lamp te hoog of te weinig blauw in het spectrum.
                    De plantjes hebben iig naar licht moeten zoeken.

                    Comment


                      Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                      Dat Amnesia stekje heb je die van je sponsor gehad

                      Comment


                        Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                        Is dit onder led gekweekt? Dan ga ik over op led

                        Comment


                          Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                          Serieus? Zou persoonlijk zeggen dat de planten er niet echt denderend uitzien. Niet beter dan onder T-neon in ieder geval, maar goed wat let je? In de openingspost staat waar die led lampen vandaan komen.

                          @anowietje,

                          Ga je voor de volgende keer nog wat veranderen aan dat licht schema? Wat later beginnen met dat bloeilicht bijvoorbeeld? Ik begin zelf ook eigenlijk pas met bloei licht als de groei er bijna uit is.

                          Dat extra K de strek zou onderdrukken had ik ook al ergens gelezen inderdaad, maar dan moest je wel een hele hoge EC aanhouden. Een klein beetje extra K gaat dat verschil toch niet maken lijkt me? Zo te zien ook niet inderdaad. Kan het artikel helaas niet meer terug vinden, maar goed je hebt je eigen "cannabis dietist" ter beschikking staan

                          Ik heb bij HPS kweken ook wel eens gezien dat de planten enorm gestrekt waren en dat iedereen riep dat ie beter opnieuw kon beginnen. Kwam uiteindelijk meer dan 1 g/W vanaf. De open structuur van een gestrekte plant kan soms ook best helpen om het licht dieper op de plant door te laten dringen. Al heb je die diepte bij een led lamp van dit vermogen natuurlijk weer niet zoals bij een 600W tot 1000W HPS lamp.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                            Het is inderdaad wat gestrekt en vandaar dat we nog meer testen gaan doen inderdaad ga ik in de tweede tent op een iets later moment over op het ver-rood spectrum. Ook ga ik nog een keer extra toppen. Nu maar 1 keer gedaan en deze Freddy gaat graag de hoogte in zo te zien. De kalium heeft wel zeker geholpen vergeleken met de vorige foto. Als je voor de gein kijkt naar de internodes... de laatste 2 zijn een stuk korter op elkaar dit komt ook door wat meer blauw licht wat ik deze week heb gegeven. Zo zie je dus ook maar dat het lichtplan bij bijvoorbeeld een indica weer anders kan zijn en je eerder meer ver-rood kan geven lijkt mij.

                            Ik heb de planten behandeld met Nova Care wat nog niet op de markt verkocht wordt. Dit moet ik over 5 dagen nog eens herhalen om alle eitjes en spinnetjes te killen.

                            En Wietefras, toch ben ik het daar niet helemaal mee eens. Als je de umols vergelijkt per watt met een hps waar ik over sprak in mijn eerste post, dan zie je duidelijk dat die bij een LED meer per watt. Dit is een erg belangrijke factor in licht voor je planten. Als wilt kan ik dit eens navragen bij een doctorandus in licht en plant om hier feitelijke en wetenschappelijke antwoorden op te krijgen.

                            Nu de bloei is begonnen is voor mij ook het echte gedeelte van de test begonnen. Hoeveel komt er vanaf deze tent bij de eerste test. We hebben inmiddels besloten nog wel een aantal testen door te gaan, dus wie het leuk vind kan ons het komende half jaar nog door volgen

                            Ik hoop in ieder geval dat die spint snel weg gaat en de fabriek niet stil komt te staan door allemaal leeggezogen cellen in de bladeren . O en het stekje heb ik gekregen van een bekende als cadeau en leek mij leuk om die lekker mee te laten doen voor spek en bonen. Bij deze zie je ook duidelijk een andere groei en strek.

                            Comment


                              Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                              Dat stekje heeft de spint veroorzaakt zoals altijd.

                              Comment


                                Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                                Comment

                                Bezig...
                                X