Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED test met nieuwe en slimme LED stations

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

    HPI/HPS. Mijne portefeuille zegt neen tegen led. En de kweekverslagen die ik hier al zien passeren heb geven mij niet echt een wow gevoel.

    Comment


      Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

      Jullie al een keer gekweekt met een echte goede ledlamp?
      Ik heb met een 11 band ledbak getest. It sucs.

      Comment


        KEEP IT GREEN!!!

        Comment


          Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

          LFG spectrabox professional II 150 watt


          De lamp zou een oppervlakte van 0,6 m2


          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...157#post281157

          Comment


            Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

            De pest is ook dat er met die PPFD (Photosynthetic Photon Flux Density) waardes (umol/s/m2) veel teveel gesjoemeld kan worden. Het is eigenlijk een vergelijkbare meting aan een lux meting. Het geeft de lichtsterkte op een enkel punt op een bepaalde afstand van de lamp. Leds leveren vaak heel gebundeld licht aan en als je dan op het felste punt in die bundel de lux waarde (ppfd) meet dan is die heel anders dan als je dezelfde meting doet in de hoeken.

            Je moet dus eigenlijk een PPF (Photosynthetic Photon Flux) waarde weten (umol/s). Dat is de totale hoeveelheid licht die uit de lamp komt. Vergelijkbaar met een lumens waarde. De PFF is ook de waarde waar HPS lampen in gespecificeerd worden.

            Je mag PPFD en PPF niet zomaar vergelijken. Je krijgt dan dezelfde scheve verhoudingen als dat je lux met lumen met elkaar zou. Een 2x55W T-neon setje geeft bijvoorbeeld 9600 lumen. Als ik daar een paar centimeter onder een lux meting doe dan kom ik makkelijk op 33.000lux. Dat is dezelfde waarde als in de specificaties van een 250W HPS staat! In lumens dan maar dat is lux is lumens/m2, dus dat is hetzelfde toch?

            De truc is natuurlijk dat ze bij die led armaturen juist wel de PPFD waardes geven en dan liefst een waarde die net even hoger is dan de PPF waarde van de HPS die deze led zogenaamd zou evenaren. Net zoals dat mijn 2x55W T-neon dus een 250W HPS "evenaart" met 33.000lux.

            Ik zag een tijdje terug overigens wel een test waar ze hele led armaturen in een bol van ulbrecht stopten om de PPF te meten. Er was er maar eentje die in de buurt kwam van een HPS. Die was alleen wel 3.000 dollar. En dan heb je dus alleen nog maar net iets minder licht per watt dan uit een HPS. Laat staan dat je dubbel zoveel licht hebt waardoor je stroom zou kunnen besparen om zo de extra prijs van de led te verantwoorden.

            :edit: Filmpje met wat PPF waardes:


            Degene die als beste uit de test kwam gaf dus 1163 umol/s. Een Gavita Pro 1000W met een Philips bulb erin geeft 2070 umol/s. Bijna 2 keer zoveel dus terwijl de led verkoper net doet alsof die BML1200 juist meer licht geeft dan de 1000W HPS:
            The brand new SPYDR 1200 LED lighting system uses an amazing 34% less electricity to deliver MORE LIGHT than 1000W Double-Ended High Pressure Sodium lights.
            Dat led armatuur verbruikt 670W, dus op zich is de efficiency wel redelijk in de buurt van de HPS (1,74 umol/W tegen 2,07 umol/W voor de HPS).
            Last edited by Wietefras; 17 April 2015, 22:49.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

              @flintstoned

              Worden die spectrabox LEDs niet gewoon in China besteld? Want volgens mij heb ik ze ook op alibaba langs zien komen een tijdje terug....

              Welke fabrikanten leveren de onderdelen voor deze spectrabox? Als dit niet is omschreven komen ze gegarandeerd niet van een europese of amerikaanse fabrikant.

              En wat er op het moment uit China komt neem ik echt al niet eens de moeite voor om over na te denken

              Ik ga als ik zoek naar een sportauto niet bij Lada kijken of zij die hebben.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Overigens vind ik de info die jullie geven wel erg interessant!

              Dus blijf absoluut kritisch en blijf ook vooral info verzamelen want dat verrijkt alleen maar de kennis.

              En er gaat een moment komen dat de conventionele manier van kweken vervangen gaat worden door een andere manier en dan zitten wij er met z'n allen mooi bovenop!

              Bijvoorbeeld die licht panelen waar ze nu mee bezig zijn hebben ook een mooi vooruitzicht. Ik ben even de naam kwijt... Weet iemand waar ik het over heb.
              Is net zoiets als een led paneel wat in de LCD tv zit. Een plaat die helemaal oplicht, lijkt een beetje op een tl licht maar dan plat als een dubbeltje Enkele mm dik en kan zelfs meerde viekante meters groot geproduceerd worden.
              Last edited by Kaliber308; 17 April 2015, 23:02.
              KEEP IT GREEN!!!

              Comment


                Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                Bijvoorbeeld die licht panelen waar ze nu mee bezig zijn hebben ook een mooi vooruitzicht. Ik ben even de naam kwijt... Weet iemand waar ik het over heb.
                Is net zoiets als een led paneel wat in de LCD tv zit. Een plaat die helemaal oplicht, lijkt een beetje op een tl licht maar dan plat als een dubbeltje Enkele mm dik en kan zelfs meerde viekante meters groot geproduceerd worden.
                Zoon paneel zou het probleem met de slagschaduwen in ieder geval al eens oplossen.

                Led als stuurlicht of tussenverlichting zie ik wel zitten dat past men inmiddels ook succesvol toe in de kassenteelt. Maar zolang je in de kassen het niet als hoofdverlichting ziet,... Hmmm

                Comment


                  Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                  Ik zal morgen even uitzoeken hoe die panelen heten. Zeker iets om in de gaten te houden ja.

                  En idd, kassenteelt is een goede indicator. Maar ook een bedrijfstak die natuurlijk echt alleen zeer uitgebreid geteste en bewezen producten installeert en niet gaat experimenteren op grote schaal met producten die zichzelf nog moeten bewijzen wegens de grote investeringen die gemaakt moeten worden. Wel op kleine schaal uiteraard maar daar horen de meesten dan niks van want dat valt onder geheimhouding ivm concurrentie.
                  KEEP IT GREEN!!!

                  Comment


                    Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                    Ik kweek nu oa ook tomaten, pepers, paprika, komkommer, aubergines en verschillende kruiden. Absoluut niet te vergelijken. Tl'en hangen er 40 cm boven en niks strekt. Dus kassenteelt is niet echt vergelijkbaar. Maar als ze daar al geen led gebruiken zegt dat genoeg over de lichtintensiteit. Ik ken geen enkel gewas dat zoveel licht nodig heeft als wiet.

                    Comment


                      Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                      @beowulf

                      Klopt absoluut dat het veel licht nodig heeft. Wel zijn er al vele kassenbouwers die led gebruiken als voorgroei- en bijverlichting dus er zit zeker toekomst in....
                      Wanneer het voor hun ook rendabel is is natuurlijk de vraag.
                      KEEP IT GREEN!!!

                      Comment


                        Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                        Hier nog een leuk grow led light ik ga daar een kweekverslag van maken zodra mn opstelling compleet is.
                        Deze lamp staat gelijk aan X-max4 V2 led met regelbare intensiteit voor verschillende licht spectrums.

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
                        Last edited by Hoeloes; 5 July 2016, 21:24.
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                        Comment


                          Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                          Is weer eens wat anders dan 1200 watt in mijn wigwam !!!!!
                          Below is a list of ways to win an argument with me

                          Comment


                            Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                            Die lamp (max. 600w)van mij komt in een tentje van 90x90x185 en dan zo voor de eerste keer leek dit mij wel voldoende Smokey.
                            Maar op en of aanmerkingen zijn altijd welkom.
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                            Comment


                              Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                              Allemaal zo moeilijk doen over led terwijl er mega veel voorbeelden te vinden zijn op forums van Dikke SUC 6 kweekjes ermee.

                              Sterker nog op een USA weed forum kweekt 90% met led nu en iet geheel onsuc6 vol en so what dat het uit china komt weet je waar je tv , gsm , computer , kleding , schoenen enz enz vandaan komen?

                              YEP! CHina of taiwan of Korea


                              en dan hebben we het nog niet eens over speelgoed en spelcomputers en navigatie of andere electronica


                              LED THERE BE LICHT


                              als je niet met led wil kweken fine bij me maar kom dan niet met afzijk shit aan, en blijf lekker HPS kweken (waar wij ook geen dom commentaar op leveren)


                              Beetje kortzichtige mensen hier

                              no Offence
                              sigpic
                              LED there be light

                              Comment


                                Re: LED test met nieuwe en slimme LED stations

                                Wat een klucht hier. Een dooie thread uit 2015 waar een trieste led spammer zijn troep in promoot en dan iemand die uit zijn plaat gaat dat HPS kwekers die troep niet mogen "afzijken".

                                Plus de eeuwige doodoener dat er wel meer spullen uit China komen. Lekker belangrijk. Het probleem is dat je voor die Chinese burple led troep hier in de growshops 4 a 5 keer de prijs betaald die die oplichters ervoor betaald hebben.

                                Koop het dan gewoon zelf in China. Of reken uit hoeveel stroom je verkwist met die "goedkope" armaturen en snap dan waarom een kwaliteits armatuur uiteindelijk veel goedkoper is.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X