Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Haze x Skunk en 1x Lowryder #1 (1e kweek)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5x Haze x Skunk en 1x Lowryder #1 (1e kweek)

    Korting op 420shop









    Nou mensen, dit was het voor vandaag, ik hoop dat jullie dit kweekje gaan volgen en mij tips gaan geven

    Latuur!
    Last edited by Feodor; 23 January 2009, 18:20.

    #2
    Ik ga hem zeker volgen, mijn spaarlamp kweek begint ook binnenkort.

    Misschien heb je hier iets aan; om je kast te veranderen:
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ast-t1824.html
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...lie-t1823.html
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tie-t2135.html

    (Je kunt je kast ook wit verven, ipv hem te bekleden met aluminium folie).

    Zelf heb ik een blikje energiedrank door midden geknipt, en dit om de spaarlampen gehangen:

    Dat werkt ook goed als reflectie, wss beter dan aluminiumfolie er een stuk boven
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Hehe, ja had ook al een energy blikje doorgesneden, moet het er alleen nog even op fixen Hoe heb jij dat precies gedaan? Met dubbelzijdige tape ofzo? En is het erg als het blikje de lamp aanraakt?

      Enne mja, met die kast moet ik nog even kijken of ik hem met alu-folie bekleed, of dat ik 'm verf.

      Vandaag heb ik de Lowryder gezaaid! Hij was volledig ontkiemd en de rest van de plantjes gaat ook goed

      Comment


        #4
        bij mij raken ze ook het blikje. voor veiligheid geen gevaar denk ik. Ze branden toch al eenn weekje zo. Weet niet of je verlies zo krijgt.

        Comment


          #5
          persoonlijk denk ik dat et beter is dat je blik er iets vanaf hangt,bij een hps is dat zo en bij de 200 watt spaarlampen is dat ook het geval,maar test et uit 1 lamp wel 1 lamp niet dan zie je al snel et verschil.

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Feodor View Post
            Hehe, ja had ook al een energy blikje doorgesneden, moet het er alleen nog even op fixen Hoe heb jij dat precies gedaan? Met dubbelzijdige tape ofzo? En is het erg als het blikje de lamp aanraakt?

            Enne mja, met die kast moet ik nog even kijken of ik hem met alu-folie bekleed, of dat ik 'm verf.

            Vandaag heb ik de Lowryder gezaaid! Hij was volledig ontkiemd en de rest van de plantjes gaat ook goed
            Ben vrij zeker dat die spaarlampen op de foto tegen het hout zijn bevestigd en het blikje ook met duct tape tegen het hout. Spaarlampen worden warm genoeg om plakband te doen smelten.
            En ge verft de kast beter. Alufolie 'verfrommelt' gemakkelijk. Das ook verre van ideaal want die putjes absorberen ook licht ipv dat ze het weerkaatsen.

            Comment


              #7
              Ik heb gewoon een schroef door het blikje gedraaid, in het hout.

              Ik verwacht dat je beter wat afstand tussen de spaarlamp en het blikje hebt, omdat zo het licht beter verdeeld wordt (Denk ik!). Heb er bij mij ook zo'n 0,5 - 1 cm tussen zitten.
              [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

              Comment


                #8
                Dag!

                Ik heb de plantjes meteen in de bloei gezet vanaf het begin en ben dus ook meteen met 3 spaarlampen begonnen, heb er inmiddels 4 hangen. Ze zijn allemaal kleurcode 827 en in totaal rond de 75 watt.

                Is dit goed, dat ik ze meteen vanaf het begin onder 3/4 827 spaarlampen heb liggen?

                De plantjes gaan trouwens erg goed, ik zal zo snel mogelijk een update met foto's doen. 1tje loopt wel wat achter, maar dat is zeg maar de ziekeling onder de plantjes. Het lobblaadje was in het begin al kapot en groeit nu nog langzaam met maar 1 lobblaadje.
                Het lowryder plantje is ook aardig op weg en is al een paar cm groot.

                Comment


                  #9
                  Spaarlampen rond de 75 watt? Dat is een vergelijking, met 75 watt gloeilamp. Of totaal van je spaarlampen 75 watt?

                  Ja, je kunt gewoon minder lampen doen, alleen zullen ze iets minder snel groeien dan.
                  Met de bloei zou ik wel alle (warmwhite) lampen aan zetten!


                  Mooi om te horen dat het goed gaat!
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment


                    #10
                    Hoe bedoel je met de bloei alle warm white lampen aanzetten? Die heb ik toch al de hele tijd aan? :p

                    En ik bedoel inderdaad het totaal van mijn spaarlampen, staat er ook bij he

                    Foto's komen snel!

                    Comment


                      #11
                      Tijd voor de foto's, we zijn nu 1 week verder

                      Ze gaan erg hard nu, er komen steeds meer en meer blaadjes bij. De foto's zijn trouwens van eergisteren, ze zijn nu nog ietsje verder.






                      (hier is een vlekje op 1 blaadje te zien, dat mogelijk komt door de warmte van de lamp. Hij stond er een tijdje iets te dicht op. de rest van de blaadjes ziet er mooi en gezond uit)



                      Nou kom maar op met de reacties

                      Comment


                        #12
                        Wat ik bedoel met alle warm white lampen aan; met de groei (coolwhite meestal) hoef je niet alles aan te hebben, ze zullen alleen iets minder snel groeien. Met de bloei (men gebruikt dan vooral warmwhite lampen, beter voor de bloei) zou ik zeker niet besparen op het aantal lampen die aanstaan, alles aanzetten wat je hebt dan voor 'n betere oogst.

                        En dat van die 75 watt, ik kan daar zelf niet uithalen of dat per stuk is of gezamelijk.. maar zal wel aan mij liggen


                        Ziet er leuk uit, alleen heb je daar de bladeren besproeit? Volgens mij kun je dat beter niet doen, vooral als de lampen aanstaan moet je dat niet doen.
                        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                        Comment


                          #13
                          Ik heb nu gewoon alle 4 de lampen aan, geeft nu dus 76 watt warm wit licht in totaal.

                          En het besproeien doe ik eigenlijk als verfrissing voor de plantjes, volgens mij kan het geen kwaad en vinden ze het wel lekker.

                          Comment


                            #14
                            Wanneer denken jullie dat ik moet gaan toppen?

                            De plantjes gaan erg goed, de blaadjes ruiken al best sterk.

                            Comment


                              #15
                              met toppen zou ik toch nog wat effe wachten tot ze iets sterker(dikker,groter) zijn.

                              alhoewel ik niet zeker weet of dit wel goed is in de bloei
                              Last edited by PITcrew; 5 February 2009, 18:42.
                              Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
                              Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X