Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro met ledspot

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Micro met ledspot

't Is een autoflower heh..die laat je beter langer licht.
    Die moet niet op 12/12, die beslist zelf wanneer ze gaat bloeien.

18/6 of 20/4 ofzo, dat kan ze wel gebruiken, gewoon tot het eind.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Wow! Ze ziet er erg goed uit Wat QnQ al zei: minstens 18/6 aanhouden.
      Hopelijk wordt ze niet te groot, hoeveel cm kan ze nog groeien?
      1ste binnenkweek LED

Comment

Hey jongens
        bedankt voor de commentaar, ze word ongeveer 45 cm volgens de site maja elke plant is weer anders en dat is voor onder een hps lamp natuurlijk , maar tot zover groeit ze als je de lamp op 15 cm hangt 1 cm p/d, ik hang nu de lamp nu terug op 10 cm zodat het wat rustiger gaat. Ze is nu 17 cm de zijtakken beginnen nu ook redelijk hard te groeien. Ik heb alleen nog wel even een vraag: zoals je kunt zien krijgen de takken een wat paarse kleur nu is dat alleen aan de bovenkant van de takken. De waardes zijn normaal goeie ph waardes en dus weet ik het niet meer. En ik zal in het vervolg even foto's posten zonder de ledlamp aan want zo ziet het er wel wat beter uit. Oja net nog even gecheckt ze begint nu kleine haartjes aan te maken en dan vooral op de zijtakken, ik dacht dat dat altijd boven begon, is dat misschien ook iets specifieks van een auto flower?.
        Fijne avond verder ik ga us ff eten;p

Comment

Je leest van alles over die paarse stelen. Bijvoorbeeld stress, pH, kou, tekorten etc etc tot aan dat het compleet normaal is. Feitelijk alles dus.

Ik heb ze bij mijn planten ook. Heb zelf het idee dat het overgaat als ze wat meer voeding krijgen.

Bij mijn huidige plant bijvoorbeeld werden de bladstelen paars toen de plant nog klein was en ook wat licht van kleur werd, maar met een hogere dosis voeding hebben de nieuwe steeltjes geen paars meer. Zonder verdere veranderingen.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

image.jpgZo we zijn weer bijna een week verder en doen we dus weer even updaten .
            ze doet het redelijk goed ze begint alleen kleine bruine puntjes op de bladeren krijgen en dan begint het nog net niet te rotten, iemand misschien een idee. We hebben dat toen ook wel eens gehad maar dat begon niet te "rotten". Verder gaat het prima ze krijgt bloeiverschijnselen , we wachten geduldig af tot ze ook bovenin begint te bloeien maar ik ben bang dat er toch iets van extra licht erbij moet. Ja verder spreken de foto's voor zichzelf dus ik stop er weer mee, fijne dag verder en tot de volgende keer.
            Attached Files
            Last edited by Plukker; 27 March 2014, 12:11.

Comment

Ziet er best goed uit, ben zeer benieuwd hoe ze het verder gaat doen Plukkah

Ik had ook wat problemen met de onderste bladeren, ze gingen gewoon dood en vielen af.
              Het leek mij een tekort aan licht vanonder.

Is voor derest alles ok?

Temp?, Lv?, Voeding?,niet te nat niet te droog.....

Als deze zaken allemaal op punt staan zou ik wijten aan een lichttekort vanonder

Peace yo!
              1ste binnenkweek LED

Comment

Lijkt me toch niet normaal dat ze bij zo'n jonge plant al afvallen. Dat is toch meer voor een plant die al een heel eind in de bloei is. Dat is dan overigens ook eerder omdat ze dan geen groeivoeding meer krijgen dan dat ze te weinig licht zouden krijgen.

Ik zou toch eerder op een tekort of blokkade rekenen. Helaas is de enige foto in neutrale kleur weer erg donker. Het lijkt mij een (gevorderd) magnesium tekort, maar het is wel een beetje gissen in het donker zo

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Hey volgers, ja ik hou het goed in de gaten want dit is voor mij nieuw. Maar wietefras je hebt het over te weinig groeivoeding, zou het verstandig zijn om samen met de bloeivoeding ook nog wat groeivoeding erbij te doen? Ik zat er ook nog over na te denken om te scroggen en dan al het onderste weg te halen. Maar de zijtakken groeien nu ook al aardig naar boven dus mmmm ja ik weet het even niet. Dit is wel een stuk moeilijker dan wat ik eerst had

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

image.jpgimage.jpgimage.jpg Momenteel even geen betere foto's, ik ben in m'n eentje en om dan de camera en het licht te doen is redelijk lastig

Comment

Het is geen tekort omdat je te weinig voedig geeft.. maar omdat ze het niet op de juiste moment krijgt.
                    Misschien ben je te snel begonnen met bloeivoeding, misschien even gewoon terug een lage dosis groeivoeding geven en geen bloeivoeding.

Met het geven van voeding moet je er altijd aan denken dat te weinig niet zo'n ramp is maar teveel is dodelijk.
                    1ste binnenkweek LED

Comment

Ja dat zal ik eens doen en dan even een weekje of 2 aankijken, jow jongens weer bedankt voor de tips en tot over weer een week ;D

Comment

Graag gedaan, hopelijk beperkt het probleem zich maar tot een paar bladeren.
                        Algemeen ziet ze er erg gezond uit.

Scroggen lijkt me een beetje te laat, en met autoflowers is dit sowizo al moeilijker.
                        Probeer de lengte groei onder controle te houden met de lamp er kort op, en dan zou ik ze lekker haar gang laten gaan met bloeien.
                        1ste binnenkweek LED

Comment

Sorry, ik kan het echt niet goed zien. Ik zie nu eigenlijk maar 1 verrot blad. Kan dat niet gewoon gebeurt zijn doordat het wat op de grond heeft gehangen en is gaan rotten?

Je kunt de plant zelf beter zien. Probeer eens wat "probleem oplossers":
                          Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

Here is a ready reckoner for Cannabis plant and pest problems. It has been put together by a master grower. I have edited for content and added to as needed. I hope you learn from this treatise. I have been doing a lot of research on sick plants and also helping out others a lot on sick...

I have compiled this from multiple sources. Since MOST problems begin with operational error, that is where I shall begin. Over Fertilization / Nute...

Of foto's zoeken van de stof die je denkt dat ze tekort krijgen. Zie je vaak meer voorbeelden.

Vervolgens is dan het probleem om te bepalen of het een tekrot is of dat je de stof blokkeert door een verkeerde pH of teveel van een andere voeding.

Comment

Ik ben niet anders gewend dat mijn onderste bladeren er zo bij staan.
                            Ik zet ze altijd redelijk diep waardoor zoals wietfras al zei de onderste bladeren de hele dag vochtige aarde onder de klote hebben. zelf zit je ook niet graag 24/7 in bad tog
                            Te weinig voeding is er iig niet aangezien de verbrande bladpunten en de diepgroene kleur.

Verder staan ze er goed bij ik zou het bij waterschade houde niks ernstig als de rest van de plant in orde is.
                            Geen bol staande bladeren enzo?

greets

Comment

Waterschade inderdaad.
                              sigpic
                              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

Nou ik heb der maar even uit der schuilplaats gehaald en even in wat beter licht gezet en even wat foto's gemaakt. Ik geef der nu weer de groeivoeding voor 2 weken en even kijken of dat wat uithaalt, maar ik heb er even iemand anders naar laten kijken en hij verwachte inderdaad ook dat het met vocht te maken heeft. Maar goed iedereen toch even bedankt voor de ideeën . Ze begint wel steeds meer haartjes te krijgen vooral op de zijtakken, ze zal nog wel even in de hoogte willen groeien voor ze een koningstop wil vormen

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Meteen even de waardes: luchtvochtigheid 65%, temperatuur 25*, ph 5.9. Voor de luchvochtigheid heb ik even de ventilatie anders gehangen want dit is wat aan de hoge kant. Wietefras bedankt trouwens voor de links, altijd handig om andere voorbeelden te hebben
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X