Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

    Gewoon je potten vastpakken en ff voelen, zo merk je snel het verschil tussen nat en droog.
    Je hoeft ze niet op de weegschaal te zetten hoor

    Comment


      #47
      Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

      @phanggaone

      dat ga ik ook proberen moet toch de feeling krijgen wanneer ze water nodig hebben.

      Comment


        #48
        Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

        Zo een paar dagen geen update geplaatst dus ik vindt dat daar wel tijd voor is.


        Gisteren hebben de planten voor het eerst voeding namelijke de green sensation gekregen dit naar aanleiding van de schema van plangron.
        Al denk ik zelf dat ze ook de bloei voeding kunnen hebben en mogen hebben, maar dat ga ik straks kijken als de lampen weer aangaan.

        De bruine plekjes bij 1 plant is niet erger geworden dus ik denk dat ik te veel water heb gegeven.
        De temp blijft constant tussen de 23,5 en 27,5 daar ben ik dus zeer tevreden mee en dit nog steeds zonder de nieuwe afzuiger
        (weet nog steeds niet welke het moet worden staal of hout 250m3 of 500m3 dus als iemand me kan aanraden welke hoor ik dit heel graag)

        Wat ook opvalt is dat plant #2 een heel stuk groter is nu is de verschil 25cm wat ik wel veel vindt, ook stond op de verpakking dat de plant
        niet groter wordt dan 60 cm zij is toch echt 70cm maar met een kist en een paar boeken staan de andere planten even hoog.

        Bij plant 3 zitten al naar mijn beginners mening aardig mooie volle toppen aan,
        en plant #1 is de gemiddelde niet te groot mooie toppen en doet het erg goed.

        Maar het is tijd voor foto's dan zullen jullie wel zien hoe het gaat.
        Foto's zeggen meer en is leuker dan tekst.

        Plant #3
        IMG_0355.JPG

        IMG_0356.JPG


        Plant #1

        IMG_0357.JPG

        IMG_0358.JPG

        Plant #2

        IMG_0359.JPG

        IMG_0360.JPG

        Tot de volgende update, en zoals jullie weten op of aanmerkingen worden altijd op prijs gesteld.

        Comment


          #49
          Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

          Update

          Tijd voor wat foto's,

          De planten hebben het duidelijke naar hun zin en bloeien goed.
          De toppen beginnen stukken dikker te worden, ook de plant #2 al is deze 1 keer zo groot als de andere 2 en heeft ook niet een grote hoofdtop.
          Qua voeding geef ik om de dag bloei voeding maar wel elke dag green sensation.




          Plant #1

          IMG_0368.JPG

          IMG_0369.JPG

          Plant #2

          IMG_0370.JPG

          IMG_0371.JPG

          Plant #3

          IMG_0366.JPG

          IMG_0367.JPG

          Comment


            #50
            Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

            ziet er goed uit man.
            doe zo verder
            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

            Comment


              #51
              Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

              Helloha, staat er soms een fan op je planeten gericht, want je bladranden staan wat omhoog. Dit komt doordat de plant te snel transpireert door te warm of een te hevige ventilator over hen te krijgen...

              Om ff terug te komen over je softbox ik zou gaan voor een softbox in mdf en in 500 kuub uitvoering. Simpelweg omdat dit de beste zijn en je voor dat kleine prijsverschil beter wat overcapaciteit hebt om in de warme maanden het ook goed op temperatuur kan houden.
              Zo heb ik in een hok van 1.20m op 1.20m op 2 m hoog een 1500 kuub zitten
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment


                #52
                Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                @ thugz thanks ik vindt het ook goed gaan voor de eerste keer.

                @nik bedankt voor het reageren .De temp is een toen ik de foto's maakte 28 graden, dus kantje boord. Ik denk dat ik morgen de box van 500 m3 ga kopen met een regelaar dat deze niet bromt. Ga straks op internet kijken welke laat weten welke het wordt.


                Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                Comment


                  #53
                  Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                  Ziet er goed uit hoor... doe zo verder! En ja die ene is wel flink de hoogte in gegaan ja.

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

                  Comment


                    #54
                    Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                    Als regelaar eens bij sms controller kijken dit zijn hele degelijke controllers voor weinig geld en bromvrij!
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                    Comment


                      #55
                      Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                      @phangngaone, de ene is zeker een uitschieter 75cm hoog terwijl het maar 60cm zou worden.

                      Comment


                        #56
                        Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                        @ nik ik dacht aan de s vent Silent vent controller bij puk support


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                        Comment


                          #57
                          Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                          Daar zijn we weer met een update

                          Vandaag heb ik foto's gemaakt met de digitale camera in plaats van de iphone dus ze zullen er anders uitzien.

                          Nog terug komen op de ventilator, ik denk dat het ik het laat zoals ik het nu gebruik.
                          Omdat ik de volgende kweek in scrog ga doen en dan meer ruimte boven de planten heb.
                          Ook omdat ik de filter heb veranderd, de filter ligt buiten de kast dit ivm de ruimte.
                          Na veel leeswerk wordt in topic's verteld dat je de witte filterdoek in de filter moest stoppen, wat ik logisch vindt.
                          Maar sinds gister avond het ik de doek eruit gehaald en om de filter gedaan zoals het normaal zit,
                          en warempel nu doet de fan het veel beter ik kan hem nu zelfs lager zetten en nu is het 25,3 graden een stuk lager dus.

                          Maar als het niet goed blijft met de temp en geur ga ik meteen de box fan 500 m3 halen met een temp regelaar.

                          In ieder geval @nik en alle ander bedankt voor de hulp om de fan uit te kiezen.


                          Maar genoeg geschreven want foto's zeggen meer dan duizend woorden

                          Hier komen ze dan, gemaakt me de andere fototoestel

                          Plant #1









                          Plant #2







                          Plant 3







                          En hoe vinden jullie ze eruit zien, ik ben er tot nu toe erg tevreden voor mijn eerste kweek ze staan nu 4,5 in de bloei.

                          Comment


                            #58
                            Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                            foto's zijn niet te zien
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                            Comment


                              #59
                              Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                              Daar zijn we weer met een update 2.0 van vandaag er ging iets mis met de foto's



                              Vandaag heb ik foto's gemaakt met de digitale camera in plaats van de iphone dus ze zullen er anders uitzien.

                              Nog terug komen op de ventilator, ik denk dat het ik het laat zoals ik het nu gebruik.
                              Omdat ik de volgende kweek in scrog ga doen en dan meer ruimte boven de planten heb.
                              Ook omdat ik de filter heb veranderd, de filter ligt buiten de kast dit ivm de ruimte.
                              Na veel leeswerk wordt in topic's verteld dat je de witte filterdoek in de filter moest stoppen, wat ik logisch vindt.
                              Maar sinds gister avond het ik de doek eruit gehaald en om de filter gedaan zoals het normaal zit,
                              en warempel nu doet de fan het veel beter ik kan hem nu zelfs lager zetten en nu is het 25,3 graden een stuk lager dus.

                              Maar als het niet goed blijft met de temp en geur ga ik meteen de box fan 500 m3 halen met een temp regelaar.

                              In ieder geval @nik en alle ander bedankt voor de hulp om de fan uit te kiezen.


                              Maar genoeg geschreven want foto's zeggen meer dan duizend woorden

                              Hier komen ze dan, gemaakt me de andere fototoestel

                              Plant #1

                              #1 -1 25-6.jpg

                              #1 -2 25-6.jpg

                              #1 -3 25-6.jpg

                              #1 -4 25-6.jpg

                              Plant #2

                              #2 -1 25-6.jpg

                              #2 -2 25-6.jpg

                              #2-3 25-6.jpg

                              Plant #3

                              #3 25-6.jpg

                              #3 -3 25-6.jpg

                              #3 -4 25-6.jpg

                              En hoe vinden jullie ze eruit zien, ik ben er tot nu toe erg tevreden voor mijn eerste kweek ze staan nu 4,5 in de bloei.

                              Comment


                                #60
                                Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                                Update

                                Gisteren heb ik een microscoop besteld en vandaag binnen dus we kunnen de trichomes bekijken jipee a jee.

                                Nu vroeg ik me af hoe jullie de trichomes bekijken, knip je er een blaadje vanaf of kijk je direct op de plant?
                                Ik heb geprobeerd er een foto van te maken maar dat valt niet mee.

                                IMG_0378.JPG

                                Het lijkt erop dat het niet meer doorzichtig is maar een beetje melkig(niet echt een woord) nu wachten dat het amber kleurig gaat worden.

                                Met de planten gaat het goed, zeker nu de afzuiger het beter doet en temp beter blijft.




                                Plant #1

                                IMG_0379.JPG

                                IMG_0381.JPG

                                Plant #2 de grootste en het blijft me verbazen hoe deze plant eruit ziet in vergelijking met de anderen, ook zien de toppen er anders uit
                                meer uitgerekt net als de plant.

                                IMG_0384.JPG

                                IMG_0385.JPG


                                Plant #3

                                IMG_0382.JPG

                                IMG_0383.JPG

                                Comment

                                Bezig...
                                X