Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

    goed bezig.. succes ermee!

    Comment


      #17
      Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

      Daar zijn we weer, gisteren niets gepost dus het is er tijd voor.

      Het gaat hier zijn redelijk goed hieronder is de foto van plant nummer #3 en de grootste en de eerste die is ontkiemt.
      De groeit goed en maakt netjes zijn blaadjes aan

      Boven-aanzicht
      IMG_0198.JPG


      Zij-aanzicht
      IMG_0200.JPG

      Dan komen we bij nummer #2 aan; ik vindt het dat de steeltje kort boven de grond is

      Boven-aanzicht
      IMG_0201.JPG

      Zij-aanzicht

      IMG_0202.JPG

      En als laatste kom nummer #1, het zorgenkindje de blaadje heeft wat lelijke bladuiteinde (ik heb gisteren deze wat meer watergegeven en lijkt erop dat het beter gaat).

      IMG_0204.JPG

      Zij-aanzicht

      IMG_0205.JPG

      Nog een puntje wat ik me afvraag waar ik de temp/hygrometer neer moet zetten.
      Deze meter heeft een extra metertje ik heb deze boven lamp midden in het hok hangen.
      En de staande meter op de grond staan. Zoals te verwachten zit hier temp verschil in.
      Zal ik dit zo laten of de meter op een andere plek zetten/hangen.


      De waardes zijn

      Temp min 19,5 max 27,1
      LV 36% - 59%


      Foto met pijl voor de 2de meter

      IMG_0206.JPG

      Comment


        #18
        Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

        Comment


          #19
          Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

          Wat goed om te horen dat de nieuwe blaadjes er goed uitzien .
          Over het kapje, kan ik het beste voor allebei de sensor de kapjes maken. En dan de externe sensor op de potje of schaaltje leggen?
          Morgen ga ik deze maken en laat het natuurlijk zien met een foto

          Ik heb net voordat ik dit schreef 40 ml water per plant geven omdat de grond droog aanvoelden.

          En de definitieve potten worden 6,5 liter de potten die nu omgedraaid zijn worden de definitieve potten.



          Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

          Comment


            #20
            Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

            No wories witpen, had ik ook ik ben een paar dagen verder als jou, vergelijkbare omstandigheden. Dat misvormde was bij mij dat de stralingswarmte te hoog lag. Ongeveer 32 graden. Dat is nu opgelost en geen misvorming meer succes!
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

            Comment


              #21
              Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

              Kun je geen grotere potten kwijt in je hok? Tis makkelijker omdat die een hogere buffer hebben tegen overbewatering en overvoeding en denk dat je er meer vanaf krijgt uitendelijk.
              Greetz
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...er-25L-600watt

              Comment


                #22
                Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                Beste rezpiet, ik ben dus niet de enigste met mongooltjes ik denk dat het ook goed gaat komen in ieder geval daar ga ik vanuit.
                Wat betreft de potten ik ga uiteindelijk naar de 6,5l potten. Vorige week dinsdag om 21.00 heb ik de planten in de kast gezet.
                Ze staan er dan een week in de kleintjes lopen ongeveer 2 dagen achter.
                Wat ik van plan ben is om plagron batmix te gaan spoelen en deze een paar dagen te laten drogen en ze dan over te gaan zetten de uiteindelijke potten.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Kapje is gemaakt van karton en de 2de sensor heb ik op het schaaltje gelegd in de schaduw

                De temp op de schaaltje met de 2de sensor is nu 26,9 en de meter met het kapje is nu 25,9

                IMG_0208.JPG

                Comment


                  #23
                  Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                  Dat kapje hoef je enkel rond sensor 1 te doen hoor ...
                  Ik heb dit gedaan met een stukje ducktape, daar maak je een tentje mee rond je sensor .
                  6.5l potten zal gaan, maar is nipt.
                  Je kunt makkelijker 9l potten nemen die passen zeker in je hokje.
                  Voor de rest, ziet het er goed uit !!!
                  grtz
                  Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

                  Comment


                    #24
                    Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                    @reiko,

                    Ik heb helaas geen ducktape meer dat zou inderdaad handiger zijn geweest, de katten hebben ermee gespeeld.
                    Qua potten ik heb geen 9liter alleen 6,5l die ik ervoor gebruiken had ik al gekocht.
                    Voordat ik met de kweek begon heb ik meerdere verslagen gelezen en die gebruikte ook vaak 6,5l misschien te iets te klein,
                    maar ik ga het proberen.
                    Vandaag ook de plagron batmix gespoeld en deze is nu aan het drogen, als deze droog is ga ik de potten vullen en plantjes verpotten

                    Comment


                      #25
                      Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                      Het is weer een dag geleden dat ik een laatste update dus hier komen weer wat foto's

                      Ik heb 2 dagen geleden de plagron batmix gespoeld maar ik vindt het nog te nat,
                      zo heb ik gisteren de grond weer uitgeknepen en in 6,5l potten gedaan waar ze ook uiteindelijk ik blijven.
                      De potten heb ik in de kast gedaan zodat de grond wat meer kan drogen. En het bijkomende voordeel is dat lv stabiel blijft.

                      IMG_0212.JPG

                      Hier komen de foto's van de plantjes

                      Als eerste #1

                      IMG_0218.JPG

                      IMG_0219.JPG

                      Dit #2

                      IMG_0220.JPG

                      IMG_0222.JPG

                      En laatste en grootste #3

                      IMG_0223.JPG

                      IMG_0224.JPG

                      Ik zelf vindt dat het allemaal goed gaat en ben tot nu zeer tevreden.

                      Tot de volgende post.

                      Comment


                        #26
                        Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                        Update

                        De planten zijn verhuisd naar 6,5L potten, sinds dit is gebeurt heb ik een paar problemen
                        Even wat technische informatie

                        LV 37-54%
                        Temp nacht 20,1 lampen aan 26,9 graden
                        Ik gebruik een grondvochtmeter analoog die staat bij alle potten op tussen 6 en 7 wat mij prima lijkt
                        En de grond is plagron bat-mix

                        Ik wil 100% natural schema aanhouden, pas als de planten gaan bloeien alga bloom en green sensation.
                        Op de site van plagron staat dat de grond genoeg voeding heeft voor 6 weken (wat ik betwijel)

                        Het probleem bij plant #2 de bladen staan omhoog, heeft dit te maken omdat de inlaatventilator linksonder zit en daarlangs staat deze plant.

                        IMG_0229.JPG
                        IMG_0230.JPG

                        Plant #1 deze staat in het midden en heeft nergens last van en doet het goed

                        IMG_0231.JPG

                        IMG_0232.JPG

                        En mijn laatste plant #3

                        Deze heeft gele lobblaadjes en de eerst volgende blad is ook wat geel.
                        IMG_0233.JPG


                        IMG_0234.JPG

                        Gele lobblaadjes en blaadje zichtbaar
                        IMG_0235.JPG

                        Kan dit te maken hebben omdat de planten zijn verhuis naar de grotere potten.

                        Weten jullie wat het is en wat ik eraan kan doen.

                        Alvast bedankt witpen

                        Comment


                          #27
                          Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                          mooie kast pik met mooie plantjes ziet er goed uit
                          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                          Comment


                            #28
                            Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                            @poepzak200 dankje wel, ik ben ook erg blij met mijn kastje

                            Comment


                              #29
                              Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                              Ik zag dat het 2 dagen geleden is dat er voor het laatst gepost heb, hier komen de foto's

                              We beginnen met plantje #1,
                              Deze was het plantje die vreemde lobblaadjes had en wat vreemde eerste blad,
                              maar nu een paar dagen later is het allemaal goed gekomen en het groeit als onkruid

                              IMG_0236.JPG

                              IMG_0237.JPG

                              Na plantje #1 komt plantje #2

                              Deze blijft wat kleiner maar ondanks dat deze wat kleiner blijft vindt ik dat ie het goed doet

                              IMG_0238.JPG

                              IMG_0239.JPG

                              En als laatste en ook de grootste is plant #3
                              Deze doet het vanaf het begin al super en blijft mooi doorgroeien en nieuwe bladeren aanmaken.
                              Al zijn de lobblaadjes en de eerst volgende blaadje wat geler.

                              IMG_0240.JPG
                              IMG_0242.JPG

                              Als laatste foto is van de plantjes naast elkaar.
                              De lv blijft stabiel al vindt ik dat de temp wat lager zou kunnen, ik ben aan het denken om een box ventilator aan te schaffen,
                              alleen weet ik niet welke en na veel topic te hebben gelezen ben ik er nog niet echt uit.

                              Wat zouden jullie me aanraden,

                              De kast is 80x40x110 cm

                              Ik heb nu een filter van 300m3 en zou deze graag willen gebruiken als het kan,
                              Ik twijfel tussen een 500 m3 mdf of 500m3 staal met een variac zodat ik bromloos kan dimmen,
                              - nadeel wat ik gelezen heb is dat je tot 30% kunt dimmen en dan om een minimum kom van 150m3
                              + voordeel geluid (minder)

                              Of een 250m3 mdf of 250 m3 staal ook met een variac,
                              - nadeel maar 250m3 (al denk ik dat het genoeg)
                              + de filter kan ik gebruiken die ik nu heb en een minimum van 75m3

                              Welke zouden jullie me aanraden

                              250m3 of 500m3 , staal of mdf?

                              Gegroet witpen

                              Comment


                                #30
                                Re: Nieuwe menner gaat voor het eerst zelf kweken

                                Daar zijn we weer met een update.

                                De plantjes doen het naar wens ze groeien goed en er is al te zien dat er toppen aangemaakt worden. En er komt al een lekker geurtje uit de kast
                                Ook is er sinds gisteren de filter aangesloten de heb ik buiten de kast liggen met de witte doek die normaal er omheen zit in de inlaat gestopt.
                                En vandaag als de lichten uitgaan worden de lampen gewisseld van groei naar de bloeilampen.

                                Wat ik wel gemerkt heb is met de warmere weer dat het is de hok de temp van naar 29,5 graden gaat.
                                Terwijl de lv goed blijft.
                                Ik wil nog steeds de ventilator veranderen al heb ik aan jullie gevraagd welke ik het beste kan nemen zie de vorige post.

                                Plantje #1

                                IMG_0249.JPG

                                IMG_0251.JPG

                                Plantje #2

                                IMG_0252.JPG

                                IMG_0254.JPG

                                En dan de laatste plantje #3

                                IMG_0256.JPG

                                IMG_0259.JPG


                                Ik heb nog een vraagje in de vorige post vroeg welke box ventilator zou nemen,

                                Namelijk;

                                De kast is 80x40x110 cm

                                Ik heb nu een filter van 300m3 en zou deze graag willen gebruiken als het kan,
                                Ik twijfel tussen een 500 m3 mdf of 500m3 staal met een variac zodat ik bromloos kan dimmen,
                                - nadeel wat ik gelezen heb is dat je tot 30% kunt dimmen en dan om een minimum kom van 150m3
                                + voordeel geluid (minder)

                                Of een 250m3 mdf of 250 m3 staal ook met een variac,
                                - nadeel maar 250m3 (al denk ik dat het genoeg)
                                + de filter kan ik gebruiken die ik nu heb en een minimum van 75m3

                                Welke zouden jullie me aanraden

                                250m3 of 500m3 , staal of mdf?

                                Comment

                                Bezig...
                                X