Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweek - omgebouwde Ladekast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

met de post inderdaad, zon kleine beestjes overleven dat prima blijkbaar
    zon mijten zitten ook gewoon in zon zakje waar ze dan voor een aantal weken blijven spawnen
    lieveheersbeestlarves zitten in een zakje met houtkrollen, die hang je ook in je plant of je zet ze met de hand uit als je meer dan 1 plant hebt.
    ik neem bij luizenplagen altijd de larven omdat die m niet smeren, anders heb je wellicht meer aan het volgroeide lieveheersbeestje, die eten ook wel spint.
    nu nog een plek vinden om die kleine gele lieveheersbeestjes te bestellen, die eten namelijk meeldauw...
    Last edited by Hungry_Beaver; 2 December 2014, 23:51.

Comment

Het begint weer ergens op te lijken.
      Heb halve dosering terra bloom meegegeven aan de linkse plantenpot de rechtse was nog vochtig genoeg.
      Bij de rechtse wel een klein beetje water op de toplaag gegooid, door die gauno word de grond wel erg snel hard heb ik al gemerkt.
      Last edited by Hungry_Beaver; 3 December 2014, 20:54.

Comment

geen foto's
        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

ja weet niet wat ermee is, als ik erop klik doen ze t. bewerken haalde niks uit
          PC030598.jpgPC030595.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

zo dan

Comment

Zaadjes besteld. wou niet te lang wachten, over een paar maanden moet iedereen zaad hebben waarschijnlijk.
            de keuze is in elk geval gevallen op.
            2 x pyramid seeds - Purple Auto
            10x Nirvana Seeds - Indica Aurora (regulier)

bijgevoegde fotos kwam ik online tegen, ter illustratie xD
            lijken me leuke soortjes om mee te experimenteren.
            Attached Files

Comment

gaat dit m worden dan??
              Rudy Nr 3!
              PC060530.jpg

Rudy Nr 3, de rudy4 en rudy5 moeten hun kopjes nog laten zien. deze hebben 2 dagen tussen de natte watten gelegen, toen eentje net open begon te gaan heb ik ze in standaard potgrond (met beetje perliet) gezaaid.
              Lampen staan overigens gewoon 24/7 aan en de temperatuur ligt rond de 25 graden.
              PC060531.jpg
              linksboven is geen wietplantje.
              Rechtsonder is een stekje van Rudy 2, de originele rudy 2 is niet meer bij ons maar dus nog wel een kloon.. lol
              we zien wel wat t doet, ze kan altijd nog rudy 2 achterna

de andere plantjes check ik vanavond weer. Gisteren was er geen tijd voor helaas.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Net de plantjes even gechecked, toch wat verdacht uitziend blad, zag een paar vreetsporen dus er zitten een paar tripsen ergens in t bos verstopt O.o
              Heb nu ook niet bepaald geld over om meteen tot aktie over te gaan dus even fingers crossed dat t niet te snel gaat vermeerderen.
              in elk geval weer zo spoedig mogelijk roofmijten bestellen..

PC060550.jpgPC060551.jpg
              t groeit verder weer prima zo te zien

heb de oude zakjes roofmijten teruggehangen, wie weet komt er nog een enkeling uit. niet geschoten is altijd mis
              Last edited by Hungry_Beaver; 6 December 2014, 21:33.

Comment

de rudy's zijn boven
                PC070558.jpg

-----------------------------------------------

En weer wat fotos van het bloeikastje..

PC070568.jpgPC070569.jpgPC070560.jpg
                Last edited by Hungry_Beaver; 7 December 2014, 19:33.

Comment

Plantjes verpot.

PC090577.jpg

PC090578.jpg
                  Rudy 4 en 5

PC090579.jpg

potgrond had ik al vantevoren gemengd met perliet, zeewiermeel, lavameel, beendermeel, een iediepiedie beetje bloedmeel, greensand en een handje bat guano.
                  na verpoten hebben ze wat aptus startbooster meegekregen.
                  Last edited by Hungry_Beaver; 9 December 2014, 13:35.

Comment

Dat is een mooie mix voeding beaver! Ben jaloers hoor!

Comment

Thanx, one plagron bucket at a time dit is de eerste run met zeewiermeel erbij. plantjes lusten dit soort melen wel
                      Zat ook nog te denken melasse mee te geven maar daar wil ik eerst wat meer over lezen.

vroeg me namelijk af of dit spul bruikbaar zou zijn. lijkt me wel biologisch/ecologisch verantwoord zolang er verder geen rare dingen zijn toegevoegd tenminste.
                      stuk voordeliger in gebruik ook als een klein potje van de tuinen. anderzijds zit er zo misschien wel al genoeg special stuff in de bodem ^^

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

bovenstaande lijkt dusver gewoon puur melasse te zijn dus zal prima bruikbaar zijn om t bodemleven wat te boosten.

nog ff wat blaadjes weggeplukt/weggemoffeld die wat in de weg zaten, verder begint t allemaal wat rustiger aan te worden in t kastje.
                      toch weer een redelijk veldje toppen zo en t volgt de vorige kweek lekker snel op.

PC090586.jpg
                      Last edited by Hungry_Beaver; 9 December 2014, 17:03.

Comment

mooi gedrongen plantjes dusver, beetje richting de lamp gestrekt maar vooruit.
                        Ben benieuwd hoe ze op de nieuwe bodem gaan reageren. de wortels van de grootste zaailing waren net begonnen met rondjes draaien onderin de pot dus voor die kwam de timing kwa verpoten perfect uit!
                        PC100599.jpgPC100600.jpg

-------------------
                        11-12

PC110589.jpg
                        Last edited by Hungry_Beaver; 11 December 2014, 18:56. Reden: foto

Comment

voortgang in het bloeikastje is ook positief te noemen:

PC110594.jpgPC110598.jpgPC110593.jpgPC110595.jpgPC110596.jpgPC110597.jpg

Zie nog niet heel veel verergering kwa beestjes, afwachten tot t nieuwe blad wat groter is en de hoeveelheid sporen dan even beoordelen.
                          Maar het groeit goed dus het is nog niet zorgbarend.

elke avond doe ik ongeveer 1 uurtje een ventilator op volle stand laten blazen, meeste beestjes doen t goed als de ventilatie te zwak is.
                          met scrog heb je dat natuurlijk sneller in een klein hokje

zal nog wel een paar toppen naar t midden knopen voor de luchtstroom te verbeteren deze week maar verder gaat t lekker.

we shall see how this plays out

greetz

-------------edit-------------

toch nog ff de scrog verdeling bijgewerkt. paar blaadjes weggehaald, paar topjes wat boven t blad uitgeplukt, al met al was t wel nodig.
                          daarna de lamp er weer vlak boven gehangen.

PC110604.jpgPC110607.jpgPC110606.jpgPC110608.jpgPC110605.jpg
                          Last edited by Hungry_Beaver; 11 December 2014, 20:42. Reden: scrog bijgewerkt

Comment

PC120560.jpgPC120559.jpg

PC120553.jpg
                            Attached Files

Comment

Das al een mooi veldje beaver!

Sent from my C2105 using Tapatalk
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

zeker t groeit als een dolle, rechtse gedeelte van t veldje strekt wellicht nog wat, t linkse is veelal de white widow en staat al wat langer in bloei (weekje?).
                                had nog 2 tripsen gevonden, ze waren huisje boompje beestje aan t spelen tussen wat op elkaar liggende blaadjes.
                                heb ze vermoord en een aantal omringende blaadjes verwijderd.

de 3 nieuwe plantjes hebben net per ongeluk het verkeerde water gehad en daarmee een beetje bloeivoeding meegekregen (2ml terra bloom op 1 liter water)
                                heb er nog wat kraanwater achteraan gegooid toen ik me besefte dat t niet helemal goed was wat ik deed lol. zal weinig kwaad kunnen verder, de plantjes zijn gelukkig al goed gesettled dus zal wel loslopen.

foto's van de kleintjes

PC130564.jpgPC130568.jpgPC130570.jpgPC130571.jpg
                                Rudy 5 heeft wat dicht bij de lamp gezeten
                                Last edited by Hungry_Beaver; 13 December 2014, 14:36.

Comment

Bezig...
                                X