Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro kweek - omgebouwde Ladekast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

    Lkkr bezig :thumbup:

    Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

    Comment


      #62
      Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

      - zien er mooi uit

      Comment


        #63
        Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

        Thanx allebei,

        die watergiftes met die guano thee slurpen ze wel lkkr weg. Lijken ze het goed op te doen maar toch gisteren even alleen water gegeven.
        moet nu bijna dagelijks water geven met deze kleine kluitjes.

        Ik wou daarnaast vandaag het schakelbordje fixen maar de bezorgdienst is druk deze dagen denk ik met de pakketjes, hij is laat
        Gisteren kwamen ook al in de avond de zaadjes van oaseeds, de zaden die ik wou hebben waren daar het goedkoopste
        al is t een spaanse shop toch vrij snel in huis, en een gratis dinafem critical+ auto zaadje (ik neem dan maar aan v1.0)
        ik weet dat t vroeg donker is maar ben echt gewend dat de pakjes bij daglicht komen haha

        En alvast de schakelklok uitgevogeld, had een tijdje terug mooie digitale gevonden bij de aldi. 2 meegenomen deze onthouden de settings bij stroomstoringen .
        alvast eentje ingesteld dus we zijn bijna klaar voor een eventueel ander lichtschema ,!..!

        edit,

        heb ze nog ff gedraaid. krijgt alles meer licht.
        de glasplaatjes waren op de kleinste plant gevallen.
        PC230009.jpg
        dus t komt erop neer dat ik de plaatjes vast moet lijmen, maar dan verlijm ik liever een beter kwaliteit stuk glas, wat ik nu niet wil kopen.
        ik liet t glas weg en de temperatuur steeg, t glas zit er weer in. zal er wat permanents voor moeten regelen ...
        Last edited by Hungry_Beaver; 23 December 2014, 22:18. Reden: foto vergessen

        Comment


          #64
          Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

          Heb ze vannacht nog verpot, beetje beschonken op dat moment maar ze leven nog nu verwacht ik natuurlijk wel dat ze zo dankbaar zijn dat ze meteen gaan bloeien.
          PC240011.jpg
          De grond had ik gemixed met een flinke hand guano en wat lavameel en zeewiermeel. tijdens t mengen de laatste liter thee er nog bij gegooid om t bodemleven te kickstarten
          vrij diep in de potten gezet. en daarom voor de rechtse pot een hoger model gekozen
          aarde vullen we later weer aan, heb niks aangedrukt omdat de bodem vrij vochtig was door de thee.

          Rudy 5 heb ik bij de andere planten erbij gefrot op t lege plekje in de ladekast.
          Net ook nog even een slokje water met aptus startbooster gegeven.
          deze gaat nu dus op 12/12 meedraaien onder 81watt in de ladekast. vanavond ff kijken hoe ze erbij staat. maak nog wel een foto.

          Greetz

          Comment


            #65
            Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

            die rechts vanvoor staat precies een beetje onder het blad van die van rechts achter?
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

            Comment


              #66
              Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

              verwacht dat deze er niet lang in blijft staan, was ook echt een mini stekje dus duurde enorm lang voor ie op gang kwam.
              heb m nu weer in een appart potje gezet, bij t steeltje gepakt en uit de grond getrokken dus. word een aardige bonsai als ik m zo blijf behandelen.

              plantjes hebben wel last van de nieuwe bodem, de linkse heeft wat gele puntjes.
              ik vond de verhouding van plagron mbt de batguano al hoog, heb natuurlijk wel extra die thee erbij geketst etc maar toch.
              hoe dan ook krijgen ze nu toch alleen nog maar water dus komt wel in orde.
              PC250020.jpgPC250017.jpg

              PC250018.jpgPC250015.jpg
              zou het nu nut hebben een weekje of 2 af te zuren? (met citroenzuur wel te verstaan)

              edit.
              Grote emmer kraanwater klaargemaakt ph 6.1
              geef ze straks nog een goede scheut en dan kijk ik pas van t weekend weer.
              het relais is zo goed als aangesloten, moet alleen de eerste donkerperiode nog in gaan plannen. dus de ballast kan ik er nog niet op aansluiten.
              PC250032.jpgPC250035.jpg

              fijne kerst allemaal ^^
              Last edited by Hungry_Beaver; 25 December 2014, 18:32. Reden: update

              Comment


                #67
                Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

                Ff kleine update, de plantjes in de pc kast zijn vrij hard gegaan, de gele bladpunten zijn niet echt meer erger geworden.
                De rest van het nieuwe blad kleurt al wat donkerder dus de aardkluit is waarschijnlijk wel gestabiliseerd.

                verder heb ik met wat binddraad de plantjes naar beneden toegestuurd. en hebben de plantjes nu hun eerste slaapje. Ik heb besloten om ze maar op 12 12 te zetten, anders gaat t nooit meer passen.
                vanmorgen om 7 uur de stekker eraf gehaald en de ballast na af te laten koelen aan het relais aangesloten.

                vanavond om 7 uur gaat de lamp dus weer aan als het goed is. (werkte zoals verwacht, de lampen gingen netjes om 7 uur aan).

                PC280029.jpgPC280035.jpg

                Ladekastje:
                PC280038.jpgPC280039.jpg

                greetz xD
                Last edited by Hungry_Beaver; 28 December 2014, 18:29. Reden: foto's toegevoegd.

                Comment


                  #68
                  Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

                  heb 3 bijna lieveheersbeestjes in de ladekast geintroduceerd.
                  zitten nog wel enkele beestjes aan de sporen te zien. ben benieuwd hoelang de lieveheersbeestjes het gaan overleven in het kastje.

                  Mijn ervaring is dat zodra ze kunnen vliegen ze m smeren of zichzelf vermoorden door op domme plaatsen te gaan zitten
                  een andere optie waar ik op hoop is dat ze gaan paren en eieren gaan leggen. bladeren met eieren kan ik immers weer naar mijn luizenplant toebrengen

                  PC290040.jpg
                  de 2 stukjes blad heb ik op t zakje gelijmd. een ladybug was er zelf al op gaan zitten voor de laatste transformatie xD leek me wel handig zo
                  het zakje ligt onder het scrognetje in de ladekast. (met de beestjes naar boven natuurlijk)
                  Last edited by Hungry_Beaver; 29 December 2014, 13:45.

                  Comment


                    #69
                    Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

                    nog onduidelijk, voor mij tenminste.

                    Okselshots:..

                    PC290047.jpgPC290048.jpgPC290050.jpgPC290053.jpgPC290054.jpgPC290055.jpg

                    4e foto, maybe een man, maar is eigenlijk echt te vroeg om te roepen. Ben er ook wel stiekem bang voor dat ik weer pech heb
                    die bladeren weten niet hoeveel vingers ze moeten maken, sta ervan te kijken.
                    heb ze door die guano bodem 2 x royaal water gegeven deze week, staan eigenlijk te vochtig, maar nat staan ze nou ook weer niet.

                    zie dus nog steeds wat tekenen van overbemesting maar t scheelt dat de bloei erin kruipt en de plantjes dat wel gaan opgebruiken.
                    de watergiftes hebben wel goed gedaan voor de bodem heb ik het idee.
                    PC290046.jpg
                    opstartende lamp, vaag kleurtje zo
                    PC300063.jpgPC300060.jpg
                    Last edited by Hungry_Beaver; 29 December 2014, 23:18. Reden: foto toegevoegd.

                    Comment


                      #70
                      Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

                      elke dag ff de draad aanspannen weer. heb nog 2 bladeren verwijderd voor een mooiere belichting van de lager gelegen internodes.
                      PC300068.jpgPC300071.jpg

                      Comment


                        #71
                        Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

                        Ziet er goed uit! <3

                        Sent from my C2105 using Tapatalk
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                        Comment


                          #72
                          Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

                          Thanx nog,

                          Had een paar dagen gelden een reactie geplaatst maar men internet ging ff tits up..
                          was er ook meteen klaar mee .. xD

                          ik weet zeker dat mijn plantjes me nu haten, bloeiverschijnselln komen er aan maar nog altijd veekl te klein om te kunnen zeggen wat t is.. wtf.,
                          de plantjes hebben extreem gestrekt met hun okselscheuten, heb vage constructies aangelegd om deze wellicht te kunnen begeleiden enzo.
                          de grote indica bladeren hebben teveel licht weggesnoept, ondanks dat ik redelijk wat blad heb verwijderd.
                          de indica ruderalis beter fijn toppen en scroggen in het vervolg, de 2 weken on 24 uur licht is te lang met mh licht, maar uiteindelijk doen de AF zaden die er 50% tussen zitten volgens sensi toch wat ze willen, dus zou het licht niet van invloed zijn bij deze... maar ik krijg t nog passend, ik vermoed dat t eind in zicht is kwa groei. dus we gaan het wel weer zien..

                          P1050086.jpgP1050091.jpgP1050087.jpgP1050089.jpg
                          vind de laatste foto wel erg tof ^^

                          Oja.. Ik heb de planten van plaats gewisseld en dus ook de pot gedraaid om ze op dezelfde manier richting de lamp te zetten

                          Comment


                            #73
                            Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

                            P1060101.jpg
                            heb m dan eindelijk binnen, straks maar meteen indraaien voordat de lamp aangaat

                            Comment


                              #74
                              Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

                              Hoppaaaa nice :thumbup: .

                              Mag ik vragen wat je ervoor betaald heb en wat geef die aan kwa lumen of is het geen lamp?


                              Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

                              Comment


                                #75
                                Re: Micro kweek - omgebouwde Ladekast

                                Dat is nog eens leuke upgrade, dat zullen de plantjes wel leuk vinden en Hungry_Beaver het meest .

                                Comment

                                Bezig...
                                X