Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2X White Widow Automatic onder 4x 23 Watt CFL

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 2X White Widow Automatic onder 4x 23 Watt CFL

    Hoi yorduuw.

    Tof! ben erg benieuwd.

    Ben wel bekend met Github. Hier haal ik weleens pakketen voor mijn Synology en XBMC vandaan.
    Heb hier zelf momenteel geen account.

    Alvast bedankt!

    Groet
    Eerste kweek: 4x Think Different (auto)

    Comment


      #32
      Re: 2X White Widow Automatic onder 4x 23 Watt CFL

      Oke, ik beloofde een update gisteren en dit is er helaas niet van gekomen dus wordt het vandaag.

      Foto's dan maar, dames hebben gister eerste dosis Bio Heaven van Bio Bizz gekregen, heeft zo te zien behoorlijk wat gedaan want ze zijn vannacht 2cm gegroeid.

      IMG_2262.jpgIMG_2263.jpgIMG_2264.jpgIMG_2265.jpgIMG_2266.jpgIMG_2267.jpg

      Naar mijn idee staan ze er heel mooi bij

      Zojuist koolstoffiltertje aangesloten en is afwachten wat dat doet met de stank.

      Met een uurtje of 2 zal een stukje over de geschreven software komen !

      Greeetzz !!

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Software Software en Software

      Zoals jullie door m'n verslag heen hebben gelezen wordt er gebruik gemaakt van zelf geschreven software in combinatie met een Raspberry Pi en Arduino.
      Ik zal hieronder wat dieper in gaan op de gebruikte hardware en technieken.

      Gebruikte sensoren en hardware

      Sensoren
      2 LM35Z Analoge Temperatuur sensoren ~ €6,50
      1 DHT22 Lucht vochtigheid en temperatuur sensor met single wire protocol ~ €8

      Hardware

      Arduino Uno R3 ~ €25
      Raspberry Pi ~ €50

      Schakelmateriaal
      2 Relais (Embedded) €7


      Tussen wat los materieel en breadbords kom je dus op zo een €110 a €120.

      Arduino

      Bij het ontwerpen en ontwikkelen van deze HUB ben ik uit gegaan van een single responsibility pattern, dit houd in dat elk los gedeelte van de HUB verantwoordelijk is voor 1 of 1 soort taak.

      In het geval van de Arduino is zijn enige taak het verzamelen van sensor data, het ontvangen van commando's en deze doorschakelen en data uitspugen over de Serial Port welke via USB verbonden is met de Raspberry Pi.

      De Arduino gooit met een tik van 1 seconden de nieuwe verkregen data eruit welke de Raspberry Pi opneemt en verder afhandelt.

      Raspberry Pi

      Zoals eerder gezegd ontvangt de Raspberry Pi data van de Arduino en kan deze commando's sturen door de Serial Port van de Arduino.
      Wanneer de Raspberry Pi data binnenkrijgt van de Arduino stuurt hij deze over een Websocket op poort 8080 uit.

      iOS app

      De iOS app maakt bij het opstarten verbinding met de websocket van de Raspberry Pi.
      Hier haalt de iOS app de data binnen en laat deze op het scherm van de telefoon zien.

      Ook kan de app commando's sturen over de websocket die hierna opgepakt worden door de Raspberry Pi en waar de Raspberry Pi op zijn beurt bepaald wat de Arduino moet doen.

      Voor een grove €120 kan je dus een bijna volledig geautomatiseerde kweekruimte maken, maar zullen de meeste denken. wat is de volgende stap ?
      De volgende stap zal het maken zijn van een automatisch bewateringssysteem en voedingssysteem.

      Er is nog veel werk aan de winkel en ben voorlopig niet van plan om het heel groot commercieel gezien op te zetten.

      Mochten er echter mensen zijn die geinteresseerd zijn in zo een dergelijk pakket met Android of iOS app voor thuis in hun kweeksysteem neem dan gerust contact op ik vind het altijd leuk om te hobby'en en mensen mee te laten genieten van beschikbare technologie.

      Mocht je wat meer abstracte info willen over wat er nou precies wel en niet mee kan, hoe het zit met veiligheid of hoe jij zo een systeem zelf zou kunnen bouwen ? neem dan gerust contact met me op !

      Comment


        #33
        Re: 2X White Widow Automatic onder 4x 23 Watt CFL

        Hoi yorduuw.

        Bedankt voor je informatie, ik denk dat we hier zeker wat mee gaan doen in de toekomst.
        Ik zal mijn broer de boel vandaag even door laten lezen, die is de afgelopen dagen ook flink
        aan het ouwehoeren met zijn arduno.

        Ik ben zelf grafisch vormgever / webdesigner van beroep, mocht ik je ergens mee kunnen helpen hoor ik het graag.
        Denk dan bijvoorbeeld aan de app ontwerp.


        Je dames staan er trouwens erg mooi bij.
        Eerste kweek: 4x Think Different (auto)

        Comment


          #34
          Re: 2X White Widow Automatic onder 4x 23 Watt CFL

          Beste Mensen,

          Erg druk geweest de laatste dagen vandaar ben ik er niet aan toegekomen om een update te plaatsen, dames staan er redelijk bij. zit naar mijn idee alleen wat strek in.
          Eerste topjes worden gevormd op beide planten

          Foto's volgen zo snel mogelijk !!

          Greetz

          Comment


            #35
            Re: 2X White Widow Automatic onder 4x 23 Watt CFL

            Okee, lang geleden, excuses hiervoor maar heb het vreselijk druk gehad.
            Dames begonnen behoorlijk in de hoogte te groeien dus daar hebben we even wat LST op toegepast en alle toppen naar 1 kant toegewerkt om deze meer licht te geven.
            Ook heb ik een nieuwe Lumii 125W bloeilamp (CFL) aangeschaft (wat een formaat zeg !)


            Afgelopen dagen merk ik wat vreemde verkleuring op de bladeren, misschien weet 1 van jullie hier iets van ? foto's volgend hieronder beetje door mekaar door uploaden vanaf telefoon....


            De dames liggen nu dus half plat (gebonden met touw).
            Attached Files

            Comment


              #36
              Re: 2X White Widow Automatic onder 4x 23 Watt CFL

              mooi plantje.
              Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
              Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

              Comment


                #37
                Re: 2X White Widow Automatic onder 4x 23 Watt CFL

                goed bezig
                ik ben me net een klein beetje aan het verdiepen in de arduino maar heb het op het moment te druk .....
                miss kunnen we eens pm'en ? heb wel eea aan leuke ideeen
                Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                Comment


                  #38
                  Re: 2X White Widow Automatic onder 4x 23 Watt CFL

                  Oorspronkelijk geplaatst door AudioSystemRolla View Post
                  goed bezig
                  ik ben me net een klein beetje aan het verdiepen in de arduino maar heb het op het moment te druk .....
                  miss kunnen we eens pm'en ? heb wel eea aan leuke ideeen
                  klinkt leuk ! Greetz

                  Comment


                    #39
                    Re: 2X White Widow Automatic onder 4x 23 Watt CFL

                    Even een korte update, misschien weet 1 van jullie wat ik hiermee moet. Paarse stelen en vreemde bladeren. Volgens mij hebben we te maken met een tekort...image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

                    Comment


                      #40
                      Re: 2X White Widow Automatic onder 4x 23 Watt CFL

                      - ziet er niet slecht uit...
                      - en een tekort ? ik DENK te veel voeding...
                      - de bladpunten beginnen te verkleuren van de bovenste bladeren...
                      - de onderste is normaal bij begin bloei , omdat de dame dan een 'tekort' heeft.

                      Comment


                        #41
                        Re: 2X White Widow Automatic onder 4x 23 Watt CFL

                        doet de empire filter goed z'n werk? er staat weinig info over deze filter op het internet..

                        Comment


                          #42
                          Re: 2X White Widow Automatic onder 4x 23 Watt CFL

                          @raskolnikov, jazeker. werkt prima, zeker qua prijs prestatie verhouding

                          Comment

                          Bezig...
                          X