Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Weer even een video update
ik tel een 15tal grotere toppen tussen de 5-8 cm, en eentje achteraan links die al aan de 10cm zit.
Zit ik op schema ? nog nooit ssh gedaan en weet dus niet of dit normaal aantal toppen zijn? en of ze al groter moeten zijn?
Zet de video best in 720HD, dan zie je wat meer detail.
Heb vorige week het 'bluemat' automatisch irrigatiesysteem besteld en toegekregen(met pasen op vakantie) . Geinstalleerd en werkt perfect! Nu heb ik dit enkel nog met gewoon water getest. Kan dit ook met voeding? Men vraag is dus als volgt : kan ik de mengeling van water+ bloeivoeding in een emmer(10liter) gedurende 8 dagen zo laten staan? Gaat de voeding niet slecht worden ?
Waar ?
Bovenkant, onderkant, zijkant, achterkant, voorkant, of gele vlekken, gele randjes, gele wolkjes, gele stipjes, gele streepjes ..
Alles heeft 'n verschillende oorzaak.
De plaats op de plant zorgt ook voor verschillende conclusies, zit het bovenin, onderin, halverwege, oud blad, nieuw blad ..
Daarom vragen we altijd duidelijke -zonder hps- foto's van de problemen als iemand denkt iets te zien.
Welke voeding geef je en hoeveel ?
Ik kreeg hetzelfde plaatje: verbrande bladpuntjes, maar ook gele bladeren vanaf onder. Bij mijn kweek zijn uiteindelijk alle bladeren vergeeld, verdord en uitgevallen, en hierdoor is de kweek mislukt.
Ik heb het idee dat de NPK verhouding van Terra Flores relatief te weinig stikstof bevat (N) voor een indoor ScrOG en relatief veel P,K wat dan weer de gele bladpuntjes puntjes veroorzaakt.
Inmiddels ben ik een nieuw ScrOG kweekje gestart en ga nu Algron grow gebruiken om het struikje van voldoende stikstof te voorzien. Ik zou jou dat ook aanraden, anders krijg je misschien dezelfde ellende als bij mij gebeurd is
M'n volgende kweek krijgt ook koffiedrap door de potgrond heen. Dit schijnt voor een slow-release van stokstof te zorgen.
Misschien een overbodige vraag, maar schud je wel goed met je fles voeding voordat je het voedingswater mengt?
een stikstof tekort is het niet naar mijn mening, dit veroorzaakt juist verbrande bladpunten en die had je een week geleden ook al dus daar zou ik me niet druk om maken. zou eerder wat minder voeding geven of een ander merk proberen.
Ik heb in elk geval nog nooit extra stikstof toegevoegd naast de standaard bloeivoeding tijdens de bloei.
Ga je meer stikstof geven worden de bladpunten erger en verzuur je de bodem en verhoog je de Ec waarde in de bodem alleen maar meer, wat vervolgens de voedingsopname ook niet ten goede komt. Tijdens de bloeifase heeft de plant er gewoon niet zoveel meer van nodig.
Groen blad is leuk maar je toppen moeten gewoon groeien nu, dat je top op de 2e foto een bruin helmpje op heeft klopt dus naar mijn mening ook niet, daar heb je juist doorgaans veel uitbreiding, dwz jong groen plant materiaal. Gelukkig heb je dit niet bij elke top maar dit zou mij persoonlijk meer zorgen baren dan een paar bladverkleuringen.
wat ik verder nog zie is wat bladchlorose op foto 3 linksonderin (het oude blad) als dat verergerd (dus als je dit bij meer oudere bladeren gaat zien) kun je hiervoor magnesium toevoegen. rond week 5/6 bloei ofzo zie je dit doorgaans verergeren dus dat zou ik even goed in de gaten houden.
succes met het bladprobleem in elk geval, hopelijk kom je eruit.
Bedankt voor de uitgebreide tips. Ik ga nu even enkel water geven. Ik ben net 8 weken aan de bloei (12/12) bezig.
Als je de kast opendoet is de reuk wel fantastisch. Zo intens :p
Waar ik ineens aan denk.. Vlak voor de blad problemen begonnen heeft iemand die mee voor de plant zorgt. Er 2 flesjes drinkwater in gegoten ipv het normale kraanwater. Kan dit mss de aanleiding zijn?
Comment