Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer spaarlamp micro kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste keer spaarlamp micro kweek

    Korting op 420shop
    Attached Files
    Last edited by Stoneydelft; 23 August 2015, 16:15.

    #2
    Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

    Leuk projectje. De kast/kis is niet echt lichtdicht bij de pc fans doorvoeren. Dit kan de bloei verstoren en herma's geven.

    Comment


      #3
      Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

      idd leuk project! misschien een keer beschrijven hoe je de zelfbouw koolstoffilter hebt gemaakt Kun je anderen misschien weer mee helpen. En ja de AK47 kan flink ruiken, weet ik alles van.

      Er staan genoeg Scrog tutorials op internet:
      http://www.growweedeasy.com/scrog-tutorial

      post af en toe eens een update, ben benieuwd
      [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

      Comment


        #4
        Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

        Goed gezien van je. Het is inmiddels al op gelost door een doolhof in een doosje te maken en die erop gezet thx

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Ik ga daar straks eens even voor zitten want er zijn heel veel zelfbouw filters maar ik heb een een paar geprobeerd en ik vond het tog niet lekker werken om dat het niet genoeg afzoog

        Bedank voor je link voor de scrog heb er al een hoop dingen in gezien die tog al wat plant vriendelijker zijn dan de methodes die ik gezien heb

        Comment


          #5
          Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

          PC fans bouwen nauwelijks druk op en hierdoor krijg je dus maar weinig lucht door een koolpakket. Een simpele 100m3/h buisafzuiger van de doe het zelf zaak zou een betere keuze zijn. deze bouwen iets beter de druk op.

          Comment


            #6
            Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

            Ik heb 4 pc fans 120 mm dat werkt perfect

            Comment


              #7
              Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

              Zolang het afdoende werkt, prima. De manier waarop zoon pc fan geconstrueerd is zorgt ervoor dat deze weinig druk kunnen opbouwen of deze nu 8 of 12 cm zijn maakt in feite weinig uit voor de drukopbouw. Een slakkenhuis fan bouwt de meeste druk op een buisfan kan dit ook heel aardig een pc fan is voor lucht te verplaatsen zonder drukopbouw. Hierdoor minder geschikt om lucht door een koolpakket te krijgen maar zolang het afdoende werkt, prima.
              Last edited by FlintStoned; 25 August 2015, 16:57.

              Comment


                #8
                Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

                ik heb wel eens gezien en gelezen dat ze 'pci-slot' pc fans gebruiken. Die lijken het meest op een slakkenhuis fan. Misschien dat ze deze juist gebruiken voor de drukopbouw.

                sku_228580_2.jpg
                [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                Comment


                  #9
                  Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

                  Ja, die bouwen al heel wat meer druk op. Voor een DIY microfilter misschien wel geschikt.

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

                    ik ben me ook aan het verdiepen in een micro kweekruimte. Vandaar de interesse. Over de 100m3/u buisventilator. Ik blijf het overkill vinden. Zoals ik heb begrepen is het belangrijk dat elke 5 minuten de lucht in je kweekruimte ververst wordt. Dit omdat anders de luchtvochtigheid naar 100% gaat. Zijn kweekruimte is 60x60x120cm = 0,432m3. Elke 5 minuten is 12x per uur. Dan heb je dus een ventilator nodig die minimaal +/- 5 m3/u doet. Een 100m3/u is dan zwaar overdreven lijkt me.
                    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

                      Mijn zaailing heeft na twee dage nog niks laten zien van zich zelf maar we wachten rustig afHeb nog wel even wat foto's gemaakt van mij prachtige ak47 dame ze lijkt nog steeds door te bloeien Dus hak haar nog niet om

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Met mijn 4 fans blijft de lv tussen 40%en 50% dus dat is perfect maar dat is nog wel een vrij klein plantje als de kast volkomt te staan met de sgrog zal het wel anders worden denk ik dan zal ik wel wat vochtvreters neer moeten zetten
                      Attached Files

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

                        maar de AK47 heeft die nu buiten in bloei gestaan? Of de hele bloei periode in je nieuwe kweekkast? Ben wel benieuwd naar je spaarlamp resultaten in de bloei fase.

                        Ik zie, net als bij die van mij, nog veel nieuwe haartjes. Dus zal nog wel even duren
                        [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                        Comment


                          #13
                          Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

                          Oorspronkelijk geplaatst door ip20 View Post
                          ik ben me ook aan het verdiepen in een micro kweekruimte. Vandaar de interesse. Over de 100m3/u buisventilator. Ik blijf het overkill vinden. Zoals ik heb begrepen is het belangrijk dat elke 5 minuten de lucht in je kweekruimte ververst wordt. Dit omdat anders de luchtvochtigheid naar 100% gaat. Zijn kweekruimte is 60x60x120cm = 0,432m3. Elke 5 minuten is 12x per uur. Dan heb je dus een ventilator nodig die minimaal +/- 5 m3/u doet. Een 100m3/u is dan zwaar overdreven lijkt me.
                          Last edited by FlintStoned; 26 August 2015, 10:44.

                          Comment


                            #14
                            Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

                            Ik had 5 minuten gelezen, maar je verhaal over co2 verversing klinkt heel logisch. 3x per minuut is dus 180x per uur. Dan komt er wel een heel andere waarde uit de berekeningen

                            0,6*0,6*1,2*180=77,76m3/h
                            [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

                            Comment


                              #15
                              Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

                              ALs je dan ook nog rekening houd met de drukval (weerstand door de filter, ribbels in de slangen en bochten) die het debiet van de afzuiger aanzienlijk lager maakt dan zie je dus dat 100M3/h afzuiger prima zou zijn voor deze ruimte.

                              Comment

                              Bezig...
                              X