Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste keer spaarlamp micro kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste keer spaarlamp micro kweek

en als je dan ook nog eens rekening houdt met de decibels; dat je beter een zwaardere fan op een lager toerental kan laten draaien. Kom je wel op de 150m3/h

waar ik nog over na zit te denken. In 20 seconden is de CO2 verbruikt om de bladeren, maar toch niet de CO2 in de gehele kweekruimte? Die wordt toch ook nog gecirculeerd door een zwenk ventilator?
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Ja dat klopt. De co2 wordt razendsnel verbruikt in de dunne luchtlaag rondom het blad. Via de huidmonden vind er diffusie plaats. Het aanvullen van verbruikte co2 in de luchtlaag rondom het blad via diffusie (Co2 gaat van hoge concentratie naar lage concentratie) gaat echter langzamer dan dat de co2 verbruikt wordt. Zou je dus geen luchtcirculatie hebben en dus stilstaande lucht rondom het blad dan staan die bladeren altijd in een lagere co2 concentratie wat dus erg nadelig is voor de netto fotosynthese die de plant overhoud. Door goed de lucht te laten circuleren in de ruimte zorg je dus voor een evenredige co2 verdeling rondom je blad. Maar er wordt dus wel co2 verbruikt dus de co2 concentratie gaat snel dalen als je naast circuleren niet ook de lucht ververst. Met een co2 meter tussen je bladerdek kun je dat heel makkelijk nameten.

Comment

Zou deze radiaalventilator geschikt zijn om zelf een (kleine) softbox van te maken? Genoeg capaciteit, hoeft niet voluit te blazen ivm decibels. Wel een 12V voeding nodig met redelijk vermogen.

Uw TMC-037201-12V Radiaalventilator 12 V 2547 l/min, 152 m³/h, 2.53 m³/min 75 mm koopt u bij Conrad Electronic. ? +3500 merken ? +1.000.000 producten ? +85.000 zakelijke klanten
        [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

Comment

Ja dat zou wel eens heel goed kunnen werken. In feite is het een slakhuisafzuiger en door de constructie van dit type afzuigers bouwen deze wel veel druk op.

Comment

Nee de ak47 heeft is in de box pas gaan bloeien
            Ja ze blijft maar nieuwe pistols aan maken ik gok zelf nog 3 a 4 weken
            Ga nu beginnen met canna boost te geven aangezien. Ze in haar laatste weken zit
            De purple pinecone laat zich nog steeds niet zien

Comment

Hoe gaat het hier?
              Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

Comment

Ja gaat goed hier heb de ak47 geknipt ze ruikt egt supersterk de purple pinecone heeft het niet gered had dan nog een alakazam liggen die heb ik in water gedaan en na een goeie twee dage kwam deze al boven de grond ze in nu op de derde blad dus heb haar getopt verder heb ik een stek gemaakt van een bubbel plant en die doet het prachtig hele korte vertakkingen maar met die ben ik aan het exspirimentere. Met de lst manier en moet zeggen dan ik daar aardig tevreden over ben

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Comment

Ik ben erg benieuwd wat deze kweek je gaat opleveren met die spaarlampen.
                  Ik blijf volgen.
                  Succes!

Comment

Tijdje gelede dat ik weer een update heb gedaan maar de dames gaan lekken hun gangetje de bubbel stek die ik zelf getrokken heb groeit heel raar heel veel vertakkingen en de vertakingen ook weer heel veel vertakkingen dus wat ik hiervan kan verwachten heb ik geen idee van maar ik laat haar lekker staan

de alakazam die groeit er lekker op los heb haar nu voor de tweede keer getopt en groeit lekker door ja verder niks om aan te merken met deze onbekende soort

Geen ze nu 2 ml wortel stimulator 2 ml groei en een keer in de week sproei ik bladvoeding

Ga vandaag beginnen met een scrog net te maken van kippengaas om elke heerlijke top een vip plek te geven

Voor het filter heb ik ook wat fototjes gemaak dus kan iedereen mijn oplossing hiervoor zien

Heb een 90 gr bocht 125mm en de bijbehorende doppen een beetje koolstof en een soort filterdoek

Sorry de foto's staan wat door elkaar krijg dit niet goed gedraait en in de juiste volgorde
                    Attached Files

Comment

Probeer je lampen zo laag mogelijk te hangen. Volgens mij kunnen ze best nog een stuk lager. Als je de afstand met de helft verkleint neemt de hoeveelheid licht kwadratisch toe. Dus daar kun je heel veel mee winnen.
                      Dat filter ziet er goed uit. Werkt het ook merkbaar? Of verlies je heel veel capaciteit hiermee? Is een leuk idee zo.
                      Succes!

Comment

Lijkt erg nat te staan aan je blad te zien.

Comment

Bezig...
                        X