Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dwarfs Lodge ronde 1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Dwarfs Lodge ronde 1

    waarom zuig je om het half uur af? Plantjes houden niet zo van schommelingen. Ze kunnen er wel tegen maar hebben liever een stabiel klimaat.
    Variac tussen de afzuiger en op halve kracht afzuigen geen optie?

    Comment


      #17
      Re: Dwarfs Lodge ronde 1

      heb dit gelezen in een boekje KWEKEN OP STEENWOL VOOR BEGINNERS dat deze techniek wordt toegepast om stroom te besparen. heb ik liefst alles vollenbak dan op halve toeren draaien niet?

      plantjes staan er wel ok bij moet ik zeggen buiten de strek natuurlijk maar zie geen verbrande of verkleurde bladeren of hangende bladeren dat ze last hebben van iets met temperatuur.

      Comment


        #18
        Re: Dwarfs Lodge ronde 1

        Update verlichting

        3 daagjes geleden heb ik de lampen lager gehangen en zien duidelijk dat de stretch voorbij is (zie foto's). De stengels blijven wel nog steeds wat zwakjes, oorzaak kan de fan zijn die dus ook maar om het half uur blaast.. Dit ga ik wijzigen naar 24/0 en afwachten wat dit geeft. Ik vind ze nog wat te jong om te overpotten (die in aarde) maar kan ook oplossing zijn om de stengel in te graven? Wat denken jullie?

        Greetz

        LittleDwarf

        IMG_20161005_005722.jpgIMG_20161005_005805.jpgIMG_20161005_005817.jpgIMG_20161005_005917.jpgIMG_20161005_010216.jpg

        Comment


          #19
          Re: Dwarfs Lodge ronde 1

          mooi dat ze niet meer strekken met die lampen lager... zijn ze echt zo zwak, op foto lijkt het wel mee te vallen. Out of the box idee, ook nooit geprobeerd: maak een ring van ca. 2a3cm breed materiaal (folie, karton, ??) en leg deze aan de binnenkant van de potrand, daarna stort je deze vol met aarde en heb je hetzelfde effect als ingraven bij het overpotten. Kan wel zijn dat er wat water langs lekt bij het wateren.

          Comment


            #20
            Re: Dwarfs Lodge ronde 1

            Yo Meglow

            bedankt voor je reactie!

            de stengels zijn niet echt zo zwak meer als in het begin maar dacht dat ze sneller dikker gingen worden hehe any way dat idee van jou van het overpotten zit wel iets in maar denk dat ik ze nog efkes ga laten staan en dan waarschijnlijk ga overpotten.

            Greetz

            LittleDwarf

            Comment


              #21
              Re: Dwarfs Lodge ronde 1

              Die eerste weken gaan voor je gevoel altijd zo traag... ik ken het...

              Comment


                #22
                Re: Dwarfs Lodge ronde 1

                geduld hebben das al grrr

                Comment


                  #23
                  Re: Dwarfs Lodge ronde 1

                  Hi Dwarf, ik schuif mijn stoeltje bij.

                  Leuk tentje, voor mij iets te claustrofobisch, maar je hebt al bewezen goed te kunnen microkweken dus dat komt helemaal goed

                  Ga je ook zelf een Cree Cob ' installatie' bouwen?

                  Enneh... hoe is het met je buitenplantjes verlopen?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #24
                    Re: Dwarfs Lodge ronde 1

                    hey Stemma! fijn je hier te treffen

                    Wat ik in mijn hoofd heb is het volgende:

                    Voor de groeikamer (60x35x75 cm) zal deze lamp komen te staan voor max 2 plantjes. http://www.todogrowled.com/gb/led-gr...l-star-60.html

                    Voor de bloeikamer (60x60x135 cm) ga ik deze lamp hangen ook voor max 2 plantjes. http://www.todogrowled.com/gb/led-gr...-star-100.html

                    Het is nog eventjes wachten voor de nieuwe versie propagator leds van Spectrum King dus zodra deze beschikbaar zijn ga ik zo een lamp aanschaffen voor de ontkiemingskamer (60x35x60 cm) link is oudere versie led en die kwamen in 12 watt en 38 watt, ze zijn uit de handel gehaald wegens dat ze niet voldoende sterk waren om een cyclus van 4 weken groei aan te kunnen. Heb met hen gemaild en ze zijn bezig met een vernieuwde versie maar meer weet ik ook niet, afwachten dus.

                    http://www.hg-hydroponics.co.uk/spec...ght-8791-p.asp


                    Alsook ga ik nieuwe hydropotten nemen voor in de Lodge 90.

                    2 x 2.25 liter Phytopot voor de groei en 2 x 5.75 liter Phytopot voor de bloei.

                    http://glfhydro.com/product/glf-phytopot-starter

                    http://glfhydro.com/product/glf-phytopot-professional-kit




                    Hoe het verlopen was met de buitenkweek wel de Baby Boom heeft het dus niet overleefd , de knoppen werden niet meer dikker en plant was zo goed als bruin dus helemaal verrot waarschijnlijk. Heb die toen weggedaan en nu wachten op de anderen totdat die klaar zijn. (Lowryder #1 en #2 autoflower en de frisian duck). Tot nu toe heb ik 1 plantje kunnen oogsten en dat is de regulier Auto Kush x Diesel Ryder, die ligt nu te curen en is zo een kleine 4 gram vanaf gekomen. Was ook vrij klein plantje en heb ze geoogst toen de trichomen goed mistig waren dus meer high dan stoned, ben benieuwd naar effect na het curen! Heb wel al eentje gerookt en de smaak was echt zoet!

                    Hoop hier een antwoord te hebben op je vraag stemma :p


                    Greetz

                    LittleDwarf

                    Comment


                      #25
                      Re: Dwarfs Lodge ronde 1

                      Dank je voor je antwoorden

                      Is zo'n zelfbouw constructie niets voor jou, heb je dat topic van Beowulf gelezen?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #26
                        Re: Dwarfs Lodge ronde 1

                        neen nog niet gelezen maar ben niet zo handige harry erin :p mijn oog viel op die spaanse leds en die zullen wel voldoende zijn voor de lodge 90 :p

                        Comment


                          #27
                          Re: Dwarfs Lodge ronde 1

                          Lees maar eens door Dwarf, denk dat het je een hoop geld kan besparen. En als het toch niets voor je is, je steekt er altijd wat van op
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ial-voor-noobs
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #28
                            Re: Dwarfs Lodge ronde 1

                            zal is lezen stemma merci maar die spaanse leds zijn wel nog cool design.

                            Comment


                              #29
                              Re: Dwarfs Lodge ronde 1

                              Update verhoging

                              De plantjes in de steenwolblokjes heb ik verhoogt zodat ze dichter tegen het licht staan en ook gelijk staan met de rest dat wel al flink compact aan het groeien zijn, zie foto's (genomen voor de watergift)

                              ClipFan gewijzigd naar stand 2.

                              IMG_20161008_190446.jpgIMG_20161008_185820.jpgIMG_20161008_185926.jpgIMG_20161008_190453.jpg

                              Greetz LittleDwarf

                              Comment


                                #30
                                Re: Dwarfs Lodge ronde 1

                                nice.

                                Comment

                                Bezig...
                                X