Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

    dag 11:Eenmalig kleine hoeveelheid voeding toegediend, en nieuwe alluminiumfolie schermen geplaatst.
    26-11
    Lamp hoogte: 20cm
    Lamp modus: groei+bloei (120 Watt)
    lichtschema: 18-6
    voeding: eenmalig kleine hoeveelheid groei-voeding
    IMG_0733.jpgIMG_0730.jpgIMG_0731.jpgIMG_0732.jpg
    Van links naar rechts: White Widow x Bigger Bud, White Widow, Chocolope, Black Widow.
    IMG_0738.jpgIMG_0737.jpgIMG_0736.jpgIMG_0739.jpg
    Van links naar rechts: White Widow x Bigger Bud, White Widow, Chocolope, Black Widow.
    IMG_0741.jpgIMG_0746.jpg

    Het lijkt tot nu toe goed te gaan, de steeltjes blijven lekker kort.
    Ik ga vandaag een beetje groei-voeding toedienen. Omdat er al voeding in de aarde zit geef ik eenmalig 1/3 deel van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.
    (dus 1,6ml per liter ipv 5ml per liter) Ik heb geen PH of EC meter, dus ik moet voorzichtig zijn in het toedienen van voeding.
    Attached Files
    Last edited by architekton; 27 November 2016, 00:00.

    Comment


      #17
      Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

      dag 16:
      1-12
      Lamp hoogte: 20cm
      Lamp modus: groei+bloei (120 Watt)
      lichtschema: 18-6
      voeding: geen


      IMG_0759.jpgIMG_0760.jpgIMG_0761.jpgIMG_0762.jpg
      Last edited by architekton; 7 December 2016, 17:42.

      Comment


        #18
        Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

        dag 17: Bloei gestart
        2-12
        Lamp hoogte: 15cm
        Lamp modus: groei+bloei (120 Watt)
        lichtschema: 12-12
        voeding: geen
        IMG_0763.jpg

        dag 18:
        3-12
        Lamp hoogte: 15cm
        Lamp modus: groei+bloei (120 Watt)
        lichtschema: 12-12
        voeding: geen
        IMG_0779.jpg

        dag 19:
        4-12
        Lamp hoogte: 15cm
        Lamp modus: groei+bloei (120 Watt)
        lichtschema: 12-12
        voeding: geen
        IMG_0783.jpg

        dag 22:
        7-12
        Lamp hoogte: 15cm
        Lamp modus: groei+bloei (120 Watt)
        lichtschema: 12-12
        voeding: geen
        IMG_0792.jpg
        Last edited by architekton; 7 December 2016, 19:47.

        Comment


          #19
          Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

          Gaat lekker zo. Hoe hoog hangt je ledpaneel boven je planten?

          Comment


            #20
            Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

            Ja toch ik ben tot dusverre positief.
            Ik was begonnen met 23 CM en heb de plantjes naar de lamp toe laten groeien. 1 keer heb ik hem een paar centimeter verhoogt, hij hangt nu op 12cm boven de plantjes.
            De white-widow rechts onderin ziet er alleen niet gezond uit, maar zal wel aan de genen liggen(?). Hij is heel compact en heeft hele dikke bladeren.
            Last edited by architekton; 8 December 2016, 22:57.

            Comment


              #21
              Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

              De meeste ledpanelen hang je ongeveer 30/35 cm erboven.
              Ik denk niet dat ze 12 cm fijn vinden

              Comment


                #22
                Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                Zo te zien kunnen ze het wel hebben, 't is ook niet zo'n hoog wattage dat scheelt.
                Toch zou ik niet veel lager gaan, en zeker als er topjes gaan vormen zelfs iets hoger.
                De spreiding van het licht is dan wat beter en je vermindert het risico op 'bleaching'.

                Die WW is zo te zien grotendeels indica.
                Dat blijft wat klein in het begin, maar krijgt zwaardere toppen dan de sativa pheno.

                Als je nog geen voeding gegeven hebt kun je -denk ik- wel beginnen met Terra Grow. (niet meteen 5ml/L he)
                Ze staan inmiddels op 12/12 dus je hebt nog twee weken om groeivoeding te geven.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #23
                  Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                  dag 27: scroggnet geplaatst en de white widow iets verhoogt.
                  12-12
                  Lamp hoogte: 15cm boven het scroggnet
                  Lamp modus: groei+bloei (120 Watt)
                  lichtschema: 12-12
                  voeding: geen

                  IMG_0795.jpgIMG_0797.jpgIMG_0798.jpgIMG_0799.jpg

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  @QnQ, Ronthebudman: Ja gezien het wattage had ik sterk mijn twijfels of de lamp uberhaupt sterk genoeg was. Vandaar dat ik hem zo laag heb gehangen. De warmte valt heel erg mee die er af komt dus ik denk dat dat wel goed zit.
                  Mijn oude HPS lamp gaf op 40cm meer warmte dan deze lamp op 15 cm. De blaadjes gaan een beetje krullen als het te heet word toch? En wat is bleaching (bleeken?) en hoe kan ik dat herkennen?
                  En ik zal bij de volgende waterbeurt voeding meegeven, tot hoe lang nadat ze op 12/12 staan kan ik nog groei voeding geven ipv bloei? 2 weken dus? Ik denk dat ik gewoon de helft ga doen 2,5ml/L.

                  (update) Ik heb de specs gevonden: volgens het boekje zou hij dus minimaal op 5cm moeten hangen:
                  specs.jpg

                  Als de planten wat groter worden en meer bereik nodig hebben zal ik de lamp wat verhogen.

                  En wat betreft de White Widow, die is inderdaad voornamelijk Indica. Goed om te weten dat het daar aan ligt.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  @Nightstalker: Als je dit toevallig leest, op welke hoogte heb jij je lamp hangen? ik schommel een beetje tussen de 10 en de 20cm, ben benieuwd hoeveel hoger hij kan voordat het licht te zwak wordt.
                  Last edited by architekton; 13 December 2016, 01:43.

                  Comment


                    #24
                    Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                    droog, 5cm tot 1,5m, daar kun je als kweker wat mee Ik zou Ron zijn advies opvolgen, ikzelf heb mijn oude spectrabox ook nooit zo laag gehangen.
                    bleaching, moet je ff bij je collega kijken: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...365#post604365

                    Comment


                      #25
                      Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                      Het is natuurlijk best een interessante discussie hoe hoog je een ledpaneel moet hangen. Misschien iets voor een apart topic. Maar het is weldegelijk heel belangrijk! Want als je de afstand verdubbeld neemt de lichtintensiteit met het kwadraat af!
                      Dus 5 of 10 cm kan het verschil maken tussen een leuke en een erg leuke opbrengst aan het eind van de rit.
                      Mijn eigen ledpaneel, Mars hydro die 200 watt trekt, hang ik op 30/35 cm, maar deze is 120 watt en kan misschien wel wat dichterbij. Qnq zei dit ook al. Gewoon een kwestie van ervaring opdoen met je paneel.
                      Succes

                      Comment


                        #26
                        Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                        Mee eens, en er zullen vast verschillen zitten tussen de panelen. Ik kan me ook voorstellen dat het uitmaakt of er UV-ledjes in zitten... (?)

                        Comment


                          #27
                          Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                          Mijn COB's hang ik op 20cm. Heb een arduino lux meter gemaakt en daarmee gecontroleerd.
                          Ik weet dat het beter is met een PAR meter, maar die zijn pokke duur.
                          Het is een nieuwe wereld en dit geeft een leercurve.
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment


                            #28
                            Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
                            als je de afstand verdubbeld neemt de lichtintensiteit met het kwadraat af!
                            Dat gaat niet op als de lamp in een ruimte hangt met reflecterende wanden. Dan heb je alleen te maken met toenemende wandverliezen. Dat is min of meer lineair.

                            Hoe hoog je een led armatuur moet hangen hangt af van het armatuur. Als het relatief veel en of breed stralende leds zijn die goe verdeeld zitten over het hele oppervlak, dan kunnen ze er dichter op. Zijn het leds die een reflector of lens erop hebben om het licht te focussen, of zitten ze slecht verdeeld over het oppervlak (enkel armatuur midden in een grote ruimte) dan moet het hoger hangen.

                            Bij paarse leds heb je daarnaast dus ook het probleem van bleaching. Dan kun je er gewoon niet al te dicht op.

                            Ik heb mijn 50W Cree leds op 10cm van de toppen gehad en dat gaf geen enkel probleem. Voor een goede lichtverdeling hang ik ze op 25 a 30cm. Al heb ik ook een ronde gedaan op 20cm en dat ging ook prima.

                            Hoe dan ook het hangt allemaal enorm van het armatuur af. Dat het "led" is doet er niet toe. De ene led is de andere niet. Er zitten enorme verschillen tussen.

                            Uiteindelijk is de enige manier om te bepalen hoe hoog je het armatuur moet hangen een lichtsterkte meter. Normaal gesproken is het de bedoeling dat de donkerste plekken nog 80% van de gemiddelde licht intensiteit krijgen.

                            Dat kun je ook met een smartphone meten. Daar zit ook een lichtmeter in en als je een Lux Meter of Licht Meter app installeert dan kun je dat ook aflezen. Heel nauwkeurig is het niet, maar het gaat om de relatieve verschillen en dat werkt prima met zo'n app.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #29
                              Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                              Ik heb die spectrabox pro 4 ook en ik heb m op 30 tot 35 cm gehangen omdat ik wat topjes gebleached kreeg toen de lamp op 20cm hing 20161209_182129.jpg
                              Attached Files

                              Comment


                                #30
                                Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                                dag 28: begonnen met voeding, lamp hoger gehangen.
                                13-12
                                Lamp hoogte: 30cm boven het scroggnet
                                Lamp modus: groei+bloei (120 Watt)
                                lichtschema: 12-12
                                voeding: groeivoeding 2,5ml/L

                                Bedankt voor alle reacties daar heb ik echt wat aan.
                                Ik heb de lamp meteen hoger gehangen, nu op 30cm. Als ik zon appje op mijn telefoon gebruik geeft hij 680 LUX aan als ik op de bladeren richt.

                                Na een inspectie zijn mij 2 dingen opgevallen. de white widow heeft op een blad wat bruine plekjes zoals je hier kunt zien, dat zal dan vast komen doordat die lamp te laag hing(?)
                                IMG_0807.jpgIMG_0812.jpg

                                En op meerdere planten zijn lichte puntjes te zien, denk dat dit door tekort aan voeding komt(?)

                                IMG_0809.jpgIMG_0811.jpgIMG_0813.jpgIMG_0814.jpgIMG_0815.jpg

                                Hier nog wat algemene fotos:
                                IMG_0806.jpgIMG_0816.jpgIMG_0803.jpgIMG_0818.jpgIMG_0804.jpgIMG_0810.jpg
                                Last edited by architekton; 13 December 2016, 22:13.

                                Comment

                                Bezig...
                                X