Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

    Ik herken die vergeling bovenin van mijn kweekjes met de spectrabox. Gebeurde op het moment dat ik de bloeiboosters te vroeg aanzette, mogelijk gaf dat teveel licht voor het jonge plantje.
    Ik heb toen ook een interessante post gevonden van iemand die systematisch heeft uitgevogeld dat hij het kon tegengaan door preventief extra ijzer toe te voegen tijdens de kweek. Het is in ieder geval reversibel, het kan dus weer zo goed als helemaal bijtrekken als je de juiste maatregelen treft (lamp hoger en/of ijzer toevoegen)
    http://boards.cannabis.com/threads/l....201162/page-2
    makkelijkste is natuurlijk om de lamp wat hoger te hangen....
    die bruine spots weet ik niet, dat kan meerdere oorzaken hebben volgens mij... ff in de gaten houden of het doorzet. Zou een beginnend magnesium tekort kunnen zijn wat nog wel eens onder LED voorkomt, maar ook hier kan de lamp wat hoger hangen wellicht een hoop oplossen.

    Comment


      #32
      Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

      @elite grower. Wat denk jij dat een goede hoogte is voor de spectrabox die ik gebruik? 30 centimeter lijkt zo hoog.
      Welke versie van de spectrabox heb jij en op welke hoogte gebruik jij hem?

      Comment


        #33
        Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

        ....... @wietplant

        ik heb een II en een III pro 200W gehad. Volgens mij zat ik ook ongeveer op die hoogte, misschien nog wel hoger in het begin van de kweek.

        Comment


          #34
          Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

          Waar ze die lamp verkopen geven ze in de specificaties aan: 30 tot 50cm hoogte. Dat is volgens mij ook wel een redelijke hoogte voor dit soort armaturen.

          Het heeft ook geen zin om de lamp lager te hangen, want dan belicht je niet je hele kweekoppervlak afdoende. Dan heb je in het midden een fel verlichte plek en er omheen bijna niets.

          @Meglow, Bleaching en ijzertekort is wel iets heel anders.

          Ik heb met de Cree leds bij de overgang naar bloei ook regelmatig wat lichtere jonge uitgroei in de toppen (ijzertekort), maar dat had ik met HPS ook. Volgens mij had Flintstoned ooit uitgelegd hoe dat kwam. Ik laat het eigenlijk maar gaan, want na een week of wat houdt dat toch vanzelf weer op. Ik controleer/corrigeer dan hooguit de pH, omdat een hoge pH ook een ijzertekort (blokkade) kan veroorzaken.

          Die gele puntjes zien er wat mij betreft ook niet uit als een ijzertekort overigens. Die bruine plekjes al helemaal niet. Al moet ik zeggen dat ik dat zelf nog nooit zo gezien heb. Wellicht schade doordat het te droog/heet is in de tent (te hoge VPD)?

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #35
            Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

            Ik heb hem toch maar op 27 cm gehangen. Als ik last krijg van bleaching gaat hij de volgende ronde gewoon hoger.
            Tis toch een kwestie van uitproberen.

            Comment


              #36
              Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

              @wietefras, dat is de naam die ze op dat forum aan het beestje hadden gehangen...
              Je hebt gelijk, ijzertekort zie je niet aan de puntjes beginnen, my mistake...
              Als je zoekt op dit verschijnsel (yellow leaf tips) dan komt men altijd aan met overvoeding, maar aan de bladeren te zien lijkt me dat stug. Ook zie je af en toe teveel licht langskomen als mogelijke oorzaak, waardoor mijn tip toch blijft om die lamp gewoon lekker op 30cm of hoger te houden.... fingers crossed en afwachten

              Comment


                #37
                Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                Ok toch maar weer terug op 30cm.
                Hoe kan ik het merken als ze toch te weinig licht kijgen? Ik denk dat strekken in deze fase niet zo makklijk te herkennen is. Iemand tips?

                Comment


                  #38
                  Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                  Als ze "minder" licht krijgen dan duurt het voorgroeien alleen wat langer.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #39
                    Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                    Ik heb een ander Merk Led-unit maar heb al gauw het effect van "te dicht op de plantjes" ervaren, binnen 24 uur zelfs.

                    Mars Hydro adviseert een afstand van 50/65 cm tussen led unit en bovenkant planten.
                    Ja,ja... om de 'footprint" van 1m2 te halen natuurlijk, zakken met die lamp.

                    De Mars dan ook meteen op 30 cm hangen...dat vonden de dames niet prettig ! bovenste blaadjes werden binnen een dag al lichter van kleur.
                    (De hele "tuin' zag er trouwens een beetje sneu uit)
                    Ik natuurlijk meteen de pest in " wat heb ik nou weer voor PoS gekocht"(onder m'n T'elletjes zagen ze er een stuk beter uit)

                    Direct de Mars op 50 cm gehangen en gelukkig binnen twee dagen weer redelijk frisse meiden in de kast..

                    Zal die lux-app eens installeren en kijken wat het verschil is tussen 30 en 50 cm.
                    "Footprint" wordt in ieder geval aanmerkelijk groter.


                    PS: Volgens Mars is de lichtopbrengst gelijk aan een 400 Watt lamp bij een verbruik van ~200 Watt.
                    Nu maar wachten op 400 gram per plant...[emoji263] [emoji23] Pwhahahaha...

                    verstuurd vanuit mijn kweekruimte

                    Comment


                      #40
                      Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                      Ik las net je vraag over hoe hoog ik ze hangen heb.
                      Zoals ik van andere hier ook lees,hang ik ze toch wel minstens 25 cm tot 35cm.

                      Anders krijg je inderdaad last van bleachen.(bij bloei...mss dat ze in groei wel wat lager mag hangen...)

                      In het algemeen ben ik wel redelijk tevreden over de spectrabox.
                      Last edited by Nightstalker; 15 December 2016, 11:25.

                      Comment


                        #41
                        Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                        Ik heb een timelapse in de OP gezet, deze zal ik bijhouden.

                        dag 32:

                        17-12
                        Lamp hoogte: 36cm boven het scroggnet
                        Lamp modus: groei+bloei (120 Watt)
                        lichtschema: 12-12
                        voeding: groeivoeding 5ml/L

                        IMG_0828.jpgIMG_0846.jpgIMG_0841.jpgIMG_0838.jpgIMG_0835.jpgIMG_0832.jpgIMG_0830.jpgIMG_0825.jpgIMG_0826.jpgIMG_0851.jpg

                        dag 33:
                        18-12
                        Lamp hoogte: 36cm boven het scroggnet
                        Lamp modus: groei+bloei (120 Watt)
                        lichtschema: 12-12
                        voeding: groeivoeding 5ml/L
                        IMG_0856.jpgIMG_0858.jpgIMG_0859.jpgIMG_0860.jpgIMG_0861.jpgIMG_0862.jpgIMG_0863.jpgIMG_0864.jpgIMG_0852.jpgIMG_0867.jpg

                        IMG_0868.jpgIMG_0873.jpg

                        Attached Files
                        Last edited by architekton; 18 December 2016, 20:22.

                        Comment


                          #42
                          Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                          halfway there, ziet er goed uit.

                          ik heb 3 chocolope AF staan en groeien nu echt de tent uit, ik volg je tot het einde

                          Comment


                            #43

                            Comment


                              #44
                              Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                              Heb namelijk de zelfde verschijnselen waar ik ma in me hoofd van blijf krabben.


                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                              Comment


                                #45
                                Re: LED spectrabox 180W, 4 planten. Keep it simple

                                Lekkah groen!
                                Ad usum proprium!

                                Comment

                                Bezig...
                                X