Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

    Ziet er heel mooi uit, word zeker interresant om te volgen, kan er wat van leren

    Comment


      #17
      Re: Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

      Nog een vraagje over de warmtekabel Ron, in de specs staat dat deze 40 tot 50 graden wordt. Of is deze regelbaar met een thermostaat? Of is die 40-50graden normaal bij de wortels?
      Ik dacht namelijk dat de wortels altijd zo een 20graden moeten zijn.


      I like it!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

      Comment


        #18
        Re: Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

        Nice man! Je hebt 30cm meer in de hoogte + je potten vallen er nog uit, eingelijk zowat perfect voor deze lamp. Daarom is dat difuus wit heus genoeg. Ben benieuwd hoe lang je ze laat groeien

        Comment


          #19
          Re: Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

          Wat ik zo opvallend aan de Anesthesia vindt:
          De originele Anesthesia is gemaakt door Whazzup, (van wietforum) dat is een Afghaan x Skunk x Herijuana.
          Pyramid seeds heeft ook een Anesthesia gemaakt, maar die heeft alleen de naam gestolen, de genetica is heel anders: Northern lights x Black Domina.
          Een heel ander soortje dus.
          Niet alleen de genetica wordt van elkaar gestolen, zelfs een naam is niet veilig.

          Benieuwd welke het hardst gaat groeien in je setup, Ron.
          Ik gok op de Amnesia, maarja..met de genetica-goocheltruuks van tegenwoordig weet je het maar nooit
          In april weten we het. Kun je meteen door met buitenkweek
          Succes!
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20
            Re: Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

            Hmm witte wanden waren dus eigenlijk beter geweest.
            Volgende x beter dan . Wat is de temperatuur in de kast snachts?
            gl hf lol wp gg no re!

            Comment


              #21
              Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

              @hoeloes. @crazyivan, De warmtekabel geeft zijn warmte natuurlijk direct weer af aan de grond. Dus 40 graden is het strak naast de kabel neem ik aan en dat wordt rap minder verderop in de pot. Het handigste is wel een thermostaat want ik merk nu ook wel dat de temperatuur oploopt naar 25 graden als de kabel 6 uur aanstaat. Het hangt erg af van de omgevingstemperatuur. Nu het buiten niet koud is zet ik de kabel uit maar laat de verwarmingsstaaf aanstaan tijdens de donkere periode. Zo blijft de temperatuur redelijk.
              Als het licht uit is wordt het minimaal 20 graden. Met licht aan gaat hij naar 25 graden momenteel.
              @QNQ, Thx. Dat wist ik geeneens. Northern light x Black Domina....hmm, klinkt nu al kinky[emoji14]Maar, het zal mij ook benieuwen straks in April. En ik ga dan inderdaad direct door met een buitenkweek. En wel in Frankrijk! Maar daar komt tzt een apart verslag van.
              Nu ben ik ongeveer een week verder en het gaat langzaam maar gestaag....het gaat wel iets trager dan anders maar dat zal aan de lagere temperatuur liggen ten opzichte van de vorige keer. Toen was het bijna de hele kweek door ruim 30 graden. Dat ging toen best hard en dan valt het nu des temeer op als het ietsjes achterblijft.

              Foto's genomen toen het licht aanging.



              De beide Anesthesia zijn ietsjes groter dan de beide Amnesia op dit moment. Geen idee of dat de genen zijn of iets anders. We gaan het meemaken. De grondtemperatuur geeft bijna 26 graden aan op de Alibaba digitale thermometer. Dat is best hoog lijkt me. Hoewel het zomers gewoon 30 graden is op de zolder en de grond dan dus ook 30 graden is.
              Wat is nou eigenlijk de beste grondtemperatuur? Waar ligt de onder en boven grens? Iemand??

              Grtz, Ron
              Last edited by Ronthebudman; 11 December 2016, 19:59.

              Comment


                #22
                Re: Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

                Volgens Ed Rosenthal zou dat rond de 22C moeten zijn. Dus iets te hoog.
                Ze staan er wel mooi bij. Is dat 99% LV.
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #23
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                  Comment


                    #24
                    Re: Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

                    UPDATE.

                    Eerst eens de setup:
                    Kweekkast eigen bouw. 60X90X90
                    Lamp: Mars Hydro 96X5 watt (203 watt uit het lichtnet)
                    Lamphoogte: 35cm
                    Grond: Tarra Canna Pro
                    Temp: min 25gr / max 28gr 26%/35% LV
                    Grondkabel voor grondtemp > 18gr
                    Buisventilator 180m3 filter 300m3
                    Lichtschema 18/6
                    2X Amnesia Gold, 2X Anesthesia

                    Vandaag dag 16 sinds ontkiemen en er valt eigenlijk bar weinig te melden. Ik geef om de dag 200 ml water per plant met 7 druppels Seed booster. Thats all. Ik zie wel een licht opkrullend blad bij de Anesthesia, Ik heb de lamp nu 10 cm hoger gehangen en de ventilator wat gedraaid. Ff kijken wat dat voor effect heeft op het blad.
                    Verder weinig nieuws verder dus maar gauw wat foto's.
                    Grtz, Ron


                    Comment


                      #25
                      Re: Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

                      is je LV niet een beetje laag, Ron??

                      Comment


                        #26
                        Re: Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

                        Lekker compact zo te zi3n. Wat is dat witte buis rechts op de eerste foto ?
                        gl hf lol wp gg no re!

                        Comment


                          #27
                          Re: Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

                          Klopt Meglow, LV is laag maar wat doe ik eraan? Als het straks gaat regenen wordt het vanzelf weer hoger denk ik dan maar. Of kan het heel veel kwaad? Ik let er eigenlijk nooit zo op.
                          CrazyIvan. Die witte buis is een verwarmingsbuis. Die gaat aan als de lamp uitgaat. De temp blijft redelijk constant zo.

                          Grtz, Ron

                          Comment


                            #28
                            Re: Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

                            In zo'n klein hokje is er weinig aan te doen idd. Enige wat je kan doen is een luchtbevochtiger plaatsen in de buurt van je inlaat.

                            Comment


                              #29
                              Re: Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

                              LV 28% is Idd wat laag.
                              ik zou op de grond tussen de potten in vochtige doeken leggen en indien mogelijk als t geen licht blokkeert vochtige doeken ophangen zodat t water kan verdampen in t hok en de LV omhoog gaat zonder dure bevochtiger
                              Eventueel kan je ook een bevochtiger kopen als je dat nodig vind

                              60-65% is perfect, (70% voor stekjes en zaadlingen)
                              Boven de 50% maak ik me niet zoveel zorgen
                              Boven de 40% denk ik ach volgende week ander weer
                              Maar onder de 30% zou k er persoonlijk wel echt iets aan gaan doen

                              Comment


                                #30
                                Re: Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

                                De plantjes lijken er geen last van te hebben
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X