Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Omgebouwde Televisiekast met wietplantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Beterschap Ron! Laat je maar lekker afleiden door je kweek, geestelijke ontspanning is het beste medicijn tegen pijn.

    Comment


      #47
      Thx mannen! Weer wat losse stukjes uit de knie laten halen....nu dus ff rust. Wel lastig als de kweekkast op zolder staat maar goed, ik heb de hele dag de tijd.
      Hij gaat best aardig. De topjes beginnen toppen te worden. Vandaag het eerste minibeetje Green Sensation erbij gedaan. Door de lage temperaturen vind ik het wel lastig om de juiste hoeveelheid water te bepalen. Dat is anders dan ik gewend ben. Ik ga dus aan de veilige kant zitten en geef liever te weinig dan teveel.

      Ik heb wel een raar dingetje in het blad van de Anesthesia zitten. De puntjes verkleuren geel. Ik ben al aan het lezen geweest in de bladprobleemoplosseer, maar daar zie ik niets hierover. Google ook niet....dus....WIE O WIE??



      Bedankt alvast.

      Grtz, Ron

      Comment


        #48
        Laat ik over aan de betere kwekers
        Ik gok echter op overvoeding, wellicht doordat je wat weinig water geeft (????) Die alga lijn is prachtig, maar ook best lastig omdat je een vertraging hebt tussen voeden en opname door de plant (schimmels en bacterien moeten eerst de voeding omzetten in je grondje). Als je geen HPS gebruikt heb je ook nog het probleem van verminderde wateropname, wat het nog lastiger maakt. Ikzelf heb in ieder geval nog geen enkel kweekje gehad zonder problemen, maar weiger vooralsnog om mineraal te gaan kweken. Aangezien je blaadjes verder mooi diepgroen zijn zou je kunnen overwegen om wat minder voeding te geven en aankijken wat er gebeurt.
        Maar zoals gezegd, beter kun je even wachten op reacties van mensen met groenere vingers dan ik....

        Je gaat je knieen pas waarderen als ze niet meer doen wat ze moeten doen... succes man

        Comment


          #49

          Comment


            #50
            Ik dacht ook aan overvoeding. Maar waarom dan alleen bij de Anesthesia? Die heeft meer Indica genen en zou toch beter overvoeding kunnen verdragen als de Amnesia Gold met zijn Sativa genen. Ik zou de voeding wel verminderen aangezien je nu ook met Green Sensation bent begonnen.

            Comment


              #51
              Thx mannen. Ik denk dat ik iets te lang ben doorgegaan met de groeivoeding. Hoewel ik maar 1/3 van de voorgeschreven hoeveel geef is het blijkbaar toch teveel. En idd vreemd dat het alleen bij de Anesthesia is.
              Ik ga ook nog eens een check doen op de PH waarde in het vat. Dat zou ook nog scheef kunnen zijn.

              Comment


                #52
                WTF. Ik heb een paar dagen geleden het vat gevuld en afgezuurd naar PH 6,2. Nu, een paar dagen later is die 8,0
                Lekker betrouwbaar spul dat PH- . Goeie les om wat vaker te checken.

                Comment


                  #53
                  van welk merk gebruik je ron? Heb hier GHE die vind ik zelf heel stabiel en House&Garden die is ook niet slecht.

                  Comment


                    #54
                    Gebruik je toevallig lemonkick van Plagron?? Heb begrepen dat citroenzuur een verre van stabiele pH oplevert. Als je fosforzuur gebruikt zou de pH vrij stabiel moeten blijven.
                    In principe zou pH- niet nodig moeten zijn als je bio kweekt (alga bloom). Ik begrijp ook niet zo goed wat je met je vat bedoelt, alga bloom moet je namelijk binnen 24 uur gebruiken.

                    Comment


                      #55
                      Bedankt voor het meedenken!
                      Ik gebruik PH- van Canna.
                      Maar....Ik denk dat mijn PH meter niet goed is. Ik twijfel hier sterk aan en ga er nu eentje lenen van iemand en dan vergelijken. Het kan ook zijn dat ik een fout gemaakt heb natuurlijk. Maar goed. Ik ben er relaxt in maar wil het tegelijkertijd ook wel weer weten....wordt vervolgt dus..

                      De Anasthesia's lopen tegen hun eind en staan nu 6,5 week in bloei. Ze moeten een week of 8. Het zijn inmiddels flinke knotsen geworden en dat valt dus niets tegen gelukkig. Ze hebben nu de laatste dosis voeding gekregen en moeten het vanaf nu af aan alleen met water doen. Ze drinken ook minder volgens mij en de herfst is duidelijk in aantocht zo te zien.
                      De Amnesia's moeten 11 weken bloeien dus die krijgen nog wel alles. maar ook daar zie ik een hoop bladproblemen en dat zal zeker met de foute PH te maken hebben denk ik.
                      Maar goed, zoals al eerder gezegd. Het boeit me niet zoveel. Ze zijn best aardig aan het formaat en Ik verander er nu toch niets meer aan en eenmaal aangedaan blad hersteld niet meer, dus wat zou ik me zorgen maken. Wel wil ik de oorzaak weten om lering te trekken voor de volgende ronde.
                      Enfin, genoeg geluld. Hier de foto's. (niet superscherp helaas)






                      Grtz, Ron

                      Comment


                        #56
                        UPDATE WEEK 8 BLOEI


                        Ik heb deze ronde het verslag slecht bijgehouden. Sorry, maar soms gaat dat zo.
                        Op een hoop slecht blad gaat het toch best aardig. De toppen zwellen lekker aan dus tijd om de trichomen check te doen.
                        Er staan twee soorten.
                        1. Anesthesia van Pyramid seeds. Die zou nu ongeveer klaar moeten zijn.
                        2. Amnesia gold van Pyramid seeds. Die mag nog ff.

                        Zie de foto's en oordeel mee.

                        De voorste zijn de Amnesia's, de achterste Anesthesia.






                        De trichomen zijn al wel wat milky, maar nog weinig amber. Ik wacht nog ff dus met oogsten.
                        De nieuwe ronde gaat nu al wel ontkiemt worden zodat ik direct verder kan zodra de kast vrij is.


                        Grtz, Ron

                        Comment


                          #57
                          Mooie buds Ron!
                          Ad usum proprium!

                          Comment


                            #58
                            Wat een mooie foto's van de trichomen heel gaaf.
                            Over het niet goed bijhouden van je topic, je houdt het wel bij er zijn ook leden die er aan beginnen vol overgave en al snel doen ze niets meer.

                            Maar de planten staan er lekker bij het zal wel niet heel lang meer duren of de schaar mag erin.

                            Keep on the good work, Ronthebudman

                            Comment


                              #59
                              Die zien er toch wel lekker sticky uit. Alles in orde gekomen met je knieen?

                              Persoonlijk zou ik ze oogsten. Maar ik prefereer liever een lichtere high dan een cough lock. In ieder geval heb je straks lekker veel pijn bestrijding
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment


                                #60
                                Mooie toppen en vette trichoomfoto's, dat wordt al met al een mooie oogst zo!!

                                Comment

                                Bezig...
                                X