Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlanglijst lemon skunk kweek bouwverslag micro

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

    Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
    Waarvoor dienen de lucifers? dat is me niet echt duidelijk...
    Die dienen als vogelverschrikkers tegen de fruitvliegjes Die zwerven hier nogal in huis en volgens de blog van Ellen houden ze niet van zwavel, dus probeer ik dat ook maar

    Edit:AAhhhhh! In de krant wordt een hittegolf aangekondigd. Stomme opwarming van de aarde

    Grtz
    Last edited by westport; 17 August 2009, 15:26.
    node voor node van klein naar groot
    LST LEMON SKUNK VERSLAG

    Comment


      Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

      mwah...tzal nie van die 1 graad afhangen hoor volgens mij...
      fruitvliegjes kunnen niet tegen zwavel???!!! Da ga ik onthouden. Vooralleerst een vraag, zit er wel degelijk sulfer in je stekjes? Want normaal wordt dat daarniet meer voor gebruikt... Dampen slecht voor de gezondheid en als je iets opsteekt trek je die dampen lekker mee binnen.
      Heb ooit in het zesde heel wat sulfer meegepikt + in het cafe bij ons zit het vol fruitvliegjes want die worden aangetrokken door het verzurende bier dat in de flesjes achterblijft. Das een test die ik zeker ga uitvoeren!!! Weet alleszinds dat als je het tegen je gevel uitstrooit je noooit moet inzitten met pissende honden.
      Grtz $iR
      sigpic

      Comment


        Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

        hoi,



        killen die vliegen


        mooi plantje hoor , lekker groen , komt goed daar


        greetz,

        Comment


          Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

          Mooie plantjes en een zalige avatar
          Gij gaat dikke toppen kweken, Yes You Can(nabis)

          Comment


            Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

            UPDATE!

            Vandaag heb ik voor het eerst de zalige geur van Truus mogen ervaren.
            Ze is inmiddels al aan de derde internode aan het werken en ik begin nu toch wel erg zin te krijgen om te gaan buigen. Dit lijkt me het juiste moment, wat denk jij $ir Smokalot? Zodra ik dat gedaan heb post ik een foto extra op deze post. De eerste foto is van gisteren en de tweede en derde van vandaag!

            Grtzzz
            Attached Files
            Last edited by bassassin; 17 August 2009, 17:49.
            node voor node van klein naar groot
            LST LEMON SKUNK VERSLAG

            Comment


              Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

              Eh Bas,

              Gaat goed met Truusje, ik tel zelfs meer dan 3 internodes op de tweede foto, nice. Grappig om te zien hoe alles zo voorverpakt al in de top zit he. Vind dat toch steeds weer een klein wondertje. Truusje gaat al goed de bocht om, ghehe. die zal morgen alweer haar kopje willen opsteken. Ben benieuwd.
              Grtz
              Last edited by monty; 17 August 2009, 17:58.

              Comment


                sigpic

                Comment


                  Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                  Haha nee ben niet zo van de bondage hoor Kheb heel veel gaatjes geboord dus kan zoveel draadjes spannen als ik wil Zorg dat je updates maakt en post die vooral!

                  Grtzz
                  node voor node van klein naar groot
                  LST LEMON SKUNK VERSLAG

                  Comment


                    Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                    Vandaag nog even wat aanpassingen gedaan. Vanochtend had ze zich weer helemaal naar boven geperst waardoor de top nog net boven de stam uitkwam. Daar heb ik even korte metten mee gemaakt. Ook boog de stam iets te scherp, waardoor er toch een klein knakje in is gekomen (mini). Dit heb ik opgelost met isolatiemateriaal (lekker zacht). Bij het monteren ervan heb ik wel per ongeluk de okselblaadjes van de eerste node weggetrokken. Hoop dat dat niet al te erg is, het waren kleine blaadjes. Ze zal wel even stoppen met groeien misschien. Het buigen is nog lastiger dan het lijkt omdat de plant zo fragiel is. Nu is het opgelost denk ik en wacht ik tot ze weer wat aansterkt en blijf gewoon lekker buigen

                    Jo
                    Attached Files
                    node voor node van klein naar groot
                    LST LEMON SKUNK VERSLAG

                    Comment


                      Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                      Yo bass,

                      Niet te onderschatten he onze schatjes. Misschien er toch eens over gaan nadenken om je haakjes in de grond te stoppen... Weet het, met de worteltjes en al, maar lees dit eens: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...oei-t6132.html maar zoals ik reeds zei is een goeie wortelstimulator wel aan te raden.
                      Hier en daar zit er bij mij ook wel eens een barstje in de hoofdstam, vooral in de felle bocht. Over opbrengst kan ik nog weinig zeggen, maar de scheut groeit statig door en zijscheuten komen naar mijn mening vlugger op. Maar breken geeft nog niet erg volgens mij, zie mijn update ivm LST (straks, eerst eentje en wat voetbal kijken).
                      Vermijd zoveel mogelijk in het begin van blaadjes van je plantje te doen. 1tje zal wel geen kwaad kunnen denk ik, want ik doe het regelmatig eens de plant sterk genoeg is. Heb er al vaak discussie over gehad met andere growers maar denk maar eens hoe weinig blaadjes een stek heeft... Zoals je ziet op de toegevoegde foto's zul je vroeg of laat niet anders kunnen. Een kinderhand is gauw gevuld zegt men, maar dat zijn kanjers van bladeren man!!! Heb de bovenste okselbladeren weggeknipt om meer licht toe te laten in het midden (opkomende scheuten) van de plant. Stommerik die ik ben, had ze er al afgeknipt... Na ja, werk altijd voor he
                      Heb nog enkele fotootjes toegevoegd voor je van mijn lemon skunks. De kast staat nu vol en alles gaat op 18. De plantjes hebben een hoogte van 20 en 23 cm en zien er nog steeds iets anders uit. Toch groeien ze gelijk qua internodelengte en zijscheuten bvb. Ook de bladeren zijn gelijk van grote en hebben evenveel vingers. Leuke plant om mee te werken en ik denk een hele goeie om te LST'en want ze blijft luchtig en maakt tamelijk lange internodes.
                      Enjoy en succes nog de komende dagen!

                      Grtz $iR
                      Attached Files
                      sigpic

                      Comment


                        Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                        hoi man


                        ze gaat lekker door zo te zien,


                        is het niet wat vroeg om je plantje al te gaan buigen ? volgende keer mss wachten tot ze wat groter is , desnoods je lamp wat hoger dat ze klein beetje strekt tot zo'n 20 cm dan heb je zo ongeveer 7 scheuten die mooi de plaats krijgen om toppen aan te maken waneer je gaat buigen zo heb je ook een groter oppervlak

                        maar gaat toch lekker daar

                        succes dude


                        greetz,

                        Comment


                          Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                          Yo bleuberry,
                          Dat zou eventueel mogelijk zijn maar dat hangt af van de plant denk ik en of jij het wil wagen haar daarmee een kopje kleiner te maken. Met mijn lemon skunk zou het nu al niet meer lukken alleszinds, toch niet zo.
                          Grtz $iR
                          sigpic

                          Comment


                            Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                            Hee allemaal!

                            Fijn dat jullie meedenken. Ik doe naast het trekken van ijzerdraadjes ook haakjes de grond in om de bladeren weg te krijgen van de stam. Ik zie op het moment echt aanzienlijke toename van groeischeuten. Ook richt de top zich steeds mooi naar boven. Het is inderdaad erg vroeg om te beginnen maar met een beetje delicate aanpassingen moet dat wel te doen zijn. Het verschil met jou $ir is dat ik gelijk onder 12/12 zit en dat de groei wat minder zal zijn. Daarom schat ik dat ik niet de hele pot rond ga groeien maar die U-vorm waar jij het over had ga maken. Ik heb echt heel erg weinig ruimte dus hou het allemaal het liefst zo dicht mogelijk bij de grond. We zullen zien hoe het gaat lopen en ik hoop toch stiekem om er van te kunnen roken
                            Heb mijn kapotte dimmer geruild voor een nieuwe want mijn afzuiger moet aan het werk tegen de geur Maar volgende keer ga ik later buigen en dan kan ik het verschil met eigen ogen zien.

                            Jo
                            node voor node van klein naar groot
                            LST LEMON SKUNK VERSLAG

                            Comment


                              Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                              Bend dah shit Bass. Ook op 12/12 zal je plantje de eerste weken nog wel behoorlijk groeien. Ben benieuwd naar je volgende foto's

                              Grtz

                              Comment


                                Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                                Yo bass,
                                Fijn om te horen dat je durft denken en bevestigd dat je een ongelofelijke toename van groeischeuten vaststelt. Moest je na afloop of eventueel zelf tijdens tijd hebben om je bevindingen eens neer te zetten, wil je dan mijn postje aanvullen? Desnoods gewoon met een link. Bij mijn weten zijn wij de enige 2 die echt bezig zijn met dit op het moment dus wat bevestiging zou deugd doen.
                                Hm, dat is al een denkfout volgens mij en daar wou monty je ook op wijzen. De groei zal niet minder zijn, maar gewoon minder lang duren (dat beslis jij zelf). Bij de overschakeling naar 12/12 zet de plant een groeispurt in die tot 2 weken kan duren (NL bvb is een teef daarin...) pot zul je mayb idd niet kunnen vullen maar hou er rekening mee dat ik in 11l potten zit te kweken en volgens mij jij in 4l. Das ruwweg een 3e... Ik heb een goeie 6 weken voorgegroeid en dit gedeeld door 3. Tklinkt uiteraard veel te mooi of dat het waar is, maar daarom is het nog niet volledig fout...
                                De Uvorm heb ik aangeraden omdat als je recht gaat en voor een soort visgraat motief kiest je verkeerd bezig bent want de eerste groeischeuten zullen uiteraard veel langer worden dan de laatste... Met de uvorm kun je met de eerste scheuten de binnenkant opvullen, eventueel scheuten overploooien (zul je wel begrijpen eens je bezig bent) en in laatste instantie snoeien.
                                Enkele posts hiervoor zei je me dat je de volgende keer de plant later ging buigen. Hier ga ik nog niet teveel over uitwijden maar volgens mij zul je op je stappen terugkomen. Je hebt reeds een eerste barstje ervaren in je stam en ik veronderstel dat je niet te veel wil gokken op dit gebied.
                                Dat de plant te hoog zal opschieten, daar ben ik nog niet zeker van maar volgens mij moet je je daar geen zorgen over gaan maken. Hou voor de zekerheid je scroggnet klaar want dan kun je nog steeds een 2e keer vastbinden om ze wat af te remmen. Zie foto in bijlage: Ice cool, indica overheersend en minder sterke groeier na 6 weken voorgroei onder 70W tl. Maar eigenlijk zijn de sativas zoals SLH, die volgens mij nog een snellere groeier is dan lemon skunk, even 'hoog' (5 cm???). Neem dit niet verkeerd op, maar ik zou nog dichter tegen de grond gaan werken voor een kleine ruimte. Zie eerste foto bij mijn draadje waarop je repliede dat het stammetje zichzelf uit de grond trok. Ze ligt op de grond en voor het verdere verloop heb ik dit zoveel mogelijk proberen te doen. Plat zullen ze gaan!!!
                                Voor de rest volg ik nog steeds met veel interesse je draadje om te zien hoe iemand anders de problemen die ik al heb tegengekomen oplost op zijn manier. Keep up the good work Bassie!!!

                                Grtz $iR
                                Attached Files
                                Last edited by SirSmokeAllot; 20 August 2009, 04:00.
                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X