Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlanglijst lemon skunk kweek bouwverslag micro

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

    High Bassissin,
    Ja je bent echt een klusbeest zo te zien, mooi weggewerkt die kabel Bedind al aardig wat te worden. Ook zie ik dat je die wielen aan de zijkand araf hebt gehaald. Zelf heb ik ze aan de onderkant, hihi. Ik vind dat reuze handig. Als ik lekker alleen thuis ben rij ik de kast voor me bankje en kan er lekker in turen. Als het in de weg staat of er komt bezoek dan is het hups zo weggereden en ergens in een hoekje gezet of op een andere kamer, een echte aanrader.

    Verder lijkt het me geen kwaad kunnen om voor je inlaat die afzuigkapkoolfilter te gebruiken, wel gaatje dicht eendeplakbanden.
    probleem van sluiplicht omzijl je zo grotendeels. Vergewis je wel of het ook echt licht dicht is. Als er toch nog licht door komt kun je een lichtval aan de buitenzijde knutselen. zie pic.

    Comment


      #32
      Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

      Bedankt voor het overvloedig aantal aan nuttige tips en achtergrondinformatie Kzal ze even doorlopen.

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      High Bassissin,
      Ook zie ik dat je die wielen aan de zijkand araf hebt gehaald. Zelf heb ik ze aan de onderkant, hihi. Ik vind dat reuze handig. Als ik lekker alleen thuis ben rij ik de kast voor me bankje en kan er lekker in turen. Als het in de weg staat of er komt bezoek dan is het hups zo weggereden en ergens in een hoekje gezet of op een andere kamer, een echte aanrader.
      De wielen zitten er nog aan hoor je kijkt naar de andere kant van de kast, hehe. Ik kan ze eraftrekken en dan blijven er 4 pinnetje aanzitten, no big deal dus. Voor het verhuizen, opslaan o.i.d. doe ik ze er weer op want dan lijkt het nog een doodnormaal kastje (hij is erg licht dus das ook mooi).

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      Verder zou ik je aanraden om de afzuiging en ventilator gewoon 24/7 te laten draaien.
      Doe ik! Scheelt weer een schakelklok a 3 euros

      Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
      Het hormoon dat er voor zorgt dat de plant gaat bloeien wordt pas gevormd als de plant een onafgebroken periode van twaalf uur of meer in volledige duisternis staat.
      Kheb mijn camera op een timer gezet, in de kast gelegd en een foto (zonder flits) laten maken. Er is duidelijk een totaal donkere omgeving met geen enkel streepje licht te bekennen. Hierover ben ik erg tevreden

      Nogmaals bedankt en tips van andere kenners zijn natuurlijk ook nog steeds welkom
      node voor node van klein naar groot
      LST LEMON SKUNK VERSLAG

      Comment


        #33
        Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

        Kleine update voor de klussers onder ons!!
        Zoals elk groot klein kind zoals ik leuk moet vinden: het uit elkaar slopen van een magnetron. In deze magnetron zit namelijk de hoofdprijs: electronica. Specifieker: een ventilator. En niet zomaar een vertilator. Nee, een hele mooie. Bij toeval vond ik een magnetron bij het grofvuil en met enige overreding heb ik de binnenkant kunnen bewonderen. Hij is inmiddels getest en werkt. De foto's spreken voor zich.

        Lator

        p.s. niet geschikt voor minderjarigen en mensen met angst voor electrocutie.
        Attached Files
        Last edited by bassassin; 14 June 2009, 19:59.
        node voor node van klein naar groot
        LST LEMON SKUNK VERSLAG

        Comment


          #34
          Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

          Mooi exemplaar, slimme zet Bassissin, alles wat je nodig hebt.
          Je plantjes zullen dansen op de wind.
          Monty

          Comment


            #35
            Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

            goe bezig!!!
            Grtz $iR
            sigpic

            Comment


              #36
              Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

              nog een dimmertje erop en klaar +1 pcfan + hydro korrels = time to grow
              Last edited by bassassin; 14 June 2009, 20:50.
              node voor node van klein naar groot
              LST LEMON SKUNK VERSLAG

              Comment


                #37
                Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                Even een mini-update!
                Vandaag extra geld uitgegeven voor een luchtslang, opzetstuk en een ringklem om mijn afzuiging compleet te laten worden. Hij is getest en blaast/zuigt als de malle. Nu nog een dimmer (voor de afzuiger) erop. Ik heb besloten een passieve inlaat (labyrint en klep open 1x per dag) te gaan maken en als er een pcfannetje langs komt bouw ik deze zo in de kast dat hij precies op het stammetje komt te staan. Dit brengt mijn budget met 9 euro naar beneden en heb ik de extra uitgaven weer ongeveer geneutraliseerd. De ronde dampkapfilter ga ik misschien over de binnenkant van de afzuiger doen zodat de lucht 2x door een filter gaat. Alleen als de geur niet voldoende gefilterd wordt natuurlijk. Of ik voor een dimmer ga betalen moet ik nog even bezien want deze zijn 20 euro op zijn minst. Dat vind ik persoonlijk te veel voor microkweek. Dus weer even strandjutten naar zon dingetje Verder heb ik nog geen hydrokorrels kunnen vinden maar misschien koop ik die in de growshop. Wat is een normale prijs daarvoor?

                groetuh
                node voor node van klein naar groot
                LST LEMON SKUNK VERSLAG

                Comment


                  #38
                  Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                  Hallo allemaal!

                  Dit is het voorlopig even wat betreft het klussen. De kast is zo goed als klaar, nog een beetje lijmwerk en nog 1 gaatje boren en hij kan in gebruik worden genomen. Zie hier het eindresultaat van de afzuiger (de slang moet ik nog in een bochtje manouvreren):
                  Attached Files
                  node voor node van klein naar groot
                  LST LEMON SKUNK VERSLAG

                  Comment


                    #39

                    Comment


                      #40
                      Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                      Das een etterig stuk ijzer die mij in de weg zat.
                      node voor node van klein naar groot
                      LST LEMON SKUNK VERSLAG

                      Comment


                        #41
                        Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                        Kon het toch niet laten en ben weer gaan klussen om de inlaat in orde te krijgen. Ook heb ik nog wat accessoires gekocht. En natuurlijk fotootjes van getrokken:
                        Attached Files
                        node voor node van klein naar groot
                        LST LEMON SKUNK VERSLAG

                        Comment


                          #42
                          Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                          Hihihi, ja die onbedwingbare kluswoede he Bass. Mooi ventilarortje heb je daar op de kop weten te tikken, je dames zullen dansen op de wind. Die hydrokorrels is ook een goede investering je dames zullen je dankbaar zijn dat ze droge voeten houden. Misschien nog wat gaten erbijboren in je inlaat. Hoe groot is dat afzuigkapfilter eigenlijk?. zal zeker een boel narigheid buitenhouden.

                          Zag gister bij de doehetzelfzaak Karwei een stekkerdimmer voor 7,50 euries en moest meteen aan jouw denken, hihi
                          op deze site staat ei zelfs goedkoper
                          http://www.budgetland.nl/stekker-dimmer-p-2711.html


                          greetz Monty

                          Comment


                            #43
                            Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                            Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                            Misschien nog wat gaten erbijboren in je inlaat.
                            Oke ga ik doen
                            node voor node van klein naar groot
                            LST LEMON SKUNK VERSLAG

                            Comment


                              #44
                              Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                              Het resultaat van de aanpassingen. De kast heb ik gereinigd en ik heb een peek-hole gemaakt om de verhouding lamp/plant in de gaten te houden. Verder ben ik nog van plan brandwerende spray op de radiatorfolie te spuiten. Kwam er achter dat deze aardig snel vlam vatten (vooral de achterkant). Afijn, de foto's:
                              Attached Files
                              node voor node van klein naar groot
                              LST LEMON SKUNK VERSLAG

                              Comment


                                #45
                                Re: Boodschappenlijst+bouwverslag Lowryder microkw

                                kiekeboe

                                Comment

                                Bezig...
                                X