Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweker kloonverslag.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweker kloonverslag.

    Korting op 420shop
    Beste iedereen en leerbare geintreseerden.
    na de bouw van een multifunctionele kweekkast ben ik vanavond overgegaan op kloontjes van een eigen kweek.

    deze kweek heb ik van de onderste 2 internodes de mooiste plukken eruit gehaald.....lol.
    wat heb ik gedaan:
    de kast gebouwd en daarna alles in orde gezet. en mezelf bezig gehouden met de bestaande dames om dus eventueel "proef/test"kloontjes mee te maken (expiriment)

    -de kast voorzien van 2x 18 watt tl lampen onder een verstelbaar bodem/plafond. daarin 8 stuks 4 liter potten waar nog grond in moet maar zal wachten tot er eventueel wortelen doorkomen.
    Stekpoeder gekocht en aan de slag.

    - de zijtakken van de bestaande planten heb ik netjes afgeknipt. daarvan de mooiste plukken eruit gezocht en deze heb ik tussen duim en wijsvinger zitten masseren.....
    vervolgens toen ze zacht werden en heel ontspannen waren heb ik ze eraf geknepen!!!!!!!! was een tip......... en dan METEEN en water gezet.
    vervolgens stuk voor stuk (8 stuks maar) in de stekpoeder gedoopt tot 1 a 1,5 cm........alles licht en voorzichtig afgeklopt en in schuimblokje geplaatst. ik heb wel eerst de schuimblokjes in water gelegd met HESI wortelstimulator....alvorens ze in de blokjes gingen.
    het stekpoeder:


    vervolgens voor ze dus in de stekpoeder gingen heb ik de eindjes licht geschraapt met een levensgevaarlijke schaar wat mij al ontzettend veel blaren op mijn duim heeft bezorgd door het knippen van....


    en zo doende heb ik dat bij acht mooie spruiten gedaan. waardoor ik ook het grotere bladwerk er een beetje van af heb geknipt...
    de foto:
    bovenste rij: van links naar recht:
    neville's haze, Super silver haze, Super silver haze
    middelste rij: 2x Super silver haze
    onderste rij: 3x arjan's haze.


    foto is net voor ze onder de tl lamp gingen...
    Ten slotte alles wat besproeid met lauw water waardoor de LV een beetje opliep.


    en tot slot staat de temperatuur op zo'n 30 graden (weer dat warme weer)
    alles staat in een kunstof doorzichtige bak. (nog zonder deksel) deze ligt klaar in geval van nood en een te lage LV.


    en dat was het voorlopig.
    ik heb een wekelijkse update van mijn huidige kweekverslag maar deze zal ik natuurlijk wel om de 2 dagen moeten bijwerken.
    TIPS EN ADVIES welkom, ik ben momenteekl er zeer tevreden over en hoop dat alles netjes aanslaat. Uiteraard als eenmaal de wortelen er door komen gaan ze in de grond nog steeds onder de tl lamp. in 4 liter potjes dus totdat de plantjes mooi zijn waarvan ik de 2 mooiste in de tent ga plaatsen tussen de rest.
    de andere 6 zijn (weet niet of ik het hier mag zeggen) de andere 6 GRATIS af te halen uiteraard zonde om weg te gooien.
    dus mocht er na het aanslaan iemand de rest willen hoor ik het graag.
    en graag tot ?????? groeten kweker.
    Last edited by Jointjedraaien; 20 June 2010, 18:43.
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    #2
    Re: Kweker kloonverslag.

    hahahah masseren nog wel Gaat wel heel ver (doel heiligt de middelen denk ik)
    Ik had gelezen dat de kloontjes van een kleiner formaat moeten zijn en de lager deze genomen worden de succesvoller, ik vind de jouwe er aardig flink uitzien. (ik hoop dat ze aanslaan, aan de omgeving zal het iig niet liggen)
    Nog een aantal tips voor nu of de volgende keer:

    Door de stam van het klootje te spleiten ontstaat er een groter oppervlak voor het kloontje om wortels aan te ontwikkelen. (alleen een klein stukje van de onderkant) Daarnaast kan je de buitenlaag gedeeltelijk wegschrapen omdat daar de hormonen zich concentreren welke voor vortelvorming zorgen.
    Altijd in een 45 graden hoek het kloontje van de moederplant afsnijden.
    Om de transpiratie van de kloontjes zo laag mogelijk te houden en dus de LV zo hoog als mogelijk, kan je de blaadjes over de breedte de helft eraf knippen. Zo heeft het kloontje minder bladoppervak en dus ook minder transpirartie oppervlak. Ook is het gevaar van schimmelvorming minder als de normaal gesproken overlappende bladeren niet meer overlappen.

    Ziet er perfect uit!
    Ik hoop dat je er wat aan de tips hebt

    MVG

    Comment


      #3
      Re: Kweker kloonverslag.

      yeps..maseren: door het knippen snijden beschadig je de .....
      -dus vandaar afgeknepen zeg maar i.p.v. in een hoek van 45 graden.

      betredf de stammetjes: ze zijn 1 tot 1,5 cm geschraapt (zie text boven) dus komt wel goed. Over het splijten wist ik het niet. maar is tenslotte maar eens een test. hahahha........de blaadjes inkorten wist ik ook maar idd. niet allemaal ingekort.
      en zelf had ik ook al een vermoeden dat ze misschien aan de grote kant zijn lol.......... betrefd de omgving denk ik ook dat het wel goed zit.
      en als er minimaal 2 aanslaan ben ik tevreden. en mochten ze allemaal wel aanslaan mag JIJ er 6 komen halen.....is wel een stukje rijden voor je....
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

      Comment


        #4
        Re: Kweker kloonverslag.

        na 1 dag effe een korte update.
        de kloontjes hebben hun naam erbij gezet gekregen...lol.
        ene...foto's spreken voor zich....



        iets aan de warme kant....

        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

        Comment


          #5
          Re: Kweker kloonverslag.

          Wordt het niet is tijd om ze in een pot te zetten?

          Grtz.

          Comment


            #6
            Re: Kweker kloonverslag.

            staan er sinds gisteren in?? heb alles klaar staan moeten toch eerst wortelen krijgen. kon ze natuurlijk in de grond zetten meteen....geen idee...
            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

            Comment


              #7
              Re: Kweker kloonverslag.

              ja inderdaad moeten eerst goed geworteld zijn .todat de wortels uit je pluggen komen ,en dan voor t planten eerdt je potten goed inwateren anders trekt de grond je stekplug leeg.grtz

              Comment


                #8
                Re: Kweker kloonverslag.

                Stekken zijn al vrij groot , ik zou ze gelijk in de grond zetten.
                Ivm wortels en licht.

                Grtz.

                Comment


                  #9
                  Re: Kweker kloonverslag.

                  euh robba na 1 dag zijn ze toch nog niet gewortelt?

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweker kloonverslag.

                    @markster: mee eens zo is het me toch ook verteld....
                    @robba: weet het niet zo...denk toch maar effe een paar dagen zo laten staan...heb er tenslotte maar 2 van nodig de rest mogen ze afhalen....lol al ze aanslaan
                    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweker kloonverslag.



                      Oeps niet goed gelezen , sorry

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweker kloonverslag.

                        wortelen duurt meestal een dag of 10 tot wel 2 weken.ziet er toch goed uit waarom zou t niet lukken?

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweker kloonverslag.

                          tja...is maar proberen zodra de wortelen aan de onderkant van die blokjes uitkomen gaan ze in een 4 liter potje en nog steeds onder de TL lamp. dacht ook zo'n 8 a 10 dagen
                          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweker kloonverslag.

                            yep gewoon zoals markster zegt 10 tot 14 dagen om te bewortelen en zolang in de propegator laten staan en de luchtvochtigheid op het max houden tot dan.
                            Na enkele dagen in de propegator kan je wel regelmatig de stekken es luchten zodat ze wat harden ook als je merkt dat ze ondanks een hoge lv te snel hangen dan kan je de blaadjes altijd nog wat inkorten maar dit komt wel goed bij de jouwe.

                            Ik ga deze wel volgen want dat platknijpen ed om te stekken heb ik nog nooit gezien. Ik snij ze altijd onder hoek af en dan vil ik nog een reepje van +-1.5cm dop ik ze in de rhizoponic en dan in het medium 90% slaat aan bij mij.
                            en ik vernevel ook met rhyzotonic en vanaf dag 1 ook onder de TL of MH lamp
                            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                            A. The cop!

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweker kloonverslag.





                              Dag 3 temperatuur 26,8 graden.
                              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X