Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lowryder in pc kast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lowryder in pc kast

PC kast is aangekomen en heeft al wat kleine veranderingen ondergaan. Foto's volgen binnenkort. Hopelijk is ze niet te laag :'s (65cm). Morgen start ik met de koolstoffilter.

Greetz

loewie

Comment

Hoe kun je eigenlijk de groote/breedte manipuleren van het plantje zodat hetpast?
      Vind het op zich wel iets hebben als leuk projectje zo'n pc growkast

Comment

deze ga ik volgen lijkt me tof
        succes in ieder geval

Comment

prachtig! geweldig! wat een held!

succes ouwe

Comment

ik zou dan toch proberen om er wat t8 of t5 tlletjes in te monteren, deze doen het vele malen beter als een spaarlamp, spaarlampen doen het ook wel maat tl is beter..

@309 door in het begin de plantjes het goede groeilicht te geven (tussen 4000 en 6000K worden de internodes lekker kort..

gebruik je vanaf het begin 2700 tm 3300K (bloei) zul je meer moeite hebben om de plant kort te houden,

groet

Comment

Bedankt voor de info king canna.
              Weet je toevallig ook waar ik tl buiten( T8, 18 wat, 60 cm) kan kopen?
              Ik heb ze niet bij de gamma zien staan in 4000 en 6000 k soort ( wel de 33 kleurcode) en zou ze het liefst in een winkel halen ipv online bestellen.

Comment

hmm hier in de gamma liggen ze wel,, of anders de dierenwinkel of een lamenwinkel of een andere doe het zelf winkel,,

bij de gamma heb je die 18watt tletjes van ongeveer 60 cm voor 6 euro ofzo, compleet met armatuur en tl 3300k,, hier kun je opzich gemiddeld mee groeien en gemiddeld mee bloeien,

maar bij de gamma kun je ook 840 of 940 of 960 geloof ik ook kopen en die zijn nog beter voor groei,

ook kun je er 827 tletjes halen die het beste zijn voor de bloei,,

je moet kijken naar de laatste 2 getallen

27 is 2700K = nazomer
                33 is 3300K = zomer
                60 is 6000K = lente
                65 is 6500K = optimale lente bloei eerste 2 a 3 weken

groet

Comment

Zag ze laatst bij de 'Karwei' liggen, 2 x 18 watt TL buis in een dubbelarmatuur voor maar een paar euries.
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

mijn plantjes zijn blijer met de spaarlampen dan de TL's geloof ik!
                    14w SL voor 2 euro bij Blokker...

Bless

Comment

Spaarlampen hebben een diepere instraling dan TL. TL is na 10 cm al het grootste deel van de lichtintensiteit verloren. zelf verkies ik ook SL boven TL maar das denk ik voor iedereen persoonlijk. Das puur mijn eigen mening.

Grtz Monty

Comment

klopt ook wel de spaarlampen kleur 827 doen het goed voor de bloei en geven leuke resultaatjes.. maar na 30/40 cm houdt de kwaliteit wel op,, dus je moet teneerste al je soortjes op die beperkte diepte straling selecteren anders word het zowiezo niks.

een spaarlamp is een in elkaar gefrommelde T5 tl buis en die heeft idd meer diepte straling als een T8 tl buis maar een T5 TL buis heeft meer diepte straling als een T5 spaarlamp.. en dan heb je ook nog de T5 HO (high output) en die zijn uiteraard nog beter

+ het effectief verlichte oppervlakte is vele malen groter als met spaarlampen

als je 2 tlletjes pakt van 18 watt, 60 cm met 5 cm ertussen prop je daar zo 3 x 4L potten onder met 4 lowryders per pot (12 lowryders).. beetje water erbij, en dan haal je je gram/watt met gemak, of je scrogt een ander soortje, ook dan is tl beter, wederom om het groter verlichte effectieve oppervlak..

doe dat maar eens met 2 spaarlampen

groet
                        Last edited by king canna; 12 October 2009, 15:50.

Comment

Heel juist alleen word het wel krab aan in een pc kast. Pc kast van 60 cm diep kom ik niet veel tegen. Maar wat betreft de t5 en t8 TL heb je helemaal gelijk.

Grtz Monty
                          Last edited by monty; 13 October 2009, 02:17.

Comment

ja maar goed dat snap ik zowiezo nooit zo goed als begin iets van een kastje of ander potentieel kweekruimtetje te pakken en daar dan alles infrommelen

bedenk/koop/bouw/knutsel eerst je complete set up wat in de kast moet in elkaar,,

en bedenk/koop/bouw/knutsel daar dan het juiste hok of kastje omheen..

maar das dan weer mijn visie

groet

Comment

Mijn eerste zaadje heb ik latenkiemen. Ondertussen is de "plant" dik 5cm hoog. Alles verloopt naar wens. 12uur licht ('s nachts) en 12uur in den donker (tijdens de dag)(ik betrouw het niet om de lamp en de ventilator te laten draaien wanneer er niemand thuis is)

greetz

loewie

ps hoe zet ik foto's online?

Comment

Grtz

Comment

Bezig...
                                X