Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mikael's Energiezuinig kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Mikael's Energiezuinig kweken

Ik heb ook zo'n tornado 23 watt, volgens mij is dat een prima dingetje.
    Info nodig...? Zie: Misty's ABC

Comment

De wattage / lummen verhouding is gewoon hetzelfde tussen die spaarlampen. Echter heb ik het over de vorm. Ik ben er vrij zeker van dat die, in de vorm van het plaatje hierboven, een groter oppervlakte belicht dan zo'n tornado spaarlamp.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

ja zo was ik ook al aan het denke weedy.

als er iemand hier een antwoord op weet.

gelieve het hier te poste danku

grtjs olivier

Comment

Volgens mij is het oppvlakte bereik ni zo veel verschil , moet ze idd wel horizontaal hangen.

Comment

Philips tornado is zeker een prima lampje. Echter wat weedy zegt klopt natuurlijk ook. Als je een langwerpige lamp horizontaal monteerd zal er meer licht naar onder stralen dan bij de spiraallamp. er is echter voor deze vorm gekozen om de lamp compacter te maken. Door een reflector boven je lamp te maken zend je toch veel licht richting je plantje.

Planten vragen dagelijks voor hun instandhouding per vierkante centimeter circa 100 Joule verspreide straling.

Europa telt een groot aantal meteorologische meetstations die het niveau en de duur van het zonlicht meten. Normaliter doet men dat met een solarimeter, deze meet de totale energie van straling met een korte golflengte (= een gedeelte van de zonnestraling tussen circa 300 en 3000 nm). Dit noemen we de algemene straling. De irradiantie van deze algemene straling drukken we uit in Joule per seconde per m2 (J s-1 m-2) of ook in Watt per m2
            (W m-2), waarbij 1 J s-1 = 1 W

De irradiantie is duidelijk belangrijk voor de groei van de plant, maar de hoeveelheid ontvangen straling per dag is belangrijker. Dit noemen we de stralingssom; dat is de irradiantie maal de stralingsduur in seconden, vaak uitgedrukt in Joule per m2 per dag
            (J m-2 d-1).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
              50 gram is behoorlijk veel voor een microkweek.. 20 moet wel te halen zijn. Maar dan heb je nog een groot aantal TL buizen / spaarlampen nodig.

Heeft iemand met zijn microkweek een gewicht van 20 gram droog of meer gehaald? Post hier even welke lampen je hebt gebruikt
              23 gram met 2 big bang planten met 70 watt hps erop

Comment

Eazyryder, 35 gram, onder 3 x 23 wat SL (tornado) en 2 x 18 wat TL

Grtz

Comment

Beste,
                  Wordt dit kweekverslag nog upgedate en verder vervolgt?
                  Anders zal deze z.s.m. worden gesloten.

Mvg,
                  De microsectiecrew
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Bezig...
                  X