Mededeling

Collapse
No announcement yet.

barts 1e kweek LR#3

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: barts 1e kweek LR#3

heb ze gemeten en op foto gezet

5cm.

mist een blaadje en is 5,5cm.

samen.

2kleintjes heb ze niet gemeten maar is niet echt noemenswaardig kwa grote.

Comment

heb ze 8dagen geleden gezaaid de twee kleintjes zijn een dag of 2 geleden omhoog gekomen.

Comment

ga je ze in dezelfde potten houden of krijgen ze elks een pot?

Comment

Ze blijven er zo instaan. Heb nu al veel geleerd en de volgende kweek zal zeker anders gaan.
          Wel zaai ik ze weer in zaai/stek grond maar dan elk in 1 klein potje. Zodat ik ze dan kan overpotten in de batmix in de 4,5L potten (vierkant).
          En zit er over te denken een 250watt hps aan te schaffen voor mijn volgende kweek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door barts View Post
            het zijn lowryders daar hoef je toch niet zo bang voor te zijn lijkt mij?
            om 1400 gaan me lampen weer aan dus zal ik dan wel ff een foto schieten.
            Ze gaan nog steeds licht zoeken hé. Elke plant heeft licht nodig om hun stofmetabolisme te vervolledigen (Fotosynthese). Je kan volgens mij evengoed een gestrekte Lowryder hebben dus .

Comment

Op welk lichtschema heb je die lr staan¿ LR kan op makkelijk op 20/4 of zelfs 24/24. In het donker maakt de plant langere cellen aan en strekt meer.

Grtz

Comment

hij staat nu op 19/5

Comment

Ik ben ook met deze bezig, en ze strekken heel makkelijk. Direct (3cm) onder een 23W spaarlamp doen ze het goed, maar als ze iets verder weg staan gaan ze flink strekken. Bij mij is er een 10cm gestekt tot hij bijna tegen de lamp aan zat! Ik heb ze wel op 16/8 staan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pumie3 View Post
                    Ik ben ook met deze bezig, en ze strekken heel makkelijk. Direct (3cm) onder een 23W spaarlamp doen ze het goed, maar als ze iets verder weg staan gaan ze flink strekken. Bij mij is er een 10cm gestekt tot hij bijna tegen de lamp aan zat! Ik heb ze wel op 16/8 staan...
                    Maak er eens een kweekverslagje van dan altijd leuk om te zien

Comment

Zo maar weer een update ze gaan vrij lekker al zeg ik het zelf. Het plantjes waar het lobblad van is afgescheurd lijkt wel wat achter te blijven. Heb er een 2tal spaar lampen bij gehangen en heb het idee dat ze sindsdien ook wel meer groeien dan ervoor en dan bedoel ik de blad ontwikkeling.

De mooiste van de 4 daarom ook maar 2 foto's

de gehandicapte

en de 2 die als laatst boven kwamen kijken gaan ook lekker

Ze beginnen zoals te zien al een beetje te hangen. Nou vroeg ik mij af of er nog wat grond bij kan doen in de pot tot net onder de lobben kan dit zonder problem?

Comment

Mooie foto's. Enkel opletten voor stretchers en dat je niet besproeit met je lamp er knal op. Die waterdruppels werken als vergrootglazen en je weet vast wel wat er gebeurt als je een lichtbron door een verglootglas laat schijnen .

Je kan bij het overpotten de zaailingen inpotten tot aan de lobblaadjes, zo voorkom/corrigeer je al een deel van je stretching .

Greetzzz

Jona

Comment

de plantenspuit was een beetje verkeerd versteld ze zijn gelukkig niet beschadigd en het gaat goed. Hoop over een weekje het geslacht te kunnen bepalen
                          Kan al haast niet wachten op de volgende kweek komt een hoop gezonde spanning bij kijken.

Comment

Vandaag even wat potgrond erbij gedaan staan gelijk een stuk steviger. Verder groeid het lekker zijn nu ong. 11dagen na bovenkomst van de eerste 2 en de andere ong. 7dagen. Ze groeien lekker en maken al mooi blad aan al blijft de ene met 1lobblad wel wat achter. Zal maandag als er een beetje goed verschil te zien is weer eens een paar foto's posten.

Zit ook te twijfelen of ik het zo laat staan dus 2 in de 4,5L pot in zaai stekgrond of dat ik ze eruit ga halen en apart in batmix ga zetten. Ben namelijk bang dat ik ze beschadig als ik ze uit ga graven.

Comment

Toevallig iemand die mij kan vertellen of het kwaad kan de plantjes uit te graven en in andere potgrond te zetten?

Comment

Je hoeft ze niet uit te graven gewoon met de aarde en al overpotten.

Grtz.

Comment

Bezig...
                                X