Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geur

    Korting op 420shop
    Een koolstoffilter is een onmisbaar element als je geen last met de geur wil hebben.

    In een kleine microkweekkast is dat soms gezien als te kostelijk of te groot om zoiets te gaan gebruiken.

    Hier heb ik enkele persoonlijke tips die eventueel te gebruiken zijn als je de geur wil verminderen. Maybe zijn er anderen die nog andere en/of betere tips hebben.

    - Lucht Ionisator
    - Een verdamper, luchtbevochtiger met etherische olie

    Welke olie zou er het effectiefst zijn om cannabis geurtjes weg te krijgen? Dit zoek ik geleidelijk uit. Tot nu toe werkt Lemongrass en Peppermint het best.

    - Luchtverfrissers in spuitbussen (met citroen lijkt mij het best te werken)

    #2
    Heb je al een eucalyptus gebruikt? Zeer sterk doordringende, maar toch niet onaangename geur.

    Greetz

    Comment


      #3
      mag je dat in je kastje plaatsen om de lv omhoog te krijgen??

      peace

      Comment


        #4
        Etherische olie (=vluchtige olie die uit planten gewonnen wordt)

        Je kan zo'n olie kopen in kleine flesjes via bvb: http://www.anthemis.nl/

        Bvb: enkele druppels in een glas water doen en onder de lampen zetten. Met de warmte verdampt de olie en maskert de wietgeur.

        Wel moet je goed gaan kijken dat je het niet verdruppelt op je planten of in de pot want dan riskeer je dat je plant naar de vaantjes is. Etherische olie is sterk spul! In de kweekkast zelf vindt ik TE riskant.
        Het beste is om het te gebruiken in een brandertje met een beetje water of in een luchtvochtiger of elektrische verstuiver in de kamer waar je kweekkast staat en dus niet in de kast zelf.

        Etherische olie is gezonder dan andere parfums omdat het een natuurprodukt is, naar mijn weten werkt het beter dan een normaal parfum en het werkt iets langer.

        Als je kweekkast in een kamer staat kan je dus aan aromatherapie doen terwijl je tussen je planten zit

        Een lucht Ionisator lijkt een deel van wietgeur weg te werken, maar naar mijn mening zijn alleen de geurende stofdeeltjes die uit de kast geblazen worden via de ventilatie geneutraliseerd. De etherische olie van wiet blijft hangen in de ruimte. Doch helpt het voor een stuk en met etherische olie te verstuiven of te verdampen kan je de resterende geur sterk verminderen. De geur die uiteindelijk blijft hangen wordt door de Etherische olie zodanig verandert dat de typische wietgeur onkenbaar wordt tenzij je met een uitzonderlijk reukorgaan rondneust

        Laat staan om dit toe te passen in een grote ruimte. Daarom staat deze post onder Microkweek. In een grotere ruimte kan het wel helpen om de lucht wat anders te doen ruiken maar het is niet echt een optie.

        Comment


          #5
          ik ga in mijn voorgroeikast een koolstofspons van Juwel gebruiken. Deze kost rond de 6 euro bij een tuincentrum of aquariumwinkel. Als het werkt zal ik daar een verslag van maken.

          Comment


            #6
            ik heb wel is gehoord van mensen (ouders) als je peterselie eet dat de geur uit je mond verdwijnt mischien kan iemand een extract maken van peterselie in een vloeibare vorm , dat zou eventueel de geur kunnen verminderen

            Comment


              #7
              oh wist ik niet. Ik dacht dat het alleen een remedie was tegen knoflook

              Comment


                #8
                gaat denk ik niet werken denk ik, die sponzen werken als katalisator als ze in aanraking komen met water ze zorgen ervoor dat geel wordend water wit blijft en dat schadelijke stoffen als medicijnen worden afgebroken. maar voor lucht zijn ze denk ik niet geschikt

                ik heb ze ook in mijn rio 300

                hoop trouwens wel dat het werkt want ze kosten geen drol

                groet

                Comment


                  #9
                  aah okee dat is wel jammer dan

                  Comment


                    #10
                    Re: Geur

                    Check mijn post over zelf maken van een koolstoffilter. Kostte 9 euro's! (moet nog wel getest):
                    Grtz
                    Last edited by Jointjedraaien; 29 August 2010, 21:29.
                    node voor node van klein naar groot
                    LST LEMON SKUNK VERSLAG

                    Comment


                      #11
                      Re: Geur

                      Ik weet niet of ik een nieuw topic moet openen of het hier ook in kwijt kan?
                      Ik zit ook met het geur probleem.
                      Ik heb nog geen filter in mijn hok zitten.
                      Nu zit ik heel simpel te denken, maar als ik bovenin of aan de zijkant van het hok een rond koolstof filter plaats ( dit uitzaag met een gatenboor), ben ik dan ook een eind van de geur af?
                      En dan bedoel ik dit soort filter (zie foto)
                      Het is een hok van 1,20 x 1,20 x 1,80.
                      Ik heb er een kleine ventilator in het hok staan.
                      Is dit dan voldoende? Of moet ik toch een andere oplossing vinden????
                      Dit is een actief koolstof filter.

                      Comment


                        #12
                        Re: Geur

                        btw er waren vroeger vrienden van mij die tegen de geur wierrook opstaken... doe dit niet , je wiet gaat ernaar smaken...

                        Comment


                          #13
                          Re: Geur

                          Dat was ik ook niet van plan
                          Wierook gebruik je ook niet snel in de kelderbox.
                          Maar als ik niets doe kan straks de hele flat mee genieten van de geur.

                          Comment

                          Bezig...
                          X