Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BEGINNERSFOUT ivm stretchen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    BEGINNERSFOUT ivm stretchen

    Korting op 420shop
    Hey,

    speciaal deze thread aangemaakt om beginnelingen te wijzen op een typische fout als ze met tl-lampen kweken.
    Het is mij opgevallen dat veel beginnelingen die met tl kweken hun lampen te hoog hangen, waardoor de pas uitgekomen kindjes, te lang worden en op de duur kunnen doorbreken wegens hun te grote lengte.
    De oplossing hiervoor is zeer simpel: bij tl-kweek is het heel belangrijk dat je de lampen zo'n 5 cm boven de plantjes hangt om hen zo voldoende licht te geven. Dit heeft te maken met het feit dat tl-lampen niet genoeg dieptestraling ofziets hebben, waardoor de intensiteit van het licht op grotere afstanden niet genoeg meer is om te kweken.
    Zodus, aan alle beginnelingen: hangen uw tl-lampen niet te hoog!

    grtz

    edit: voor spaarlampen geldt hetzelfde
    Last edited by weedlover; 26 March 2009, 17:20. Reden: toevoeging van marleyboro en darkiess

    #2
    hey weedlover

    dit is een mooi topic zo heb ik persoonlijk ook die fout gemaakt maar dit is een super uitleg voor de beginnelingen

    groetjes chris30

    Comment


      #3
      korte maar hele nuttige post man thanks hier voor

      Comment


        #4
        5 cm vind ik persoonlijk ook al teveel 1-2 cm is makkelijk te doen, en al gebruik je kleurcode 33 kunne ze er zelfs tege aan groeie zonder brandplekken..

        Ik had ook keer gelezen bij bobo geloof ik, dat hij ze expres liet stretche en ging ingraven zodat het stengeltje ging wortelschieten dus steviger werd

        greetz

        Comment


          #5
          kunnen we deze misschien sticky maken trouwens?

          grtz

          Comment


            #6
            Ik heb mijn plantje ook laten stretchen, en vervolgens ingegraven om de reden hierboven, dit resultaat bevalt me wel:

            http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/3899-Microkweek-10-x-11W-spaarlampen/page2
            plantje is nu nog net geen 3 weekjes oud, en staat 2 weken onder de lampen
            Last edited by Jointjedraaien; 1 November 2010, 15:31.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door weedlover View Post
              Hey,

              Zodus, aan alle beginnelingen: hangen uw tl-lampen niet te hoog!

              grtz

              Ook voor spaarlampen is dit een gouden raad
              Etiam inter vepres rosae nascuntur

              Comment


                #8
                ja idd bij spaarlampen moet je ze wel ongeveer 5cm van je planten afhouden want anders verbranden je bladeren wel, niet daad werkelijk echt heel erg maar het gebeurd wel

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: BEGINNERSFOUT ivm stretchen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Damn nice View Post
                    Ik had ook keer gelezen bij bobo geloof ik, dat hij ze expres liet stretche en ging ingraven zodat het stengeltje ging wortelschieten dus steviger werd
                    dat klopt ja dit heb ik met mijn white widow ook gedaan. flink laten strekken en dan overpotten tot 1 cm onder het kiemblad. de stengel onder de grond werd hierdoor veel dikker en neemt meer voeding op. de plant werd uiteindelijk maar 28 cm in micro hok. Enkeld is het nadeel hiervan vind ik dat de groei fase een stuk langer duurt. bij mij zoon + 3 weken.

                    greets

                    Comment


                      #11
                      Re: BEGINNERSFOUT ivm stretchen

                      Tip: In het armatuur van een tl zit de vsa ingebouwd. Deze veroorzaakt de geringe warmte die een tl afgeeft. de buis zelf geeft nauwelijks warmte af. Bouw die vsa uit het armatuur en plaats deze buiten je kast. Nu is er geen kans meer op verbranding de bladeren kunnen gewoon tegen de lamp aan groeien.

                      Hier kun je er meer over lezen.

                      Grtz
                      Last edited by monty; 25 June 2010, 19:11.

                      Comment


                        #12
                        Re: BEGINNERSFOUT ivm stretchen

                        Erg bedankt voor de tip
                        Stoners live, stoners die
                        F*ck the world, lets get high

                        Comment


                          #13
                          Re: BEGINNERSFOUT ivm stretchen

                          Dankjewel , ik zocht al naar een reden waarom 2 van mijn net uitgekomen zaadjes er bij leveloos bijhingen
                          Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

                          Comment


                            #14
                            Re: BEGINNERSFOUT ivm stretchen

                            Als ze dan toch gestrecht zijn kan je dat makkelijk oplossen door aarde toe te voegen of ze in te graven.

                            Comment


                              #15
                              Re: BEGINNERSFOUT ivm stretchen

                              Voorkomen is beter.
                              Dan hoef je ze niet zo diep te zetten met overpotten, zodat de wortels meer ruimte naar beneden hebben.
                              Spaghettistengels zijn nergens voor nodig.
                              Lampen er dicht op, en minimaal water geven. Potjes mogen bijna helemaal uitdrogen.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X