Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED verlichting Werkt het wel of niet ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: LED verlichting Werkt het wel of niet ?

    MIJN EERSTE KWEEK LED:

    Zag er zo uit,
    Begonnen met Super Critical Automatic
    had een Ledlamp 90W, voor de eerste 2 weken
    Toen Stierf de Helft van het licht in de lamp, de helft brandde nog maar van de ufo lamp,

    Dusss, had ie nog maar 45W, toen 4,5 weken zo gestaan
    Toen nieuwe lamp gekocht rechthoekige, 120w ledlamp
    In een kast met weinig ventilatie, zeggen sommige, geen verse lucht in elk geval, ventilatie lijkt mij genoeg..

    En het ziet er momenteel zo uit

    Lijkt me toch wel redelijk, voor een plant die veel verschil in sterkte en licht heeft meegemaakt, ze zijn nu wel 10de week, en laat ze nog 3 dagen donker staan, dus later klaar dan verwacht

    IMAG0313.jpgIMAG0312.jpgIMAG0311.jpgIMAG0308.jpgIMAG0305.jpgIMAG0191.jpgIMAG0192.jpgIMAG0190.jpgIMAG0177.jpg

    Comment


      #17
      Re: LED verlichting Werkt het wel of niet ?

      zat er geen garantie op de 90 watt lamp want dan zou ik hem zkr terug sturen.
      dat de helft van de lampjes uitvalt bij een 90 w lamp lijkt een veel voorkomend probleem te zijn bij deze wattage lampen.
      heb het namelijk al regelmatig voorbij zien komen.
      als de planten daadwerkelijk 4.5 week onder de helft van de lamp heeft gestaan heb je het aardig gedaan anders valt het toch een beetje tegen.

      Comment


        #18
        Re: LED verlichting Werkt het wel of niet ?

        voor mij is het simpel: zolang ze in de tomaten kweek niet overstappen naar led verlichting, kiezen ze hps nog steeds als beste kweeklamp.

        dus zolang de experts (grootschalige gewassen kwekers) geen toekomst zien in led, zie ik dat ook niet..

        ook is led licht vrij koud, terwijl wietplanten juist van een warm zonnetje houden.


        bijna alle led testen die je leest, zijn gemanipuleerd om beter te verkopen, op de foto staat de ledlamp aan, daarna hangen ze er 2x 400watt hps boven. en lijkt het alsof led goed werkt. puur om nog meer van die rommel te verkopen.
        Last edited by mr pitbull; 6 August 2012, 19:39.

        Comment


          #19
          Re: LED verlichting Werkt het wel of niet ?

          Heeft u goeie ledervaringen? En zijn er speciale zaken waar je op moet letten? Mvg Turtle

          Comment


            #20
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #21
              Re: LED verlichting Werkt het wel of niet ?

              het werkt !! maar niet goed genoeg !! klaar !!!!
              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

              Comment


                #22
                Re: LED verlichting Werkt het wel of niet ?

                Led werkt goed, je kan er goede en compacte wiet mee growen dus geen fluffy rommel, het is echter nog niet zo goed als HPS maar stukken beter dan TNeon etc.
                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                Comment


                  #23

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #24
                    Re: LED verlichting Werkt het wel of niet ?

                    Rode leds?

                    Comment


                      #25
                      Re: Is LED verlichting al bruikbaar ?

                      Witte leds

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #26
                        Re: LED verlichting Werkt het wel of niet ?

                        Daar hebben we niet veel aan tijdens de bloei he.

                        Comment


                          #27
                          Re: LED verlichting Werkt het wel of niet ?

                          Aight...het is dus weer tijd voor een nieuwe maandelijkse led discussie.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #28
                            Re: LED verlichting Werkt het wel of niet ?

                            kijk maar dat vind ik nou niet de moeite .. zou wel graag eens weten wat daar af komt droog van die 4?? ikd enk dat je blij mag zijn met 20 gr ofzoo en da vind ik dan weer niet de moeite om elke dag 2a3 maanden ermee bezig te zijn voor wat dan kan je het al beter gaan kopen vind ik, maar iedereen zijn ding ... heb nooit iets van led moete hebben omdat je groot verschil ziet in de toppen onder let dan onder hps.. zie hoe klein topjes dat je hebt en daar droogt nog 1/5 a 1/4 van in he... :
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ref0xX View Post
                            MIJN EERSTE KWEEK LED:

                            Zag er zo uit,
                            Begonnen met Super Critical Automatic
                            had een Ledlamp 90W, voor de eerste 2 weken
                            Toen Stierf de Helft van het licht in de lamp, de helft brandde nog maar van de ufo lamp,

                            Dusss, had ie nog maar 45W, toen 4,5 weken zo gestaan
                            Toen nieuwe lamp gekocht rechthoekige, 120w ledlamp
                            In een kast met weinig ventilatie, zeggen sommige, geen verse lucht in elk geval, ventilatie lijkt mij genoeg..

                            En het ziet er momenteel zo uit

                            Lijkt me toch wel redelijk, voor een plant die veel verschil in sterkte en licht heeft meegemaakt, ze zijn nu wel 10de week, en laat ze nog 3 dagen donker staan, dus later klaar dan verwacht

                            [ATTACH=CONFIG]107368[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]107369[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]107370[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]107371[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]107372[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]107373[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]107374[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]107375[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]107376[/ATTACH]
                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
                            het werkt !! maar niet goed genoeg !! klaar !!!!

                            Comment


                              #29
                              Re: LED verlichting Werkt het wel of niet ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                              Daar hebben we niet veel aan tijdens de bloei he.
                              Nee, want HPS licht is ook wit en daar kun je ook niet onder afbloeien. Oh wacht ...

                              De nieuwste Cree XLamp led arrays (die je gewoon kunt kopen) geven over de 150 lumen/W als je ze op halve kracht belast en zelfs over de 180lumen/W als je ze op 17% belast. Alleen ben je dan wel een godsvermogen kwijt aan leds. Die leds zitten dus al over de 130 tot 140 lumen/W van HPS.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #30
                                Re: LED verlichting Werkt het wel of niet ?

                                Rood licht van zo'n witte led is te laag, die pieken in het blauw spectrum. HPS piekt in het rode. Afbloeien onder MH wordt ook niet gedaan.

                                Comment

                                Bezig...
                                X