Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladstekken van ruderalis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Bladstekken van ruderalis

    Qua veiligheid ben ik het wel met je eens hoor, de technische specs van bestaande units hebben het inderdaad al over best hoge stroomsterktes.
    Het zal nog wel even duren voor die high power LEDs wat goedkoper zijn geworden. Vol verwachting klopt in elk geval mijn hart, HPI/HPS zal serieuze concurrentie gaan krijgen in elk geval, en dat is goed want zeg nou zelf : eigenlijk horen zulk soort lampen (de 600/1000 watters) niet thuis in een hobbykweekruimte in huis...
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #62
      Re: Bladstekken van ruderalis

      Ben ik met je eens: echter na een geslaagde kasteelt met 10 NLX planten (opbrengst 1200 gram) heb ik toch weer een hokje met 2 * 400 watt. Ik moet me telkens beheersen om niet tijdens het afbloeien stekken te gaan voorgroeien onder tl, terwijl ik alles nooit zelf kan oproken en het meeste gewoon weggeef. Elke nieuwe kweekronde blijft spannend.

      Comment


        #63
        Re: Bladstekken van ruderalis

        klinkt bekend heb het ook regelmatig hoor : eventjes lekker los met stekjes maken om dan 'n weekje later met een berg plantjes te zitten waar ik geen plek voor heb.
        Misschien is kweken nog wel een grotere "verslaving" dan het roken, zeker als het steeds een beetje beter gaat! Ik kan me in elk geval niet permiteren om elke dag wiet te roken, tis meer -net als een speciaal biertje ofzo- een traktatie voor speciale momenten.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #64
          Re: Bladstekken van ruderalis

          Nogal offtoppic jullie discussie hier in dit draadje.

          Comment


            #65
            Re: Bladstekken van ruderalis

            Yep, excuses daarvoor. Werd wat meegesleept door mijn enthousiasme

            Heb het trouwens aangegeven monty :
            Beetje offtopic trouwens : MOD's > misschien moesten de laatste twee posts hier maar verplaatst worden naar "high power LED's zelfbouw".. ter jullie beoordeling
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #66
              Re: Bladstekken van ruderalis

              waarom zijn er geen mensen die stekken juist kunne uitleGgeN?.

              Comment


                #67
                Re: Bladstekken van ruderalis

                Die zijn er wel, nu nog mensen vinden die het toe kunnen passen......

                Comment


                  #68
                  Re: Bladstekken van ruderalis

                  Bladstekken met voetje hadden meer kans gehad.
                  En talkpoeder? Neem dan Rhizopon AA 0,5-1%.

                  Grtz, HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #69
                    Re: Bladstekken van ruderalis

                    Natuurlijke wijze; jonge plantjes die op het blad groeienBladstek met volledig blad en bladsteelBladstek met hoofdnerf:Bladstek met zijnerven: (blad in de lengte doorsnijden)
                    Een voorbeeld: Streptocarpus of Kaapse primula / spiraalvrucht.
                    Werkmethode:
                    Leg het blad met de bovenzijde naar beneden op een proper vlak.
                    Verwijder de hoofdnerf met een scherp mes, waarbij alle zijnerven worden aangesneden.
                    Bladstek met stukjes blad:Bladstek met ingesneden nerven:
                    Sommige planten hebben geen hoofdnerf of zijnerven maar bezitten toch het vermogen in hun nerven om een nieuwe plant te vormen. Dit vermogen wordt gestimuleerd door een klein sneedje in de nerven te maken.
                    Een voorbeeld: - Begonia rex
                    Werkmethode:
                    Neem een goed ontwikkeld en onbeschadigd blad van de moederplant.
                    Leg het blad met de bovenkant naar onder op een schoon ondervlak.
                    Verwijder met een mes de bladsteel.
                    Maak sneedjes van ongeveer 1 cm in de grootste nerven, over het gehele blad.
                    Plaats het blad met de bovenkant naar boven op de stekgrond. Zet het vast met krammetjes als het niet vlak genoeg ligt.
                    Jonge plantjes verschijnen na ongeveer 1 maand.
                    (schaamteloos gejat, van mensen die het schaamteloos gejat en gejat hebben dus ik kan de originele bron niet meer vinden. Wel de naam van de jatters )
                    ik ben het zelf ook van plan en ik dacht zet alle methodes er neer, leuk om te experimenteren.
                    Last edited by KushMasta TMHM; 17 August 2010, 02:33. Reden: overzichtelijkheid en toevoeging
                    it's his line so only God knows
                    Grtz Kush

                    Comment


                      #70
                      Re: Bladstekken van ruderalis

                      hee ....welkom bij de hoon en stone club,dit soort "onderzoek " word altijd weggehoond of je bent gewoon stoned,...blablabla
                      Maar alles wat in de growshop word verteld geloven ze meteen, want daar weten ze er toch alles vanaf???
                      Bij mij gaat het om kweken met hema spaarlampen, want dat brengt niks op....?
                      Voor mij wel, ik verdien al als ik m,n eigen rookert produceer !?!
                      Bij jou zijn het bladstekken, waarvan iedereen die er ook maar een beetje verstand van heeft, weet dat dat al jaren word gedaan!
                      Praatjes vullen geen gaatjes, check it outlowrider2xautomaticmary.jpg 1plantje ,7 gram rookwaar,.. uit een 2 liter potje (120mmX120mm)
                      gevuld met steenwol (brokken van slabs) onder 18watt spaarlampen.
                      Dat keer 20 en in 8 weken tijd heb ik m,n voorraad weer terug en op peil
                      Last edited by witteraaf71; 8 January 2011, 17:42.

                      Comment

                      Bezig...
                      X