Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de micro alles in 1

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: de micro alles in 1

    Chille info hier kan ik wat meer

    Blesseth

    Comment


      #17
      Re: de micro alles in 1

      zalig goed topic ! staat alles in !
      --------------------------------------------
      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
      ik voel me een geurillaboer

      Comment


        #18
        Re: de micro alles in 1

        gouden info man , thanks

        even een vraagje ivm lichtreflectie , je zegt dat zwartwitfolie niet ideaal is terwijl ik al zo vaak gelezen heb dat veel leden hier er toch voor opteren, reflectiefolie zou beter zijn maar wat moet ik verstaan onder reflectiefolie? en vooral is dit verkrijgbaar in de doe het zelf zaken , ik woon in belgie en de dichtsbijzijnste growshop is voor mij al gauw anderhalf uur rijden
        Last edited by Vinny; 7 June 2011, 21:33.

        Comment


          #19
          Re: de micro alles in 1

          Zeker een heel mooi gemaakt en bruikbaar topic! Heb er ook veel aan bij m'n eerste kweekje.

          Ook fijn dat ik nu eindelijk es weet waar die cijfercodes van TL-buizen voor staan

          Over wat nou beter reflecteert, wit of refecterend materiaal, verschillen de meningen inderdaad behoorlijk. Ik heb zelf radiator noppenfolie gebruikt omdat het ook meteen een beetje isoleert, maar heb toch het gevoel dat wit het beste is.

          Beeld je es in dat je in een spierwitte afgesloten ruimte een lucifer aansteekt, volgens mij zie je dan alle muren oplichten. En als je dat ook zou doen in een ruimte met alle kanten spiegels, dan zie je de lucifer 6x.
          Nota bene zijn er zo vaak van die quiz-vragen op tv waarbij ze vragen waar je eerder bruin van wordt: in het water (reflectie) of op wintersport (wit), en wit is altijd het goede antwoord :p

          Comment


            #20
            Re: de micro alles in 1

            Dat is wel interessant inderdaad, ik zal het in gedachte houden voor mijn volgende kweekje. Nu zit mijn radiator folie namelijk niet echt perfect in mijn hokje dus misschien volgende keer zwart-wit folie proberen. Voor isolatie maakt het bij mij niks uit want kastje staat gewoon in mijn woon/slaapkamer.
            Is dit ook ik kleinere hoeveelheden te halen? Voor 50x50x80 is niet veel nodig natuurlijk.
            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

            Comment


              #21
              Re: de micro alles in 1

              Oorspronkelijk geplaatst door tha w0rst View Post
              Nota bene zijn er zo vaak van die quiz-vragen op tv waarbij ze vragen waar je eerder bruin van wordt: in het water (reflectie) of op wintersport (wit), en wit is altijd het goede antwoord :p
              En vroeger maar blijven zeggen tegen me dat ik niks zou hebben aan al dat TV kijken.... Kijk Mamma!

              Comment


                #22
                Re: de micro alles in 1

                Na dit gelezen te hebben wat gebabbeld op de chat, zelf e.e.a. opgezocht over de tijdschakelaar, volgende conclusie gedaan:
                Een analoog tijdschakelaar kan wel degelijk meer als 100W aan.
                Een analoog tijdschakelaar, mits gekeurd, kan tot 16A aan, dus nog eerder stoppen eruit als doorbranden van de tijdschakelaar.
                Natuurlijk niet handig om er 16A voor die duur op te hangen (Denk ik zo.) maar in microtermen echt geen probleem. Heb zelf met m'n spaarlampjes inclusief fans zo'n 2A.. Kan dus nog wat groter met diezelfde schakelaar.

                Als toevoeging:
                Elektronische tijdschakelaar heeft een relais erin.
                Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

                Comment


                  #23
                  Re: de micro alles in 1

                  ja echt netjes hoor kom steeds meer te weten! echt bedankt anyway

                  Comment


                    #24
                    Re: de micro alles in 1

                    Goede info, hier kan ik iets mee. Nu kan ik alles bij elkaar zoeken en beginnen aan de bouw van men eigen kastje.

                    Comment


                      #25
                      Re: de micro alles in 1

                      Mooi!

                      Comment


                        #26
                        Re: de micro alles in 1

                        er is inmiddels wel het een en ander verandert zoals dat er nu speciale spaarlampen voor groei en bloei verkocht worden in de growshops tot zelfs 200 watt
                        en dat de spaarlampen uit de winkel nu ook in meerdere kleuren verkrijgbaar zijn
                        verder is er nu een pll (tneon) lamp welke erg interresant is in stek groei en bloei kleuren te krijgen nog niet erg veel dieptestraling maar beter als de 'gewone tl en spaarlamp je kan de planten al op een 5 cm onder de neon houden ideaal voor scrog als je het mij vraagt
                        ook mis ik info als hoe kleiner de ruimte hoe lastiger de temp onder controle te houden en dan bedoel ik niet m2 maar m3
                        dat spaarlampen en tneon echt wel een hoop warmte afstralen en je bij tl rekening moet houden met de warmte van de VSA's
                        Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                        Comment


                          #27
                          Re: de micro alles in 1

                          Electra
                          Het is ALTIJD verstandig als je met kweken bezig bent om met een relais te kweken, een paar spaarlampen kan nog goed op een tijdklok maar zodra het boven een paar uit komt en je in de buurt van de 100W gaat zitten dan is de mogelijkheid dat de tijdklok vast loopt en doorbrand, dit kan je feestje ruineren en zelfs je huis in de as leggen, niet doen dus, relais er tussen, deze kosten vrijwel niets en kun je bij de growshop halen, ze leggen je ook uit hoe je het aan moet sluiten, doen ze dat niet ga je naar een andere growshop.
                          Zorg er altijd voor dat geaard is wat geaard moet zijn en je geen open draden hebt liggen. Geen draad met vaste kern zonder pijpjes, etc.





                          OOK NODIG BIJ LED ? heb 2 lampen van 75w





                          Comment


                            #28
                            Bedankt voor de tips!

                            Comment


                              #29
                              Gebruiken jullie nog clipfans bij zn microkweek of is dat teveel in een kleine ruimte?

                              Comment


                              • Heyz
                                Heyz commented
                                Editing a comment
                                Een clipfan is in een 40x40 vaak al overkill. Daarvoor gebruik je beter 12v fans met hoog rpm.

                              • Rreppellsteeltjam
                                Rreppellsteeltjam commented
                                Editing a comment
                                Gewoon 350 kuub afzuiger aansluiten.
                            Bezig...
                            X